Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cindybijl schreef:monique: a ik heb SA even gepbt en die heeft me duidelijk geholpen!
wat ik me trouwens nog afvraag, moet het veulen naast de veulenprik binnen 24h, nog meer inentingen? of kan ze volgend jaar met moeders mee met de jaarlijkse enting?
ShamalArabs schreef:ow vergetenik ent ze tussen 4 en 6 maanden, dan krijgen ze de basisenting, deze moet dan na 6 weken herhaalt worden en dan een halfjaar daarna weer. De basisenting bestaat dus uit 3x enten. Daarna kun je gewoon jaarlijks of halfjaarlijks enten (net waar je voor kiest dus). Als je even goed rekent kun je het misschien zo uitkienen dat ze volgend jaar tegelijk met haar moeder de 3e enting krijgt, dan loopt het mooi gelijk ieder jaar. een maand meer of minder bij die 3e maakt niet heel veel verschil. officieel werkt de influ-enting géén 12 maanden maar 10, de meesten enten ieder jaar en weinig paarden worden echt ziek tussendoor, dus enige speling is mogelijk wanneer je halfjaarlijks ent
cindybijl schreef:ShamalArabs schreef:ow vergetenik ent ze tussen 4 en 6 maanden, dan krijgen ze de basisenting, deze moet dan na 6 weken herhaalt worden en dan een halfjaar daarna weer. De basisenting bestaat dus uit 3x enten. Daarna kun je gewoon jaarlijks of halfjaarlijks enten (net waar je voor kiest dus). Als je even goed rekent kun je het misschien zo uitkienen dat ze volgend jaar tegelijk met haar moeder de 3e enting krijgt, dan loopt het mooi gelijk ieder jaar. een maand meer of minder bij die 3e maakt niet heel veel verschil. officieel werkt de influ-enting géén 12 maanden maar 10, de meesten enten ieder jaar en weinig paarden worden echt ziek tussendoor, dus enige speling is mogelijk wanneer je halfjaarlijks ent
hihi ok, Aziza heeft nu de veulenprik gehad binnen 24h.
dan kan ze dus evengoed dit entingschema hebben?
basisenting, waar staat dat voor?
ShamalArabs schreef:ow vergetenik ent ze tussen 4 en 6 maanden, dan krijgen ze de basisenting, deze moet dan na 6 weken herhaalt worden en dan een halfjaar daarna weer. De basisenting bestaat dus uit 3x enten. Daarna kun je gewoon jaarlijks of halfjaarlijks enten (net waar je voor kiest dus). Als je even goed rekent kun je het misschien zo uitkienen dat ze volgend jaar tegelijk met haar moeder de 3e enting krijgt, dan loopt het mooi gelijk ieder jaar. een maand meer of minder bij die 3e maakt niet heel veel verschil. officieel werkt de influ-enting géén 12 maanden maar 10, de meesten enten ieder jaar en weinig paarden worden echt ziek tussendoor, dus enige speling is mogelijk wanneer je halfjaarlijks ent