[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:03

Ik ben er ook liever bij. Mijn opa zegt dat ook "en in de natuur dan" maar hij weet goed genoeg dat dat totaal anders is. en hij is maar blij ook dat we de natuur niet zijn gangetje laten gaan. Anders was zijn vriendinnetje luna er niet meer geweest.

Hoe lief Marley en Maylinn ook zijn, Luna heeft hij veel liever ondanks dat zo'n trutje kan zijn soms!

Zijn ze zo gehecht aan elkaar Patrick?

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:05

Ja die hebben zo'n hechte band.
Terwijl als ze buiten staat doet ze het niet.
Dan brullen ze wel wat maar daar blijft het dan bij.
Maar vanmiddag dacht ze wtf ik in stal en hij om de hoek

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:45

In de natuur gaan er dan ook regelmatig merries en veulentjes dood omdat er geen hulp voor ze is :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:37

Luna wat fijn dat ze nog drachtig is! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:17

Pff, hier ligt weer flink wat sneeuw!

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:47

jeetje, wat een sneeuw zeg KBK, hier wat natte sneeuw maar nu schijnt de zon weer :D

ik kom er weer even in rollen hier :D , net even de dikke dames gepoetst en gelijk even foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:46

Ook allemaal dikke pluisjes!

Hier vandaag natuurlijk foto s in de sneeuw. Zie je altijd Hoe vies ze werkelijk zijn haha. Merrie moet pas in juli, draagt nu vooral in de diepte, nog weinig breedte.

Afbeelding
Afbeelding

En de papa (hij haalt eindelijk weer een beetje alles in. Vacht vind ik nog steeds geen goede conditie hebben en hij mist nog spieren op zn kont helaas. Als ik foto s van vorig jaar vergelijk met nu is het echt auw, maar we voeren flink gras mix en seniores priores, 2 kg Merriebrok per dag en halve schep muesli erbij)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:55

Jolandje, apart hoe die 2 100 dagen schelen en de één toch dikker is dan de ander!
Zo zie je dat elk paard anders toont. :j

Cemlys, haha, het bonte paard van de buren was ook errug geel in de sneeuw. :D
Mooie hengst zeg!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:08

Ja stiekem heeft ze ambities om palomino te worden denk ik. Maar dan wil je haar dochter niet zien. Die had heerlijk de paddock lopen omploegen, die durf ik al niet eens meer op de foto zetten haha.
Dank je. Hij wordt lekker stoer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:09

KBK nog gefeliciteerd met jullie huwelijk

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:22

Leuke foto's Cemlys! Wat een pak sneeuw :wow:

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:23

Paarden kunnen instinctief zo de natuur weer in. Wat dat betreft is er niet zo heel veel veranderd. Maar goed, zoals al werd gezegd, in de natuurlijk gaan veulentjes en merries ook dood :D

Maar wat ik wel vind, als de merrie aan het veulenen is en dat gaat goed ( cameratoezicht) blijf dan wel uit de buurt. Dat je ff snel kijkt als het geboren is, of het een merrie of hengst is en of ie gezond is, maar daarna weer lekker die twee alleen laten zijn.

Ik zit regelmatig met cams mee te kijken en verbaas mij hoeveel mensen de gehele tijd aan dat veulen zitten te plukken. Vreselijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:24

Ja haha dacht ik ook toen ik de gordijnen opentrok vanmorgen. :wow:

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:44

Wij hebben hier dus 0,0 sneeuw gehad hè. Vanmiddag beetje hagel en voor de rest droog.

*\o/* PRIMEUR!!! *\o/*
Ik heb eindelijk de kleine spruit vast kunnen leggen op video
https://youtu.be/4AbM7oy0FWM

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:50

Leuk Noisy!!!

Cemlys, hihi super voor de foto's ;)

Ik heb na 254 dagen eindelijk de baby gevoeld :D
Ik kreeg ineens een hele harde beuk in mijn hand, nog even twijfelen en toen weer "BAM" dus dat kon niet missen... <3
Eindelijk!!! Zo fijn!!
En nu begin ik ook echt pas écht uit te kijken naar de baby

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:24

leuk filmpje noisy, bij die mooie gladde paarden ook veel beter zichtbaar als bij mijn haarballetjes :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:55

Ik ben ook verbaasd dat er zoveel geholpen wordt door de veulens eruit te trekken. Ik heb het 2 keer gedaan, 2de keer was eigenlijk niet nodig. Leek even wat moeizaam te gaan, maar toen ik wilde trekken was het de laatste pers om de schouders van het veulen eruit te krijgen, haar eigen pers was zelf genoeg.
Enige wat ik doe is het vlies over het hoofd trekken, en voordat het veulen gaat staan even de navel ontsmetten. Kijken wat het is doe ik vaak nog niet eens meteen, zie ik bij het ontsmetten pas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:04

Wat een verschil in buik Jolandje. Heerlijke pluisjes.

Cemlys, hahah ze lijken altijd erg geel in de sneeuw. Heb zelf (nu nog een) witte honden, maar jeey wat zien die altijd vies ranzig geel in d sneeuw. Terwijl hij zo mooi wit lijkt.
Maar mooi buikje heeft ze al.
Hij blijft een mooie man hoor. Maar zo schraal geworden door "hormonen" of een andere oorzaak? Heb ik even gemist denk ik.

Jeey *\o/* Noisy, leuk filmpje. Super om te zien en te voelen.
Bij Bo heb ik dat eerder niet kunnen zien omdat die daar veel meer haar heeft, ondanks ze wel gewoon onder een deken staat.

Linda, ook jij hebt het eindelijk kunnen voelen *\o/* Het lange wachten word beloond.

Vandaag was Bo d'r buik opeens overduidelijk minder bol, oke dan eens aan de andere kant die bult opzoeken. Ook nagenoeg niets......
Tja de kleine is op vakantie en ligt heerlijk in de hangmat te relaxen hahaha

Afbeelding

Afbeelding
Van achter haast niks meer te zien.

Afbeelding
Gewoon een leuke foto. Ze wilde pas meelopen met mijn bijrijder als ik ook mee liep, maar zette daar zo'n lief koppie bij op

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:09

Ah Jolanda, ik keek bijna over je bericht heen :=
Leuke foto's weer, dames zien er goed uit!

Kiki, :') dat zal het zijn! Lekker op vakantie die kleine :')

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:11

Nou, dat heeft hij/zij dan goed bekeken met dit koude weer, brrr. Hier geen sneeuw, maar wel een vies gemeen windje.
Wat een leuke buikenfoto's. Hier binnenkort ook maar eens doen.
Fijn dat je weer zekerheid hebt Luna. En Linda, fijn om het gevoeld te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:41

Gaaf, Noisy! Mooi gevoel he!

En wat ziet Bo er goed uit, Kiki!

Wie wil wat zon hierheen sturen? :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:56

Dank je wel KBK.
Hoe is het met je kleine IJsje? Eerste dag helemaal goed gegaan?
Zag gisteren in jouw topic wel een erg lief filmpje voorbij komen.

Hier vandaag ook geen sneeuw, wel af en en toe flinke hagelbuien en een gure wind.
Tussendoor een zonnetje.

Hahhaha hangmat/vakantie verhaal kwam door iemand op stal. Die zei "jee lijkt wel of je naar de onderkant van een hangmat kijkt"..... Tja toen kwam natuurlijk het verhaal, heerlijk in de zon op een Bounty strandje. Heerlijk liggend in je hangmat.
Toen werd de conclusie, uk is op vakantie en ligt in de hangmat :=
Tja en ik denk dan bij zoiets altijd weer in plaatjes haha

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:09

Nog niet bij gelezen ..
maar had ff een foto gamaakt en toen vloog me telefoon uit hij is niet duidelijk. Maar je ziet wel der buikje
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:09

Jeetje, bijna 10 pagina's sinds mijn laatste post!
Ik ga een poging doen om grotendeels bij te lezen, voor wie ik vergeten ben, sorry! :o

BonnyDione, fijn dat het weer beter gaat met je merrie!
Mooi buikje heeft ze ook!

Ja pretty, mijn ex is erg makkelijk. Sterker nog, mijn ex heeft zich de afgelopen jaren van zo'n beetje de hele wereld afgesloten, heeft met niemand contact, alleen als hij daar zelf op zit te wachten.. Dus het wordt nog een hele toer om alle benodigde handtekeningen te krijgen.. Pfoe, ik zal blij zijn als het 1 mei geweest is, en alles goed afgelopen is.
Karin heeft al een mooie buik!

Crines, oh wat een boef die Imperiosa! Wel lekker voor haar dat ze nu een wat groter stuk heeft. Is ze er nu in gebleven?

Luna, sterkte! Dat soort dingen blijven naar, ook al zijn ze niet meer in jouw eigendom.
Fijn dat Marley toch nog mooi drachtig is!

Lisanne, mooi buikje heeft Baida!

Fotsy, jouw camera geeft ook mooi beeld! Ik kan eventueel het licht op stal uit doen, dan heb ik in ieder geval de stal die ik wil zien nog steeds goed in beeld, alleen de verder stallen zie ik dan slecht. Maar ik heb toch altijd 1 lampje aan op stal, dus dat is geen probleem.

suffie, fijn dat je camera werkt!
Jouw merrie is ook al ver, ik wist eigenlijk helemaal niet dat er hier meer merries waren die uitgerekend waren tussen Marije haar merries en Aziza :o

vrouwke, altijd zo'n charmant gezicht, zo'n slapende, dikke merrie :D

Patrick, wat naar dat Whis kreupel is, een knieblessure, klinkt niet fijn. :(:)
Ik hoop dat het snel weer wat beter met haar gaat.

Arianne, leuk, de eerste 3 onder de 100 dagen grens, al lijken die laatste 100 dagen altijd wel langer te duren dan die eerste 235 :D Ik ga duimen voor een merrietje van Bibian!
Ben benieuwd hoe jullie nieuwe hengst zich gedraagt?

Kiki, ook succes met de kijkers, hopelijk komt er wat uit! Wij hebben in 2 jaar tijd ongeveer 15-20 kijkers gehad denk ik, en 1x eerder iets serieus, maar die haakte uiteindelijk toch af, dus ben blij nu eindelijk een echt serieus persoon te treffen.
Bo heeft een mooi buikje!

Marije, ook hier nogmaals gefeliciteerd, wat een mooi ventje! Fijn dat de bevalling soepel ging. En wat een mooie foto's al van hem in de sneeuw! Wij hebben hier helaas alleen regen en een beetje hagel.

CL, fijn dat je weer wat meer rust krijgt, en Jill ziet er goed uit, ze wordt mooi rond!

KBK, gefeliciteerd met jullie huwelijk!
En jeetje, wat een sneeuw hebben jullie! Hier alleen maar regen en af en toe hagel.
Hoe doet je IJslanderveulentje het?

Mopjemop, helaas is dit echt per merrie verschillend. Bij Aziza kan ik bijvoorbeeld al meer dan een maand van te voren zeggen wanneer ze ongeveer gaat bevallen (met een dag of 3 speling), dus dat is makkelijk, maar ja, die ken ik ook door en door. Bij Mausi kan ik vaak wel een paar dagen van te voren zeggen hoe lang het ongeveer nog duurt, maar dat weet je nooit helemaal zeker, afgelopen jaar zette ze ook een eindsprint in die ik niet helemaal verwacht had.
En dan heb je ook nog merries waar de uier bijvoorbeeld pas volschiet tijdens de bevalling, dus helaas is er geen pijl op te trekken.

Biancatje, sterkte ermee, dat is niet leuk :(:)
Hopelijk vind je een goede oplossing en komt het plezier snel weer terug!

Cynthia, fijn dat het zo goed gaat met Dais!

linda, mensen die fulltime werken en niet vrij kunnen krijgen, daarvan vind ik dat ze hun merrie ergens zouden moeten stallen waar in ieder geval andere mensen op ze letten. Ik vind dat als je je merrie laat dekken, je ook de verantwoording hebt om te zorgen dat er iemand bij de bevalling is, of in ieder geval zijn/haar best doet om erbij te zijn (soms kunnen ze je natuurlijk goed foppen).
Wat leuk dat je het veulen voor het eerste gevoeld hebt, dat blijft altijd een speciaal moment! :)

Jolandje, wat zien je dametjes er goed uit! Mooie buikjes krijgen ze allebei!

Cemlys, jouw merrie draagt hetzelfde als Mausi, die moet ook pas begin augustus, maar lijkt van opzij ook al veel verder, en van voren zie je nog niks.
Mooie merrie en hengst ook! Jeetje wat krijgt de hengst veel te eten voor zo'n kleintje, fijn dat hij langzaam toch wat bijkomt, en die spieren komen ook vanzelf wel.

Noisy, leuk filmpje!

Een heleboel geklets over camera's en internet zie ik.
Ik heb het geluk dat er een glasvezelkabel naar stal ligt. Tja, dat is dan weer het voordeel van werken bij een kabelbedrijf, dat je dat voor niet al teveel aan kan (laten) leggen.
Dan heb ik voor buiten 2x de FI8919W camera van Foscam en voor binnen 2x de FI8918W. Bevalt allebei heel goed. Dit is een foto van het beeld dat de binnen camera geeft.

Afbeelding

En de buiten camera.
Afbeelding

Staartbandages gebruik ik hier niet, wel vlecht ik eigenlijk altijd op het eind de staart in, zodat alles wat schoner blijft.

Qua werk/vakantie nemen, ik ken mijn merries inmiddels gelukkig goed, en ik heb bij allebei rond de uitgerekende datum 2,5 week vrij (het kan altijd zijn dat ik toch nog de eerste of laatste dagen te werk ga). Mocht het eerder of later komen, is er eigenlijk altijd wel iets te regelen, zodat ik toch vrij kan of iig halve dagen kan werken ofzo. Het scheelt dat ik bij Aziza vorig jaar al een maand van te voren zag dat het later zou komen, dus toen kon ik een maand van te voren al regelen dat mijn vakantie een week naar achteren werd gezet.

Even een nieuwe update van Aziza, ze zit vandaag op 300 dagen!
Nog 3 weekjes en dan mag de baby al komen :)

Afbeelding

Afbeelding

Uier foto van vandaag.
Afbeelding

Even ter vergelijking wat foto's van eerdere jaren.

Op 303 dagen, dus iets verder, in 2009. Deze dracht beviel ze op 326 dagen van een merrieveulen.
Afbeelding

Op 300 dagen in 2012, deze dracht beviel ze op 339 dagen van een hengstveulen.
Afbeelding

Op 299 dagen in 2015, deze dracht beviel ze op 345 dagen van een hengstveulen.
Afbeelding

Ook hebben we vandaag haar bevallingsstal in orde gemaakt.
Aankomend jaar gaan we alle nieuwe stallen plaatsen, dus dan moeten de oude er toch uit. Vandaar dat we nu tussen 2 stallen alvast de wand hebben weggehaald. Nu heeft ze dus een stal van 3x6 meter :) En dan volgende week de camera er nog boven en dan zijn we er helemaal klaar voor :D

Afbeelding

Ze vonden het wel allemaal wat vreemd vanavond bij het binnen zetten :') Aziza was het niet direct helemaal met haar nieuwe stal eens, snap ik ook wel, ze is nu de enige die aan die kant van de gang staat. Maar daar is ze snel genoeg aan gewend, en als ze straks haar veulen heeft, is ze dolblij dat ze alleen staat, want anders moet ik altijd de paarden naast haar verhuizen :+

Kleine merrie in grote stal :D
Afbeelding

De rest vind het een beetje vreemd, maar wel oké.
Afbeelding

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:19

Neonlight schreef:
Ik ben ook verbaasd dat er zoveel geholpen wordt door de veulens eruit te trekken. Ik heb het 2 keer gedaan, 2de keer was eigenlijk niet nodig. Leek even wat moeizaam te gaan, maar toen ik wilde trekken was het de laatste pers om de schouders van het veulen eruit te krijgen, haar eigen pers was zelf genoeg.
Enige wat ik doe is het vlies over het hoofd trekken, en voordat het veulen gaat staan even de navel ontsmetten. Kijken wat het is doe ik vaak nog niet eens meteen, zie ik bij het ontsmetten pas.

Niet alleen het uittrekken, dat heb ik 1 keer gedaan omdat ie vast lag met zn schouders, dus moest ook echt met mijn gehele arm erin :D Maar als ie geboren is er uren in de box bij hangen.

Dat zijn juist die hechtingsmomenten die heel belangrijk zijn voor merrie en veulen en daar hoort geen mens bij.