Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:11

terrorieta ziet er inderdaad geweldig uit, ze staat helemaal te glimmen, prachtige merrie!!!

Dank je Yoline; ik was eigelijk eerst juist helemaal niet van al die vlekjes enzo, maar nu vindt ik ze wel stoer Lachen ben benieuwd of haar beeb dat straks ook heeft Knipoog

Zo Pauk, dat is super zeg, zo'n brave dame!

Baccanie; mooie dame, hopelijk is er op de foto's niks ernstigs te zien Ach gut

Pretty; wie weet wordt 't nog wel milkshake Knipoog haha, nee had zelf wat anders in gedachten

Vreya heeft ook al een duidelijk buikje hoor, ik vindt de vader in spé echt prachtig!

Wij gaan hier richting de Beagle Knipoog

Frenia; heerlijk zeg, je barefoot binnen, nu lekker genieten Haha!
Mooie naam Ja

Hier is de namenspeurtocht alsnog in volle gang, maar het wil nog niet echt Knipoog
Hengstennaam blijf ik leuk vinden, en die heb ik al maaanden, merrienaam heb ik wel een leuke, maar een niet zo heel erg originele.. valt allemaal niet mee dus Haha!
En dan te bedenken dat ik nóg een merrie en een hengstennaam moet bedenken. Gelukkig nog aardig wat maanden de tijd

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:36

Wij zijn er al uit voor de namen zowel hengst als merrie Lachen
Eigelijk komen de namen van mijn man af dus dat is al heel wat.....

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:37

merrie naam heb ik wel al, hengst naam nog niet
stiekem hoop ik ook een beetje op een merrie.
na 2 hengsten word het wel een beetje tijd voor een merrie
mooi merrie veulen van Valdez das wat ik hoop/wil

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:56

Ja, na 2 hengsten is een merrie wel een leuk ja... haha. Ga je het dan zelf houden? Ben trouwens 2 jaar geleden nog bij Sollenburg wezen kijken voor een 2 jarige merrie. Toevallig hè?

Namen ben ik ook nog mee bezig, voor een merrie heb ik het wel denk ik.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:57

Een naam voor een hengstveulen weet ik al wel, al kan dat natuurlijk nog best veranderen in 6 maanden.
Een naam voor een merrieveulen weet ik echt nog niet, al hoop ik wel dat het een merrie wordt!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:07

Bacannie schreef:
Ja, na 2 hengsten is een merrie wel een leuk ja... haha. Ga je het dan zelf houden? Ben trouwens 2 jaar geleden nog bij Sollenburg wezen kijken voor een 2 jarige merrie. Toevallig hè?

Namen ben ik ook nog mee bezig, voor een merrie heb ik het wel denk ik.

hé wat grappig niets naar je zin gevonden overigens???
uit welk vechtstadje kom jij overigens vandaan, ben geboren in een vechtstadje en heb d'r 20 jaar van me leven gewoond

Terra is niet van mij nou ja op papier dan niet, ze is ook van Adri
maar wel één van zijn beste fokmerrie's dus das een blijver eerste aan komende jaren dan
meeste veulens hier zijn toch wel voor de verkoop, een topper fokken das natuurlijk de droom van iedere fokker,
en als dat er dan één van terra is, whhhaaaa dan loop ik naast me schoenen hoor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:06

Even een serieuze vraag: Chub moet komende maand weer ge-ent.. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden ivm de dracht?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:09

Ik heb me laten vertellen dat je de enting in de laatste of voorlaatste maand voor de bevalling moet plannen zodat je veulen er ook goed van mee profiteerd...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:10

Ha, komt mooi uit dan! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:19

dat heb ik inderdaad ook zo gehoord én gedaan 2 jaar geleden qua inentingen Knipoog

Hier moet de naam ook met een " H " beginnen..lastige letter Koe,maargoed,ons lijstje ligt al klaar.. Haha!

Van konijn naar beagle..het wordt toch al een heel paardje zo in de buik!
Kan niet wachten..

Vanmorgen kreeg ik Pretty wééral haar stal bijna niet uit..Ze wil liever in haar droge,warme stalletje blijven..
ze gaat toch maar lekker de weide op hoor,12 uur per dag,het is NU dat ze er nog moet van genieten,want zodra het weer slechter wordt,gaan ze de paddock in tot volgend voorjaar..En tot veulenbeeb er is joehoe!!! Bloos

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:26

Voor de fjorden is volgend jaar de D aan de beurt...ook niet echt een fijne letter. Met de C kun je veel meer kanten op.

Maar we hebben naam!! Maar eentje, omdat ie zowel voor een merrie als voor een hengst kan. Officieel is het een vrouwennaam, maar we vinden dat het ook wel voor een hengstje kan. Naam blijft overigens strict geheim totdat beeb geboren is, om gejat te voorkomen Duivel

Het zou logisch zijn als het een hengstveulen wordt, aangezien bij d'r laatste 4 veulens 3 merries zaten. Maar toch denk ik ergens dat het een merrietje wordt. Wordt dan wel lastig, want er staan nu al 5 merries dus weet niet of beeb dan wel kan blijven...maargoed dat duurt nog zo lang!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:32

Hihi, de meeste hebben dus al namen en zijn er al flink mee bezig. Ikke nog niet, zal wel weer de laatste week in actie komen en dan nog niks vinden. Haha! Veulens zijn bij ons de eerste dagen vaak nog naamloos. Bloos
Ik hoop nog steeds op een gespikkeld merrieveulen, maar ga er eigenlijk van uit dat het wel weer een hengst gaat worden. Wij zijn nu niet zo gezegend met het fokken van merrieveulens. Van de laatste 19 veulens maar liefst 17 hengsten. Boos!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:57

Citaat:
Ik heb me laten vertellen dat je de enting in de laatste of voorlaatste maand voor de bevalling moet plannen zodat je veulen er ook goed van mee profiteerd...

idd Ja.
Enten jullie (algemeen, bedoeld) ook tegen rhino ? Wij doen het voor de zekerheid wel. Heeft nu al 3 spuitjes gehad, maar moet er nog. Best veel, maar beter dat dan achteraf zeggen 'had ik maar..'

Citaat:
ze gaat toch maar lekker de weide op hoor,12 uur per dag,het is NU dat ze er nog moet van genieten,want zodra het weer slechter wordt,gaan ze de paddock in tot volgend voorjaar

zo is dat !

Citaat:
Van de laatste 19 veulens maar liefst 17 hengsten

oh jeetje Ach gut
We zullen meeduimen voor een merrietje ! Lachen

Vanaf wanneer beginnen jullie met merriebrok ? En geven jullie nog iets anders daarbij (in de zin van een supplement oid)?
Ik wil er vanaf de 9e maand mee beginnen. Zo heb ik het in een Pavo-boekje gelezen. Cool

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:01

*meld zich*

Zo... ben ook druk met namen. De vader is Romantico, dus naam voor de hengst moet met een R beginnen Nagelbijten / Gniffelen moeilijk.. (kan ook gewoon Romantic huppeldepup doen..) merrie namen maken niet uit.. Maar ben druk bezig! Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:01

Jessje is er ook weer bij dit jaar! Gon ziet er goed uit hoor Ja Wel wat te dik, maar ik zie dat liever als Missy die dit jaar na haar veulen echt wat mager is geworden Ach gut

Vinga heeft al een aardig buikje Dreeke

Chubby is nog goed aan het werk! Nog 40km gereden zo ver in de dracht Wow! Dat doen die mutsen van mij je niet na hoor.. Die denken dan op zn minst dat ze bijna gaan ontploffen Schijnheilig

Welkom katrienh Leuke merrie heb je!

Ik zie dat Tinky ook aardig is afgevallen dit jaar Frenia Ach gut Vervelend is dat he! Miss dit jaar ook.. En daar ging me een berg eten in! Heeft het voor Tinkerbell misschien zin om haar iets anders bij te voeren (slobber, maismeel oid) ipv zoveel brok? Mijn ervaring met onze merries is dat ze nooit zoveel aankomen van alleen veel brok hooi+gras Kan bij die van jou natuurlijk wel anders zijn Lachen
Angel ziet er goed uit!

Wat is Karlien dik Yoline! Wow! Duidelijk een fokmerrie *LOL*

Darlah begint ook al een mooi buikje te krijgen Mazzel_Meid Lovers Hoe gaat het nou met haar? Ik vond haar echt al geweldig toen ze nog op de tinkerboerderij stond, wat een geweldige uitstraling heeft ze toch!

Terra ziet er weer super uit Terrorita!

Mooi buikje heeft je merrie al Bacannie! Vervelend van haar been Ach gut

Vrijalover is er dit jaar ook weer bij! Grappig om te zien dat ieder jaar toch ongeveer dezelfde mensen weer terugkomen. Mooie hengst hebben jullie dit jaar weer uitgekozen!

Frenia heeft een barefoot binnen Hyper! Leuk zeg! Ik heb deze week een Torsion zadel gekocht! Heb hem alleen nog niet binnen.

Tjee Neon! van de 19 veulens 17 hengstjes Nagelbijten / Gniffelen Ik hoop toch niet dat wij dat ook gaan krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Namen ben ik nog helemaal niet mee bezig eigenlijk. Heb wel een stel namen die we erg mooi vinden, maar tegen het einde van de dracht ga ik pas definitieve beslissingen maken Knipoog Als ik de veulens nu al namen ga geven duren de drachten gevoelsmatig nog langer Nagelbijten / Gniffelen

Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje, Missy begint weer wat aan te komen nou Maddox afgespeend is. Dat doet haar toch wel goed Ja Spirit is gewoon lekker aan het eten de hele dag Clown

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:07

wat grappig dat iedereen toch stil aan, aan namen aan het denken zijn...

zelf heb ik dat ook...(eigenlijk voordat ze drachtig was al ahah)

voor een merrie heb ik al weer een naam(denk ik) wand die zit al sept. in me hoofd..
merrie wil ik laten beginnen met de L .

hengst ben ik totaal nog niet over uit... vind ook niks leuk beginnend met de letter S.. erg moeilijke letter vind ik.. haha

maar als ik zo van jullie al hoor ben ik ook z;n iemand die op het laatst toch weer ga veranderen haha

ook ik wil de naam niet vrijgeven, totdat het veulen er is... gr mel

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:34

Wow wat is er al weer een hoop bijgekletst zeg Bloos!

Ik ga niet per stuk reageren kan alleen wel zeggen dat ik mooie
buikjes (en paarden natuurlijk) voorbij heb zien komen.
Vinga zit vandaag op 157 dagen dracht, gaat stiekem best snel.

Over de namen ben ik er al uit. Ik kwam gisteren DE merrie naam tegen en dacht gelijk: dit wordt 'm!
Hengstje was ik allang uit, nu maar afwachten wat het word Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:11

_Marlijn schreef:
Ik zie dat Tinky ook aardig is afgevallen dit jaar Frenia Ach gut Vervelend is dat he! Miss dit jaar ook.. En daar ging me een berg eten in! Heeft het voor Tinkerbell misschien zin om haar iets anders bij te voeren (slobber, maismeel oid) ipv zoveel brok? Mijn ervaring met onze merries is dat ze nooit zoveel aankomen van alleen veel brok hooi+gras Kan bij die van jou natuurlijk wel anders zijn Lachen
Angel ziet er goed uit!

Ikzelf ga helemaal mee met deze tip, voer mijn merrie op dit moment ook maismeel en snijmais bij, en ze doet het er heel goed op. Probleem bij veel brok voeren is dat je ook veel energie voert, die verbruiken ze, ze moeten dus meer verbranden en je effect is weg.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:29

tis wel leuk om wer een hoop bekende tegen te komen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:03

Héé kan ik me hier ook bijvoegen? Haha!
weet nog niet helemaal wat dit topic précies inhoud maar ik heb een hoop bij te lezen haha!

Ik heb een haflingermerrie die drachtig is, en heb eigelijk meteen een vraagje.

Ze is nu 156 dagen drachtig en ik vroeg me af in hoeverre ze dan al een buik 'horen' te hebben.
Van zichzelf is ze altijd al aardig aan de stevige kant Schijnheilig maar nu staat ze niet meer op de wei en lijkt het alsnog zo te blijven.
Ik denk alleen soms dat ik het me maar ga verbeelden omdat je er dan zo bij nadenkt Tong uitsteken

Vandaar! Heeft iemand foto's van zijn merrie op ongeveer 156 dagen??

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:33

@Tienn Pauk vorig jaar op 150 dagen
Afbeelding
Nou was Pauk wel heel erg aan de zware kant door een niet al te klein veulen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:00

Ziet er netjes uit pauk Lachen
Monnie is vandaag opgevoeld en alles zit er nog in Lachen
DA zei hahah ik heb het veulentje een handje gegeven,dus vondt niet eerlijk maargoed alles was goed met veulen en was druk bezig in monnie der buik Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:33

Dat was vorig jaar he Knipoog Ter vergelijking voor Tienn..
Nee.. Als Alonna 150 dagen is zal ik een foto nemen..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:34

Ja pauk ik kon het helaas niet meer verandere was foutje van mij Lachen
Maar ik wordt ook dagje ouder.....

Groetjes!!!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:46

pfieuw, kan er weer ff bij zijn! Ik heb mijn eerste werkweek erop zitten! Ben maandag begonnen en vandaag om 11.40u gestopt en ben héééél de week niet op bokt kunnen komen wegens oververmoeidheid Clown

Hoe gaat het met de drachtige dames Tong uitsteken