[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:01

ooh woogy wat gaaf!!

hier helaas vandaag bericht gekregen dat quira niet gepakt heeft....baal als een stekker

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:26

Fotsy schreef:
Veel plezier Cynthia man man wat ziet ze goed uit, die hengst is op slag verliefd :P

Ik ben ervan overtuigd dat ik alleen maar armer wordt van mijn paardjes, ach arm op de bankrekening maar ik voel me zo rijk en gezegend met al die dieren om me heen.

Dankje, heel lief :o Ik vind haar natuurlijk ook de mooiste, maar als een ander zegt dat ze mooi is, ben ik nog trotser! Vorige week was ik met haar aan het wandelen en toen kwamen er twee dames op paard aan. Al van een afstandje riepen ze: 'Wat een leuk ding is dat zeg!' Dan voel ik me zo trots :D

Enne, mooi gezegd! Die paarden geven veel meer geluk dan veel geld op de rekening.

Jij natuurlijk ook bedankt, Linda! :)

Juval, 'liever wat zwaarder'? Ze zien in mijn ogen liever dik, te dik. En dat vind ik jammer..

Yolien_, de mijne wel :)

Marije, e2500,- vind ik best veel! Is dat gangbaar in mini-land?
Zonde van Jazzy.. Hopelijk pakt ze nu wel!

Da's makkelijk, DL, gewoon bij elkaar gooien en veel plezier!

mooney schreef:
Cynthia fijn dat Fiore de reis goed heeft doorstaan. Nu zijn we natuurlijk erg benieuwd naar de foto's.

Ik ook :+ Als het goed is, ontvang ik ze morgen en dan show ik ze zeker!

Gefeliciteerd, Woogy! Ik snap dat je heel trots bent!

En, Tinniie? Is ze drachtig?
Ik dacht vorig jaar ook voor het eerst dat Dais niet drachtig was en ik had gelijk.. Gelukkig de ronde erna wel gelukt!

Gefeliciteerd, ML!! *\o/* Ik heb het niet in de app voorbij zien komen, maar goed, ik lees ook niet alles :o
Of had je het daar niet geplaatst?

Ooww,.. balen, inkepink -O-

Ik werd vannacht wakker om te plassen en toen had ik een foto van Fi met de tekst: 'Weltrusten, vrouwtje! Ik ga nu lekker hooi eten en slapen!'
Zo lief! En vandaag ook een paar berichtjes dat ze zich prima vermaakt en braaf is en dat er een klein hengstje naast haar staat nu. 'Hij moet niet denken dat ik me zomaar laat versieren, maar ik vind hem stiekem wel heel interessant.' Zo leuk! :D

Ik ben benieuwd wanneer ze hengstig wordt en hoe ze het doet zo voor het eerst :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:00

spannend cynthia he, wel leuk van de update

succes tinniie, jade is normaal toch altijd van de eerste keer drachtig, zou jammer zijn :( , als cheyenne nu eens dat veulen er uitgooit, kom ik langs he en breng dan meteen Flo mee :D normaal dit weekend zou ze hengstig moeten worden of ik moet nog eentje overslaan, dilemma |o

linda hoe is het met de sloeries 1, 2 en 3, lijkt net een soap zo :')

gefeliciteerd ML met de twee al drachtig, nu bibi nog

die mini wereld ik ken er niks van maar is inderdaad best veel geld, amai.

al goed bezig eigenlijk he Marijer, jij bent natuurlijk heel hard voorzien op die vroege veulens.

maar ik vind het zelfs nu nog wat vroeg voor Flo en Da zei Elsa in de veulenhengstigheid maar dat wil zeggen als ze terug op 320 dagen bevalt, ik in februari met een veulen zit := nou ja als ze dan niet direct drachtig zijn, pfff altijd die dilemma's

doe ik ook zo bij de pony's DL gooi er de hengst bij en ze zoeken het zelf maar uit :P alleen meer kans op een hengst zo :o

gefeliciteerd woogy en terecht trots

wat jammer inkepink

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:04

Cynt, ah dat is super fijn als ze je zo goed op de hoogte houden. Het blijft toch je "kind" die je uit handen geeft...

Fotsy, half februari, oeii haha wel vroeg ja! Maarja misschien pakt het niet in 1x en ben je zo alweer een maand verder...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:26

ML gefeliciteerd!

Balen Inkepink, wanneer ga je het nu weer proberen?

Wordt spannend het Cynthia, zo meteen is je kleine meisje geen meisje meer ;)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:42

Gefeliciteerd Woogy, erg leuk!

Fijn dat ze zo goed op Fiore passen Cynthia.

Hier een 2e merrie drachtig gescand van Moun! Toch leuk eigen merrie en hengst combinaties :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:56

Dustinlover....Hahah ik snap je actie!! Heb je er meerdere hengsten bij lopen nu dan?

Knolselder....Wat een knppe date voor Oohla!!

Woogy....Gefeliciteerd, mooie prestatie!! Knapperd hoor!!

Tinniie....En? Drachtig?

Mijnlieverd....Gefeliciteerd!!

inkepink....Balen! Hopelijk pakt het de volgende keer wel.

Cynthia....wat lief dat ze die berichtjes sturen.

Icecrystal...Gefeliciteerd...

Hier moeten we nog een paar dagen wachten voor we wat meer weten. Spannend hoor, moet zeggen da ik haar wel relaxed vind en knuffelig de laatste dagen of zou dat inbeelding zijn haha?!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:47

Jammer van Snazzy Marije!

Knolselder, spannend, alles goed gegaan?

Gefeliciteerd Woogy!!! Dat is nou nog eens leuk!!! Snap heel goed dat je trots bent!

En is Jade drachtig Tinne?

Mooney, Dank je, Belle van de Quarter horse hengst Thee Final One en Biscuit van de Quarter horse hengst IJ Rocky Steeldust :).

Cynthia, dank je, nee daar heb ik t nog niet geplaatst, dus niet gemist daar :P. Dat gaat ook echt niet, dat alles lezen daar, man man man wat wordt daar veel gekletst :D. Geen tijd voor om dat helemaal bij te houden.
Wat leuk die update over Fiore. Fijn dat alles goed is gegaan, de reis en alles :).

Fotsy, dank je! Ja Bibi en Hope ook nog he :P.

Silly, Dank je!

Icecrystal, Gefeliciteerd!!!

Carmuh, Dank je!
Hopelijk is t geen inbeelding en is ze gewoon drachtig!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:47

Proficiat ML, we kunnen volgend jaar weer samen wakennnnnn

*\o/* Drachtig *\o/*

Afbeelding

Jade krijgt weer een Arany-baby idd :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:58

Mijn lieverd en tinnie en ice gefeliciteerd!!!

Woogy ook gefeliciteerd, mooie prestatie!

Was er ook 1 niet dragend geloof ik. Jammer maar we zijn nog vroeg!

Ik heb ehh 6 hengsten :P 1 ervan dekt dit jaar sowieso nog niet. 1 heb ik nu geen merries voor of dat moet nog komen dat weet je nooit bij mij. Dan staan de 4 hengsten die wel dekken gescheiden van elkaar met hun eigen groepje merries :) ik heb dit nog nooit zo gedaan maar was er zo klaar mee en hou gewoon de hengstigheden in de gaten. De hengst weet het het beste lijkt me zo :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:00

Dat is handig gedaan rowan! Hengsten weten het inderdaad het beste

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:15

ML, Ice en Tinniie gefeliciteerd!!!
Langzaam maar zeker begin ik ook de paardjes te herkennen bij de baasjes... :o althans die van Tinniie kwam me nu bekend voor :o hihi

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:21

Woogy, gefeliciteerd, wat een topprestatie en mooie punten zeg!!

Hele rits merrie's drachtig, gefeliciteerd allemaal!!
En inkepink wat balen :(:) Op naar de volgende ronde dus.

Het is vandaag precies een jaar geleden dat Lies en Roos vorig jaar naar de hengst in België zijn gegaan, waar ik nu twee prachtige veulentjes van heb lopen ^_^ En dus ook de dag waar Lies direct van drachtig was.
Nu op naar de dekkingen van dit jaar!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:30

tinniie *\o/* zag het op fb wat goed zeg

oh Aniekr ga je dan nu al dekken of nog wachten?

ik zit zo in dubio, ik wil eigenlijk niet zo vroeg een veulen, ze kunnen dan hier nog niet de weide op omdat het altijd zo lang nat is.En nu met het mooie weer was het ideaal natuurlijk voor een veulen, zo genieten is dat. ach we zien wel zeker, wordt er beetje gek van 8)7

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:37

Ja ze gaan nu allemaal beginnen hoor Evelyne :P zijn er nu 6 gedekt denk ik en er staan er ook veel op het programma voor nu de volgende hengstigheid... Maar idd dan zit je eind maart /begin april met een veulen als het meteen pakt.

Haha Linda ja leuk he dat je zo begint te weten welke merrie(s) bij wie horen, heel gezellig die DBT's :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:49

Jaja Oohla staat goed! Ze liep meteen in drafje naar dde draad waar de hengst stond, haha!

Gefeliciteerd Tinniee!

Liefst zou ik ook de merries bij de hengst gooien, soms doe ik dat ook als het lukt qua plek. Maar met 1 moeilijk geval nu enn dan nog 1 met een veulen aan dde voet durf ik niet goed. En de hengst is verkocht, je zal zien dat er net dann wwat gebeurt.
Volgend jaar een hengstje datt nog niet gedekt heeft, dus ook liever eerstt uit de hand, pfff...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:51

Tinniiee gefeliciteerd, had je een valk dit jaar uit die combinatie?

heb dit weekend een dek aanbod gehad, voor eigenlijk dit jaar. Ze willen de hengst verkopen en wachten op het juiste bod. Die combinatie zou geweldig zijn, maar nu alles erop wijst dat ze drachtig is...weet ik niet goed hoe ik me moet voelen hahaha

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:24

@inkepink: balen zeg.

@Cynthia: wat leuk van de hengstenhouder zeg, dan hoef je haar een klein beetje minder te missen. Ik vind het ook wel lastig om mijn merrie even te moeten gaan missen. Zit ook zo af en toe best een handleiding bij mijn merrie dus ik hoop dat ze zich een beetje gaat gedragen daar.

@Icecrystal: de tweede merrie alweer drachtig, wordt dit Moun zijn eerste jaargang? Spannend hoor.

@mijnlieverd: Oh die tweede hengst heeft echt een prachtig kleurtje. Verder niet zoveel verstand van Quarters maar ze zien er tof uit!

@Tinniie: Gefeliciteerd! Wat ik me eigenlijk afvraag, Arany is echt een buffel en Jade vind ik op de foto's niet heel breed. Is dat nu veel beïnvloed door geslacht of ligt dat voornamelijk aan type of training?

@Aniek: Heb je ondertussen al een keuze kunnen maken uit de hengsten of ben je nog aan het twijfelen?

@Fosty: Het blijft lastig inschatten met het weer, door vorige week ging ik ook even twijfelen of het wel handig was om haar deze week al weg te brengen (ze gaat donderdag). Maar je weet toch niet wat het weer volgend jaar gaat doen, april is toch een rare maand wat dat betreft. Dus ik ga er gewoon op hopen dat we volgend jaar een mooi voorjaar hebben :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:09

Woogy tja lastig. Als ze toch weer hengstig wordt en het is echt een goed aanbod, kan je het nog doen. Is ze drachtig, ja dan houdt het op.

En Fotsy, dat is dus ook mijn dubio, vond het dit jaar ook wat vroeg. Dus zou eigenlijk nog een hengstigheid wachten. Maar over anderhalf/twee weken zou de eerst weer hengstig zijn, als de telling klopt, dus die tijd zit ik dan weer later...

Mooney, nee ben er nog niet helemaal uit, al begin ik wel naar één hengst te neigen. Daar binnenkort nog even wat veulens van bekijken.
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover lijnteelt? De ene hengst is dat op Lies, maar past eigenlijk beter bij de merrie. Bij sommige stamboeken is het best gebruikelijk en bij anderen zijn ze er wat huiverig voor. Heb zelf nooit echt slechte gevallen hiervan gehoord, maar aan de andere kant zullen die waarschijnlijk ook wat stilgehouden worden.
Dus benieuwd naar jullie meningen/ervaringen ^_^

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:30

Aniek bij het nmprs word het best veel toegepast bij de mon cherie lijn. Zo heb ik een hengstje staan waar 3x MC in voor komt. Ook vader op dochter word toegepast. Ik weet niet of ik het zelf zo zou durven, maar heb er nog nooit iets slechts van gezien. In hoe verre wil je het toepassen?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:09

Er wordt echt veel gekletst hier, nu het bij mij alleen afwachten is heb ik niet zo veel te melden, lees wel braaf mee.

Inkepink: Jammer zeg dat het niet gepakt heeft, gelukkig heb je nog alle tijd voor nog een poging, maar t blijft balen natuurlijk.

Tinniie: Gefeliciteerd! klopte je gevoel toch niet.

Mijnlieverd: Gefeliciteerd, met je twee drachtige merries

Cynthia: Wat leuk dat je veel updates krijgt van de hengstenhouder, blijft leuk om te weten dat het goed gaat met je "kindje:. Ik hoor vrij weinig van de hengstenhouder, het zal wel goed gaan en hij zal het wel druk hebben:P

Ik verbaas me er ook een beetje over dat er zo veel geld omgaat in het mini wereldje, maar heb daar ook niet echt veel verstand van, ik vind de veulentjes altijd zo super lief klein en wollig.

Ik fok ook voor mezelf, een hopelijk "betere"versie van mijn merrie, waar ik lekker recreatief mee kan rijden en een beetje de sport mee in kan.

Ik mis mn meissie echt verschrikkelijk. Heb nu "niks" meer en zeeën van tijd over.:P Nog twee weken wachten en dan kunnen we haar hopelijk drachtig ophalen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:44

Moony, er is heel veel verschil in type bij Quarters, de echte reiners zijn meestal klein, kort en geblokt. Jade is eerder een pleasure type, ze is ook heel groot voor een paint/quarter: 160, echt reusachtig voor onze maatstaven :P
Arany is maar 149-150. Onze Crome is een beetje gelijkaardig, zij is maar 145 maar wel heel breed voor een merrie. Maar dan weer wat langer dan Arany :P

Hier zie je het verschil heel hard tussen Jade en Crome:

Afbeelding

Woogy, het veulen van dit jaar was idd een valkje, maar was van een andere hengst :) Dit jaar mag Crome vreemd gaan . Maar die mix van Jade en Arany lijkt echt wel heel goed te werken, het zijn altijd zo'n mooie babies :) Volle broer en zus van dit veulen: smoky grullo hengstje(2013) en bay merrietje(2015)
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:52

@ Moony. Ja super spannend! Zijn eerste jaargang en dit jaar hopelijk 4 merries dekken met hem.

Tinniie; Wat een groot verschil tussen Jade en Crome. Ze zijn allebei knap maar ik vind Jade wel echt een plaatje <3

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:05

Kan jullie niet zo goed bijhouden, maar doe mijn best!

Mijnlieverd, gefeliciteerd met de drachtige merries!

Anniek, bij het kwpn is ook veel lijnenteelt. Op zich niet verkeerd alleen hebben heel veel paarden nu steeds dezelfde hengsten in de lijn terugkomen en dat maakt de keuze voor een hengst die vrij is van die hengsten wel heel moeilijk. Ik heb bewust gekozen voor nieuw bloed.

Fosty, volgend jaar wordt een heel lekker voorjaar {:}

Tinnie, mooie quarters! Duidelijk zie je het verschil in type.

Carmuh, wanneer ga je scannen?

Silly, waarom niet dit jaar naar de merriekeuring? Als je je merrie gaat verkopen na het veulen zit de kans erin dat de volgende eigenaar het ook niet gaat doen. En dan heeft de merrie helemaal geen predikaten. Voor je veulen toch beter als de merrie predikaten heeft? Of werkt het niet zo bij het NRPS?

Wow zag ik nou goed dat het dekgeld bij de mini's ook wel €2500 kan zijn? Dacht dat het bij het kwpn duur was, maar daar kunnen ze er ook wel wat van...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:09

@ Aniek: Ik ben geen ervaren fokker (verre van, nu 1 keertje voor eigen gebruik :') ). Ben wel student Biologie, waarbij inteelt natuurlijk wel voorbij komt (want dat is lijnenteelt in principe). Vanuit biologen oogpunt zou ik niet aan lijnenteelt doen, tenzij je een bepaalde eigenschap wilt verankeren welke zeer beperkt voorkomt in de populatie. Maar meestal veranker je ondertussen ook andere eigenschappen, die pas na een paar generaties de kop op doen maar er vervolgens zeer moeilijk uit te fokken zijn. Dus mijn voorkeur gaat uit naar niet, maar met zeer overdacht fokbeleid zou het moeten kunnen.

@ Tinniie: Wow dat is inderdaad een groot verschil, je hebt natuurlijk ook veel verschillende takken binnen de westernsport. Is denk ik een beetje te vergelijken met het verschil in type tussen spring- en dressuurpaarden in het KWPN. Knappe baby's hebben ze al gemaakt in eerdere jaren!

@Icecrystal: Leuk zeg, ook merries van buitenaf dan? Of heb je er zelf 4 staan? Mijn vriend woont in hetzelfde dorp, ik rij altijd het "champagne pony pad" om naar hem toe te gaan, dus zo af en toe spiek ik even bij jullie in de wei haha.