Luna is toch ook nog lang niet aan de datum, er zit iets verandering in, maar er moet nog een boel gebeuren idd.
Hier zal het nog wel wat dagen duren gok ik, spenen moeten nog vol en het staat nog niet op spanning.
_Karin
Geplaatst: 14-03-15 15:17
Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes.
Ik zie weer mooie bescheiden maar ook dikke pony's en paarden langs komen en bij een aantal is het al weer spannend aan het worden.
Ook las ik dat er 2 in het topic zelf zwanger zijn jullie ook gefeliciteerd.
Bij mij was het gisteren echt vrijdag de 13de. Eerst valt er 's nachts een bewoner, gelukkig hoorde ik het (het gebeurde om 2.15 uur anders had ik hem om 3:30 uur met de ronde pas gevonden) ben er gelijk naar toe gegaan en trof hem bewusteloos aan in een plas bloed dat uit een wond van zijn hoofd kwam gelijk 112 gebeld en druk op de wond gegeven toen een collega gebeld die me te hulp schoot. Gelukkig was hij weer bij kennis toen de ambulance er was. Zij hebben hem naar het ziekenhuis gebracht.
Toen kwam ik thuis en trof ik Dora onder de wondjes aan. Die heeft die nacht weer heel haar hoofd kapot geschuurd, DA gebeld en nu staat ze weer aan de prednison, mag het na 3 dagen weer proberen af te gaan bouwen. Ook op haar schouder zitten weer plekken zo ineens komt het weer opzetten. Dus zij staat weer met hood en deken met hals om. Ik baal hier zo erg van.
AstridJ
Geplaatst: 14-03-15 15:48
Dat is balen Karin! Ik zag van de week ook alweer mugjes vliegen.
Hier is er verder geen verandering. Roxy is vandaag 340 dagen maar de uier doet de laatste dagen niet veel meer. De banden zijn wel iets slapper aan het worden.
Roxy vanmiddag:
De uier vandaag:
skaay
Geplaatst: 14-03-15 16:06
Karin, dat klinkt echt als een vrijdag de 13de. Balen zeg van die wondjes!
Roxy krijgt ook al mooie uiers!
Fotsy
Geplaatst: 14-03-15 16:09
begint weer spannend te worden voor velen, sucees fokfanaat en michelleee, dit wordt waken denk ik
astrid ik vind dat de uier nog voller kan, maar wie ben ik als leek natuurlijk.
Mijn merrie vandaag 329 dagen en er kon nog net een galopje met bokkesprong af wat daarna dan aanleiding gaf tot platte rust maar haar uier is spectaculair, alle dagen zie je die veranderen begin van de week
en deze morgen
sterkte karin, zou het niet kunnen komen door de wissel van de haren?
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 14-03-15 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Arianne
Geplaatst: 14-03-15 16:14
Oe Karin, dat was niet jouw dag Kijk, dat worden volgens mij nog een paar weekend-wakers aan de foto's te zien. Spannend!!
jolandje
Geplaatst: 14-03-15 16:15
karin wat een pechdag zeg, sterkte met dora
zo fotsy, die gaat goed
Cemlys
Geplaatst: 14-03-15 16:24
De merrie die het eerst moet zit nu op 295 dagen. Vandaag voor het eerst echt verandering id uier. Best wel al wat voor hoever ze zit? Ze loopt nu buiten. Straks weer even vergelijken. Ze zal er wel nog wat aflopen.
Vanmorgen 2 paddocks afgezet. Waren stukken die al maar minimaal gebruikt werden. Nu heb ik een stal met uitlooppaddock en kan nu zo de paddock in zonder dat pony s In de weg staan. Handig met de hengst straks
Bijlezen is voor na het weekend,maar ik zie dat het heel spannend is hier voor Michelle! Zo kegelen en flink onrustig zijn,dat lijkt voor vandaag te zijn,succes!
Spannend Michelle! Bij ff schiet het ook al lekker op. En bij fotsy ook
sultan15
Geplaatst: 14-03-15 18:24
wow dat wordt al spannend Michelle! Ik denk dat ze wel gaat vanavond als ik het zo lees!
Ik zag iets over reageren, ik heb net zo'n 15 pagina's teruggelezen en ga daar dan niet meer overal op reageren. Het moet wel een beetje spontaan blijven toch neemt niet weg dat ik het super leuk vind om iedereen zo te volgen en ik reageer op de laatste paar pagina's of op wat ik heb onthouden. Anders is het ook een beetje mosterd na de maaltijd.
Las ook iets over dekens. Fairy heeft geen deken op (zo makkelijk! ) en Wish staat nu onder 100 gram.
Karin wat vervelend dat Dora weer heeft lopen schuren En wat schrikken van die bewoner zeg! wat goed dat je er zo snel bij was! (wat doe je voor werk als ik vragen mag? )
Fotsy dat is een verschil in uier! ben benieuwd hoe het deze middag is.
Tinnie, Roxy haar uier valt mee zeg! ze ziet er goed uit, ben benieuwd wanneer ze gaat.
Cemlys ze ziet er goed! uiertje kan nog veel voller en kunnen zijn veulens van pony's niet al rond de 300 dagen voldragen? wie weet gaat ze wel eerder
De melktest van Fairy schommelt rond de 7. De ene keer lijkt hij meer richting de 6,5 en de andere keer meer richting 7,5. De druppels zelf zijn nog heel geel en haar uier loopt nog makkelijk terug na een beetje beweging.
haar uier gisteravond en de melktest van gistermiddag:
lijkt tussen de 6,5 en de 7 te zitten.
En de melktest en uier van vanmiddag:
daar lijkt de melktest eerder 7,5 te zijn... wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 14-03-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Lovelyn
Geplaatst: 14-03-15 18:32
Michelle een ding is zeker als gaat bevallen als je in de Lamborghini rijd ben je snel ter plekke haha!
Bah wat vreselijk naar Karin! Hopen dat alles goed komt!
Vandaag was ushi ook lekker onrustig ze barste ineens van de energie? En ze poepte ineens megaaaa veel (en normaal is het al heeeel veel!) we houden haar in de gaten kegelen doet ze nog niet d'r uiers staan wel al strak. Morgen 320 dagen!!
Ik hoop dat ze niet eerder gaat als ten vroegste over een maand. Ik heb alle groepsstallen nog vol en de hengsten kunnen ten vroegste half april het land op. De jonkies kunnen met dekens wel buiten als het moet. Heb stal met uitloop.
Dus nee gewoon netjes eind april haha. Zelf vrees ik dat ze de 340 niet rond maakt.
Morgen vroeg richting huis en dan maandag eens kijken hoe het met mijn dames is
sultan15
Geplaatst: 14-03-15 20:28
Robynn schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste ook meer 7.5 vind maar de lichtval is een beetje fel daar, dus ik kan het niet helemaal goed zien
ja de lichtval is inderdaad een beetje raar, maar hij was duidelijk lichter dan 7,5 en er leek dus een beetje een gelige gloed doorheen te zitten. Maar zie nu dat dat er op de foto niet goed uitkomt.