[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:43

Gave foto's Tara!

Nicole lieve foto's! Heerlijk koppie heeft het veulen ;)

Krinmpie vandaag in de wei. Kont begint meer puntig te worden, uier valt nog tegen. Was gister voller. Verschilt dat bij jullie ook zoveel? Vanavond nog een keer testen als ik haar binnen zet
Afbeelding

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:57

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=832191690195292&id=100002134051898

Mijn baby's aan het voetballen op het filmpje ik moest zo lachen en vind het het delen waard :D

De eerste op het filmpje is een Zavall hengst uit een julio Mariner merrie geboren op 31 maart en het 2e veulen in het filmpje is ook een Zavall hengst uit een padinus merrie geboren op 9 april. De padinus merrie is zelf ook een dochter van de julio Mariner merrie(oma van stal :D )

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:55

Jolandje, wat een heerlijk weiland, je zal je veulens alleen wel regelmatig kwijt zijn idd :D

Bonny, dat ziet er goed uit! Uier kan enorm verschillen hoor, ik heb het bij Mausi vorig jaar zelfs heel erg gezien, van bomvol uier, naar helemaal leeg, naar een paar dagen later weer voller, en hars/melk. Kijk maar, ze is uiteindelijk op 320 dagen bevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëlle wat een heerlijk filmpje! Prachtig van die voetballers. Ik moet de bal hier ook maar weer eens oppompen, denk dat Amir dat ook wel leuk zal vinden :D

Bedankt allemaal voor het vragen naar Aziza, helaas is het niet gelukt zoals ik wou |(
We hebben hier op het eiland in principe 1 DA die de paarden behandeld, en een 'reserve' die het doet als de eerste niet kan. Maar ja, daarnaast natuurlijk nog een aantal anderen, die ook weekenddiensten draaien, maar normaal eigenlijk alleen gezelschapsdieren doen.. Helaas nu dus 1 van de gezelschapsdierenartsen..
Ze heeft er eigenlijk weinig aan gedaan, de boel schoon gemaakt en Acederm erop gesprayd, ze vond het te hard om open te snijden en vond het 'een hele flinke kneuzing', terwijl ik meerdere keren gezegd heb dat het volgens mij vol etter zit omdat het ook steeds groter wordt.. Ze had haar een pijnstiller gegeven en antibiotica en ik moet nu nog 3 dagen zelf antibiotica spuiten. Aziza haar temperatuur was vanochtend 38.0 (mijn thermometer zei 37,5) en inmiddels heb ik vanavond nog steeds 38.0 gemeten, waarvan ik dus eerder denk dat het nog iets hoger is, daar mijn thermometer vanochtend ook niet helemaal accuraat was. Ook is de bult nog groter geworden, en mag ik er nog minder aankomen |(
Dat wordt dus morgenochtend om 8 uur direct aan de telefoon hangen, en hopen dat dan mijn vaste DA direct kan komen.

Zo ziet het er inmiddels uit. Foto maar even in link, aangezien er vast ook mensen zijn die het liever niet willen zien.
Het is dus die bult naast haar uier, en het is nu zelfs helemaal doorgetrokken naar een grote bult op haar been.
http://www.dar-aziza-arabians.com/roma/abcesaziza.jpg

uiltje001

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:10

Al-zawraa,Lijkt wel een ontstoken dazenbeet ofzo. Vind het er niet zo fris uitzien. Verstandig dat er ab is gespoten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:13

az ziet er vies uit zeg, hopelijk morgenvroeg de juist diagnose

bonny *\o/* lage ph, zit eraan te komen

inowa nog niks, geduld geduld

nicole mooi veulen en wat een uitstraling heeft die merrie, helemaal mijn ding

zag knappe tara en haar stoere jongen voorbij komen

over vervoeren, toen Lily 2 maand was hebben we ze zo vervoerd, tweetrailer met tussenschot en veulen los, achterluik dicht, ging super goed

Afbeelding

leuk filmpje, ben naam even vergeten :o

jolandje geweldig, zoek de veulens _O-

uiltje :=

polleman de speeltuin is af maar hebben zaterdag tot half 1 snachts bezig geweest met drie mensen, dat vergeten ze altijd te melden _-:(
even off topic maar toch wel fier
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:15

Dazen hebben we hier niet, dus dat kan het niet zijn, maar op zoiets vond ik het ook lijken, al dacht de DA van vanochtend meer aan een vervelende schop van Amir. De antibiotica vind ik zeker verstandig, en de pijnstiller was ik ook erg blij mee. Maar mijn idee is nog steeds dat het open moet, want de rotzooi moet eruit. Hoop dat mijn eigen DA er morgen meer aan kan doen.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:21

Al-zawraa, je woont op een prachtig eiland! Ik heb er ook een paar jaar gewoond.

Een ontsteking ziet er meestal als een grote bult uit, en hebben ze koorts. Ik vind het er zo open uitzien. Van een schop kan je mij ook niet wijsmaken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:24

Wat leuk dat je ook een paar jaar op Texel gewoond hebt! Het is inderdaad een heerlijke plaats om te wonen, alleen met sommige dingen ook weleens wat lastig.

Nee, ik vond een schop ook raar. Haar eerste idee was dat ze op een hek gesprongen was of in de draad gehangen had. Nu kan het eerste bij ons niet, en het tweede is het ook absoluut niet geweest bij deze merrie. Dus toen kwam ze op het veulen uit. Maar ik denk ook eerder iets van een insectenbeet die ontstoken is.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:41

Ik was de eerste week van juni op Texel aan het kamperen met die storm. Heerlijk in een tentje maar wel genoten ;')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:17

AZ, hopelijk helpt de AB en de pijnstilling wel. Ziet er maar raar uit.

Nicole, wat een mooi hoofdje zeg! <3 Ben benieuwd hoe ze eruit ziet over 2 dagen, dan zijn ze al weer heel anders en wat minder wankel. Maak je dan weer foto's? Ik denk dat het echt een beauty dan is.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:49

Bonny, het gaat vooruit!!, De ph is best laag benieuwd of die uier eerst nog voller wordt of niet,!! Succes!!

Jet4you, 340 dgn,!!! Haar vulva al weer hersteld?? En met het warme weer op komst kan het best eens gaan opschieten hoor!! Succes!

Inowa, ook Aagje zal nu wel eens van die last verlost willen woden!! Succes!

AZ, pfff balen geen juiste dierenarts, ab en pijnstiller is in ieder geval fijn. Zit nog aan een teek te denken is wel een plaats waar die rotbeesten willen zitten, of zijn die bij jullie op Texel ook niet te vinden ( dan ga ik verhuizen) . Veel beterschap en hopelijk morgen je eigen dierenarts.

Sultan, alvast veel succes 25 juli toch spannend!! Wel even laten weten nog he!

Jolandje, heerlijk zoek plaatje :D

Polleman, hoe gaan Bonita en Sunrise?? Wel updaten he niet alleen bijleesposten doen!! :D

Nicole en Joyce, Fijn dat het met Dupona nu beter gaat, wat een chique meisje die Karona, heerlijk buiten!!

Marielle, geweldig filmpje, genieten!!

Fotsy, wauw je dochter kan heerlijk spelen, dat vergeten ze idd te vermelden :D.

Wakers succes!!

Komende dagen waarschijnlijk iets minder bijlees, morgen onze jaarling naar de kliniek de Bosdreef brengen en zo als het er nu naar uit ziet wordt hij dinsdag geopereerd! En dinsdag moet zijn moeder gescant worden 18 dgn scan! Pff weet nog niet of ik daar blij mee kan gaan zijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:51

Jobarma succes.

Krimpie ligt weer. Standaard rond deze tijd. Veulen was wel mega druk vanavond. :) _/-\o_

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:52

Jobamara, wat is er aan de hand met het jaarling?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:02

Veel succes jobmara!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:30

Gaat soms overkoot staan met 1 voorbeen, te snel gegroeid en pezen niet voldoende meegerekt, dus onvoldoende demping wat later problemen kan gaan geven.

Dank jullie wel kunnen we gebruiken!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:19

Al_Zawraa succes morgen, hopelijk kan je eigen da er wat meer aan doen

Jobamara ook heel veel succes morgen met je jaarling.

Wakers succes vannacht. Uier was hier weer zo goed als leeg.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 04:14

Hier nog rustig. Hoe is t bij de rest?

Wekker ging maar beeld was weg dus maar ff gaan kijken. Stond ze mooi te tukken :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:07

Jobamara succes met jaarling met scan

Geen veulens ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:11

jobamara schreef:
Gaat soms overkoot staan met 1 voorbeen, te snel gegroeid en pezen niet voldoende meegerekt, dus onvoldoende demping wat later problemen kan gaan geven.

Dank jullie wel kunnen we gebruiken!

Ik heb er een gehad die als veulen en jaarling achter op de tenen liep. Vermoed ook te snelle groei. We hebben het erop gewaagd door hem goed te bekappen en het land in. Hoefsmid wou dat ie de hele zomer op stal bleef. :') na die zomer waren de problemen ook klaar. Soms heeft het, zeker bij die jonge dieren, gewoon tijd nodig

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:12

Jeetje weer geen veulens. Blijft nu wel heel rustig in het topic.
Hier is de merrie nog hetzelfde.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:32

Hier ook nog steeds niks

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:08

Hier ook niks

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:46

Nouja kom ik een heel weekend niet kijken,zijn er nog zoveel wachtenden. :(:)

Bonny dat is al een heel serieuze melktest,volgens mij moet dat er nu echt aan zitten te komen en is het stilte voor de storm nu.

Jobamara succes straks en morgen :(:)

AZ oei dat ziet er zeker niet comfortabel uit voor Aziza. Hopelijk vandaag wel de gepaste hulp nu.

Jolandje heerlijk WAT een gras! Dan dacht ik dat ik er hier nog teveel had haha.

Polleman Sunrise is echt ontzettend leuk en hij wordt alleen nog leuker!

Nicole en Joyce oef gelukkig gaat de merrie nu beter! Echt een heel chique en groot veulen is Karona!

Fotsy wat is het daar prachtig in jullie tuin. Ik kan niet wachten om langs te komen! :D

Hier gaat alles heel goed met de veulens. Mika loopt nu ook in de kudde en nog eventjes en dan spelen ze alle drie samen!
Ze geven een hittegolf uit hier in Belgie (Nederland misschien ook?) dus dan ga ik denk ik de paarden snachts buitenlaten en overdag op stal..ik vind het dan wel nog spannend voor Mika,zo snachts buiten. Komt niet echt gelegen die hittegolf,ben altijd bang voor een hitteslag bij die veulens vooral. -O-

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:56

Veel merries op Springen!

Jobmara succes!

AZ dat ziet er akelig uit, hopelijk is het snel genezen.

Ik maak me ook een beetje zorgen met de hittegolf die eraan komt. Wij wonen in het gebied waar het het warmste wordt, zaterdag rond de 40 graden. Ik heb hier weinig schaduw voor de paarden, wel bomen maar de zon draait precies de andere kant op dus op het heetst van de dag nergens schaduw. In de stal wordt het ook altijd erg warm. Dus ik ga ze maar regelmatig koelen denk ik... Jaycee is nog steeds niet van d'r berenvacht af helaas, dus ik zal haar echt in de gaten moeten houden. Ik zet ze overdag in ieder geval niet in de wei.

Jaycees dikke vacht: Alleen op d'r hals, billen, hoofd en benen is ze haar kwijt.

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:58

Hier kunnen ze lekker op stal als ze willen. De wei aan de overkant is minder handig. Maar geloof dat het paard daar er vanaf ging. De rest kan ik dan wel thuis zetten. In het grote stuk bomen en anders is de schuur koel genoeg