Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Neonlight schreef:marrlinde schreef:Neon, voel je je aangesproken ofzo?
![]()
Kyrkelover, anders wordt het hengstig spuiten. Maar voor hengstig te spuiten moet er wel een ei in ontwikkeling zijn, anders heeft het weinig zin.
Hier een een beetje goed nieuws, Neon stond minder hengstig gisteren, dat betekend dat waarschijnlijk de eisprong is geweest en er best kans is dat het pakt.
kyrkelover schreef:dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, maar komt het dan wel weer gewoon op gang??
Alleen is dan dus de bewuste cyclus waarin wel een bevruchting plaats vond, wat langer van duur. Het dode vruchtje wordt afgestoten. Zodra dat klaar is, dan begint de volgende cyclus. Althans, zo is het bij vrouwen. Ik verwacht dat het bij paarden ook goed mogelijk is. Dat weet ik alleen niet zeker.
Wij hebben ook nog naar Vitens gekeken. Heel aansprekend dier
uletje schreef:Enne Neon, wat fantastisch dat je zo'n merrie hebt getroffen. Doe mij er ook maar zo een! Als je nu een merrieveulen krijgt hou je het dan aan??
Juwel is enorm hengstig ineens maar dan van mijn merrie, zodra ze haar ziet begint ze te piesen en te gillen, maar de ruin die er naast staat in het land dult ze geen blik waardig en die valt ze zo ongeveer aan als ze de kans krijgt. Ik weet het niet meer met haar. Vind het eerlijk gezegt echt zonde om haar nog te scannen want Nacho is verkocht sinds zaterdag en het kost gewoon een hoop voor naar mijn idee weer een leeg schermpje.
.

Als het goed is krijg ik zodra ze gescand is een mailtje(iig dat heb ik gevraagd), of ze wel of niet drachtig is. Fingers crossed! Als ze drachtig is gaan we haar morgen ophalen. Ik hoop echt dat ze drachtig is, dan kunnen we haar halen, ze is nu al bijna 6 weken weg, en Aziza vind het niet leuk dat ze nu al zo lang alleen met haar baby staat.