[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:50

Tjinta gefeliciteerd met de mijlpaal!
Anastasia ook een mijlpaal!
Mexxuna even kijken wat je merrie nog aankan maar het klinkt wel als zucht denk ik.

En een hoop merrie's over de datum!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:08

Gefeliciteerd met de mijlpalen! En veel die overdragen... Hengsten? :P

Ze ziet er mooi uit Tjinta! Lieve, zachte blik... :)

Zie ook mooie uiers voorbij komen, de een wat voller dan de andere... Bij Heaven let ik er nog niet eens zo op, maar is ook nog niet zover. :)

Heb vanmiddag lekker even genoten met Heaven in de zon. Kruiwagen met kuil in de stal, deurtje los zodat ze lekker kon knabbelen en haar lekker even helemaal uitgeplozen! Het is bijna therapeutisch, lekker genieten met z'n tweetjes. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de laatste foto valt wel op dat ze niet eens zo breed is, ze draagt duidelijk heel anders dan vorig jaar!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:43

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:47

Ik moet me ieder keer op nieuw in loggen op Bokt?? Nu ben ik ook een beetje de draad kwijt waar ik was sorry :o .

Vadim heeft vandaag voor het eerst kennis mogen maken met al onze merries. En met zo veel moeders die over je waken dan kun je met een gerust hart een tukkie doen :D .

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:49

owww wat een mooie foto :D Had mijn merrie ook weer samen gezet dat ging 3 dagen goed...toen gingen ze grandioos op de vuist en staan ze weer apart. Hoe oud is Vadim nu?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:52

Ja ik werd ook steeds uitgelogd, lastig.

Muzefee lekker en topfijn dat je heerlijk hebt kunnen genieten van Heaven!
Ze ziet er tevreden uit.

geshaquille aah wat leuk, de kudde om beeb heen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:58

Drie dagen is erg kort meestal na een week zetten we er een merrie bij (vriendin) en dan met een week of drie vier de rest hangt beetje van de merrie af maar Noor is laagste in rang dus zij krijgt wat meer tijd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:03

Arie was 4 dagen oud toen ik de dames weer samen zette. Drie dagen ging het goed samen...al hoewel...5 zelfs. Toen ze de dames op de vuist gegaan en sindsdien staan ze weer apart. Vind het nu gelijk veel te spannend om ze weer samen te zetten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:04

Ik denk dat ze hem niet na 3 dagen al bij elkaar hadden gezet, maar dat het 3 dagen goed ging..

Wij zetten ze al vrij snel bij elkaar, de merrie's kennen elkaar allemaal. Maar, wij zetten alleen maar merrie's met veulens bij elkaar in..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:11

Was ook het probleem dat kleine Arie Bombarie met 80 km/u door de paddock ging rennen en langs z'n tante ging die hem aankeek en zei 'finders keepers! deze is van mij' Pony over de toeren en die kleine was de kluts kwijt en liep ook niet terug naar mama waardoor mama steeds bozer werd op tante...Toen Arie weer bij mama stond keerde de rust weder maar durf het niet zo goed meer aan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:46

ik wod ook constant uitgelogd,heel irritant

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:47

[quote="Liekelianne"]
Gb lover niet voorkruipen he!!! Essie is 17/18 maart uitgerekend, zag in jouw onderschrift dat jouw merrie de 19e aan de telling zat!

Ja met hoeveel dagen hebben jullie gerekend? Ik oorspronkelijk met 342. Nu kijk ik enkel nog naar aantal dagen drachtig. Ze was dit jaar een weekje eerder gedekt dan vorig jaar en het veulen was er toen op 31 maart. Ze rekt het veel langer. Ze is dan ook nog veel slanker gebleven. En ja ik zie dan ook spoken sinds haar ongeluk en ze buiten westen is geweest.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:05

363 dagen drachtig en nog steeds geen veulen!!!
We zijn van mijn merrie wel gewend dat ze 3 wkn overdraagt, maar nu maakt ze het toch wel erg bont. Bijna een heel jaar drachtig en het eind is nog niet in zicht. Ze begint zelfs dikke achterbenen te krijgen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:09

oh jee Laantje...lijkt me vreselijk zeg, dat wachten en staren naar de tiet en doos van je dame die nog altijd := zo naar je terug kijkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:10

Cemlys, de reuzenberenklauw is heel gevaarlijk voor paarden. Niet pas als ze het eten, maar als ze het aanraken alleen al, zeker onder invloed van zonlicht.
TiSento en Daisy zijn vorig jaar twee keer doodziek geweest van de berenklauw en de reuzenberenklauw is naar mijn weten net zo gevaarlijk. Heel erg verbrande neuzen, pus uit de ogen, opgezeten klieren in de keel en door de pijnlijke neuzen ook niet meer willen eten.
Ik heb ze een week lang twee keer per dag antibiotica moeten geven, neuzen insmeren met hydrocortiderm, metacam tegen de pijn en de neuzen om de dag wassen met betadine.
Ze zagen er zo uit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSKEKQAS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGYNNXAD.jpg

Tjint, wat is dat toch met jou en Cantate vergeten? ;)

Als ik heel eerlijk ben, mag Lieklianne van mij voor, als haar merrie maar bevalt als zij er bij is komende week :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:14

oei oei oei die snuit zeg....komt dat niet door de hars die berenklauwen als een soort nevel verspreiden dat daar de huid eerder gevoelig wordt voor zonlicht?

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:15

Ben het wachten inderdaad onderhand wel moe. Ik heb hier al een aantal hele leuke veulens voorbij zien komen, vrolijk dartelend. Dat wil ik ook graag zien, mijn veulen dartelend met moeders in de wei. Ik moet alleen zo verdomd lang wachten -:(-

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:15

Berenklauw is toch ook voor mensen levensgevaarlijk? Ben blij dat we dat hier niet in de buurt hebben, ik loop er altijd met een grote boog omheen, enge planten...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:19

Erg he, Woogy? Ik heb gejankt, gejankt!!!
Mijn twee schatjes hadden zo'n pijn, kijk die hoofdjes...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIVVLZYA.jpg
Dit was dag één en toen was het nog niet zo erg.

Klopt, Muzefee, ook mensen kunnen daar erge brandwonden van krijgen..
Hier zijn ze helaas heel veel.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:20

Oh lijkt me niks die planten bij de paarden... Ik weet hier in het dorp een paar plekken waar ze staan. In Heerenveen weet ik een heel groot stuk waar ze ook ENORM zijn. Ze zien er niet uit ook, rare planten!

Vreselijk hoe je pony's er aan toe waren zeg, jeetje...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:21

Cynthia82 schreef:
Cemlys, de reuzenberenklauw is heel gevaarlijk voor paarden. Niet pas als ze het eten, maar als ze het aanraken alleen al, zeker onder invloed van zonlicht.
TiSento en Daisy zijn vorig jaar twee keer doodziek geweest van de berenklauw en de reuzenberenklauw is naar mijn weten net zo gevaarlijk. Heel erg verbrande neuzen, pus uit de ogen, opgezeten klieren in de keel en door de pijnlijke neuzen ook niet meer willen eten.
Ik heb ze een week lang twee keer per dag antibiotica moeten geven, neuzen insmeren met hydrocortiderm, metacam tegen de pijn en de neuzen om de dag wassen met betadine.
Ze zagen er zo uit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSKEKQAS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGYNNXAD.jpg

Tjint, wat is dat toch met jou en Cantate vergeten? ;)

Als ik heel eerlijk ben, mag Lieklianne van mij voor, als haar merrie maar bevalt als zij er bij is komende week :)

ja ik weet dat het een zo'n reactie op licht kan geven, zowiezo bij de mens, maar weet niet of paarden er graag aanzitten of niet. en anders stroomdraadje eromheen. Het is vooral het sap toch wat gevaarlijk is?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:22

Vorige mensen schijnen er wel vergif op gegooid te hebben, maar of ze nu gaan wegblijven durf ik niet zeggen.

Ik heb die foto's toen gezien cynthia van daisy en ti, is erg pijnlijk zoiets, zijn gewoon echt brandwonden. hadden ze er toen van gegeten?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:27

ik heb altijd een speciale antizon olie van de silverlinde werkt echt perfect. het eerste jaar dat mijn beestjes het land op gingen had Pony nog een grote geschoren plek op haar witte kogel die na een week zwart verbrand was, dik en enorm pijnlijk. begon op aanraden van een vriendin met die olie te smeren die verzacht en zonwerend werkt en na twee weken zag je er helemaal niets meer van. Bij interesse een gil geven!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:39

:(:) Och Laantje er zit nog geen vooruitgang in??
pfft een jaar is wel heel lang! :(:)

Liekelianne moet ook even in haar vakantie kunnen genieten van veullie..

Ach kortom ik gun allen die wachten en wachten nu een gezond veulen.

Cynth... dat komt omdat Cantate zo lieve merrie is.
Je hoeft je over haar nooit zorgen te maken, redt zich prima.
Net alsof ze weet dat na Tenna zij aan de beurt is voor alle waak aandacht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:42

Voor zover ik weet, hadden ze er niet van gegeten. Ze aten het gras dat er omheen stond, en raakte daarbij de berenklauwen aan. Ik dacht ook altijd dat alleen het sap gevaarlijk was. Maar na vorig jaar ben ik dubbel zo voorzichtig!

Op deze foto is goed te zien tot waar de huid was aangetast. Vooral bij Ti ook om zijn ogen
Afbeelding

Rarara, wat gebeurde hier bij Daisy? :D
Afbeelding