@yvk ja dat gaat hard hoor, net nog even n foto gemaakt Naja n lieve stalgenoot en t schiet op….
@mer1980 nou die houdt je lang in spanning
@cioccolato namen…. Breek me de bek niet open heb zoveel opties maar kan niet kiezen… zal wel komen als ik t veulen zie
@cynthia wauw wat een prachtig exemplaar zeg! Leuk die actie foto
@tinniee ook al zo’n mooi veulen!
@kabayo wat een plaatje de hengst zeg! En wat een droom uitzicht vanuit huis Fayola ziet er ook gezond en happy uit die was vast heel blij met de poetsbeurt
@moner jeetje wat een uier zeg! Nog niet vaak zo vol gezien
@baudyh nou die is wel druk met bellen je merrie, ze heeft vast vaak zin in een praatje
@goldenarrow nou ze begint inderdaad voorzichtig maar wie weet knalt ze ineens door
@yaartje misschien naast de foto’s een podcast opzetten
@fokfanaat dat ziet er nog rustig uit voorlopig
@ranjarietje wat lekker samen naar buiten, zo te horen al een lekkere eigen wil en de drang om de wereld te ontdekken
@cp jeetje dat is ook een verassing drachtig blijken te zijn, paste wellicht niet helemaal in de “planning” maar fijn dat er voor ieder probleem altijd een oplossing is
@setteli nou je merrie maakt het spannend, gaat niet heel lang meer duren zou je zeggen ph daalt ook al mooi, heerlijk zo thuis werken en dichtbij zijn
@forque ligt er heerlijk bij
@am horses ze ziet er in iedergeval rond en gezond uit wie weet gaat ze ineens knetter hard
@sanet kan inderdaad melk zijn, heerlijk weer lekker zonder deken in het zonnetje
@caresse dat schiet al lekker op
@jennyk haha fijn op zo”n lichte kleur ook haha
@settli Ohjee nu wordt het echt spannend! Vanmiddag een mooi veulen gezond veulen( en gezonde merrie uiteraard) aub I love veulen spam!
Jullie gaan haarddddd hier! Ik ben alles wel aan het meelezen!
@floripori17 Wel een hele mooie buik! Laatste loodjes nog!
@Setteli Heel spannend, zo benieuwd naar jouw veulentje! Succes, hopelijk zal ze niet gaan foppen!
@jennyk Ja, die stelten zijn ook zo lastig in het begin he. Altijd leuk, lichte kleurtjes voor de schoonmaak.
@Sanet Ook voor jou heel spannend! Heel veel succes nog
@Caresse07 Gaat hard he, voordat je het weet, loopt er een veulen naast!
@AM_Horses Nigrante vult wel lekker door, mooi buikje ook! Nog eventjes!
@For_Que Zoals aangegeven hier, dat is juist goed, die zal diep zwart worden, wacht maar tot z'n zomervachtje erdoor komt!
Olga89
Geplaatst: 11-04-22 11:18
Kom maar door met de veulens, het is heerlijk weer!
Wita is de nacht redelijk comfortabel doorgekomen. Ze stond door het luik te kijken en nam afentoe een hap hooi. De bak die ik had meegenomen is helemaal leeg dus straks 2 bakken mee. Ze zijn nog steeds niet gerust ook met hoe en wat met de naderende bevalling. Is het veulen klaar? Hoe verloopt de bevalling want daar kan ook alles nog fout gaan.
Het infuus is er nu uit, ze drinkt voldoende maar gaan vanavond weer een infuus prikken ook preventief mocht ze wel ineens moeilijkheden krijgen dan zit die er al in, indien nodig eventueel wat vocht of calcium voor het veulen. Ze heeft ook een temperatuur van 39graden dus iets sterkere pijnstilling gespoten na een bloedonderzoek (nieren waren goed). Een appel en een beetje brok maalt ze nog niet echt om, ze is wel alert op voorbijgaande paarden maar ik vind haar wat triester ogen dan gister
Olga wat een hel zit je in zo! hoop zo dat het goed komt voor jullie!
MightyJoe
Geplaatst: 11-04-22 11:31
Ik lees hier al een tijdje mee, en ik zou mij graag willen melden! Wij hebben vorig jaar een drachtige ervaren fok merrie gekocht. Ze is nu 302 dagen drachtig.
Op 29 april is ze 320 dagen. Ik verwacht dan het veulen ook al snel. Ze is al erg druk met haar uier en haar vorige veulens zijn ook als het goed is allemaal 2 weken voor de uitgerekende datum geboren. Ze is drachtig van de dressuurhengst Kjento.
Het is voor mij het allereerste veulentje, dus heel spannend allemaal. Vind het dood eng.
Olga, ik volg het al een tijdje. Wat zenuwslopend zeg. Veel sterkte
Dat is positief olga dat die bakken hooi erin gegaan is. Hopelijk wat comfortabeler met de sterkere pijnstilling. Zat er maar een luikje in dat je even kon kijken of alles daarbinnen functioneert
@olga nou dat is positief nieuws dat ze wel wat hooi eet. De naderende bevalling snap ik dat ze dat spannend vinden, maar zo te merken is je merrie een vechter dus ( mijn duimen draaien nog steeds hoor!) we sturen alle positiviteit en knuffels naar jullie toe iedere dag is toch weer een grote stap die jullie mooi in je zak kunnen steken
Caresse07
Geplaatst: 11-04-22 12:12
Olga: dat ze het hooi op heeft is positief, maar kan me zo goed voorstellen dat de naderende bevalling heel spannend is.
Hopelijk gaat alles goed en mag ze van haar veulen gaan genieten.
Olga ik duim zo hard voor jullie! Ik hoop echt dat ze snel verbetert en straks een mooi gezond veulen op de wereld zet.
Hier vandaag dag 353. Mijn merrie 'lekt' nu al 10 dagen. Maar ze lekt nu veel en veel harder dan gisteren weer, nu spuit het met stralen iedere pas eruit PH nog 6,5 ongeveer.
Ik ben het wachten zat zou komend weekend leuk met de kids en de caravan bij opa en oma op dezelfde camping staan, niet wetende dat we een eigenwijze merrie hebben die weer eens besluit errug lang over te dragen...
Caresse07
Geplaatst: 11-04-22 12:49
Nou Mer, dan wordt het wel eens tijd dat ze dat veulen uitpoept zeg
Maar de komende dagen is het mooi weer dus wie weet voor vanavond/vannacht
Jemig Olga, zo heftig allemaal. Mijn merrie is wel ook de laatste 2 weken vrij sip hoor, terwijl dat altijd een blij ei is. Maar ook veel hals laag, oortjes laten hangen of naar achteren. Dus dat kan ook van alleen de dracht al zijn.
Vorig jaar ging ze 2 dagen voor de bevalling nog bokkend in galop de wei door. Maja snap dat ze flink pijn heeft, heimwee en niet lekker in haar vel zit.
Ze vond de tinkers met snor wel interessant en kwam meteen kijken wat ze kwamen doen. Het bleek een stille meelees bokker te zijn (woeps helemaal vergeten te vragen hoe je heet)
Super lief al het medeleven van iedereen! Haal er enorm veel steun uit