Nee, mijn shet merrietje die al een aantal veulens heeft gehad, deed bij 280dagen in eens kegelen, wij dachten, jah dat duurt nog wel even.. De volgende dag lag er in eens een veulen, helaas te vroeg dus leefde niet meer..
Maar afgelopen jaar kreeg ze op 333 dagen zonder spannende voortekens een gezond veulen..
Elke keer anders dus..
Mijn andere merrie heeft het alleen nog maar volgens het boekje gedaan..
MERRIES????!!! Het blijft afwachten...
bokjes
Geplaatst: 12-02-09 23:19
Nou laat ik me hier ook weer eens melden; Iedereen die al een veulentje heeft gefeliciteerd heb er een aantal in stil zwijgen bewonderd. Wat is het toch mooi nieuw leven......
Vandaag zit onze merrie op 290 dagen dus we gaan al op schieten en heb dan ook toch nog maar even de gsm melder gekocht die op de birth alarm aangesloten kan worden.
Voor iedereen die aan het wachten/waken is succes en sterkte met de zware nachten voor jeanine met haar onverwachtse aankondiging
Vandaag even dikke buiken gekeken, zag bij 2 merries wel beweging (de andere wilde ik niet naartoe gaan met een brokjes schooiende Upoon in mijn kielzog, die had haar dan wrs weggejaagd en ze stond zo lekker te eten)
die caafjes mogen dan nog wel klein zijn, maar zo naast de moeder kun je je toch echt niet voorstellen dat ze er zo allemaal in hebben gepast?! Mama caaf moet haast breder zijn geweest dan ze lang was
@ Ponyparadijs; de linker en de 2 rechtse zijn te koop, 3 beertjes dus
@ Marrlinde; in een doosje, nee daar beginnen we niet aan kan ze wel meenemen naar mn ouders in rijssen, die service is dr wel mja dan ben je dr nog lang niet
@ GEM; ze worden zo geboren als ze er op foto uitzien, wegen normaal tussen 75-100 gram p/st en de beertjes gaan hier met 275 vd moeder af en zeugjes met 300 ze zijn dan rond de 4 weken oud.
@ Saffier; ja daar is een foto van, heeft hier al eens eerder gestaan, mijn Summer, een dag voor de bevalling van een 6-ling !
alle 6 waren ze levend en 80-100 gram p/st echt enorm! moeders woog na de geboorte nog een kilo! en de babys waren met 4 weken allemaal 320 gram of meer ! zeug krijgt nu wel bijna een jaar rust..
ja dat vroeg ik me ook af, had de foto van mijn zus, zal het eens vragen
kappiegirl
Geplaatst: 13-02-09 00:03
wat een buik wel erg schattig hoor die kleine caafjes heb zelf ook altijd cavia's gahad maar kan ze hier niet meer houden omdat mijn zoontje er niet tegen kan ze zijn zo schattig en dat geluid dat ze maken geweldig. Maar 150 stuks die dat schattige geluid maken dat lijkt me net even te veel van het goede... En ze kunnen niet zo goed buiten bij ons dan worden ze van de heuvel gevist door die buizerds die hier rond vliegen kippen zijn al niet veilig.
slaap lekker allemaal
Fantast
Geplaatst: 13-02-09 00:11
jennyk schreef:
15 mei geinsemineerd, 350 dagen dracht en dan 30 april uitgerekend Volgens mij klopt daar ergens iets niet , ga je echt uit van 350 dagen?
Joto: van harte met je mooie meisje! Echt een elegante dame zeg!
Ik ga inderdaad niet van 350 dagen uit, en al dus begin april al paraat staan.
ook mijn zus weet niet wat de vlek is... als het namelijk in de cavia zelf zat, bijvoorbeeld zijn maag ofzo, dan zou je zijn ribben er wel over heen moeten zien... alles wat de röntgen stralen vangt word namelijk wit, en niet zwart...
Tinkermuts
Geplaatst: 13-02-09 07:35
mogguh
Joto, wat een supermooi veulen
schattige caafjes
mooie buikjes
draakje, heeft mijn merrie ook als ze ligt hoor.
thanks voor de lieve felicitaties
nou, ik ben definitief verliefd op bokje, hier komen de fotoos en ik weet zeker dat jullie aaaaahhhhhh gaan zeggen
dat wat je bij Syl ziet, zie ik bij saar ook wel als ze ligt hoor, volgens mij niet iets om je druk over te maken.. Porva vind ik slank ! mja vergelijk met saar das ook niet helemaal eerlijk
Speciaal voor GEM:
Grtjss
wat een schatjes!!
yfande
Geplaatst: 13-02-09 09:17
Tinkermuts, kan me heel goed voorstellen dat je verliefd bent op bokje, wat een ontzettend leuk ding, prachtig hoe verwonderd hij tussen de kippen rondscharreld
Jeanine, kan me je onzekerheid goed voorstellen, voel precies hetzelfde !
Alle wakenden, nog nieuws ?
Lucy_1
Geplaatst: 13-02-09 09:26
Joto... Gefeliciteerd! Wat een prachtig merrieveulen!!!!!
TM... Schatje dat bokje!~
Fijne dag allemaal....
lelle
Geplaatst: 13-02-09 09:47
Och dat bokje, heb me altijd voorgenomen om geen geiten te nemen ivm het wandelende poep machine idee. Maar als ik dit zie