De nageboorte was er een paar uur later ook vanaf en het gaat goed, ook met moeder. Ze is een super goede moeder. De kleine Misty rent al als een dolle door de wei en nu slaapt ze hier alvast wat droogfoto's tanjatjuh heel heel heel veel sterkte, wat vreselijk zeg!
Laatst bijgewerkt door stalmilagro op 18-05-16 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Cynthia82
Geplaatst: 18-05-16 14:58
Ik word gek, dus ik ga hier toch maar even iets voorleggen: Vandaag dag 349 en nog steeds niet veel uier. Hij groeit wel wat, maar tergend langzaam! Daisy is gewend om op stal te staan als ze hoogdrachtig is/gaat bevallen. Dit jaar staat ze voor het eerst bij stal nu 24/7 op een weitje alleen (met paarden om zich heen). Het spookt een beetje door mijn hoofd dat ze niet op de wei wil bevallen en de boel nu probeert op te houden. Dus speel ik met de gedachte om haar donderdag- vrijdag- en zaterdagnacht binnen te zetten (overdag wel buiten?) om te kijken of ze zich dan veiliger voelt en ineens wel doorzet. Dit omdat ik weet dat merries de bevalling uit kunnen stellen. Of is dit complete onzin, omdat ze de bevalling hooguit een paar dagen kunnen uitstellen, maar geen week ofzo?
Bedankt allemaal. Veulen had geen schijn van kans. Lag zowel achterste voren als ondersteboven. Plus veels te groot. 2 dierenartsen en wij met 4 man hebben als leeuwen gewerkt om haar er uit te krijgen. Wanda wou daarna op staan en heeft helaas een zenuw beschadigd en viel zo weer neer. Toen was het voor ons wel duidelijk.
Mijn motto is ook altijd geweest als je goed bent voor dieren weet je ook wanneer je afscheid moet nemen. Het was genoeg. Ze kon niet meer , ze is nu bij haar veulen. We gaan haar missen.
Jeetje, tanjaatjuhh, ik heb je bericht niet gezien. Wat verschrikkelijk! Onwijs veel sterkte met dit vreselijke verlies, meid
Natascha
Geplaatst: 18-05-16 15:10
Heel veel sterkte met dit enorme verlies Tanjatjuh.
Stalmilagro: die ligt er lekker tevreden bij zeg. Mijn kleine man mag niet rondscheuren van zijn moeder. Dan wordt moeder overste overbezorgd. Slapen kan hij wel als de beste. En dan met geen mogelijkheid wakker te krijgen ook.
Cynthia82: ik zat zelf ook met zoiets. Heb mevrouw een week lang 's-nachts op stal gehad en toen ik zoiets had van "dat gaat nog wel even duren" en ik ze gewoon in de wei heb gelaten heeft ze me vrijdagochtend verrast door staand te bevallen en zo de geboortemelder te foppen. Denk niet dat je zoiets kan uitstellen.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 18-05-16 15:12
Jeetje Tanjaatjuhh, de ergste nachtmerrie van elke fokker. Veel sterkte met verlies van merrie en veulen.
Edit: Chyntia82, in principe bepaald t veulen wanneer die er uit komt en niet de merrie (geen dagen/weken in ieder geval). Dit jaar dragen echter veel merries over.
Tanjaatjuhh, wat een afschuwelijk naar bericht. Ik wens jullie veel sterkte toe. Wat verschrikkelijk zeg..
Arm dier. Krijg er kippenvel van..
Soms is dit topic zo mooi en soms zo confronterend. We worden weer even met de neus op de feiten gedrukt. We denken vaak aan de kleur, de aftekeningen en het geslacht waar onze voorkeur naar uit gaat. Een voorspoedige bevalling en gezonde dieren; dat is natuurlijk het allerbelangrijkst..
Hahah kiki niet erg hoor. Ik ben te lief en schijterig denk ik. Zal het toch een keer moeten doen maar k kreeg het niet over mn hart om hem de eerste dag op deze wereld al kennis te laten maken met ons stroomlint. (doet echt verrekte zeer zeg ik uit ervaring ) Maar dat respect voor het draad klinkt wel weer goed. We hebben een 2 jarige haflinger van mn zusje staan die met 6 maanden naar ons kwam en 0 respect had voor het stroomlint. Alles trok ze kapot! Nu we ander lint hebben wat blijkbaar beter geleid en ze een paar patsen op dr neus heeft gehad lijkt ze met 2 jaar een klein beetje ontzag te krijgen maar nog is het er zo een die het gewoon test.
Pretty een jasje heb ik niet voor hem maar ik hoop dan maar gewoon dat mams met kleine naar binnen gaat als het te hard gaat regenen.
Jeetje tanjaatjuhh wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Kan me niet voorstellen hoe zwart deze dag voor je moet zijn. Kippenvel en pijn in mijn buik krijg ik hier van. Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies
Sterkte Tanja. Arme merrie en arm veulen, Wat zal het veulen groot geweest zijn. Vroeger op de kliniek wel eens een merrie zien hangen in de takel en gekluisterd na zenuwbeschadiging. Ik denk dat jullie een goede (maar oh zo moeilijke) beslissing hebben genomen.
Cynthia als het veulen wil komen dan komt ie hoor. Houdt Daisy niks aan tegen. Wel zie je dat sommige merries onrustig worden als ze naar binnen willen.
De eerste keer gaan ze hier maar heel kort naar buiten. Stroom blijft er dan af. Zo n veulen hangt er wel eens in en heeft de reflex nog niet om eruit te komen. De volgende keren zit ie er wel op, nooit problemen mee gehad en pony s doe respect hebben voor de omheining. Ze willen wel eens drammen voor de.opening als ze naar binnen willen. Of koppig toch erlangs gaan, zeker de jonkies. Die krijgen dan toch even het draadje tegen hun aan, even reminder
Hoi allemaal, mag ik hier even komen binnenvallen? Mijn merrie is vandaag 343 dagen drachtig en ik ben natuurlijk ongeduldig, en benieuwd hoe lang jullie denken dat het nog gaat duren. Hierbij een foto van haar uier gisteren, ik vind hem heel anders dan andere uiers die ik hier tegen kom . Het is haar eerste veulen, de banden zijn wel al een aantal dagen slap (aan de ene kant slapper dan de andere kant?)
Cynthia ik denk dat het opzich geen gek idee is. Bo is van zichzelf een buitenpaard (eerder altijd 24/7 buiten gestaan), maar op het einde wilde ze toch steeds erg graag naar binnen. En is uiteindelijk ook gewoon op stal bevallen, voelde voor haar gewoon beter denk ik.
XshaartjeX voelt ook idd echt niet lekker, ben ik helemaal met je eens! Moet wel zeggen dat die tiken bij ons op stal niet schokkend (leuke woordspeling) hoog is. Ben ook eens ergens geweest daar stond abnormaal veel op. Alsof je een klap met een stuk hout op je achterhoofd kreeg zoveel stond erop. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor, niet hoe wij het doen. Jouw paardjes jouw keuze, en jouw manier.
BianCatjee
Geplaatst: 18-05-16 15:43
Tanjaatjuhh heel veel sterkte met het verlies van je mooie merrie en van haar veulen
Luna2006
Geplaatst: 18-05-16 15:46
Enorm veel sterkte Tatjaatjuhh!! Vreselijk nieuws zoiets!!