Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:49

Sorry, ik weer Haha!

Foto's Lachen!
Check de buik van Vank hier Cool
Afbeelding
Uier:
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:05

wow ,tinne dat ziet er bij jouw wel al goed uit ,de mijne moet nog 20 dagen en heeft nog maar weinig uier .S'morgen is er al wat maar s'avonds is het leeg !!De spenen zijn wel lang omdat ze verleden jaar al een veulen heeft gehad .Volgens mij is je nieuwe stal maar net op tijd klaar ,haast je maar met de deuren Haha! Haha!
For fun ,een paar dagen geleden :
Afbeelding

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:13

bij ginger nog geen veulen helaas.
maar ik heb het even niet gevolgd iemand had het over het veulenspel wat houdt dat in?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:23

Hoi,
Honey ligt plat in de stal te puffen en kreunen.
Mijn man zei dat alles rond de vulva slijmerig is. Ik heb beloofd dat ik waak, heb toch teveel pijn om te slapen....
Hoop wel dat ze er nu gauw af is.

Goh Libke, ik wist niet dat jij ook nog een drachtige merrie had. Leuk en spannend. Merrie ziet erg goed uit.

Tinne wat een superstal! als ze daar haar veulen niet veilig kan uipoepen dan weet ik t niet meer... Haha!
En ik vind Ivanka wel dik. Ik merk zelf dat alle foto's een beetje minder dik lijken.
iedereen die vannacht merries, melk, uiers achterwerken enz. gaat bekijken heel veel succes. Knipoog
Ginger 18: Is zomaar een gezegde. We zijn allemaal druk met as geboorte het houdt ons bezig.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:29

twinkel schreef:
Hoi,
Honey ligt plat in de stal te puffen en kreunen.
Mijn man zei dat alles rond de vulva slijmerig is. Ik heb beloofd dat ik waak, heb toch teveel pijn om te slapen....
Hoop wel dat ze er nu gauw af is.

Goh Libke, ik wist niet dat jij ook nog een drachtige merrie had. Leuk en spannend. Merrie ziet erg goed uit.

Tinne wat een superstal! als ze daar haar veulen niet veilig kan uipoepen dan weet ik t niet meer... Haha!
En ik vind Ivanka wel dik. Ik merk zelf dat alle foto's een beetje minder dik lijken.
iedereen die vannacht merries, melk, uiers achterwerken enz. gaat bekijken heel veel succes. Knipoog
Ginger 18: Is zomaar een gezegde. We zijn allemaal druk met as geboorte het houdt ons bezig.

spijtig genoeg wel ,twinkel ,het zit er in en het zal eruit moeten ,ben alleen ontzettend bang ,maar ja meer dan waken ,(cam + alarm) en bidden dat alles goed gaat kan ik niet doen ,hé

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:46

Ik zal voor je duimen Libke, dat deze merrie gewoon een gezond veulen ter wereld zet zonder problemen.....
Iedereen succes verder vanacht met waken, ik hoop dat ik deze nacht ook een veulentje heb maar ik denk nog steeds niet dat het komt. Gek genoeg was het uier gewoon iets geslonken terwijl ie juist net mooi was... Sol had vandaag een 'blijf van me lijf' dag, ze heeft me zelfs gebeten Boos! Verder is ze heel erg rustig, maarja wat wil je met zo'n dikke buik, banden waren wel heel erg slap en vulva lijkt er ook klaar voor, nu de rest nog....

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:55

Libke,
Ik heb al zoveel geduimd voor velen in de nachten dat ik me vannacht op jouw merrie gooi hoor. Nu een veulen die alles goed heeft. Ik snap je angst volkomen, en van hieruit een steuntje..succes,

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:59

dat hoeft nu nog niet hoor twinkel ,ze is nog helemaal niet klaar ,ik zal wel op tijd verwittigen ,ze was verleden jaar een dag of 10 overtijd .maar haar veulen lag toen ook al niet goed ,maar daar denk ik liever niet aan ..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:12

cheyenne is vanavond bevallen van een dood veulen.

het is te vroeg geboren ,in de wei.

ze was 314 dagen drachtig

het was een mooi merrieveulen.
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:31

Verschrikkelijk, ik vind het zo erg voor jullie. Hoop dat het met de merrie weer snel helemaal goed komt! Sterkte en laat weten hoe het met cheyenne gaat he

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:52

He bah, das echt zwaar minder Ach gut
Sterkte en hopelijk gaat het straks wat beter met de merrie. *duim duim*

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:54

Tja als eerst mirgino nogmaals veel sterkte bij dit verlies is wel even dubbel nu om op de rest te reageren ben aardig aangeslagen na dit nieuws en de foto van de kleine!

Toch wil ik de rest nog even sterkte wensen met het waken twinkel /kannie/missol en iedereen die ik vergeet (heb niet helemaal teruggelezen)
Libke: snap je angst heel goed en idd meer dan je doet kun je niet doen succes Ach gut

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:09

Mirgino: Wat vreselijk, heel veel sterkte. Hoe is de merrie eronder? Snapt ze het?

Ik wordt er zolangzamerhand behoorlijk radeloos, ongerust en moe van...... Huilen Honey wil haar veulen blijkbaar nog niet de grote wereld insturen.
Vannacht heeft ze na tig uur pittige weeen, zelfs haar brokken nog weer opgegeten. Om 4 uur ging ze weer staan en kreeg je het idee dat ze dacht zo daar ben ik weer...
Ik snap er niks meer van.... Verdrietig
Komt dit zo vaker voor? Het zal wel met de ligging van het veulen te maken hebben. natuurlijk gaat de rest van de naderende bevalling gewoon door. Er zijn toch meerdere merries bij wie de melk er in straaltjes uitliep, langer dan 1 dag? Vannacht was dat enorme lekken trouwens al een heel stuk minder. Frusty
Ik ben nog een hengst aan het zoeken voor haar, maar als ik dit zo twijfel ik toch een beetje.... Verward

En kannie, missSol en evy hoe is het bij jullie gegaan? Veulen? Ja

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:28

Twinkel: dat is vermoeiend zeg voor zowel jezelf als voor Honey Ach gut
wanneer is ze zo gaan lekken dan?
Jasmijn heeft wel 1 tot 2 dagen voor de bevalling heel veel weeen gehad werd toen ook in korte tijd heel bezweet kortom heeft er die dag niet uitgezien vond ik ook echt heel zielig!!

Kanni/missol/evy: heb jullie nog niet gezien en????

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:38

Honey nog niet. Kan toch echt niet lang meer duren.
De rest nog niet hier geweest om half 1... kom op dames meld je eens, wij zijn benieuwd! Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:41

Nou mijn merrie moet nog 37 dagen
En de uiers zijn al in aantocht!
Heb het veulen vandaag giga zien schoppen, hele buik bewoog alle kanten uit Haha! , summerfee vond het niet prettig .

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:52

Jeetje mirgino wat balen zeg! Het was anders een heel mooi veulentje geweest. Hoop dat de merrie er snel overheen is!

Bij ons ook nog geen veulen hoor! Wel vals alarm gehad, maarja dat telt natuurlijk niet he.

Ik had toch wel verwacht dat Twinkel en Kannie een veulen zouden hebben, of willen alle veulens in dezelfde nacht komen ofzo? Twinkel je moet het veulen toespreken, die bepaald wanneer ie wil komen....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:02

twinkel schreef:
Ik wordt er zolangzamerhand behoorlijk radeloos, ongerust en moe van...... Huilen Honey wil haar veulen blijkbaar nog niet de grote wereld insturen.
Vannacht heeft ze na tig uur pittige weeen, zelfs haar brokken nog weer opgegeten. Om 4 uur ging ze weer staan en kreeg je het idee dat ze dacht zo daar ben ik weer...
Ik snap er niks meer van.... Verdrietig
Komt dit zo vaker voor? Het zal wel met de ligging van het veulen te maken hebben.

Kijk eens op http://www.foalcam.nl/ en dan bij 'informatie' 'veulen in de baarmoeder'.

Relevant stukje uit de tekst:
Het veulen is aan het eind van de dracht regelmatig aan het 'proefdraaien' wat bij de merrie te herkennen is aan onrustig gedrag en soms lijkt het net of ze gaat veulenen en ineens is ze weer rustig.

Het is dus normaal.. maar wel zenuwslopend Knipoog

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:09

Nicole je bent geweldig........
Ik ben gerust gesteld. Dit samen met het feit dat het veulen hoog en naar achter ligt maakt dat haar gedrag wel te verklaren is.
Poeh, spanning doet een hoop met je lijf.
De val wond gaat ontsteken ben ik bang maar goed als Hon in orde is dan is dat een pak van mijn hart.

MissSol dus niks en Kannie en Evy?? het is nu 14.09 en er staat nog niks.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:30

@ mirgino
Wat vervelend... Ach gut sterkte..

@ Twinkel
Je moet Honey de schuld niet geven misschien wil het veulen wel niet Haha!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:01

Wow Mirgino wat erg Ach gut . Moet een vreselijk gezicht geweest zijn... Hopelijk komt de merrie het snel te boven.

@ Tine, wat gaat het plots hard hé, wat een uier al!! Doe zo voort Ivanka!!!

@ Twinkel: Hopelijk komt het veulentje nu snel, meen toch gelezen te hebben dat ze haar sljimprop verloren was?

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:47

Mirgino; wat erg zeg, dit wens je niemand toe. Hopelijk gaat het snel weer goed met de merrie.

Hier is nog steeds niets, alles rustig. Ivera is lekker dik aan het worden/zijn, de uier is giga, maar dit is volgens mij alleen maar vocht. Als ik het indruk blijft er gewoon een kuiltje staan. Maandag zit ze op 335dgn maar volgens mij duurt het nog wel even.

Voor allen die snachts zitten te waken; succes.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:55

sorry mensen dat ik me nog niet eerder gemeld heb..maar ik was te moe en heb even overdag een paar uurtjes geslapen, ik ben nog steeds gebroken maargoed....
wat een drama, mergino, ik heb er een brok van in mijn keel, het is mijn grootste angst, maarja, van wie niet? ik wens je veel sterkte,
hier dus nog steeds geen veulen, kannie's hele buik en benen zitten onder de melk, als het nu niet komt, dan weet ik het ook niet meer hoor. Verdrietig
ik ga nu even bij haar kijken, ik hoor net van mijn dochter dat ze steeds naar haar buik staat te trappen en ze staat in de wei, ik kom straks even met een update en ik wil nog even reageren op de rest, dus tot later

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:13

Oh, mirgino.. wat erg! Sterkte Ach gut !

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:08

Ik was trouwens vandaag bij Ivanka, viel me op dat haar uier van vorm is veranderd! Ik zal er morgen een foto van maken. Gisteren zag het er nog zo uit als op de foto, maar nu staan de spenen opeens naar binnen en is de vorm ook niet zo "vol".. En ze vindt het ook niet meer leuk als ik eraan zit...

Jemig, ik ben echt benieuwd hoe lang het nog gaat duren!

Trouwens, Ivanka is vandaag 10 maanden!!!!!! Haha!