Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:52

Nimber"]
jaaaah dat idee heb ik nu ook het is nu wel echt echt.
[/quote]
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we hier met zijn allen zaten van "ze is nu drie/vier maanden drachtig". Nu hebben ze nog maar drie/vier maanden te gaan!

[quote="Nimber"]
Ik heb voor 95% zeker de namen. (maar ik ben ook nog wel zo dat als het veulen er is en ik vind het niet passen dat ik weer ga dubben)
[/quote]
Ben benieuwd! Ook of je idd voor iets anders gaat als het er eenmaal is!

[quote="Nimber schreef:
tjeeeee mijn eerste zelf gefokte veulen uit mijn veulen..tjee echt raar!

Dat lijkt me idd ook heel bijzonder! Hoop je nu weer op een merrietje, zodat je een eigen "stam" op kunt zetten??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:56

Wat gaat het hard zeg!
Macy zit vandaag op 221 dagen en Copper op 189.
Macy's kortste dracht was 323 dagen dus daar zit ze nog maar 102 dagen vanaf Haha!

Ik ben nog lang niet uit de namen. Maar je moet ook iets over laten voor die lange slapeloze nachten op het eind Knipoog

Moet zeggen dat ik vanmorgen uitgebreid bij de 2 jarige merries heb staan kijken, ben al weer druk bezig met het dekseizoen van 2005 Bloos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:56

Wauw Mac!! Geweldig dat ze het ook allebei op dezelfde dag hebben laten zien dat ze gezond en wel in de buik zitten! Dat worden vast vriendjes die twee, als ze nu al dezelfde dingen op dezelfde dag doen!!

Kun je het je voorstellen dat we over nog geen 100 dagen hier op kraamstal al baby foto's gaan zien?? Ik heb er zo'n zin in!!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:00

zou de DA ong kunnen voelen op hoever de merrie op de dracht zit?
of word het dan meer, van dat ze eind juni begin juli voor het laatst gedekt zou kunnen zijn, dat de DA dan zegt dat als ze drachtig is dat ze dan rond mei/juni is uitgerekent?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:00

jeddah schreef:
Kun je het je voorstellen dat we over nog geen 100 dagen hier op kraamstal al baby foto's gaan zien?? Ik heb er zo'n zin in!!

Het gaat nu echt kriebelen!
Heerlijk straks, al die verhalen over slapeloze nachten, kegelende merries en wankele pasgeboren veulies ... oh, was het maar vast maart!!

Hoe zou het met Myrddin zijn??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:04

Jeddah: ben jij er al uit, qua namen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:05

pril85 schreef:
zou de DA ong kunnen voelen op hoever de merrie op de dracht zit?
of word het dan meer, van dat ze eind juni begin juli voor het laatst gedekt zou kunnen zijn, dat de DA dan zegt dat als ze drachtig is dat ze dan rond mei/juni is uitgerekent?

Waarschijnlijk wordt het nu een schatting ... op de scan kunnen ze het wat nauwkeuriger zien, maar met opvoelen is dat wat minder ...

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:07

maar na 3 maanden dracht maken ze toch geen scans meer?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:13

pril85 schreef:
maar na 3 maanden dracht maken ze toch geen scans meer?

Nee, precies Knipoog . Je zult het dus in dit stadium met een schatting moeten doen bij het opvoelen.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:16

oh ok, nouja ik merk het morge wel
pff zit wel erg in de zenuwen hoor....Scheve mond

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:25

MarijeR schreef:
Wat gaat het hard zeg!
Macy's kortste dracht was 323 dagen dus daar zit ze nog maar 102 dagen vanaf Haha!

Ik ben nog lang niet uit de namen. Maar je moet ook iets over laten voor die lange slapeloze nachten op het eind Knipoog

Moet zeggen dat ik vanmorgen uitgebreid bij de 2 jarige merries heb staan kijken, ben al weer druk bezig met het dekseizoen van 2005 Bloos!

Ik ben ook al met 2005 bezig hoor Haha! Duurt nog maar 4 weken Tong uitsteken

oei oei vandaag eerste hengst bekeken van mijn lijstje en die blijft erop staan!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:28

Hahaha, nou voor mij duurt het nog wel wat langer want ik wil niet voor eind april beginnen met dekken Knipoog
En bij de helft moet er eerst nog wat uit ook Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:41

youngster schreef:
Ik ben ook al met 2005 bezig hoor Haha! Duurt nog maar 4 weken Tong uitsteken

oei oei vandaag eerste hengst bekeken van mijn lijstje en die blijft erop staan!!

Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wie je bekeken hebt?!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:43

Mac schreef:
Jeddah: ben jij er al uit, qua namen?

Nog niet helemaal, ik heb er wel 2, een voor een hengst en 1 voor een merrie, maar ik blijf nog wel doorzoeken en denken. Deze keer wel besloten een unieke naam te kiezen en juist niet de naam van de ouders, vooral de vader, erin te doen. Er zijn al zo ontzettend veel namen met Obsesed of Impress erin dat ik dat niet leuk vind.

Jij? Heb jij al wat? Wil jij juist de namen van de ouders gebruiken, of juist niet?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:45

MarijeR schreef:
Wat gaat het hard zeg!

Het gaat zeker hard op het moment lijkt wel!!

Haha, dat is zo! Nachten genoeg om namen te bedenken!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een heel "lijstje" hengsten in mijn hoofd heb voor de komende jaren en zelfs straks voor mijn Senna, die nu nog jaarling is Bloos! ! En dat terwijl ik eigenlijk besloten had niet meer te fokken.... zeker gezien de markt op dit moment is dat misschien ook geen verkeerde gedachte.. nou ja, we zien wel!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:55

Het schiet zeker op!!
Wanneer komt het eerste veulentje ook alweer? In de winter he?
In maart gaat het pas echt beginnen!! Dan zijn alle berichtjes hier niet meer bij te houden!!! Tong uitsteken Maar ik heb er heel erg zin in!!! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:23

jeddah schreef:
Jij? Heb jij al wat? Wil jij juist de namen van de ouders gebruiken, of juist niet?

Voor Lee en Joey wel. Daar zitten stukjes van de namen van pa en moe in. Die namen combineren nl. zo lekker Haha! . Voor een merrie heb ik al een stamboeknaam én een stalnaam en voor een hengst allen een stamboeknaam.
Voor Pepsi en Ghost vind ik het moeilijker. Iig NIET iets met Docs of Poco en ook niet met King of Ghost .... Ik hoop dat me iets te binnen schiet als ik het veulentje zie ... "I'll B There For U" of zo als het op mams lijkt Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:44

Ik heb er ook echt al zin in! Eerst kan ik me rustig mentaal voorbereiden aan de hand van alle verhalen die van jullie komen, en dan kan ik aan mijn slapeloze nachten beginnen..

Ik kan het me bijna echt niet voorstellen dat Ivanka straks gewoon een veulen uitpoept!
Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:13

Bloos Ik heb vandaag al stiekem gekeken in de Ruitersportzaak of ze mijn favoriete veulenhalster ook verkopen. (Bruin leren). Ze hadden hem niet, maar konden hem wel bestellen. "Oh, dan kom ik over eh...12 weken ofzo wel weer Tong uitsteken "

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:43

Hihi.. ik ga morgen ook naar de ruitershop (eigenlijk voor nieuwe stalschoenen, maar er komt ook nog een nieuwe winterdeken en zweetdeken bij... dus misschien ook nog wel een veulenhalstertje Schijnheilig )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:01

Ik ga ze binnenkort maar eens in de was doen nu de veulens van dit jaar op een maatje groter zijn overgegaan.
Kan helaas geen goede reden verzinnen waarom ik nieuwe halstertjes mag kopen Verdrietig

Als de merries volgend jaar goed drachtig willen worden, mag ik van mezelf wél nieuwe halsters kopen. Dan heb ik er in 2006 namelijk 4 nodig i.p.v. 2 Schijnheilig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:03

Mac schreef:
Voor Lee en Joey wel. Daar zitten stukjes van de namen van pa en moe in. Die namen combineren nl. zo lekker Haha! . Voor een merrie heb ik al een stamboeknaam én een stalnaam en voor een hengst allen een stamboeknaam.
Voor Pepsi en Ghost vind ik het moeilijker. Iig NIET iets met Docs of Poco en ook niet met King of Ghost .... Ik hoop dat me iets te binnen schiet als ik het veulentje zie ... "I'll B There For U" of zo als het op mams lijkt Clown

Oh, nou kan ik helemaal niet wachten!! Zit vanalles te bedenken met de namen van Lee en Joey!! Ik ben natuurlijk hartstikke nieuwsgierig!!

Inderdaad, kan me voorstellen dat je geen Docs/Poco/King/Ghost wil gebruiken, zijn ook van die namen waar er al zo ontzettend veel van zijn!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:10

Wat is het toch fijn...om er (wat betreft de namen) helemaal uit te zijn!

Vrijdag 8 maanden dracht!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:18

Heb jij dan nog geen namen bedacht MissHIS?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:22

Citaat:
Hihi.. ik ga morgen ook naar de ruitershop (eigenlijk voor nieuwe stalschoenen, maar er komt ook nog een nieuwe winterdeken en zweetdeken bij... dus misschien ook nog wel een veulenhalstertje )
Als je nu het halstertje niet meeneemt...ga je volgende week terug om het alsnog te halen *LOL* Knipoog
Snel je nieuwe spullentjes showen Party!! .
Lekker dat je al bijna op 4 maanden zit...tijd gaat snel (of juist te langsaam)