[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:53

Ik ga morgen hier even bijlezen, net het 2015 topic bijgelezen, jeetje wat gaat dat hard!
Morgen wordt Aziza gescand op 40 dagen, hopelijk om te zien dat alles nog steeds goed is.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:54

Spannend hopen dat alles goed is!!
Liz gaat dinsdag weer naar de hengst dus hoop dat ze dan hengstig is :o

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:03

Wij hebben er dit jaar 3 geinsimineerd:
Rosa Lott (v. Julio Mariner XX) x Glenfiddich VDL - 09-03-2016
Edana (v. Padinus) x Zirroco Blue VDL - 15-03-2016
Belmondo (v. Padinus) x Zirroco Blue VDL - 03-03-2016

Leuk weetje Edana en Belmondo zijn de dochters van Rosa Lott en volle zussen van elkaar.

Rosa Lott is drachtig gescand, Belmondo is gescand op een tweeling waarvan er 1 is afgeknepen en de ander mooi is blijven zitten. Morgen wordt Edana gescand.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:17

Vesceron :') ... Dat is het enige wat ik kan zeggen op je verhaal :') hihi

Aziza alweer op 40 dagen, gaat toch best hard, je bent alweer ruim een maand op weg als het allemaal nog goed zit :)

Marielle, dat is leuk om te weten! Klinkt als 3 mooie combi's :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:02

Jeetje wat posten jullie veel!
Ik volg het topic vaak wel via de telefoon maar dan is reageren weer zo lastig.

Zag wel iets over roze en blauwe bandages en strikjes bij het dekken.
Vorig jaar is Dana 3 ruitersportzaken af geweest om roze vetwrap te kopen, mét smileys erop. Heeft goed gewerkt met zoveel merrieveulens dit jaar :D

Hier was de DA vandaag ook weer geweest om een aantal te scannen.
Misty was eerder al drachtig gescand maar werd toch weer hengstig dus weer een cyclus gedekt en vandaag is ze weer drachtig gescand. Nu was de baarmoeder ook mooi schoon, vorige keer zat er wat vocht en toen is het eraf gekomen.
PG had op 39 dagen moeten zitten maar was helaas toch leeg. We proberen het toch nog maar een keertje.
En Dynamic is nog steeds niet hengstig, bij haar is het hengstig worden vaak een probleem. Ze komt niet verder dan wat kleine eitjes. Nu maar weer gespoten en vanavond nog een keer en dan hopen dat er wat reactie komt.
Classy toont ook nog niets van hengstigheid terwijl ze met de hengst op de wei staat. We kijken het met haar gewoon nog even aan, ze is niet heel klein maar wel smal en ik durf het scannen niet zo goed aan bij haar.
Snazzy (56 dagen), Daisy (42 dagen) en Amy (34 dagen) heb ik niet opnieuw laten checken, ga er vanuit dat die nog gewoon netjes drachtig zijn.
Dus op dit moment nog steeds maar 4 drachtig. Hoop er toch nog wel wat meer drachtig te krijgen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:01

Zijn hier mensen die ervaring hebben met draagmerrieschap?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:14

Ik niet. Ik wil nog wel ff kwijt heel veel sterkte luna!!

Hier gaat liz dinsdag weg. Ben stiekem wel aan t kijken voor een pony met papieren _O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:16

Dankjewel. Net is DA nog langs geweest, luna doet het goed. Hebben het toen over embryotransplantatie gehad. Hij wist hoe graag ik een veulen van lieve luna wou aanhouden dat hij dat voorstelde. Wil toch even de pro's en contra's hiervan weten.

Liz verkocht? haha papieren zijn altijd handig als je wilt fokken!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:21

Luna2006 schreef:
Dankjewel. Net is DA nog langs geweest, luna doet het goed. Hebben het toen over embryotransplantatie gehad. Hij wist hoe graag ik een veulen van lieve luna wou aanhouden dat hij dat voorstelde. Wil toch even de pro's en contra's hiervan weten.

Liz verkocht? haha papieren zijn altijd handig als je wilt fokken!

Nee hoor liz niet verkocht. Maar ben aan t kijken voor een tweede erbij :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:32

ET gaat prima tegenwoordig, maar je bent zo een paar duizend euro verder
Maar dat wil je toch dit jaar niet meer gaan doen?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:35

Oh ik dacht al Rianne! Liz is een leukerd!

Nee zou pas voor over een jaar of 2 ten vroegste zijn. Wil voor dilys eerst alles van haar eigen, dat ze de handelingen kent. En daarna mijn droomveulen nogmaals proberen maar dan met Dilys als draagmoeder. Nu moet Luna volledig herstellen en minstens een jaar rust hebben.
Ben overal wat aan het navragen wat het zou kosten allemaal. Maar ervaring van mensen zou ook al mooi zijn. Want als de slaagkans klein is wil ik het niet proberen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:38

Ja liz is enorm leuk. Maar kan wel zijn dat ze eventueel nog verkocht wordt. Maar dat ligt eraan hoe leuk dr veulen is :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:49

Ik weet wel iemand die veel ervaring heeft met ET, maar alleen met arabieren. Weet ook niet of ze bij mini's zo makkelijk ET doen? Aangezien ze bij mini's soms ook al amper kunnen scannen, lijkt dit me wel lastig. Qua prijskaartje moet je idd wel aan een paar duizend euro denken.

Marije, bij jou zit het ook nog niet echt mee zo te horen. Ik hoop dat je niet hengstige dames snel hengstig worden, en de rest ook snel drachtig is. 

Aziza is vanochtend gescand, alles zag er super uit, mooi kloppend hartje gezien. :)
Ik vind het wel grappig, tussen mijn 2 2015 veulens zit gewoon meer tijd dan tussen mijn laatste veulen van 2015 en de eerste (en waarschijnlijk enige) van 2016. :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:59

Super AZ!
Jij kan gewoon het hele jaar door genieten van dikke buiken :D

Normaal heb ik mijn fokmerries in de winter onder lampen staan en dan heb ik ze wel vroeg in het jaar hengstig. Nu hebben de merries die geen veulen aan de voet hebben, gewoon de hele winter 24/7 buiten gelopen. Ze zijn ook nog niet mooi verhaard bv. Denk dat ze toch nog wat beter weer nodig hebben.
Alleen jammer dat het voor mij lastig is om veulens na begin april te hebben ivm wedstrijden met de andere paardjes. Maar nu met meerdere "laat" ga ik toch nog maar even door. Dan volgend jaar maar zoeken naar oppas die wel op hoogdrachtige merries kan passen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:00

Zal sowieso door een vrouw gescand moeten worden. Dilys is wel goed scanbaar, das een A pony en relatief breed. Daarom dat ik haar als draagmoeder zou nemen. Moest het in de genen van luna liggen dat ze grote veulens krijgt zou Dilys daar minder probleem mee hebben.
Duur is het zeker, heb zowat gelezen en opgezocht. Wel dateren ze allemaal van voor 2010. Toen was het duurste wat ik zag 5000, goedkoopste 1500. Zal iets tussen de 2 in zijn dan niet?

Hoever zit je merrie voor 2015 nu? (Ben der naam kwijt, een schande :o ) Idd wel grappig! Goed dat alles gezond is daarbinnen, dat het weer zo'n knapperd mag worden als dit knap mannetje!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:33

GoLizz, wat een leuk bekkie heeft Diva!

Ik kijk nu al uit naar je foto's, Vesceron! :))

Vesceron schreef:
je komt in een vreemde box, baasje weg, vervolgens ga je 2 keer per dag in een opvoelbox met steeds een camera in je achterste, dan een rietje in je andere achterste, oh nee he.. weer die camera, dan komt je baasje na een paar bizarre dagen ineens weer opdagen om je in die stomme trailer te zetten en dat alles terwijl je eigenlijk keihard ovuleert en zo ge*il als boter bent :')

_O- _O- _O- _/-\o_ Amen!

Fijn dat ze zich netjes aan jouw schema houdt!
Ik ben ook trots op Dais. In 2010 en 2012 stond ze al twee weken bij de hengst voordat ze eindelijk eens hengstig werd (beide keren ook later hengstig dan verwacht) en nu was ze er pas 3 dagen :)

Hoe was de scan, AZ?
Ah, goed gegaan dus, fijn!

Marije (achternaamgenootje :D ) Wat is een vetwrap? :o

Dais is vandaag voor de tweede keer gedekt en ik heb er foto's van gekregen. De echte 18+ foto's hou ik maar voor mezelf :o Maar deze twee wilde ik toch graag met jullie delen:

Weer netjes versierd met de juiste hints voor Sublime :D

Afbeelding

En deze vond ik toch wel erg schattig <3

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:50

Ja, zal qua kosten daar waarschijnlijk wel tussenin zitten.

Marije dat wordt nog lastig om de oppas van je hoogdrachtige dames dan uit handen te geven. Dan moet je wel een betrouwbaar persoon hebben met een hoop kennis van zaken, wil je dan met een gerust hart weg kunnen gaan.

Cynthia, Dais ook al voor de tweede keer gedekt, dat gaat goed.

Mijn laatste merrie voor 2015, Mausi, zit nu op 203 dagen en Aziza dus op 40 dagen. Tussen deze veulens zit dus 163 dagen op basis van uitgerekende datum en tussen de 2 2015 veulens zat 213 dagen :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:58

Marije, "Maar"4? hihi hoeveel zouden er drachtig moeten komen dit jaar dan? Klinkt als een heel management zeg :)

Luna, Sterkte met het verlies van je veulentje en ik duim voor je merrie. bah :(:)
Wat betreft draagmoederschap, geen ervaring mee maar voor jezelf zou ik zeggen verwerk eerst even wat je allemaal voor je kiezen krijgt nu en sta je merrie lekker bij. Als je dit toch pas op z'n vroegst over 2 jaar wil heb je nog tijd zat om alles uit te zoeken, stort jezelf niet gelijk in deze materie en neem de tijd om dit alles een plekje te geven.

AZ, wat fijn dat alles super was inclusief kloppend hartje :) En inderdaad een heel jaar dikke buiken voor jou haha, hoeveel tijd zit er tussen je laatste 2015 veulen en eerste 2016? EDIT, je had het al gepost zie ik :o

Cynthia, ik zal ze hier posten :P
Heerlijk als ze zich aan het schema houden he! Was vroeger wel anders, non-stop pismerrie was het :')
3 dagen is netjes toch, hoeft ze ook niet zo lang uit logeren dan?
Die 2e foto is gewoon romantisch man :') <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:41

Cynthia:
Afbeelding
Als staartbandage. Ik had er dan ook nog smileys op staan *\%/*

Daisy kijkt echt achterom van hey jij weer?

AZ, je krijgt ze dan toch weer dichter op elkaar :D
En ja het oppassen uit handen geven wordt wel lastig. Maar deze maand dekken zou nog moeten lukken als ze dan niet over dragen...

Vesceron, 7 is de bedoeling :=

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:42

Ik ga me afmelden uit dit topic.
Door omstandigheden gaat het dekken helaas niet door..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:55

AZ; fijn! Altijd goed gevoel om even te weten dat alles goed is.

Vesceron, haha, arme merrie :')

Luna, even je berichten gelezen, heel veel sterkte... Hoe gaat het nu met je merrie?
Weet je ook hoe het komt dat het veulen zo groot was?

Jolmer, jammer....

Marije, die bandage had onze Flemmingh merrie er ook om... Goed onthouden, ben benieuwd of het werkt :') Hopelijk is de Gribaldi al drachtig, maar anders moet die met insemineren maar even een blauwe om.. En de Kimberley ook maar een blauwe :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:43

@vesceron: ja idd kunnen nu dit beter eerst verwerken. Heb er elke nacht nachtmerries van... Maar schoot mij tebinnen en wou het meteen vragen. Soort van afleiding denk ik.

@jolmer20: aah wat jammer :(

@Vulina: ze doet het naar behoren goed. Ze is helder, ze mest eindelijk fatsoenlijk, en begint terug praatjes te krijgen. Ook het aantal wat ze eet neemt toe met de dag. Eerste dag heeft ze amper brokjes gegeten, vannacht toch wel weer bijna alles :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:09

Dames en heren dank jullie voor de vele lieve berichten.

Helaas lukt het me nu niet om op ieder persoonlijk te reageren.
Ons hondje is nu 11 jaar.

Helaas hebben ze op de mri toch meer narigheid in de rug gezien dan alleen al die vreselijke hernia, veel meer.....
De chirurg schrok ervan .
Ik heb haar heel duidelijk gevraagt als alles volgens plan gaat heeft ze dan na de operatie nog wel een goed kwaliteit van leven.
En dat heeft ze dan zeker.
Ik vroeg haar ook of het niet echoistisch was om der te laten opereren en dat was het zeker niet, ze zei het zal juist echoistisch zijn om haar niet te opereren.

woensdag zal het gebeuren, we balen vreselijk dat ze nog zolang moet wachten.

De dag van de mri en naar de Wachenrenk was een hel.
Wachten wachten wachten wachten wachten.
We gingen om ong 12:15 van huis en waren ong om 18:30 pas thuis.
Ze was gesloopt door pijn en vermoeidheid.

De dieren zijn ook zo vreselijk lief voor elkaar!

Op naar nog vele mooie fijne jaren met z'n allen!!!
Laatst bijgewerkt door R.X. op 02-05-15 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:10

Luna ik heb het gemist wat er gebeurd is maar ik wil je we heeeeel veel sterkte wensen en dikke knuffel aan de mama!!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:05

Even een foto spammen van het span dat in mei op date mag:
Afbeelding
Ik heb besloten het scheren te laten voor wat het is, heb nu andere dingen aan mijn hoofd :)