[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:25

Ik heb jullie weer gevonden, heb het een week erg druk gehad en zitten ze meteen op blz 44 in het nieuwe deel :D .

Het wordt spannend met Hala!

Hier ook een onrustige nacht gehad Bibi ging weer steeds even plat liggen, veel naar haar buik kijken rondjes lopen... en werd daarna rustig en ging slapen :roll: . Ze zit vandaag op 335 dgn en is vreselijk chagerijnig dus ik hoop echt dat ze nu eens opschiet.

ubimone

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

Hey meiden.
Ook hier begint het op te schieten.
Moon haar uiers beginnen zich een heel klein beetje te vullen nu. Van de week had ze nog flubbertjes maar nu kun je echt voelen dat er al iets meer begint te komen....

@Sharani sterkte dan maar!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

zitake ik had indd flinke ruzie op stal heb me ook flink uitgekotst daar haha
de eigenaar liep al van allende weg en zei ook naderhand tja soms moet dit gewoon eens :o

vandaag Dessy gelongeerd haha ze liep op een gegeven moment wel lekker
maar Adana daar in tegen hoorde ik al op een afstand de box af breken whaha arm ding was helemaal nat gezweet (gelukkig kan ik ook de boven luik dicht maken die zou me er zo overheen gaan )

Haar temp was gelukkig in orde.

Peeps met verlof arm ding dat heeft ze het ook echt zwaar
AR wat een knap veulen zeg <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:35

hihi veulentjes toch hé. Had ik deano in de paddock gezet, die naast de rijbak ligt. dacht ik even rustig merrie te longeren en te rijden, ding heeft een uur aan een stuk door lopen roepen :). hihi
Trouwens ik heb meer foto's voor je, ik laad ze zo op.

het schiet op voor een aantal mensen en merries nu!
Spannend, hoe meer veulentjes er komen, hoe meer zin ik er in krijg. Vandaag stalletje gezien waar yonce kan komen te staan voor training :roll: :D :D hadden zelfs al een plekje vrijgemaakt voor een menwagen hihi. Maar jee wat kosten die krengen geld :O
Oja en ook nog een klein weitje met stalletje bij die ik zou kunnen gebruiken met de zomer :) leukleuk!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:42

Slechte berichten van onze kant helaas...
maandag, dinsdag en woensdag was het spronggewricht van het meisje dik en toen ze uiteindelijk op woensdag middag ging liggen en niet meer overeind kon, heb ik dit in eerste instantie aan het zere been gewijd. Hoe langer het duurde en hoe dunner het spronggewricht werd, hoe meer ik ging twijfelen of het moeizame overeind komen niet vanuit haar rug kwam, al heb ik die al talloze keren nagevoeld. Vanmorgen werd met optakelen dit vermoeden eigenlijk ook gelijk bevestigd. Ik moest haar benen er echt onder zetten voor ze genoeg kracht en steun vond om op eigen benen te gaan staan en niet meer te hangen in de hijsbanden.

Ik heb haar vrijwel direct buiten gezet zodat ze wat kon lopen en grazen, maar een uurtje later zakte ze door haar achterhand heen. De DA heeft haar wat prikjes en mij een lading pillen gegeven, waarna we haar probeerden op te takelen. Ze had geen kracht om op haar benen te gaan staan, zowel voor als achter, en bleef dus in de hijsbanden hangen. Later in de middag hebben we het nog eens geprobeerd, maar weer lukte het haar niet, ondanks dat ze wel graag overeind wilde.

We hebben haar op een zeil gerold en zo de box in gesleept, waar ze nu nog ligt.

Nu moet ik haar iedere 2 uur omrollen, water en hooi geven en haar anus bevochtigen met glijmiddel (door de ongevoeligheid in de spieren draait ze haar anus met mesten wel binnenstebuiten, maar trekt deze zelf niet meer terug).

Als ze over zo'n 45 uur geen verbetering laat zien is het advies van de DA: in laten slapen... De prognose is dan heel slecht.

Toch heb ik goede hoop dat de blokkade in het zenuwstelsel in haar ruggegraat wel weer oplost, en vanwege haar herstelvermogen als jong dier durf ik na dinsdagmiddag nog wel een ritje richting utrecht te maken voor foto's en echo's om meer duidelijkheid en zicht op de blokkade te krijgen.

Het kost even flink wat tranen, ik heb meer moeite met die jonkies dan met de oudere dames en heren, en deze belofte voor de toekomst gaat me extra nauw aan het hart, maar ik zet vanwege haar leeftijd wel alles op alles om haar iedere kans op herstel te gunnen.

Omdat ze niet compleet verlamd is maar gewoon een flinke vermindering in gevoel en kracht, heb ik nog echt hoop, was ze helemaal verlamd, dan kijk je er wellicht heel anders tegen aan...

Nu ga ik nog even een sigaretje roken en dan terug naar stal om haar te draaien...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:46

Shamalarabians: heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog goed!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:48

Getverderre, dat is toch wel het minste wat je kunt horen.
Als het beestje het je waard is, dan was ik idd ook naar utrecht (of andere kliniek) gereden.
Hopelijk is dit niet het einde en zal ze van 't zomer weer rondhuppelen.

Zitake, je kunt ook een soor T-stuk kopen waar je de staartriem aan kunt bevestigen.
Kost €10,- en kun je in het kussenkanaal steken en dus ook zo weer verwijderen.
Hoeft je zadel geen aanpassingen te ondergaan en kun je eerst rijden tot de pony weer slank en in conditie is. Zonde om bv 2x aan te laten passen.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:49

Ahnee! Hoe komt dat zo plots?
Sterkte aan jullie beiden!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:49

Sa: phoe das niet niks, weet je eigelijk hoe ze aan die blokkade komt?
Ik hoop in elk geval heel erg dat ze er toch bovenop komt. zou zonde zijn van zo'n jong dier. TLC doet ook veel!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:50

annastasia schreef:
Getverderre, dat is toch wel het minste wat je kunt horen.
Als het beestje het je waard is, dan was ik idd ook naar utrecht (of andere kliniek) gereden.
Hopelijk is dit niet het einde en zal ze van 't zomer weer rondhuppelen.

Zitake, je kunt ook een soor T-stuk kopen waar je de staartriem aan kunt bevestigen.
Kost €10,- en kun je in het kussenkanaal steken en dus ook zo weer verwijderen.
Hoeft je zadel geen aanpassingen te ondergaan en kun je eerst rijden tot de pony weer slank en in conditie is. Zonde om bv 2x aan te laten passen.

ja daar dacht ik dus ook aan, het is sneu als ik in haar nek zak ;) :P , beschadig je daar het zadel dan niet mee met zo'n t-stuk? Moet ik maar eens staartriemshoppen zeker, bah wat heb ik een hekel aan die dingen :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:55

Mijn eerste vermoeden: de 2 die dit jaar problemen hebben gehad fokken een hele fijne botstuctuur, kuray heeft ook een hele fijne botstuctuur, de ruggegraatjes van zowel het hengstje van de winter als dit merrietje is erg smal en fijntjes, erg nauw dus ook. Een tik ertegen kan al een zwelling veroorzaken.... Wellicht door de pijn in haar been de eerste dagen haar rug wat overbelast, misschien had ze de eerste keren met opstaan wel moeite door het been, maar heeft zij door het proberen haar rug gekneusd of wij met onze tilpogingen....

Maar het kan net zo goed een botsplinter, een breuk, een hernia, een bloedpropje of een bacterie zijn.... Bacterie staat overigens op de 2e plaats in mijn vermoeden...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:58

SA heel veel sterkte gewenst de komende tijd!

Zitake oke ik zie ze wel komen in pb box
moet wel tot morgen wachten moet de pics dan aan me vriend laten zien
die is nu werken :)

pff ik ben zo ziek he
volgens mij heb ik de mexicaanse te pakken ik hoest me wezenloos (nog nooit last van gehad zo erg)
voel me slapjes futloos maar heb geen verhoging maar ik heb het wekl koud
en maar te zwijgen over de hoofdpijn :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:00

Dat is het moeilijke dan, zou ik denken als het zwelling kan zijn, goede shot ontstekingsremmers tegen de zwelling ertegen aan, maarja als je dan met een infectie zit, vind ik altijd een beetje dubieus. Heeft ze ook koorts? maar zoals je zegt, overbelasting of teveel op een bepaalde plek gelegen, waardoor ze nu idd zwelling heeft van bepaalde zenuwen? slaapbenen, weet ik veel?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:02

Heb het net bij m'n wintec gehaald zo'n T-stuk.
Denk dat de beschadiging wel meevalt.

Steffi_H

SA ik hoop voor jullie dat ze nog terug beter word! Nog eens sterkte!

YSR1971

SA, wat ontzettend naar. Heel veel sterkte, duimen dat ze het mag redden.

Snoevie

SA wat heftig,sterkte de komende tijd

onley,waarom denk je dat je de mexicaanse griep hebt?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:07

@SA Onwijs veel sterkte en kracht gewenst ook van mijn kant... zal een kaarsje branden op jullie.....

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:13

SA Veel sterkte de komende tijd. Hopen dat het goed komt.

Utah zit vandaag op de 250 dagen. Door de wind is ze echt knetter gek toch maar weer wat meer beweging gaan geven denk ik...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:18

SA, heel veel succes en sterkte de komende tijd.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:28

SA heel veel sterkte de aankomende tijd!! Dat ze hopenlijk een lichtpuntje krijgt!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:53

SA, heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goedkomt met je meisje!

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:06

SA heel veel sterkte!!!
ik steek een kaarsje voor haar aan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:24

Sterkte SA, wel heel sneu zo"n jonkie

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:31

SA, wat heftig zeg!! Kan een fysio of osteopaat misschien er wat aan doen?