[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:47

Die moet nog zo'n 35 dagen. Schiet al op en mijn gevoel zegt dat het dit jaar eerder komt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:54

Dat schiet ook op suffie!

Jazzy had gisteravond op stal ook een best uier, maar ph is 7,7
Maar vanmiddag liep ze dus al behoorlijk lang buiten en was de uier dus steeds een beste!
Ze staat nu nog best ver achteraan in de wei (ongeveer 400 meter van stal af). Ik heb gevraagd of ze naar een wei aan de voorkant mag. Dat mocht.... als het zover was :\ Maar ja, ik wil eigenlijk niet wachten totdat ze straks, terwijl er niet echt zicht op is, dat veulen eruit poept. Om 5 uur komen ze wel op stal, maar ja, kan ook zomaar overdag zijn. Ik denk dat ik m'n lunchpauzes maar ga gebruiken daarvoor en om 5 uur haar zelf zo veel mogelijk binnen ga zetten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:02

wat raar dat je dat nu niet mag doen, ze zou nu al mogen bevallen, dus lijkt mij dat je er toch wel zicht op wilt hebben

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:18

ja ik weet het. Er zijn best veel pensionklanten, dus dan is er altijd wel iemand die er een blik op kan werpen. Maar ja. Op zich kan ik redelijk goed inschatten als het echt zover is en dan ga ik ook niet meer weg

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:23

Ik heb er nog 2 maar dat duurt nog ff. 252 en 267 dgn zitten ze nu.
Ik hoor heel veel vroege veulens om me heen.
Ik zag dat er hier ook een ( naam ff kwijt) vandaag op de 319 dagen zit. Ons veulen werd op de 319 de dag geboren. Grappig.
Afbeelding
Deze dame zit op 252 dagen. Buikje gaat nu iets komen.

Nog ff missy spammen

Afbeelding

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:26

Kom weer even uit de meeleesstand! Wat een ontwikkelingen allemaal! Zie mooie uiers en schattige veulentjes voorbij komen!! Nog 7 dagen en dan zitten we hier op de 300 dagen dus het begint nu op te schieten.. Begin stiekem wel een beetje zenuwachtig te worden aangezien dit het eerste veulen is.. :? Lig 's avonds op bed al te bedenken wat er allemaal mis kan gaan en dan krijg ik toch echt rillingen.. :roll: Hebben jullie dat ook of spoor ik gewoon niet.. := Even een foto van vandaag erbij gedaan. Iemand heeft een skippybal ingeslikt.. _O-[img]
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wodan08 op 15-02-17 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:23

Afbeelding

Voor het eerst buiten vandaag.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:56

Super cute die witte voetjes :) zn blesje lijkt op dat van Gambler van Ice :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:21

Hij is echt super leuk baudy! Die donkere merrie word ook al breed.

Wodan prachtige merrie! Ook al lekker dik.

Setteli mag ook al bijna *\o/* pH nog hoog lees ik.

Jillzie. Erg dik vind ik haar nog niet.

Wow pretty. Ze zijn ontploft

Mijnlieverd. Die beginnen ook al! Ik vind die sproetjes uier zo leuk! Heeft lady ook maar dan in het zwart en beetje roze haha
Afbeelding

Liaan ja ik. Met longeren is ze opzich wel energiek. Ene dag is bij haar het andere niet. Maar brok laat ze soms wel staan, ze eet het wel op, alleen wat later haha :') maar die is nog maar 241 dagen

Faline die van jou zijn zo prachtig. Heb Nina wel eens gezien op de nrps keuring in tolbert. Rose kijkt echt niet blij :+

Juval wat jammer dat ze dat vervelend vind. Lady vind het heerlijk, gaat flemen en tilt zelf haar been op net zoals een hond :oo

Kks die vult! Komt door het mooie weertje {:}

Bij ceasar ook heel erg spannend lees ik!

Ik vond het vandaag echt super lekker weertje. Paardjes er lekker vroeg uit en dekens af gelaten. Ze hebben heerlijk gerold en uitgebreid elkaar gekroeld. Net even lekker gepoetst, word ik gespot door mijn vriend op de camera haha. Hij zit in Duitsland :P
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:40

Misha der tietjes beginnen ook te groeien:D
4 januari
Afbeelding
30 januari
Afbeelding
En vandaag 15 februari met 274 dagen
Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:42

Wodan08 schreef:
Kom weer even uit de meeleesstand! Wat een ontwikkelingen allemaal! Zie mooie uiers en schattige veulentjes voorbij komen!! Nog 7 dagen en dan zitten we hier op de 300 dagen dus het begint nu op te schieten.. Begin stiekem wel een beetje zenuwachtig te worden aangezien dit het eerste veulen is.. :? Lig 's avonds op bed al te bedenken wat er allemaal mis kan gaan en dan krijg ik toch echt rillingen.. :roll: Hebben jullie dat ook of spoor ik gewoon niet.. := Even een foto van vandaag erbij gedaan. Iemand heeft een skippybal ingeslikt.. _O-[ [url=[img]m/NPJdLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohh ja die stress herkenbaar hoor..vooral nu t einde in zicht komt..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:43

Aahh wat een cutey baudyh. Zal jij opgelucht zijn dat t achter de rug is.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:48

Baudy en Marije wat een knapperds!!

Ceasar...wat ijn dat je zo makkelijk door je zwangerschap heen gaat en je straks lekker kan genieten van de veulentjes en je eigen kleintje!

MaritB... Balen dat bij jouw dus je zwangerschap minder soepel verloopt, goed naar je eigen lichaam luisteren.

Mijnlieverd....daar zitten al behoorlijke uiers tussen!

Jazzy...Oee die maakt even een spurt, die denkt ook het warme weer komt eraan!

Wodan...Heel herkenbaar haahaha

W.b.t Namen heb ik ze al klaar liggen maar hoop dat het ook past bij het veulen natuurlijk!
Wat hebben jullie als bodembedekking in de stal als de bevalling nadert? en erna?

Her zitten we vandaag op de 300 dagen dus weer even een foto spam. Zie wel iets verandering maar niet extreem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:57

@Kabayo, dankjewel! +:)+
@Esther28, yes, lotgenoten.. _/-\o_
@Baudyh, wat een schatje! Heerlijk die foto's!! :))

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:01

@Carmuh, ik voel een stukje opluchting.. O:)
Mooie merrie hoor! Ook zo'n glimworm! Heb nu nog krullen in de stal maar als het er serieus op begint te lijken zit ik erover te denken om er stro bovenop te doen..

Jillzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:11

Kabayo ze is echt wel behoorlijk dik hoor haha. Misschien lijkt het minder op de foto.

Hier een foto van net voor de dekking
Afbeelding

En nu
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:33

Kabayo schreef:
Faline die van jou zijn zo prachtig. Heb Nina wel eens gezien op de nrps keuring in tolbert. Rose kijkt echt niet blij :+

Dat is Rose haar standaard 'look' een beetje whaha, Standaard een beetje 'verveeld' :')
Volgens mij is dat een prettige positie van haar oren, als ze iets nou interessant vind oid, dan komen ze ook nooit helemaal naar voren, volgens mij kan ze dat niet ofzo.

Verder bij elkaar dan dit komen ze niet;
Afbeelding

Als ze echt boos is kunnen ze dan wel ook echt plat :+

Jou kraambox is trouwens wel heerlijk ruim! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:39

2 van mijn drachtige merries :) De voorste is 1.80 en toont een stuk minder dik dan de achterste van 1.67 en tonnetje rond..
Afbeelding

Ik heb geen stress van de bevallingen, vind het juist erg leuk. :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:48

Dustinlover 13 weken geleden heeft ze een ongeluk gehad gevallen met de box in gaan vieze wonden die helaas niet gehecht konden worden. sluiten gaat heel langzaam is nog steeds niet helemaal dicht.
vervolgens heeft ze 2 weken geleden koliek gehad.

Esther28 wat een mooie bolle buik

MaudiW ze ziet er goed uit.

Evelien__ mooi drachtig.

Tinniie bijna aftellen crome kijkt erg moe. en satinka is lekker rond

Setteli jazzy maakt dus haast, vanaf wanneer ga je haar eigenlijk naar de anderen stal.
zou fijn zijn als ze gewoon vooraan mocht staan meer toezicht.

Cynthia82 gefeliciteerd met de mijlpaal

Dustinlover jij hebt ze mooi dicht bij elkaar zitten hopelijk bevallen ze ook allemaal rond de zelfde periode,

pretty wat apart dat ze nu zo anders is vast een merrie veulen voor jou
zo wat een buik heeft ze

Faline lekker genieten zo overdag zonder dekens.

Liaan aan eind van de dracht kan dat inderdaad voorkomen veulen neemt dan meer ruimte in beslag dat merrie soms minder trek heeft

Wodan08 dat heb ik nu nog niet maar naar lezen van berichten dat het mis is gegaan ga ik er wel meer over na denken.

baudyh lekker de benen streken was het ook echt heerlijk weer voor.

Jillzie wat een bescheiden buik nog

Vulina zo wat is die groot.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:55

Ze zien er mooi uit vulina. Die linker is al wat ouder of lijkt dat zo?

Jillzie ik zie vooral meer haar :+ mijn shetlanders zien er t zelfde uit en die zijn leeg :=

Wat glimt ze prachtig carmuh. Mooi hoor! En lekker dik

Haha faline. Leuke uitleg. Op die foto is ze wel lief :D jaa ben zeker blij met de kraam stal. Ook al is het nu haar gewone box :=

Mijn knappe 1.5 jarige even beschermers omgedaan en lekker gepoetst. Echt zo braaf. Ook voor het eerst op de manenkam gevlochten. Wel moeilijk! Veel oefenen. Ben zo verliefd op mijn allereerste eigen paard <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag hele dag dekens af gehad. Ben nog maar net binnen maar vind het nog warm! Misschien laat ik ze ook wel af. Ze is wel dikkig
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:13

carmuh hier staan ze op vlas met stro bovenop. De vlas werkt goed als onderlaag omdat ze hier op beton staan en om het nat op te vangen. Alleen vlas vind ik dan weer niet zo goed want heb de indruk dat het vlas dan weg schuift en ze zo lege plekken maken.
Nadeel met het stro is dat ze het opeten en ik dus veel moet bijstrooien :P
Sowieso vliegt alles er om de veertien dagen uit, ik vind beton echt verschrikkelijk :( maar wij mochten niet anders en ook geen roosters steken als afvoer van het nat.
knappe merrie heb je

oh vulina van jouw merrie's krijgen we niet vaak foto's te zien, leuke dikke buiken

jillzie ik zie wel beetje verschil, is ze maiden?

leuke veulenspam weer

mijnlieverd dit begint er echt op te lijken

wodan, vind het vooral spannend, gewoon echt spannend, boeken lezen en filmpjes kijken, helpt wel voor je eigen gemoed.

jazzy *\o/* oh komt dichterbij, hopelijk mag ze toch dichter bij de stal gaan staan want dit houdt ze niet lang meer vol

Rose heeft de standaard bitch look :')

kabayo wat super toch die camera

polleman aie dat klinkt helemaal niet goed voor je oudje

oh ja daar zit verschil in bij misha

oh pretty wat een knappe dikke meiden staan er toch bij jou en grullo is helemaal :~ :~

juval al geprobeerd met een stok en handschoen aan gebonden, kan je vast wat mee oefenen

kks oh begint ook al te vullen

caesar die van jou zijn nu eerst nog aan de beurt, nog veranderingen?

sorry wie ik weer vergeten ben :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:22

Nee, klopt Fotsy. Alles komt hier op de foto behalve mijn eigen zo ongeveer ;)

Kabayo, ze wordt 13 dit jaar, dus valt mee. Ze wordt niet meer gereden dus is niet meer in sport conditie. Zij is stiekem mijn grote trots ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:25

Vulina schreef:
Nee, klopt Fotsy. Alles komt hier op de foto behalve mijn eigen zo ongeveer ;)

Kabayo, ze wordt 13 dit jaar, dus valt mee. Ze wordt niet meer gereden dus is niet meer in sport conditie. Zij is stiekem mijn grote trots ;)

Oh dat valt inderdaad mee. Ze lijkt erg wijs.
Ook lijkt ze erg veel op een merrie die ik heb gereden. Een houston x kennedy.

Edit. Staat trouwens op mijn profiel. Derde foto en dan de bruine :)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 15-02-17 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:26

@Fotsy; ik reageer even snel, net ronde gedaan maar ze zijn rustig en staan te eten. Waar ik gisteren dacht dat het door zou zetten is het nu stabiel. Ik denk maar zo dat ze allemaal tegelijk komen. Ik hoop dat ik ze ook allemaal onder de camera kan houden... die van eind februari staat er nu niet onder (bruine) en dat is ook een maiden. Maar je zult het net zien... blijft spannend om over de boxdeur heen te kijken zo.

Hier ook lekker de dekens af hoor. Bij de dikkies pastte dat al niet meer maar bij de andere nu ook lekker zonder. Jaarling stond zelfs licht te zweten toen ik ze op stal ging zetten.

Ideaal Kabayo; kan je vriend jullie beide in de gaten houden.

Polleman; hoop dat ze snel van de pechreeks af is, niks waard die zorgen.

Cynthia; gefeliciteerd met je mijlpaal!! Althans, die van paardlief. Je weken gaan wel sneller met je vakantie tussendoor ;)

Setteli; hoop dat Jazzy snel verplaatst kan worden. Niets fijner dan een goed gevoel erbij.

Pretty; op een of andere manier word ik altijd zo vrolijk van jouw ukkies. Blijf ze geweldig vinden!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:28

Kabayo wat super dag ze zo braaf is.
Snap dat je verliefd bent op je 1ste eigen paardje.

Fotsy echt oud is ze nog niet eens ze word juni 11 jaar.

Caesar dankjewel hoop het ook wond zelf heeft echt nog tijd nodig, en ze heeft behoorlijk haar jasje uitgedaan door alles.