[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:10

Moratoetje, die hengst is ook erg mooi!

Jolandje, gefeliciteerd met je 300 dagen voor Camille!

Tinnie, spannend zeg, die vult goed.

Fotsy, ja van mij mag het nu wel lente worden. :j

Tjinta, dat klinkt leuk, een eigen praktijk!

Woogy, wat een mooi kind!
En leuk zo een combinatie van de namen.

CL, die schiet ook mooi op zeg!
Dat kan niet lang meer duren.

Suffie, fijn dat alles weer goed gaat met je meisje!

Inowa, wat prachtig zeg!
Kan niet wachten tot de weides weer vol staan met lammetjes. <3

Mijnlieverd, mooi buikje!
Mooi paard ook!

Mopjemop, wat een rotnieuws zeg!
Verstandig dat je even hebt gebeld.

AZ, hij is echt heel mooi. <3

JustLizz, dat is wel een goed idee inderdaad!

Pretty, hoe gaat het met jouw kleintjes?

Aniek, gefeliciteerd met je 300 dagen!
En heel herkenbaar. :j

Hier weer een kleine vooruitgang in de uier!

6 Januari 2016 - 253 dagen dracht:
Afbeelding

26 Februari 2016 - 304 dagen dracht:
Afbeelding

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:15

Aniek!! 300 dagen! Nu gaat het echt snel

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:20

Het komt nu écht dichtbij, Aniek!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:25

Ja Aniek, ik vind ook vanaf je die 300 ziet dat het écht spannend begint te worden :)

KBK je begint echt het verschil te zien in uier, leuk he :D ik vind het ook elke ochtend zo spannend om te zien of er verschil is :P

Hopelijk niks ergs met Micky en loopt hij snel weer normaal!.

CL en Mijnlieverd, ze doen beide ook goed verder he, ben eens benieuwd wie de western-babyboom in gang gaat zetten :D ik heb echt het gevoel dat zusjes Bibi en Jade op dezelfde dag gaan :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:28

Hier schiet het ook al goed op,bovenste pepper en ylona onderste
Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:29

Ook wij hebben vandaag de 300 dagen mijlpaal bereikt! *\o/*

Aftellen kan beginnen! Ik vind dat deze laatste dagen echt voorbij kruipen... Van het weekend de stal maar eens in orde gaan maken.

Aniek en jolandje ik ben benieuwd wie de 2 mei-dekking strijd gaat winnen haha. Zo aan de uier te zien wordt dat camille. :D

Ik hoop aan de ene kant dat Baida hem nog even laat zitten want ze is precies uitgerekend middenin mijn tentamenweken en dat is niet echt een geschikte combi. :+

Baida is wel echt ineens heel erg gegroeid qua buik de laatste dagen. De uier doet nog niks maar er zit wel wat zucht voor nu.

Suffie fijn dat het goed gaat met luna! Wat een opluchting.

Kbk, weer een beetje voller!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:32

Haha iedereen aan de aftel-apps :P
Ik doe ook mee, de 3 gele zijn jade-cheyenne-crome , de groene zijn andere drachtige arany-merries. De eerste is dus vanaf vandaag safe :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:34

Hier geen apps, heb geen smartphone. :+
Ik kijk via dagenteller. :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:44

Haha toch leuk al die tellers. Sommigen komen echt alweer in de buurt. Ergens jaloers, maar ergens ook opgelucht, want ben er inderdaad nog niet helemaal klaar voor.

Tinnie, jij hebt het er maar druk mee :P

Lisanne, kans is best aanwezig dat Camille wint inderdaad, aangezien mini's vaak ook wat korter dragen. Ook geen flauw idee wat Lies gaat doen.
Of Roos ook niet trouwens, voor haar hoop ik stiekem dat ze er niet te lang meer mee wacht, hopelijk wordt het dan allemaal wat makkelijker/lichter voor haar en kan ze weer wat aansterken.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:55

AniekR schreef:
Moratoetje, vind het wel leuk om jouw hengstenlijstje zo te zien. Ik kijk er dan met een ander-sportponyras-oog naar, maar vind de valk op de foto in het lijf een erg mooi type. Hals oogt met name zwaar op deze foto (wat natuurlijk voor een oudere hengst wel kan), verder kan ik die niet echt beoordelen. Een imo niet zo'n mooie hals is wel een ding wat me vaak opvalt bij de NF, dus die zou ik van deze hengst wel op een duidelijkere foto willen zien. Als die wel mooi lengte heeft, zou ik het een mooie hengst vinden ;)
Nr. 2 vind ik dus zo'n typische NF met een zware korte hals en daar houd ik niet van. In het lijf vind ik hem wat klassiek/eenvoudig, maar wel correct.
Nr. 3 valt me ook op, wat ik iemand anders ook zag opmerken, de stand van de achterbenen, nou staat hij niet voordelig op deze foto, zou het aan kunnen liggen, maar zou ik wel even op letten bij hem. Halsvorm vind ik voor een NF niet verkeerd, verder vind ik hem net als de vorige iets eenvoudig, maar wel een aansprekende pony.
Bewegingsfoto van de hengst de je nu gebruikt is ook aansprekend. Weer iets kort in de hals, maar lijkt een leuk pasje te kunnen gaan! Weet niet of je wat hebt aan dit oordeel, maar als Welsh NWR persoon vind ik het wel leuk om zo'n vergelijking te maken. Nou zijn NWR's en NF natuurlijk totaal andere pony's eigenlijk en is ook maar net waar je van houdt.

Neonlight schreef:
Moratoetje, 3 compleet verschillende hengsten zeg. Wat moet er aan je merrie verbeterd worden, wat zijn de aandachtspunten? Wil je meer forest type fokken (aan de Sulaatik hengsten te zien vermoed ik dat wel) of meer de luxere sport-types?

De pony's 1 en 2 komen van dezelfde stal en een beetje zelfde bloedlijn. Ik vind altijd dat je hun pony's er meteen uithaalt. Mooi NF-types, geen halve NRPS'er zoals sommige :x De stand van het achterbeen bij nr 3 klopt, komt van zijn vader (zie je vaker bij nakomelingen van deze hengst).

De hengst waar ze nu drachtig van is, wordt erg ondergewaardeerd door het stamboek vind ik. Hij heeft geen hele goede verrichting gelopen. Ik geloof wel in die hengst en heb daarom lekker eigenwijs gedaan door mijn merrie wel door hem te laten dekken. Hij fokt heel goed, heb al verschillende nakomelingen van hem gezien (de oudste worden nu 3) en dat zijn allemaal erg fijne pony's met maat en beweging.

Mijn merrie is een hele grote merrie (1.52m, op papier 1.47m). Ze staat op zich wel goed in het Forest-type maar zou misschien iets meer pony uitstraling mogen hebben. Ze heeft hele sterke bewegingen met een sterk en actief achterbeen. In beweging maakt ze zich heel mooi in het front. Ze heeft enorm veel uitstraling. Ik kan heel veel kanten met haar op. Het enige waar ik op moet letten is dat ze niet te groot worden.

Ik heb overigens een topic geopend voor de hengstenkeuze van Beau :) kunnen we hier lekker blijven kletsen over dikke buiken en groeiende tietjes ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:10

Tinnie wat leuk dat er al een op de 320 dagen zit,straks ook jouw merries!

Lisanne leuke mijlpaal!

Jolandje ook al op de 300 dagen,leuk!

Hihi KBK de tepels vullen een beetje op. Elke vooruitgang is een vooruitgang. :D

Aniek ook Lies vandaag op de 300 dagen. :D Nu mogen inderdaad die laatste dingetjes gedaan worden qua voorbereiding!

Dat is wel een fikse korting op een geboorte-alarm dan Justlizz. Mooie kans!

Mopjemop groot gelijk dat je de veearts laat komen voor je knappe kleintje. Ik zal duimen dat het niks ergs is!

Vrouwke vol uier en dikke buik lijkt me toch al behoorlijk spannend. :j Nu goed opletten of haar buik ineens niet heel anders toont want dan is het echt nabij.

Ik kon niet goed slapen vannacht en dan zit je wat op de cam te kijken,zie je 2 heerlijk plat snurkende merries. :z
Val je toch weer in slaap en over wat droom je dan? Juist ja. Een palominobont hengstveulen en een zilverbont hengstveulen,wel ontzettende leukerds. De palomino had ook een witte kinnetje én twee blauwe oogjes. Alleen waren ze van mijn merrie die niet drachtig was. :+ en nog een andere die nog niet aan de beurt was.
Dus ik liep naar Nikita,wou haar uier checken,maar dat wou ze niet,in een worsteling belanden we in de stalgang en ze vliegt zo op mijn schoot met haar achterbenen open,KLIK,uierfoto. :')
Hoe stom een mens kan dromen hé. :+

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:13

Hoe heten die aftelapps, ik wil er ook een! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:22

Days Left voor Android.

_O- Pretty, ff serieus :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:36

Pretty ik zie het al helemaal voor me.

Ikzelf heb nog geen dromen gehad maar mijn vriend wel.

Die droomde dat pepper en ylona tegelijk waren bevallen van een tweeling.
Pepper had 2 bruinen,hengst en merrie en ylona had een vos en palomino en allebei hengsten.

En dan zegt ie dat hij er helemaal niet zo mee bezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:38

Pretty, _O- dat is maf!
Ik heb ook over Kim gedroomd, maar dan helaas wat minder leuk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:42

Die dromen horen er elk jaar weer bij. :+
Ik heb ook al van die minder leuke gehad bah. Dan wordt je niet fijn wakker.
Mijn man heeft geen last van die dromen. Maar dit jaar kan hij meekijken op de cam vanuit bed terwijl ik bij de merrie ben als ze bevalt. We kunnen dan wel nooit slapen hoor na zo een bevalling,dan is het om het eerst uit bed om terug te gaan kijken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:44

Ja, ik heb inderdaad gemerkt dat ik nu veel meer over de paarden droom, de laatste tijd. :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:15

haha, marous, lachen :D

aniek lies ook op 300 dagen en camille ook, spannend word het nu he? het uier van camille was net alweer voller dan gisteren, er word had gewerkt, van mij mag camille wel iets vroeger bevallen, maar niet té vroeg natuurlijk, zo half maart zou mooi zijn :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:15

Ik heb er ook al een gehad. Lies had een vos hengstveulen met een bles en 4 witte benen ^_^
Kopie eigenlijk van een hengst die voor dit jaar nog in mn achterhoofd zit. Dat moet de trigger ook zijn geweest, want uit deze combinatie zou als het goed is geen vos moeten komen :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:16

Jolandje, ja erg spannend. Zag hier bij Lies vorige maand ineens een veel vollere uier, maar is nu toch weer gestagneerd.
Denk dat Camille toch wel eerder gaat hoor!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:21

Wat een leukert AZ!!!

Gefeliciteerd met je mijlpaal Aniek!
Snap ik, word ik ook altijd hoor, tis ook zo spannend :D.

Haha Bibi ging net ff een sprintje trekken, voor zover als dat gaat, tis net een een plank, zo stijf, volgens mij zit dr buik een beetje in de weg en t bokken was ook niet meer dan een paar cm van de grond :') :D.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:23

Wahaha Pretty :))

Ohhh spannend alleemaal 300-dagen-merries! :):)

Ik had ook gedroomd laatst, Pinda is een schimmelmerrie medium bruin geboren, met een huge bles en sokken :)) Zou ervoor tekenen dus is vast wishful thinking :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:31

Haha nou wishful thinking was het bij mij niet echt hoor Vientje, kleur kan hier niet eens uitkomen.
Maar in mn droom was het wel een bloedmooi en poepiechique veulen. Dat mag natuurlijk altijd :P :P

Medium-bruin merrieveulen dat schimmel wordt duim ik dan voor met je mee ;)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:35

Ik merk dat ik ook steeds vaker droom over het veulen :)

In m'n droom is het een stoere donkerbruine hengst met een kol en achter 2 sokken, mega beweger met super veel uitstraling ..... nu maar hopen dat het uitkomt (maar een merrie met dezelfde eigenschappen is ook zeer welkom :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:39

AniekR schreef:
Ik heb er ook al een gehad. Lies had een vos hengstveulen met een bles en 4 witte benen ^_^
Kopie eigenlijk van een hengst die voor dit jaar nog in mn achterhoofd zit. Dat moet de trigger ook zijn geweest, want uit deze combinatie zou als het goed is geen vos moeten komen :P
Haha, dat is toevallig!!
Dit schreef ik op 28 Januari.

[naam] schreef:
Ik heb vannacht gedroomd dat Kim staand beviel van een voskleurig hengstje met een grote witte bles. _O-