[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:19

Tinniie, spannend drie veulentjes!

Bonny daar ben ik ook wel benieuwd naar. Eigenlijk wilde ik gewoon vol gaan trainen het komende jaar maar ergens durf ik niet zo goed. Had eigenlijk ons wedstrijddebuut gepland het komende jaar..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:04

Komt bij mij omdat ik na 3 weken weer op wedstrijd mocht. 2 keer gedaan in hemelvaart weekend en prompt vrucht kwijt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:07

tinnie, spannend voor Cheyenne. en de kleintjes :j , en nog een halfbroer of halfzusje voor arany. hij geeft toch prachtige veulens hoor, mag je fier op zijn.
zou met pruts toch misschien ook nog wel een keertje willen proberen maar jullie wonen zo ver -O- . Wou een mushroom hengstje kopen, was echt ideaal, had Nederlandse papieren, 2jaar oud en 95cm, net zoals de mijne maar vragen heel veel geld en als pruts geen drager is dan kan er nooit een mushroom (moet homozygoot zijn) uitkomen en bij vhl kunnen ze dit nog niet testen. moest je iets leuks weten staan ;) , hier plaats genoeg.

bonny zo jammer, ik doe met mijn merrie sinds ze drachtig is echt niets meer, wil scenario van twee jaar geleden vermijden. Ik wil zelfs mijn shetje niet naar de hengst voeren omdat ik bang ben dat dit teveel stress oplevert voor Flo.

laura proficiat

tjinta nog geen veulentje?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:34

Dankjewel allemaal! Ik ben echt super blij!

@Bonny_CT bij me vorige veulen wist ik niet dat Ushi drachtig was dus heb eigenlijk gewoon alles met haar gedaan gesprongen en alles zonder weten! Echter ben ik nu echt mega voorzichtig! Maar dat is natuurlijk omdat ik het nu zelf allemaal gepland heb! Ik heb tot haar 18 dagen scan vanaf de inseminatie niet meer op Ushi gereden alleen maar gelongeerd helemaal zoveel mogelijk zonder stres gehouden wel lekker in de groep bij de andere paarden! Eigenlijk niets veranderen aan haar normale situatie maar wel met extra voorzichtigheid! Ik heb mezelf wel voorgenomen niets maar dan ook niets te doen waarvan ik weet dat het stressvol voor Ushi kan zijn, dus ik maak geen buitenritten meer met haar en doe ook maar geen wedstrijden meer! Wel lekker rijden nu tot een maandje of 7/8 dan geeft ze vanzelf aan wanneer het tijd word om aan de hand met haar te stappen! :p

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:39

Ik ga wel gewoon de normale dingen doen. Misschien iets rustiger aan..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:22

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Hier volgende week scannen, de merrie van Ymor dan :P
Voor de rest ben ik Bo nog aan het dekken en tja empty is nog niet bevallen, daar wacht ik nu op :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:26

Jaa!! :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 01:16

Bonny_CT schreef:
Welkom Laura!

Helaas hier minder nieuws, vandaag gescand op 6 weken en vrucht is weg.. :( Maandag opnieuw scannen, want ze zit in het midden van hengstigheid. En dan als het goed is opnieuw dekken :( Baal stiekem wel beetje.. Ze heeft blijkbaar toch wat stress gehad, waardoor het afgestoten is..

Wat doen jullie de 1e paar maanden van de dracht juist wel of juist niet?

Daar ben ik ook wel bang voor hoor, merrie staat nu in training voor de keuring denk over weekje of 1/2 toch maar even scannen voor de zekerheid.

Poeh heeft wat speurwerk verricht en wat belletjes maar hopelijk kunnen we volgende maand voor mijn merrie der moeder der prestatie predicaat aanvragen! :):) en hopelijk over 2 jaar der preferent. Leuk dat fokken heel nieuw wereldje :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:30

Ah wat balen Bonny...

Kady wat vervelend zeg! Hopelijk ben je snel weer beter!
Fijn iig dat t weer goed gaat met je merrie!

Leuk Tinne 3 veulens!

Gefeliciteerd Laura!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:46

Bonny ik denk eerder dat er toch wat mis is gegaan bij de ontwikkeling hoor, door stress kan een merrie resorberen maar veelal is een ontwikkelingsfout van de vrucht de oorzaak.

Training is meestal niet een dermate stresstoestand dat een merrie daarvan kompleet over de rooie gaat toch?

Ik heb hier een dame die compleet over de rooie gaat als haar maatje meegenomen wordt naar de rijbak. Ze staat dan na een kwartiertje al drijfnat op stal te schreeuwen..... stress puur zou je zeggen.
En dat niet een keer maar meerdere keren.
Ze heeft nog nooit haar vruchtje verloren.
Dit is natuurlijk geen garantie maar wel een voorbeeld dat stress zeker niet altijd dodelijk is voor een vrucht.

Met 60 dagen is de vrucht nog niet volledig. Alle onderdelen zijn nog niet volstandig aanwezig dus een fout in aanleg of ontwikkeling is goed mogelijk.

Blijft het feit dat het echt flink balen en balen is... :(:) :(:) Hopelijk pakt ze nu direkt weer op en kun je je volgend jaar verheugen.
Ik duim voor je.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:08

He bah Bonnie, dat hebben wij vorig jaar dus meegemaakt. Gelukkig is het nog niet te laat om het weer te proberen. Succes!

Ik heb toch maar gebeld voor de tweede scan en ze komen morgen, dan moet ze op 39 dagen zitten. Ik hoop zo dat het goed zit!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:36

woohoo 11 juni afspraak gemaakt voor de meisjes om gescand te worden. Pony tweede keer, Priskaatje voor de eerste keer :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:54

Ik denk inderdaad maar geen wedstrijden meer. Buiten rijden vind ze wel super soms wat heet. Ga inderdaad 1e 3 weken maar longeren enzo en wandelen en verder lekker in de wei. Danop 18 dagen een plan maken met de da

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:20

*\o/* Nu op 29 dagen zat het vruchtje er nog bij Annisse.
Hartje gezien maar het was wel een zoektocht ernaar.

Dat vraag ik me dan af, zou het voor een goede ontwikkeling wat uitmaken waar in de baarmoeder het eitje zich innesteld?
Ik laat voor de zekerheid ook nog maar een keertje scannen op 60 dagen ook om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:18

Lovelyn, fijn dat alles nog goed zit!

mijnlieverd, wat raar van je jaarling, hoop dat het snel weer over is!

rooslover, fijn dat alles zo mooi op tijd was, nu 18 lange dagen wachten. We duimen!

Nicole, fijn dat bij Sientje het 2e follikel toch netjes normaal geovuleerd is.

mijnlieverd, wat jammer van je merrie. Nu duimen voor de volgende poging.

Kady, gelukkig dat het weer beter gaat met je merrie.
Jammer dat je niet bij de scan kan zijn, maar misschien kan iemand filmen/foto maken voor je?

Welkom Laura!

Tinniie, ook waarschijnlijk 3 veulentjes volgend jaar, hopen dat alles lukt!

Bonny, wat balen zeg! Hoop dat ze bij een nieuwe poging direct weer oppakt.
Hier doen de merries sowieso niet zoveel, Aziza wordt ongeveer 1x per week recreatief gereden, en Mausi is niet onder het zadel. Moet zeggen vorig jaar ben ik overvoorzichtig geweest met niet rijden, maar hadden ze helaas teveel stress gehad door het reizen en heeft Aziza het daardoor verloren. Dit jaar gewoon doorgereden, en nog steeds mooi drachtig. Ga nu ook gewoon door met lekker recreatief rijden.

Super Tjinta!
Geen idee of de plaats in de baarmoeder iets te maken heeft met een goede ontwikkeling eigenlijk.

Aziza is voor het laatst op 56 dagen gescand, inmiddels zit ze op 85 dagen.
Ik denk dat ik haar nog 1x laat scannen of opvoelen als de DA hier volgende maand weer eens is voor Mausi of een ander. Nadat ze het vorig jaar op 90 dagen verloor wil ik daarna nog wel even zeker weten dat het goed zit.

Helaas nog steeds geen zekerheid over de verdere plannen, uitslag van de test duurt laaaaang... :Z

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:49

Hier komt zo de dierenarts voor de tweede scan. Ze zou nu op 39 dagen dracht moeten zitten en ik hoop zo dat het er goed uitziet!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:03

Succes Murosh. Duim voor je mer

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:14

Succes!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:22

+:)+ succes

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:33

Succes! Hopelijk zit alles er nog netjes :)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:13

Succes! Hier gaan we morgen 2 welshjes scannen. Beide niet meer hengstig gezien maar toch nog even scannen voor de zekerheid.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:17

Het zit er nog! Zwom vrolijk rond en de maat klopte precies met de duur van de dracht. Ik ben weer gerustgesteld :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:39

Hier is Barcardi net gescand op 31 dagen.. 'het' zat erg goed verstopt, dierenarts had heel haar arm erin en toen zagen we ietsepietsie van 'het' en het hartje klopte..
Gupona maakt er een spelletje van met 2 eieren van 4 cm maar niet hengstig..die is hengstig gespoten en nu goed in de gaten houden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:52

murosch geeft goed gevoel he, super.

Joyce eentje verstoppertje aan het spelen :D

spannend he.
Vanaf wanneer merk je eigenlijk iets aan hun buik?

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:55

Super hoor murosch!

iris doet echt vreemd.. ineens heel prikkelbaar onder het zadel echt willen steigeren en bokken en als ze stil staat gaat ze steeds met haar voet schrapen...