[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:11

Haha Vientje, lekker positief :D

KBK, gefeliciteerd met jullie huwelijk, mooie dag gehad?

Sara, is Marley al gescand? En??

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:15

Nog niet gescand. DA staat er alleen voor en komt pas rond half 8 :( Mag diegene die alles plant ook wel eens even doorgeven grr.... Ben ik een hele dag thuis voor niets...

Marije, nogmaals gefeliciteerd! knap ventje!

CL: Wat super dat Jill het goed doet, ze ziet er ook goed uit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:24

Balen Luna! Had voorheen ook zo'n dierenarts, maak je een afspraak voor later in de middag, komen ze na 20 uur nog, of dan belde je wanneer ze kwamen was het niet genoteerd geweest. Heel wat vrije uurtjes voor niets door moeten pakken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:28

Ja normaal is hij altijd stipt optijd, nu staat hij er alleen voor en kan hij de vraag eigenlijk niet aan.
Maar is eigenlijk de fout van diegene die alles plant. Als zij zegt na 5 uur, dan had ik hele andere dingen kunnen doen vandaag.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:59

Hier ook een bekend fenomeen inderdaad met 1 bepaalde VA hier in de buurt! :( Nadat ik de laatste keer 2 uur gelopen/gevochten had met een van de paarden hier die koliek had, ben ik overgestapt op een andere VA...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:20

AniekR schreef:
Cynthia, ik ga beide dagen. Slaap dan daar in de buurt. Dus gezellig om even te meeten inderdaad!

Gaan we doen! :D

Neonlight, bedankt voor je feedback. Ik zal er rekening mee houden in mijn hengstenkeuze :)

Die pluizige Pico, wat een dotje <3

Floor heeft echt een mooi, drachtig buikje! :j

Zo, Luna, wat een verschrikkelijke bounce-buik! :wow:

pretty schreef:
Cynthia haa die eerste had ik nog niet gezien denk ik,die hengst voor Fie. Ik vind die ook wel heel leuk moet ik zeggen! Misschien ook wel het mooist gebouwd van de drie. Staat hij ook in Belgie?

Hij staat in Cothen, vlakbij Utrecht, dus voor mijn doen heel dichtbij :D
Hij is vorig jaar Adult Champion Sectie D en Reserve Overall Champion Sectie D geworden en een tijd geleden 6e bij de Royal Welsh.

Gefeliciteerd met je nogmaar100dagen-mijlpaal, Kiki! *\o/*
Ik ben ook al een week aan het aftellen, maar moet nu nog 15 dagen -O-

Gefeliciteerd met je 200dagen-mijlpaal, Bianca! :D

AZ, fijn dat je huis eindelijk verkocht is! Dat is weer een zorg minder en ik denk zomaar dat je niet kan wachten tot 2017 :P

Aniek, ook gefeliciteerd met je mijlpaal! *\o/*

R12312 schreef:
Zo nog anderhalve maand te gaan. Vanavond ff geregeld dat alles live te volgen is en dus ook op mijn telefoon. Wel zo prettig :D Overigens voor anderen: Equinovum is echt een aanrader!

Ja, super he? Heb ik met Fiore ook gehad. Heerlijk vanuit mijn bed nog even op de cam kijken. Ik heb een betere nachtrust gehad dan bij TiSento, waarbij ik meerdere malen 's nachts in de stress wakker werd, omdat ik bang was dat Dais lag te bevallen en dan sprong ik maar weer in de auto voor 9 km om Sjees te zien snurken en dan kon ik weer terug 8)7
En Floor van Equinovum is ook een supertof mens!

linda2008 schreef:
Hoe doen mensen dat eigenlijk die gewoon full time werken en niet vlak bij stal werken? Neem je vakantie? Dat is eigenlijk het enige wat ik voor mezelf voor volgend jaar kan bedenken. Maarja als je bijvoorbeeld 2 merries drachtig hebt, kun je toch moeilijk 2 keer achter elkaar vakantie nemen.... :')

Ik heb de vorige keren het geluk gehad dat ik met mijn manager kon afspreken dat ik zou bellen zodra het geboren was en dan twee weken vrij kon krijgen. Ik heb nu weer een andere manager, dus ik zal het van de week met hem bespreken, maar ik verwacht geen problemen.

Crines, gefeliciteerd met de mijlpaal!! *\o/*

Staart bandageren doe ik ook niet, omdat het niet heel goed is voor de staartwortel en ze leggen hem vaak netjes een heel stuk naar achteren :)

Marije, GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!! *\o/* *\o/* Wat is hij mooi getekend!! <3

Met Dais gaat alles prima. Vandaag weer zwangerschapsgym: rondje van 3 km waarbij we 4x 300 meter hardgelopen hebben (tenminste.. ik... voor haar was het een sukkeldrafje :+ )

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:26

Cynthia, fijn dat het goed gaat met Dais!
En bedankt :) pico is inderdaad een pluizebolletje nu <3
Ik kan ook vrij krijgen zodra het geboren is, heel erg fijn! Daarom zijn april-baby's voor mij het beste, dan zijn mijn collega's er allemaal. Maar hoe doe je het met de bevalling als je full time werkt? Gelukkig kan mijn merrie dit jaar bij mensen bevallen waar altijd wel iemand op stal is. Maar ik ben zelf gewoon van 7 tot 7 aan het werk en ik werk op 80km afstand van stal. Nemen mensen dan al vrij als de merrie het spannend gaat maken ofzo?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:28

Luna, wat irritant van de planner zeg!

Robynn, zo lang wachten op een da bij een spoedgeval 8)7 Groot gelijk dat je bent overgestapt!

BianCatjee, sterkte!

Cynthia82, flinke bijleespost _/-\o_
Fijn om te lezen dat het met Dais weer beter gaat. Maar die 15 dgn zijn zo om joh!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:33

Linda, ik werk van 7:15 uur tot 17 uur meestal en overdag bevallen ze toch 9 van de 10 keer niet (niet dat je daar van uit mag gaan :) ) Maar Dais is ook een hele duidelijke merrie. Haar banden worden slapper, haar uier vult en zodra er druppels aan hangen, blijf ik er slapen en dan is het er binnen één a twee nachten. Merrie uit het boekje.

Als straks Fi dr eerste keer is, ben ik er niet zo relaxt in.. Ik denk dat dan alle camera's die hier besproken zijn in mijn stal hangen :D

Kiki, thanks :) Doordeweeks scroll ik alleen even snel om te scannen op echt belangrijk nieuws, verder reageer ik dan weinig, omdat ik lekker met vriendlief op de bank hang. Dan moet ik in het weekend vaak 10 bladzijdes bij reageren :)

Ik weet dat ze zo om zijn, maar het duurt zooooooooooooooooooo lang :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:41

Hahahha duurt ook lang hoor, kan het hier d'r sws al uitkijken. Mijn moeder (echt geen paarden mens, stiekem een beetje bang ervoor) zei van de week ook al. Pffff mag van mij nu wel komen hoor, ben nu gewoon reuze nieuwsgierig erna.
En ik merk aan de kinderen (11-15jr) dat ze het nu ook wel erg lang vinden gaan duren, pffff nog 3 maanden wachten haha

Hier hebben de kinderen met een beetje geluk vakantie, tenminste een paar dagen later. En mocht het al eerder komen heeft school met de ochtend even pech als het nachtwerk word. Want die kan ik met geen 100 paarden thuis houden dan :+
Manlief zegt hetzelfde overigens, dat hij zeker weten mee wilt/gaat.
Mocht het nodig wezen is er op stal ook een afgesloten ruime kantine waar we in ieder geval droog kunnen zitten. Extra verlengsnoer mee voor eventueel een kacheltje mocht het koud wezen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:56

Even ego: Marley is nog drachtig! *\o/* *\o/*

Hebben een prachtig hoofdje gezien met alles erop en eraan!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:18

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Gelukkig Luna!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:22

Hahaha, Kiki, leuk is dat hè? Ik heb ook van die niet paardenmensen om me heen. Zo'n gesprek gaat ongeveer als volgt:
'Hoe lang is ze nou zwanger?' ('zwanger' hè :+)
Ik wil niet bijdehand zijn, dus zeg alleen: '7 maanden'
En dan krijg je:'O, dus het komt al bijna! Nog maar 2 maanden toch?'
Ik: 'Eehhmm'
En dan: 'Weet je al wat het wordt?'
Ik: 'Nee'
'O, doen ze niet aan echo's bij paarden?'
En dan twijfel ik of ik het allemaal uit moet leggen, of gewoon niet moet doen :)

Gelukkig, Luna! *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:33

hahaha zo gaat het hier ook cynthia :+ maar ik doe wel de uitleg en dan ist het van "iieeuwwl!"

Pff ik ben zo gerustgesteld nu! alle twijfels ineenkeer weg. Hebben een hoofdje met alles erop en eraan gezien, zelfs een oogje was duidelijk zichtbaar

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:40

Hahhahaha heel herkenbaar Cynthia.
Alleen heb ik soms wel moeite om niet bijdehand terug te reageren O:)
Laatst ook iemand:
Is het veulen er al?
Ik: Nee in april pas.
Ja maar ze heeft toch al een buik?
Ik: ja bij mij zag je het ook al met 15 weken maar moest toch ook echt langer wachten.
Weet je al wat het word?
Ik: ja een veulen
Opeens heel stil.
Heb je een voorkeur voor geslacht?
Ik: Uh nee, als het maar gezond geboren word.
Oh lijkt me zo gaaf om allemaal te zien, wil je me bellen als het eraan komt. Wil het zo graag zien.
Ik: Nee sorry, dat doen we niet.
Waarom niet, is toch leuk om dat met zijn alle te zien.
Ik: zat jij erop te wachten tijdens je bevalling dat de halve wijk bij je bed stond te kijken.
Was aan degene z'n gezicht te zien niet het antwoord waar op gehoopt werd. Liep ook ook gelijk weg.

(Is nogal een wat dommig opdringerig persoon wat graag overal met haar neus bovenop staat)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:42

Dat ook ja! Mag ik erbij zijn?
Ehhh, nee!

Als mensen vragen 'Weet je al wat het wordt?' wil ik ook altijd zeggen: 'Een paard'. Maar ja.. da's niet aardig...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:42

Mooi Luna! *\o/* *\o/* *\o/*
Hebben ze nu een uitwendige echo gedaan?

Grappig al die verhalen met die vragen. :D

Ik heb vandaag Neon-babe voor het eerst gevoeld! *\o/* Rose-babe nog niet, die hield zich stil.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:45

Hahaha idd, soms zeg ik wel eens. Sws een bont veulen.

Jeeyyyyy Neon *\o/* *\o/* *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:02

Inwendige scan. Uitwendig kon hij zo 1,2,3 niets in beeld brengen en ze was zo rustig dat ie maar inwendig is gaan scannen. En ze vond hem te interessant hahaha! denk dat ze zijn parfum lekker vond.

Dit: aah wat gaaf dat je het veulen hebt gevoeld! *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:32

Gelukkig Sara, hele geruststelling.

Kiki, als ik dat zeg krijg ik gelijk als antwoord: "wat voor een paard??"
Dus zelfs 'bont' laat ik maar weg :')

Om eerlijk te zijn krijg ik vooral te horen:
"Moet je daar 2 weken voor vrij nemen?"
Of
"Doe niet zo ongeduldig, het komt vanzelf wel"
Maar welke mij altijd het meeste stoort als je verteld dat je er bij moet zijn;
"Hoe doen ze dat in de natuur dan"

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:34

Dat ook ja! -:(-
Waarom moet je er per se bij zijn dan? Pfffffffffffffff

Wil jij zelf niet bij de geboorte van je eigen kind zijn ofzo??

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:54

:')

Ze doen het soms ook overkomen alsof wij allemaal een stel cowboys zijn die met een lasso onze paarden in het wild gevangen hebben en die willen helpen met bevallen.... :?
"Jongens, die van mij zijn verre van wild... Die van mij vang je niet met een lasso, en gaan niet op zoek naar eten... Die van mij staan gewoon te rillen als ze het koud hebben en gaan gewoon staan schrapen als ze honger krijgen...." :') dat kun je toch allemaal niet meer met elkaar vergelijken?!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:55

Tot nu toe heb ik die opmerking nog nooit gehad. Iedereen snapt het hier dat we er graag bij willen wezen.
Maar dat lijkt me wel behoorlijk irritant ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:52

Bedankt allemaal!

Fijn dat er nu zekerheid is, Luna!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:56

Kbk gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Luna super dat alles in orde is!

Sommige zeggen nogal snel en in de natuur dan...maar onze paarden zijn geen paarden die in de natuur leven.

Geen idee hoelang zo'n blessure duurt.
Ze heeft nu nog een week medicatie.
Dan stappen aan de hand, kijken hoe dat gaat.
Ze mag op de paddock dus ze beweegt wel maar geen gekke dingen doen.
Maar vanmiddag vloog ze door de box heen omdat Ted even om de hoek stond omdat ze een boom weg moesten zagen uit de paddock die omgewaait was.
Vond dat niet zo grappig...