[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:15

Ik duim met je mee!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:28

Ik duim ook mee

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:47

Woogy schreef:
Blaze: hopelijk zit er meer afstand tussen dit keer en kunnen ze er 1 van wegknijpen. Veel succes!!

Ik ben net terug uit Emmeloord(jezus wat is dat een eind rijden elke keer zeg!). Ebby heeft het grootste deel van de dag in de graaskooi gestaan. Heb haar wat gepoetst en dat kon ze waarderen. Morgen ochtend rond 8:30 wordt ze opnieuw gescoped en onderzocht. Als ze niets te geks tegenkomen mag ze naar huis en thuis verder op de AB. Nog even duimen dus!

Hopen dat je Ebby morgen mee naar huis kunt nemen, al is ze daar ook in goede handen. Ik hoop zo voor je dat de schade meevalt :(:)
De merrie van mijn buurvrouw staat ook in Utrecht, die bleek bij het insemineren een tumor op de baarmoedermond te hebben. Ze gaan nu voor embryospoeling en dan beslissen ze wat ze met de merrie gaan doen.

Vulina, wat heb je er een mooie foto van weten te maken, hopelijk slaat het embryo aan in de draagmoeder! Ga je deze merrie nog een keer spoelen?

Blaze, balen dat ze drachtig was van een tweeling. Wij scannen altijd op 15 dagen bij vermoedens op tweelingdracht. Dan kun je een vrucht nog wat manipuleren als ze te dicht bij elkaar liggen, door bijv. de merrie te longeren. Hopelijk gaat het deze keer wel goed en rijpt er maar 1 eitje door.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:54

Blaze balen zeg! Ik had vorig jaar ook problemen met een tweeling, die over het hoofd was gezien...

Woogy, ik duim voor je!

Hier vandaag de DA wezen scannen op 16 dagen maar volgens hem was ze helaas niet drachtig, ook was er geen beginnend hengstigheid te zien.

Donderdag avond komt hij terug scannen, ik neem aan dat ze niet dragend is maar heb toch wel de hoop dat hij zich verstopt heeft.. :+
En anders hengstig spuiten en weer weg brengen volgende week. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:55

Jammer xpenny maar nog niks verloren hoor.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:05

Balen blaze!

Woogy. Fijn dat het beter gaat. Duimen dat ze morgen mee naar huis mag.

XPenny. Wat jammer, gelukkig nog genoeg tijd.

Welkom terug Wings!

Tinniie. Spannend *\o/* duimen dat het nu pakt!

Gefeliciteerd met de embryo Vulina! Duimen dat deze aanslaat in de draagmerrie!

Pretty. Balen van Ella, en id hopen dat ze niet weer koliekerig word.

Kabayo. Ik zou me ook niet zo zorgen maken om op wedstrijd te gaan. Maar idd niet naar dekstation of kliniek.

Er was een merrie in wolvega geïnsimineerd met onze hengst Formidable. En een paar dagen erna staat er op fb dat daar rhino is :oo
Gelukkig heeft de merrie geen rhino opgelopen. Maar dan schrik je toch de .....

Vandaag Esmeralda nog gescand. Zag er goed uit *\o/* vruchtje was mooi gegroeid. Dat geeft weer rust :j

Esmeralda is vandaag 25 dagen en Wild Thing is al 60 dagen drachtig *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:58

AM_Horses schreef:
Balen blaze!

Woogy. Fijn dat het beter gaat. Duimen dat ze morgen mee naar huis mag.

XPenny. Wat jammer, gelukkig nog genoeg tijd.

Welkom terug Wings!

Tinniie. Spannend *\o/* duimen dat het nu pakt!

Gefeliciteerd met de embryo Vulina! Duimen dat deze aanslaat in de draagmerrie!

Pretty. Balen van Ella, en id hopen dat ze niet weer koliekerig word.

Kabayo. Ik zou me ook niet zo zorgen maken om op wedstrijd te gaan. Maar idd niet naar dekstation of kliniek.

Er was een merrie in wolvega geïnsimineerd met onze hengst Formidable. En een paar dagen erna staat er op fb dat daar rhino is :oo
Gelukkig heeft de merrie geen rhino opgelopen. Maar dan schrik je toch de .....

Vandaag Esmeralda nog gescand. Zag er goed uit *\o/* vruchtje was mooi gegroeid. Dat geeft weer rust :j

Esmeralda is vandaag 25 dagen en Wild Thing is al 60 dagen drachtig *\o/*

Dat hadden wij dus ook... 30 april daar gescand... 2 mei was daar Rhino... schrik...

Bedankt voor alle reacties! Mijn moeder gaat zaterdag gewoon starten :j

Jammer penny. Maar misschien zit er toch wat. Wij scannen altijd op 18/19 dagen

Vulina mooie embryo! Wel apart dat zo'n stipje een heel veulen word :oo

Woogy dat klinkt positief! Duimen dat ze lekker naar huis kan zo :j

Blaze balen zeg! Ik ken wel dat bepaalde (roof) dier soorten elkaar op eten in de baarmoeder maar een paard die elkaar dood maken heb ik nog niet eerder gehoord. Jammer! Hopelijk snel weer drachtig van 1tje :)

Tinniie spannend!

Welkom wingslove

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:35

Pfff even baal momentje. Ei zat er nog op. Vanavond weer insemineren.

Woogy hopelijk kan ze vandaag naar huis.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:46

Die van mij was afgelopen vrijdag een soort van hengstig, het was 11 dagen na inseminatie. Er bleek een ei te zitten van 4 cm die niet meer mooi rond was. De VA zei dat het mogelijk is dat er tussendoor ook gewoon kleine eisprongetjes kunnen zijn. Ik vind het bijzonder, morgen scannen op drachtigheid. (de moed is me al in de schoenen gezonken voor deze poging)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:51

Eef, maar goed dat je dus hebt laten checken, anders was je weer een cyclus voor niks bezig geweest..

Oh dat is balen Barb.. Hopelijk een gekke ovulatie tussendoor en toch drachtig!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:22

Wat doen sommige merries toch merries toch raar.

Na een heel weekeind nadenken. Mensen bellen informatie inwinnen en alle voor en tegen tegenover elkaar gezet te hebben heb ik eindelijk een beslissing gemaakt.

Vrijdag word het vruchtje eraf gehaald en word ze hengstig gespoten. Dan kunnen we hopelijk volgende week weer insemineren met een andere hengst.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:28

angelpam schreef:

Na een heel weekeind nadenken. Mensen bellen informatie inwinnen en alle voor en tegen tegenover elkaar gezet te hebben heb ik eindelijk een beslissing gemaakt.

Vrijdag word het vruchtje eraf gehaald en word ze hengstig gespoten. Dan kunnen we hopelijk volgende week weer insemineren met een andere hengst.

Wat een moeilijke maar toch moedige beslissing zeg! Ik denk dat je er goed aan doet en dat je merrie maar snel weer drachtig mag worden! Dan kan je lekker gaan genieten van de dracht! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:33

Moedige beslissing Angelpam! Hopelijk snel weer drachtig. :(:)

Barb wat raar! Ik ben benieuwd.

Eef balen maar nog niet verloren. :(:)

Brrr die rhino in de kliniek, dat zou ik ook maar eng vinden,als je daar dan net geweest bent.

Wat goed AM-Horses! 2 al mooi en breed drachtig.

Tot nu toe is Ella nog niet hengstig hoor,ze laat iig de hengst niet toe.
Kikkie daarentegen is zo half hengstig en presenteert zichzelf rustig elke dag voor de hengst,die er dan met tegenzin eens op gaat. Maw. volgens mij zijn dit geen mooie hengstigheden. Na deze poging gaat ze dan misschien eens aan de regumate en ei afspuiten. Ze staat zo mooi slank en in conditie nu,balen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:27

Angelpam, goede beslissing denk ik. Welke hengst ga je nu gebruiken?

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:07

angelpam schreef:

Lastige beslissing maar wel een goede denk ik. Zal niet makkelijk geweest zijn.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:09

Vulina schreef:
Eef, maar goed dat je dus hebt laten checken, anders was je weer een cyclus voor niks bezig geweest..

Oh dat is balen Barb.. Hopelijk een gekke ovulatie tussendoor en toch drachtig!

Ja precies. Ben blij dat ik dat heb gedaan. Ze had nu een ei van 5. Dus op hoop van zegen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:15

Angelspam moedige beslissing

Gelukkig liet je dan scannen eef

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:23

iemand hier ervaring met EMS of IR? en dat in combinatie met drachtigheid?

Ik verdenk mijn pony hiervan namelijk, ik ga uiteraard nog met de dierenarts in overleg, maar de symptomen zijn er helaas.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:06

Juval: ik ken dat helemaal niet?

Angelpam: wijze keuze, welke gozer wil je nu gebruiken??

Barb: toevallig vertelde een vriendin daarover. Haar veulentje is geboren uit een dubbele eisprong

Ebba is weer thuis. Er zit inderdaad een gaatje van zo'n 2 cm. Maar het zit rechtsbovenin dus redelijk veilig. Er is namelijk geen doorgang naar de buikholte op die plek maar (ik weet niet meer hoe het heet) maar het komt uit in één of andere vetmassa en daar lost het lichaam de boel op.
Er is wel nog steeds ontstekingsgevaar van de wonde zelf dus de komende tijd moeten we haar temperatuur heel strak in de gaten houden en moet ze voorlopig nog sulfatrim en metacam krijgen.
Mocht ze drachtig zijn, is dat eigenlijk geen probleem. Door de plek van de wonde zou het geen enkel gevaar moeten zijn tijdens een bevalling. Ze heeft dus net zo veel kans op complicaties als iedere gezonde merrie in de wereld.
Ze voelde zich direct thuis weer bij de anderen en ze rolde uitgebreid als welkom <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:21

Werkt dit? Het donkere ovaal links is haar wonde

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:25

Het werkt. :j Fijn dat ze weer thuis is en dat eventuele dracht geen problemen op zal leveren. Hopelijk blijven de ontstekingen weg!

Goede keuze, Angelpam. :(:)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:29

Dat is goed nieuws woogy! Zou de wonde nog uit zichzelf gaan sluiten? Of is dit wat het is? Aangezien het vrij open lijkt te staan.

Dat moet een moeilijke keuze geweest zijn Angelpam, maar denk persoonlijk wel een goede. Ben benieuwd welke hengst er nu gekozen gaat worden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:31

Angelpam, een moeilijke maar moedige beslissing. Ik hoop dat ze snel weer drachtig is en dat je volgend jaar een kerngezond veulentje mag verwelkomen :)

Woogy, zo uitvergroot ziet het er best behoorlijk uit :oo Gelukkig dat het op een "goede" plek zit. Oost, west, thuis best zal Ebba gedacht hebben :)

Rhino brrr. Van redelijk dichtbij meegemaakt (paard van een vriendin was getroffen maar heeft het wonder boven wonder overleefd) en het is verschrikkelijk.

Goed dat je nog een keer gescand hebt Eef, anders was deze hengstigheid voor niks geweest.

Heel apart Barb, ik ben benieuwd wat de uitkomst van de scan is.

------------------------------------------------------

Ik zit hier ook op hete kolen bij de telefoon. Vandaag word Joan nogmaals gescand om te kijken of het allemaal nog goed zit. Ze kon vrijdag namelijk niet goed zien of het een goed vruchtje was, het was niet helemaal mooi rond?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:34

Goed nieuws woogy dus.

Ja het was een zeer moeilijke keuze maar stel dat het wel helemaal mis zou zijn over 11 maanden dat vergeef ik mijzelf nooit.

De knappe jongen die ik nu ga gebruiken is Inverness. Everdale x Johnson.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:35

angelpam schreef:
Goed nieuws woogy dus.

Ja het was een zeer moeilijke keuze maar stel dat het wel helemaal mis zou zijn over 11 maanden dat vergeef ik mijzelf nooit.

De knappe jongen die ik nu ga gebruiken is Inverness. Everdale x Johnson.

Super keuze!