Ravina schiet ook al lekker op, ben echt benieuwd naar de veulentjes.
Ga vanmiddag maar weer is fotos van peepsie maken
Cemlys
Geplaatst: 15-01-11 11:14
Zo peeps zit al een eindje ver, nog een kleine maand en dan mijlpaal Pascha zit morgen op 220 dagen volgens mij, even narekenen. we gaan ook mooi vooruit. edit: even aangepast, geen 230 maar 220
Straks even tuigje ophalen om op 3 jarige te passen, dan weet ik min of meer de maat een beetje.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 15-01-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook geen paardjes aan huis (al zou het bij mn ouders wel kunnen...) maar ik sta dan ook op een super pensionstalling, paarden worden tot in de puntjes verzorgt en als ze extra voer moeten hebben of medicatie oid dan krijgen ze dat ook. Staleigenaresse voert altijd zelf en let per paard ook goed op of ze voldoende voer/hooi/wortels krijgen, zo niet dan krijgen ze extra.
Chennai word nu ook goed in de gaten gehouden en mocht ze zien dat ze te weinig krijgt of ze zeg maar s'morgens nog hooi in de stal heeft liggen dan krijgt ze iets minder. En heb nu afgesproken dat als er s'morgens nog hooi in dr stal ligt ze dan 2x per dag hooi gaat krijgen.
Eergister nog overlegd wanneer ik Chennai open moet laten zetten, de VA zei nl dat ik dat in maart moest doen maar staleigenaresse zegt dus dat ik dat beter later kan doen ivm het alsnog kunnen verliezen van beebje. Ze is al jarenlang fokker dus denk dat ik maar naar haar ga luisteren en dus heb ik nu min of meer afgesproken dat we Chennai samen goed in de gaten gaan houden en dat wanneer ze denkt dat Chennai richting bevalling gaat we haar dan ook pas open maken.
Zometeen ook maar eens kijken hoe het bij mn dame is. Gister was ze mega lief maar wilde ze behalve poetsen en knuffelen niet spelen. Vandaag hoop ik ook weer voor het eerst in ruim 2 weken op mn 4 jarige te stappen....
Balen hoor Zitake, als ze niet doen wat er is afgesproken..
Stond eerst op stal met alle luxe, maar dat was voor mij 1 berg frustratie, Sjol stond op vlas en ik wou haar echt volop op ruwvoer hebben. (buiten de 3 kg krachtvoer die er toendertijd nog in ging.) En elke keer weer kreeg ze maar een beetje... Notabene grote wiebel emmer voor de stal gezet, die vol moest, maar nee.. Kreeg je uitgeplozen bodempje.. grrrrr. Of ze gooiden hooi in mijn pony. Of beschimmeld kuil.
Nu sta ik bij een boer, moet daar nu door de blubber en plassen op het erf hippen, maar ze krijgen kuil wat hij zelf oogst en voldoende. Ziet er minder chique uit, maar de paardjes hebben het super.
Enigste waar ik nog mee zit is dat mijn zwarte elke dat ontzettend smerige stal heeft, maar dat is ook net een mol... Dus kan de boer ook niet bijster veel aan doen. Ja, nog meer stro, maar dat wordt hem denk ik ook niet.
Boer verheugt zich volgens mij net zo op het veulen als ik.
Luxe maar geen prettige stal dus sjolvir, dan maar door de blub en plassen. wij hebben een buitenbak en twee gedraineerde paddocks en 4 niet gedraineerde, maar ze zijn allen nat en blub Zelf voer klaar zetten en avond zelf voeren, zelf mesten. Maar paardje staat wel lekker veel buiten.
ik verkies een fijne plek ook wel boven luxe,mijn weides zijn een en al modder maargoed,paardjes staan buiten en kan zelf bepalen wat ze voor voer krijgen en hoeveel..
Hoihoi, vanaaf nu ga ik ook weer meelezen hier. Een dag niet bijgelezen en gelijk tig pagina's erbij haha.
Ja wij staan met peep op een super stal, het enige min puntje is dat je als je je paard een aantal uren buiten wilt hebben je er heeeeel de tijd moet zitten in de kou. Je mag dan niet van het erf af en ze later binnen halen.
Steffi_H
Geplaatst: 15-01-11 12:55
Kan iemand mij misschien helpen? Ik keek vandaag naar Tarinka's uier en op de spenen hangen witte stipjes. Weet iemand wat dat is? Hier even een foto om het duidelijker te maken:
Bij mij staan de paardjes wel aan huis (althans bij mn ouders en daar woon ik nu ook weer) echt heerlijk rustig, momenteel kunnen ze niet op de wei, maar spelen ze in de bak en paddock met onbeperkt hooi.
Steffi_H Volgens mij zijn dat gewoon viezigheidjes die aan t uier hangen. Hebben die van mij ook wel, maar heb er nog nooit wat aan gemerkt dat ze er 'last' van hebben.... (En gewoon gezonde veulens gehad afgelopen jaar. )
Balen dat het zo gaat, Zitake! Ik sta ook op een erg leuke, niet zo luxe stal; zelf uitmesten (vind ik heerlijk, als je dan weggaat en je paardje weer in een schoon bedje kan zetten), zelf voer klaarzetten (vind ik ook ideaal, zo bepaal ik zelf wat ze krijgt en weet ik ook zeker dat ze dat krijgt), 1 buitenbak (die nu dus erg nat is). Maar ze heeft wel een erg grote box met een open raam naar buiten en ik sta 3 minuten bij het bos vandaan. Heerlijk! Ik zou niet eens in volpension willen, dit geeft me een meer voldaan gevoel. Ik ga zo even met mijn verzorgster lieve, dikke Kees verzorgen en weer een half uurtje stappen. Dais is daar inmiddels wel klaar mee, die wil weer rennen. Ze krijgt vanaf vandaag wel een zomerdekentje om om haar spieren te beschermen tegen eventuele tocht. Maandag de mijlpaal van 240 dagen!!! Dan nog maar 100 te gaan
@cynthia, bij ons precies hetzelfde als bij jou. Bak ook nat, zelf voer klaarzetten(vind ik ideaal) en mesten(ook ideaal, ontlasting in de gaten houden, al het vieze eruit, lekker dik stro bed).. Wij gaan alleen nog maar voor minder luxe, mochten we een stuk land kunnen huren. Veel succes en plezier bij dais.
Ik hoef ook geen luxe stal hoor, rijdt toch niet, voordeel is wel dat ze altijd buiten mogen, ook met dit weer. en dat vind je toch niet zo vaak. Tuigje opgehaald om te passsen, snel wat eten en dan richting stal, ik ben benieuwd.
Zo ik meld me hier ook weer. Mijn meisje had gister weer een mijlpaal.... nog 89 dagen te gaan vandaag!!! Het begint hier ook al op te schieten. Mijn paardjes staan na jaren bij boeren gestaan te hebben nu ook lekker aan huis... wat een luxe is dat zeg!
peetje82
Geplaatst: 15-01-11 14:32
Heb ruubs net helemaal knap gemaakt, stuk van dr manen af, staart gewassen, sokjes en oortjes geknipt enz. Tis weer bijna een echt sportpaard, maar dan in overmaaaaaaaaaaaaaaatige conditie
KootMiraDrum
Geplaatst: 15-01-11 15:06
horsii schreef:
ik ook als het droog is, anders heb ik een verzopen paard op de foto onder het zand
Morgen schijnt de zon, als het goed is........ Mijn dikke doos zit vandaag op 239 dagen. Morgen maar even foto's maken. Moet hier nog bijlezen, ben net terug van een crematie.
Al_Zawraa
Geplaatst: 15-01-11 15:54
Steffi, volgens mij is het ook gewoon wat viezigheid. Tarinka heeft nog vrijwel helemaal geen uier zo te zien? Dan denk ik dat het toch zeker na half februari gaat worden dat ze moet bevallen.
Bij Hala begint haar uier nu toch echt wel een beetje te vullen, vandaag nog ff een foto gemaakt.