[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:39

Mooie tegenvallers floripori, AM, baudy.. Ik ga zometeen met Wainonia heen. Bij haar heeft de hengstigheid toch doorgezet en ik wil nu denk ik een bloedonderzoek laten doen. Eerst maar eens kijken wat ze erover zeggen daar, maar ik zie het niet zitten om zomaar door te gaan met insemineren terwijl er misschien iets niet klopt van binnen bij haar.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:18

Ik hoop dat er niets uitkomt en het gewoon niet gepakt heeft Muronia. Dat we beide volgend jaar wel gezonde veulens mogen krijgen!

Jammer van de niet drachtigen. Gelukkig nog vroeg zat in het seizoen maar toch balen altijd.

Ook succes voor degene die een hengstenswitch maken. Altijd balen als keus nummer 1 niet pakken wil. Zelf vind ik het altijd moeilijk om tijdens het dekseizoen te wisselen. Om die reden ook een keer gestopt. Hengst dekte maar tot en met juni en vertrok toen naar het buitenland. Besloten niet voor een ander te gaan. (De andere hengsten daar op stal trokken mij ook niet)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:22

Succes Murionia!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:32

Ik heb nu al 3 hengsten switchen moeten maken. 1 had dood sperma bij levering, 1 dekt niet meer voor Nederland en Don Cremello was, laten we zeggen :x , een mis communicatie.
De laatste, voor Kees, wordt nu gedekt door Marquis, een hele knappe, goed bewegend Gelderse.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:37

Vulina, dood sperma bij levering. Is dat een keer een foutje of was dat meermaals?
Normaal hoor ik goede verhalen qua communicatie bij stal du bois. Kan je niet alsnog een keer proberen? Zonde om om die reden te stoppen toch?

Al is slechte communicatie voor mij wel een no go. Had ik een keer met een stoeterij in Duitsland, trekken aan een dood paard, was er zo klaar mee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:54

Jeetje Vulina dat is ook balen.

Is het al 18 mei? Ik wil graag weten of het gepakt heeft. O:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:27

Vulina schreef:
Ik heb nu al 3 hengsten switchen moeten maken. 1 had dood sperma bij levering, 1 dekt niet meer voor Nederland en Don Cremello was, laten we zeggen :x , een mis communicatie.
De laatste, voor Kees, wordt nu gedekt door Marquis, een hele knappe, goed bewegend Gelderse.

Vulina weet het natuurlijk al, als Groninger liefhebber ben ik hier natuurlijk heel erg blij mee! Mijn (dan natuurlijk van Vulina) topper nog een keer shinen met een prachtig Groninger veulen op de keuring als alles goed gaat.
Morgen beginnen we met scannen.

Muronia succes! Het is je zo gegund!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:32

Succes muronia! En succes voor iedereen op het wachtbankje .

Da is hier vanmorgen geweest , ei is weg , hij schat 2 dagen geleden dus madam hangt nog wat het sletje uit }>

Wel goed dat ze zaterdag nog gedekt is dus nu eindelijk ook officieel op het wachtbankje hier *\o/* *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:43

Eef, het insemineren ging prima. Dat vindt ze helemaal niet erg.
Scannen daarentegen vindt ze niets, ze gaat dan zo hard persen dat de dierenarts echt moeite ermee heeft. Tenminste, de mannelijke dierenarts met zijn brede armen dan. Vandaag was er een vrouw en toen was er niets aan de hand :)

Balen Baudyh :(

Spannend Muronia, ik ben benieuwd wat eruit komt!

Fi dr vos eitje is weg!!! *\o/* *\o/*
Ze had er maandag twee. Eén van 4,4 en één van ongeveer 2 cm. Ze heeft er nog eentje van 3 cm, dus dat is die kleine, die grote is gesprongen. 21 mei scannen op dracht! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 07-05-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:45

Succes muronia!
Spannend piarens. :D

Hier net laten scannen aangezien ik geen idee had hoe ver de dames waren.
Eliana 2 eitjes 3.4 en 3.8cm, geen hengstige baarmoeder.
Chablis, niets.
Sterre, ei van 4cm, maar gesloten cervix en geen drachtige baarmoeder.
Zaterdag dus Eli en Stere opnieuw scannen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:08

We zijn er weer. Tja, blijft bijzonder dit. Ze is inderdaad hengstig en goed ook (begon dus op dag 12 na KI). Er zit nu een mooi ei van 4,3 cm op de rechter eierstok. Dat is de eierstok waarvan ze dachten dat die een afwijking had. Volgens de DA functioneert hij prima, anders zat er geen mooi groot ei op, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken. Hij geeft advies om morgen te insemineren. We zouden dan op 6 dagen na eisprong bloed moeten afnemen om te kijken hoe het zit met dat zwangerschapshormoon. Maar hij vindt het er prima uitzien van binnen en ziet geen reden waarom ze niet gewoon drachtig zou worden nu.

De vorige cyclus zat het ei op links en toen hebben ze hem afgespoten met chorulon. Weet iemand of er merries zijn die slecht tegen dat middel kunnen? Deze merrie is 2 jaar geleden natuurlijk gedekt en toen ook steeds niet drachtig geworden na het afspuiten van het ei.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:12

Diva werd vorig jaar ook niet drachtig en elke x was het ei afgespoten. Ik doe het niet weer

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:12

Slecht tegen Chorulon kunnen heb ik niet meegemaakt, wel dat Kees er vorig jaar niet op reageerde.
Het jaar daarvoor reageerde ze wel, dus waar het aan ligt...
Ik weet wel dat ik sowieso laat scannen of het ei weg is, ook na afspuiten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:18

Gedoe weer zeg muronia

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:46

Tiwi, ik was afgelopen week met Gea aan het brainstormen over een andere hengst voor Kees. Stuurde ik de foto van Marquis naar haar door, bleek ze hem zo ongeveer gelijkertijd met jou te hebben gedeeld. Zo'n fijn Gelders bloed <3

Klinkt goed Muronia, al is het jammer dat ze vorige keer niet heeft gepakt. Duimen dat het nu wel lukt!

Mirjamalvaro, mooie eitjes, alleen heb je er zo weinig aan. Hopelijk zet de hengstigheid toch door, het weer wordt wel steeds warmer(jammer genoeg, wij willen water in de Achterhoek :7 )
Staat jullie huis trouwens in de verkoop, ik meende de hal met stallen te herkennen?

Cynthia weg met die vossenzwemmers *\o/*
Laatst bijgewerkt door suffie op 07-05-20 10:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:48

Willen jullie nog even blij voor me doen dat ik gezellig erbij gekropen ben op het wachtbankje? :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:51

*\o/* *\o/*

Cynthia

*\%/* *\%/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:01

Jeee Cynthia :D
Suffie klopt, goed herkent. Heb beroemde stallen geloof ik, iedereen herkent ze :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:02

Muronia, hier dus enorm heftige reactie op chorulon bij de merrie. Dacht dat ze dood neer zou vallen. Meteen anti allergie spul erin en toen ging het beter. Verder heb ik dit nog nooit gehoord bij andere merries hoor. Ze was daarentegen wel mooi drachtig op 18 dagen! (Later dus niet meer maar in eerste instantie wel)

Fijn Cynthia!!

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:13

Renske wachten duurt lang dan he :9 _O-

Succes voor de gene die nog op het wachtbankje zitten, en gefeliciteerd voor de drachtigen. <3

Muronia wat een pech elke keer, hopelijk pakt deze ronde gewoon nu.

Riv_q wat rot dat het vruchtje er niet meer zat na de 30 dagen scan. Mijne is gescand geweest met 32 dagen van de week. En heb volgende scan pas weer eind augustus.
Maar hoevaak verliezen ze het vruchtje nog na die 32 dagen?
vind dit echt zo zenuwsslopend :oo

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:25

Natuurlijk cynthia **\O/** ik wacht gezellig met je mee alleen 4 dagen langer :O

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:34

Bedankt allemaal :D

Spannend weer met insemineren morgen, Muronia!

Vind je het gek dat iedereen die prachtige stallen van jou herkend, Mirjam? :D

CF, gezellig! Ook op dezelfde dag geinsemineerd :) Lekker samen waken straks.
Dag 18 is toch te laat voor een eventuele tweelingdracht?
Heb je nog gevraagd naar dat half afgekloven spul wat je in je stal vond?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:39

Michelle, vanaf 30 dagen zit je wel een stukje veiliger al. Dan komt het nog minder voor dat ze resorberen. Voor de 30 dagen dacht ik 15% te lezen die dan nog resorbeert. (Geen idee of dit klopt of dat het nog minder is).

2 jaar terug ging alles gewoon goed nadat ze eindelijk drachtig was op 18 dagen. Toen heb ik er niet eens bij stilgestaan dat het nog weg kon gaan. Daarom ook zo verbaasd deze keer maar de kans is er altijd..

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:39

Ik weet het niet ze had maar 1 ei volgens mij misschien dat het daar mee te maken kan hebben of niet? De veearts zei 25 mei dus zal wel goed wezen.
Nee hij had het erg druk en het zal wel iets van een beest zijn geweest ofso wat jullie zeggen. De merrie is totaal niet ziek juist onwijs fit dus zou haast niet kunnen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:46

Zou kunnen inderdaad. Fi had er twee. Die groter is weg nu, maar als die kleine vandaag nog springt, kan die natuurlijk alsnog bevrucht worden. Daar zal het verschil wel in zitten.