Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:22

Ik heb vandaag nog geprobeerd foto's te maken, maar van dat lekken lukt niet zo.....
Afbeelding
Ach we gaan met goede moed de nacht weer in.
Zullen we luciferstokjes onder de oogleden zetten Kannie?
Heel veel succes allemaal vannacht.
Afbeelding

Tinne: Was mij bij Hon ook opgevallen, de tepels werden goot en plat terwijl de uier zelf kleiner leek.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:30

hoi hier was ik weer, het was natuurlijk weer loos alarm, maar ik verwacht ook gewoon niet dat ze haar veulen overdag krijgt.
libke, voor jou is het wel extra spannend ja, ik hoop dat het nu allemaal wat makkelijker gaat dan met je andere merrie, ik heb erover gelezen...
twinkel, gaan we ze er vannacht uitkijken? ik wel hoor!
tinne: die uier is ook niet mis zeg!, die laat vast niet meer lang op zich wachten
als kannie nu een stap zet, spuit er een straaltje melk uit, triest he?
dat mist dat veulen maar weer Knipoog
succes alle wakenden vannacht!!!
bij het net willen plaatsen van deze reactie, kom ik twinkel's foto's tegen, die is er net zo aan toe als kannie;
vannacht komt het goed, ik weet het zeker. succes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:50

Even een vraagje wat betreft de birth alarms.
Die dingen zijn echt brandduur bij Divoza.
Maar nu had ik gehoord van vriendin dat je ook soort chips in de schede van de merrie kunt bevestigen en dat als het water breekt de chip barst en er een alarm gaat en dan heb je zekerheid van bevallen?
O.a Vdl werkt hiermee, komt uit duitsland

Kan iemand mij dit vertellen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:13

Paroucha;
Heb ik ook gehoord. luxee stallen gebruiken dat.
Moet er door de dierenarts worden ingezet en vastgehecht. Zou super betrouwbaar zijn, dat kan ik me ook wel voorstellen want hij doet het alleen als de vruchtblaas knapt, tja en dan is de bevalling al begonnen.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:01

parouscha schreef:
Even een vraagje wat betreft de birth alarms.
Die dingen zijn echt brandduur bij Divoza.

Je kan ze ook per week huren. of net als ik lenen van een goede buur. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:09

twinkel schreef:
Paroucha;
Heb ik ook gehoord. luxee stallen gebruiken dat.
Moet er door de dierenarts worden ingezet en vastgehecht. Zou super betrouwbaar zijn, dat kan ik me ook wel voorstellen want hij doet het alleen als de vruchtblaas knapt, tja en dan is de bevalling al begonnen.

Nu wil ik niet vervelend doen, maar wat dan als de merrie wel perst maar er niks naar buiten komt en dus ook die blaas niet knapt?

Birth alarm roept je er sowieso bij, laat eht dan een paar keer loos alarm zijn, je mist ook niks.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:17

Ja onze merrie ligt altijd helemaal plat.
En wij wonen er 4 km vandaan, dus dan kom je altijd voor niets Scheve mond
Zo'n chip geeft nooit vals alarm!

Een birth alarm voor een week schiet je niets mee op, voor het zelfde geld houd je merrie het nog een maand zo uit Haha!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:38

@ parouscha: Ik weet denk ik wel wat je bedoelt, bij de kossack stud in de beemster heb ik dat bij hun merries gezien, al de merries hadden iets bij hun schede... Bij ons op stal heeft de eigenaar zelf een birthalarm en die gaat af als merries 3x achter mekaar gaan staan en liggen, bij hem heeft het tot nu toe altijd effect gehad dat ie al 10 jaar lang bij de geboorte van zijn veulens is als merries hem omhadden...

@ Twinkel: Jeetje zeg die lekt een melk! Als daar nu geen veulen uitkomt vanacht dan weet ik het ook niet meer Gestoord

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:46

parouscha schreef:

Een birth alarm voor een week schiet je niets mee op, voor het zelfde geld houd je merrie het nog een maand zo uit Haha!

Parouscha ,het is wel betrouwbaar maar het is héél duur .Je moet het hele systeem (ontvanger + de chip en magneet ) aankopen en is eigenlijk alleen maar rendabel op een stal met meerdere merries ;De veearts moet ook de magneet komen innaaien in de vagina van de merrie dus dat kost ook ;Als je de Birthalarm huurt (heb dit jaar ook gehuurd ) als ze begint te kegelen heb je hem "meestal" maar een kleine week nodig en ik heb 40e betaalt .Ik heb zoals de meesten onder ons ook een paar keer per nacht vals alarm (dit jaar heb ik wel een trust camera erbij gezet om niet in pyjama steeds naar de stallen te moeten lopen ) .Maar dat hoort nu eenmaal bij het fokken ,is niet allemaal "fun" dus liever een aantal keren te veel moeten opstaan ,dan s'morgens een dood veulen of een dode merrie aan te treffen .Komt je merrie s'nachts niet op stal?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 01:01

twinkel/kannie/missol:Nog geen veulens dus jeetje zeg ze houden jullie inspanning!!!! twinkle: zo zag jas er 1 dag voor de bevalling uit (vanacht dan)

Nicole288: Tja dan moeten ze het niet staand doen Haha! Jasmijn heeft een week lang de birthcontrol omgehad 2x vals alarm zelfs nog een klein half uurtje voordat de kleine er al naast stond dus uiteindelijk heeft iedereen het toch nog gemist!!!

Iedereen weer succes met waken vanacht!!!!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:26

goedemorgen, nouja zo goed is die niet eigenlijk, want ik ben voor de zoveelste nacht voor niets opgebleven, wat een muts zeg, die merrie van mij..... Verward
ben benieuwd naar de anderen, ik ga nu maar gauw pitten Slapen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:58

Dat chip systeem is idd wel 400 euro! Ik heb een birth alarm gehuurd, niet bij Divoza maar bij The Gallop in Waspik. Dit scheelde een boel eurootjes want uiteindelijk heb ik hem 4 weken moeten huren, maar ik heb de geboorte meegemaakt!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:12

libke schreef:
parouscha schreef:

Parouscha ,het is wel betrouwbaar maar het is héél duur .Je moet het hele systeem (ontvanger + de chip en magneet ) aankopen en is eigenlijk alleen maar rendabel op een stal met meerdere merries ;De veearts moet ook de magneet komen innaaien in de vagina van de merrie dus dat kost ook ;Als je de Birthalarm huurt (heb dit jaar ook gehuurd ) als ze begint te kegelen heb je hem "meestal" maar een kleine week nodig en ik heb 40e betaalt .Ik heb zoals de meesten onder ons ook een paar keer per nacht vals alarm (dit jaar heb ik wel een trust camera erbij gezet om niet in pyjama steeds naar de stallen te moeten lopen ) .Maar dat hoort nu eenmaal bij het fokken ,is niet allemaal "fun" dus liever een aantal keren te veel moeten opstaan ,dan s'morgens een dood veulen of een dode merrie aan te treffen .Komt je merrie s'nachts niet op stal?

Nou ze staat 4 km verder van ons huis, dus we moeten er dan met de auto iedere keer heen.
En ze staat bij een boerinnetje, en ik denk niet dat ze dag en nacht erop wil letten.
Het is niet een paardenmens

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:14

Vasthi schreef:
Dat chip systeem is idd wel 400 euro! Ik heb een birth alarm gehuurd, niet bij Divoza maar bij The Gallop in Waspik. Dit scheelde een boel eurootjes want uiteindelijk heb ik hem 4 weken moeten huren, maar ik heb de geboorte meegemaakt!

Ja dat is idd te duur voor 1 merrie.
Wel zo ontzettend jammer.
Maar moest je bij the gallop ook 300 euro borg betalen?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:42

hier ook weer niks hoor....

ik ben wel blij dat ze bij ons op stal gewoon zelf een birthalarm hebben. Geen gezeur met huren ofzo...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:48

Nou idd wou dat wij dat hier hadden Scheve mond

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:53

Goedemorgen weer niks joh missol/kannie wachten ze nou echt weer op het mooie weer!!
Twinkel/libke:???

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:16

parouscha schreef:
Vasthi schreef:

Ja dat is idd te duur voor 1 merrie.
Wel zo ontzettend jammer.
Maar moest je bij the gallop ook 300 euro borg betalen?

400 euro, is een hoop geld in een keer, maar daar trekken ze aan het eind het bedrag aan kosten vanaf (1e week geloof ik 45 euro, de weken daarna 20 euro) en de rest krijg je teruggestort.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:44

Gitta: Jasmijn is gewoon heeeel bijzonder (.. gesteld op haar privacy). Hoe vaak heb je daar al van gehoord, volgesn mij ben jij dit jaar echt de enige hoor! (je hebt wel minder stress gehad dus nu het goed gegaan is had het ook een klein voordeel Tong uitsteken )

Parouscha: kun je tegen die tijd niet bij dat boerinnetje of in de stal overnachten? (we hebben hier al gehoord van iemand die zelfs in de auto naast de stal sliep om er snel genoeg bij te zijn).

Honey, lieve schattige merrie, waar is je veulen?!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:06

Uhm ja zoiets dachte wij ook al.
Maar slapen in die stal lijkt me niets Haha!
Moeten er maar iets opvinden
Heb iig een aantal mensen weer gemailt voor een birth alarm, voor 3 weken is dat dan 130 euro, en dat is ook meteen je borg zeg maar.
Moet alleen nog een telefoonkiezer zien te vinden maar die zijn ook 21 euro per week geloof ik.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:26

Ik heb het helemaal zonder BA etc gedaan en ik was er ook gewoon bij. Ben er gewoon een periode vaker uit geweest en heb niet op stal geslapen. Mijn voordeel was wel dat de stal direct achter huis was. Ken je de merrie goed? Weet je hoe ze reageert als ze een veulen krijgt? Wij wisten het niet maar omdat je zo'n merrie volgt zie je haar ontwikkelingen wel. Succes iig. (grappig dat je in Jorwerd woont, toen ik ook nog in Friesland woonde reed ik lessen in de binnenbak in Jorwerd Haha!)

Gaat het verder allemaal nog een beetje goed met jullie wakers Haha! Succes in ieder geval, je bent de vermoeidheid zo vergeten als het er eenmaal is Ja

Assedo's wond is opengegaan en ontzettend aan het ontsteken, dat is niet zo fijn Boos! Maar het zit gelukkig op een plek waar het altijd weer goed komt Lachen De veulenkeuring heb ik in ieder geval wel afgezegd, dat wordt em niet.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:52

He bah zeg, balen dat de wond is gaan ontsteken! Ach gut

Twinkel, paasei! Die lekt echt als een gek! Haha! Haha

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:07

Jaaaaaa Haha! , we hebben een hengstveulen!!! Ardino Party!!
Ik was vanochtend er al van overtuigd dat Hon er weer geen zin in had. Ben nog even gaan slapen en om kwart over zeven opgestaan.
Komt er ineen een gil uit de slaapkamer, ze heeft de vruchtblaas er al uit. Alles ging volgens het boekje. Paul en ik konden het samen uitstekend doen. Honey vond alles ok.
Moet wel een leuk gezicht zijn. 2 mensen met het hoofd half in het boek en half bij de merrie.... Bloos
Maar goed binnen het half uur stond ons Ardinootje, had hij gepoept en liep ie rond te wankelen. Drinken ging ook goed en de nageboorte was er om 11 uur helemaal af. Poeh!
Foto's komen strakjes, maar ik ben zo blij dat ik dit ff melden moet hoor!
Hij is bruin, vrij licht. Een bles, niet zo heel erg breed. Halfhoog witbeen achter en een sok voor.
Ik vind m zelf super natuurlijk Haha!
Foto volgt zo snel mogelijk.
Groetjes Petra.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:10

GEFELICITEERD!!!! Wat goed, helemaal geweldig!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:30

@ Twinkel: Super hartstikke gefeliciteerd!!! Ben erg benieuwd naar de fotos Ja

Bij ons nog steeds geen veulen. Vanmiddag ga ik even fotos proberen te maken van Nickey's uber dikke buik. Cheese!