[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jjooyyccee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:18

Iedereen gefeliciteerd met de veulies!! :D
KEI LEUK!!!! Iedereen ook weer succes met waken!
x

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:21

Eponastables: Lief uiertje. :D

Quintus: Gefeliciteerd met de mijlpaal. :D

Frenia: Het is wel geen Tink.. Maar het is wel een lekker ding! :+: Mooi koppie heeft hij!

Jodym: Zo, dat is een behoorlijk verschil!

AR: Gefeliciteerd! Mooi kind!

Sonjim: Ahh.. Wat een haarbal!

Harinaatje: Gefeliciteerd!

Anita: Leuke foto's. :D

Amandake: Dat is idd VEEL uier voor Iris. :wow: Ik kan me wel herinneren van andere jaren hoe lang het duurde voor haar voordat haar uier ergens op begon te lijken. :j

Ik heb nog foto's van Puzzel, maar die moet ik eerst even uploaden. :)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:27

Puzzel foto's van vandaag. :D

Haar uier vanmorgen:
Afbeelding

Afbeelding
Harsjes.

En harsjes vanmiddag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik de harsjes er weer afgehaald, en er zaten een uurtje later weer flinke harsjes aan. :j Maar haar uier kan nog wel iets voller naar min zin.

Haar buik:
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik het idee dat ze last van haar buik heeft.. :j

Voor de liefhebbers, Puzzel is ook op cam te zien:
http://www.marestare.com/cam.php?alias=Kendelhoeve

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:28

gefeliciteerd met de veulens *\o/*

BG en Hiboune Beterschap....

wow Frenia, wat een leuke :j

mooi fjordje Ferro :j die eerste foto, precies dezelfde kleur :D

Amandake, ze maakt het spannend :j

Marlijn, hoe is het met Puzzel?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:28

ow hahaha laat maar Marlijn :D

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:32

veel spannende merrie's, iedereen die gaat waken, succes!! ik hoop op leuke gezonde veulentjes vannacht! :D
ik ga er vantussen..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:33

Marlijn ,puzzel zal toch ook niet lang meer wachten denk ik !!

Ik ga vannacht toch maar om de 2 uur men wekkertje zetten ,betrouw die bonte meid voor niks ;-)
Heb het uier ook eens uitvergroot en ze is dus ook aan het harsen.

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:36

AR & Harinaatje gefeliciteerd met de nieuw geboren mannen!!

BG: t zit je ook niet mee, hoop dat je snel weer bent opgeknapt..

verder iedereen suc6 met waken vannacht!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:38

zien jullie het ook ,of WIL ik het zien ?? :?

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:39

Dat lijke idd mini harsjes Amandake! :)) Heel klein. :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:41

haha ja ,het zou me ook verwonderen als ze nu bevalt op 330 dagen ,vorig jaar op dag 352 en het jaar ervoor op dag 360.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:49

Frenia wat een ontzettend mooi veulen!! En Hariaatje ook gefeliciteerd met je veulen, er lijkt me niets mooier om als veulen in de kudde te worden geboren.
Ik heb vandaag nog een flinke buitenrit met mijn drachtige dame gemaakt. Ze had er goed de vaart in en hebben zelfs nog een heel stuk gegaloppeerd en dan echt niet rustig :o Voordeel van een dikke merrie is dat je lekker op haar kont kunt staan, want die is ook lekker breed :+
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:52

Neonlight schreef:
Slecht nieuws heb ik voor je KMD. Ik kwam vandaag op 8,5! En het was beduidend geler! Had het al afgeveegd, toen schoot me te binnen om het uit te proberen om dat ding langer te laten liggen. Dus nog wat druppels erop, dit keer van de linkerspeen, en toen zat ze op 6,5. :roll:

Nou, dan houden we dus die 6,5 aan! ;)

Hier....................................6....... :roll:
Sloom, uier harder, harde buik. Zodra ze in haar weilandje kwam was ze weer helemaal de vretende zichzelf. Gekke doos.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:55

frenia schreef:
vraagje voor de melktesters:
het is me toen bij Angel al opgevallen, maar gebeurt me nu bij Tink weer en ik las ergens hetzelfde bij neonlight!!!
bij angel kreeg ik namelijk verschillende waardes naargelang uit welke speen ik melk testte! uiteindelijk heb ik me aan 1 speen gehouden en altijd diezelfde gebruikt.
nu bij tinkerbell vandaag toevallig ook melk uit beide kanten getest en ja hoor! links gaf de refractometer een waarde van bijna 11 en rechts 13! :wow:

Dan heb je dus 12 ;)
Ik gebruik altijd dezelfde speen.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:57

Frenia, zie je wel :D Gefeliciteerd met je knappe kerel *\o/* *\o/* En AR en Harinaatje natuurlijk ook *\o/* *\o/* *\o/*

Suffie, leuke foto ;)

En Amandake. Ik zie het ook hoor! :j Mijn merrie heeft ook al 2 weken van die mini harsjes, maar verder lijkt het echt nog nergens op :+ . Zal morgen weer eens foto's plaatsen.

En Puzzel gaat 1 van de volgende zijn :j (kan niet missen ;) )

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:58

suffie schreef:
Frenia wat een ontzettend mooi veulen!! En Hariaatje ook gefeliciteerd met je veulen, er lijkt me niets mooier om als veulen in de kudde te worden geboren.
Ik heb vandaag nog een flinke buitenrit met mijn drachtige dame gemaakt. Ze had er goed de vaart in en hebben zelfs nog een heel stuk gegaloppeerd en dan echt niet rustig :o Voordeel van een dikke merrie is dat je lekker op haar kont kunt staan, want die is ook lekker breed :+
http://i53.photobucket.com/albums/g45/s ... C09508.jpg

Weet je dat je op haar nieren staat daar............
voortaan kun je beter ietsje verder naar achteren gaan staan
(ik wil niet zaniken of je plezier vergallen hoor, bedoel het goed)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:00

BG en Hiboune, sterkte, en gauw beter worden hoor!
Kleurtjes van Ferro's foto's kloppen niet helemaal ;)
Mensjes met nieuwe veulentjes, gefeliciteerd!!!
Saffier, merrie dus ook nog ingeslapen, wat een ellende....

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:02

Er is weer een baby boom geweest hiero :+
Bij ons zullen de andere 2 bommen volgende week wel ontploffen, ze hebben beide al flink uier!
Veronique nog 7 dagen en woodstock nog 9 (gerekend op 340 dagen) :+

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:03

Iedereen met de nieuwe veulens gefeliciteerd !

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:15

Voor de mensen met nieuw kroost, gefeliciteerd!
Helaas ook wat zieken onder ons, beterschap!

Ik hoop enorm dat ik jullie morgenvroeg goed nieuws kan brengen. Maar zeker weten doen we het niet. Ik dacht hele kleine harsjes te zien, maar geen melk. De uier is vandaag wel duidelijk voller dan gisteren. En de staleigenaar vindt haar banden nog niet slap genoeg. Maar mijn merrie kan met weinig mensen overweg, dus gaat meteen spannen als er vreemden zijn. Dat kan er iets mee te maken hebben.

We zullen zien..........

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:31

Ik ga nu even douchen en dan slapen. Heb nog wel wat in te halen. Slecht geslapen vannacht, en moet morgen ook weer gewoon werken (alhoewel dat nu nog wel makkelijk is aangezien we nog "opgeleid" worden).

Hoop dat ik morgen niet weer 10 pagina's hoef bij te lezen.
Iedereen die gaat waken succes!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:34

Slaap lekker Saffier!

Dik loeder had vandaag voor het eerst een beetje last van haar buik. Uier alweer wat voller, harsjes! en staart nog steeds lekker flexibel. :D

De dag nadert. ;)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:08

Pfff, ben op pagina 436 morgen nog even bijlezen, jullie gaan snel zeg, ik heb het op dit moment erg druk met Yew als ik thuis kom ga ik eten en vervolgens nar Yew zodat ze nog even een paar uurtjes de wei in kan. Wanneer je dan thuis komt zit er een hond die nog wil wandelen, en nu ist weer bedtijd.
Yew verder geen verandering, zo nog even op de cam kijken ze heeft haar tijden iets aangepast en ligt nu rond half 12 ipv half 1

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:13

Hallo allemaal,

Tjonge wat zijn er al weer veel pagina's nog geen tijd gehad om alles bij te lezen. Iedereen die inmiddels een veulen heeft gekregen allemaal van harte gefeliciteerd en die nog meoten, succes met waken en de bevalling.

Sorry dat het even duurde.
Na de bevalling van de merrie ging het de eerste dag niet zo goed met het veulen. Ze vertikte het om te drinken, ademhaling was niet goed, maakte geluiden wat op snurken leek en had vruchtwater in de longetjes gekregen. Ze is om kwart over 5 ’s ochtends geboren en wij zijn vrijwel de hele dag bezig geweest om haar te laten drinken. Gelukkig beschikte de eigenaresse over babyflesjes. Dierenarts die we om 7 uur hadden opgeroepen omdat we het niet vertrouwden. De eigenaresse en ik konden met de merrie en het veulen van alles doen, de merrie liet het ook toe, was wel erg beschermend naar het veulen, ze voelde wel dat het niet helemaal goed zat. Op het moment dat de dierenarts de stal inliep (nog niet in de box zelf) werd de merrie helemaal gek. Was niet meer te pakken ook niet door ons. Eerst de dierenarts maar weer naar buiten gestuurd, merrie gekalmeerd en proberen te pakken. Nadat dat gelukt was, was de dierenarts (helaas niet mijn eigen die had geen dienst) niet echt blij om de box in te gaan dus die trok het veulen naar buiten. Alles gecontroleerd, veulen prik, prik voor de ademhaling en de navelstreng korter gebonden. Maar ja toen nog niet drinken en hij vond dat er te weinig leven in zat. Gelukkig beschikte de eigenaresse over babyflesjes en de dierenarts is begonnen met de merrie te melken. Dit liet ze gelukkig goed toe. Maar ook met de fles wou het veulen vrijwel niet drinken. Dat zijn dan weer de spannende dingen. Gelukkig begon ze in de loop van de dag zelf te staan en konden we haar naar de uier toe begeleiden en dan dronk ze af en toe wat. Inmiddels gaat het stukken beter. Vervolgens kwam een dag later de eerste keer de stal uit. Je verwacht dat een veulen met de moeder mee gaat, maar echt deze dus niet. We moesten haar echt ondersteunen en duwen. Ze zette zich volledig schrap en het gewicht erin. Dit heeft ons wat energie en kracht gekost. De merrie was de eerste dagen zo druk en gek want die wou graag los (wegens de voorweeen verplichte staprust van de dierenarts) maar wou ook niet bij het veulen weg. Dus allemaal behoorlijk spierpijn en blauwe plekken. Eenmaal in de bak aangekomen en laten we haar los dan springt en rent ze…………..
Ze is totaal niet bang en begroet iedereen die bij de bak komt. Zelfs jonge kinderen die nog niet zo handig zijn met het aaien op een subtiele wijze. Vreemde mannen bij de box vindt de merrie niets maar anders komt het veulen gerust bij je.
Ze wordt op stal al wat brutaal, probeert je te likken en sabbelen, dat wordt wel oppassen en nu al opvoeden want de tandjes komen er aan en dat wordt het natuurlijk minder. Van de week was ik de bescherming voor de merrie om de benen te doen en daar kwam mevrouw aan hoor met de voorbeentjes omhoog. Ze begint nu iets beter mee te lopen, maar dat mag ook wel na 10 dagen hoop ik. Ik had gehoopt dat ik mijzelf al met hun alleen kon redden. Beide aan het halster meenemen ( dat kon ook met het andere veulen) Helaas zal dat nog even moeten wachten vrees ik. Dinsdag had ze wat diaree, dus gisteren wormspuit gehaald en zowel het veulen, de merrie en haar halfzus de wormspuit gegeven. Het veulen deed natuurlijk wat moeilijk en op het moment dat ik de spuit er in kan doen, schiet hij door, klemmetje laat los en krijgt ze een hele spuit voor 700 gram in plaats van een beetje. Dan schrik je wel even. Gelijk de dierenarts gebeld, en hij gaf aan dat het met dit merk, Eraquell, niet een probleem was. Bij een ander merk zoals Equest was het wel een groot probleem geweest. De diaree moet nu wel met een dag of 3 tot 5 over zijn en goed in de gaten houden dat ze wel blijft drinken. Echter de volgende dag vond ik haar niet echt fit, wat down.. Na mijn werk even lekker naar buiten en ik vond haar wat scheef achter, wel even lekker rennen maar net of ze wat dronken was. Bij het op stal zetten zwabberde ze en op stal liep ze gewoon overal tegen aan, de merrie, de muur de voerbak. Ik gelijk de dierenarts gebeld. 10 voor 5 moet nog kunnen. Antwoordapparaat, ik wat ingesproken in de hoop dat hij zo terugbeld. Een dik uur later nog niet. Ik weer bellen. Toen wel contact. Helaas ook de verkeerde arts dienst. ( paar verkeerde ervaringen met hem en geen paardenarts) Het probleem uitgelegd en ook aangegeven of hij mijn gebruikelijke artsen wou bellen. Komt goed. Echter een uur later kwam hij zelf. Deed erg vaag, wou een spuitje voor de darmen geven maar dat kreeg hij er niet in, laat maar zegt hij. Geven we hem antibiotica die moet je dan de rest van de week blijven doen en haal bij mijn collega maar thuis even poeder voor de diaree. Ik zeg tegen hem poeder? Het is een veulen hoor hoe krijg ik dat er in? O ik heb nog wel een spuitje en terwijl ik dingen vroeg was hij al bijna buiten en ik nog in de stal. Gelukkig wist ik dat mijn schoonzus vlakbij de plaats was waar ik het spul moest ophalen. Haar gelijk gebeld en zij heeft het opgehaald. Gelukkig het was een pasta, dat hoorde hij natuurlijk ook te weten. Echter ze dronk slecht en het hielp niet echt. Mijn gevoel was ook niet goed. Dus toch maar de andere kliniek gebeld en na een uur ( ik weet het maar wachten duurt dan echt wel heel lang) kwam een goede dierenarts. Wist direct het probleem, gelijk infuus, en bloed afgenomen. Haar goed in de gaten houden en hij zou met een half uur de uitslag van het bloed doorbellen. Dat deed hij ook, en dat was positief alle waarden en cellen waren goed. We moesten nu afwachten. Nog een paar keer wezen kijken. Vrijdagmorgen in alle vroegte weer heen de antibiotica en pasta geven maar hier had ze niet veel zin aan en aan drinken ook niet het beeld was nog hetzelfde. Ze ging vervolgens liggen en ik heb haar even met rust gelaten. Na een half uurtje lag ze nog zo en er zat weinig fut meer in. Direct de kliniek gebeld en na overleg met de arts die de avond ervoor geweest was. Met spoed brengen. Alles in het werk gezet en haar met spoed heen gebracht. Merrie natuurlijk erg lastig en beschermend voor het veulen en stond aardig tegen mij aan te duwen. (ik ondersteunde het veulen onderweg). Bij aankomst, moest ze bellen als we vertrokken dan konden ze er rekening mee houden, direct geholpen met 6 man aan het werk. Infuus voor het veulen, merrie rustig krijgen, volledig onderzoek, bloed afnemen, blaas legen en melk rechtstreeks in de maag. Daarna mochten ze bijkomen in de stal. ‘avond s gaven ze aan dat ze die middag nog een paar keer de blaas hadden geleegd en bloed afgenomen hadden maar ze hadden haar ook een klein beetje weer zien drinken. Ze hadden weer hoop. Zaterdagmorgen afgesproken met dierenarts. Ze waren de nacht goed doorgekomen, ze leek ook wat levendiger en minder dronken. De dierenarts wou haar ook even zien lopen, dit was al een stuk beter. Ook zaterdagmiddag was het goed en de berichten waren dan ook als het vannacht goed gaat mag ze morgen wel naar huis dat is beter voor ze. En gelukkig op 1e paasdag mochten ze weer naar huis, wel wat zwakjes maar het was een stuk beter. Op advies van de dierenarts 2 uurtjes per dag naar buiten en de antibiotica nog even volhouden. Gelukkig was het mooi weer. Ze is nog wel erg moe als ze buiten heeft gestaan maar ze lijkt nu steeds beter te worden, krijgt weer praatjes en wil ook wel proberen wat hooi te eten., De uurtjes land zijn we aan het opbouwen en vandaag zijn ze voor het eerst de hele middag tot half 7 buiten geweest. Ik hoop nu dat alles alleen maar beter gaat en dat ze goed en gezond groot gaat worden. Het is ieder geval wel een vechtertje. Door al het bezig zijn met de merrie en het veulen en het andere paard en mijn werk overdag en ons bedrijf ’s avonds heb ik nog niet echt mooie foto’s kunnen maken maar hierbij alvast een paar om jullie een indruk te geven. Ik kan ze helaas niet plaatsen. Ik weet ook niet waarom. Ik zie bij sommigen altijd de foto’s gelijk bij de tekst. Waarom lukt mij dat niet?
Misschien kan ik ze iemand mailen dat die ze er voor mij wil zetten. Dan kan ik jullie laten kennismaken met Eternal Flame.

Sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Blacksmurf

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:20

jeeh wat een verhaal zeg!
maar super dat het nu een heel stuk beter gaat!

geniet van ze!