Ach we gaan met goede moed de nacht weer in.
Zullen we luciferstokjes onder de oogleden zetten Kannie?
Heel veel succes allemaal vannacht.

Tinne: Was mij bij Hon ook opgevallen, de tepels werden goot en plat terwijl de uier zelf kleiner leek.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
parouscha schreef:Even een vraagje wat betreft de birth alarms.
Die dingen zijn echt brandduur bij Divoza.
twinkel schreef:Paroucha;
Heb ik ook gehoord. luxee stallen gebruiken dat.
Moet er door de dierenarts worden ingezet en vastgehecht. Zou super betrouwbaar zijn, dat kan ik me ook wel voorstellen want hij doet het alleen als de vruchtblaas knapt, tja en dan is de bevalling al begonnen.
parouscha schreef:Ja onze merrie ligt altijd helemaal plat.
En wij wonen er 4 km vandaan, dus dan kom je altijd voor niets
Zo'n chip geeft nooit vals alarm!
Een birth alarm voor een week schiet je niets mee op, voor het zelfde geld houd je merrie het nog een maand zo uit
libke schreef:parouscha schreef:Ja onze merrie ligt altijd helemaal plat.
En wij wonen er 4 km vandaan, dus dan kom je altijd voor niets
Zo'n chip geeft nooit vals alarm!
Een birth alarm voor een week schiet je niets mee op, voor het zelfde geld houd je merrie het nog een maand zo uit
Parouscha ,het is wel betrouwbaar maar het is héél duur .Je moet het hele systeem (ontvanger + de chip en magneet ) aankopen en is eigenlijk alleen maar rendabel op een stal met meerdere merries ;De veearts moet ook de magneet komen innaaien in de vagina van de merrie dus dat kost ook ;Als je de Birthalarm huurt (heb dit jaar ook gehuurd ) als ze begint te kegelen heb je hem "meestal" maar een kleine week nodig en ik heb 40e betaalt .Ik heb zoals de meesten onder ons ook een paar keer per nacht vals alarm (dit jaar heb ik wel een trust camera erbij gezet om niet in pyjama steeds naar de stallen te moeten lopen ) .Maar dat hoort nu eenmaal bij het fokken ,is niet allemaal "fun" dus liever een aantal keren te veel moeten opstaan ,dan s'morgens een dood veulen of een dode merrie aan te treffen .Komt je merrie s'nachts niet op stal?
Vasthi schreef:Dat chip systeem is idd wel 400 euro! Ik heb een birth alarm gehuurd, niet bij Divoza maar bij The Gallop in Waspik. Dit scheelde een boel eurootjes want uiteindelijk heb ik hem 4 weken moeten huren, maar ik heb de geboorte meegemaakt!
parouscha schreef:Vasthi schreef:Dat chip systeem is idd wel 400 euro! Ik heb een birth alarm gehuurd, niet bij Divoza maar bij The Gallop in Waspik. Dit scheelde een boel eurootjes want uiteindelijk heb ik hem 4 weken moeten huren, maar ik heb de geboorte meegemaakt!
Ja dat is idd te duur voor 1 merrie.
Wel zo ontzettend jammer.
Maar moest je bij the gallop ook 300 euro borg betalen?