[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:20

dan ga ik waarschijnlijk een probleem krijgen, mij merrie is omringd met ruinen. en ik kan haar ook niet alleen neer zetten.
Toch eens even overleggen voor de eerste weken dan of zo.
Iets gaan verzinnen.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:22

Neonlight schreef:
marrlinde schreef:
Neon, voel je je aangesproken ofzo? :+

:j

|(

Kyrkelover, anders wordt het hengstig spuiten. Maar voor hengstig te spuiten moet er wel een ei in ontwikkeling zijn, anders heeft het weinig zin.

Hier een een beetje goed nieuws, Neon stond minder hengstig gisteren, dat betekend dat waarschijnlijk de eisprong is geweest en er best kans is dat het pakt. :D

:(:)
Zal proberen het niet meer te zeggen. :o

Dat van ruinen heb ik geen idee van.

Heb wel de ervaring dat sommige merries niet op "vreemde" plekken dragend worden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:36

Mijn merrie (vorige week geinsemineerd) staat ook tussen de ruinen op het land... sterker nog, haar beste maatje is een ruin.
Hoop maar dat ze toch gewoon drachtig is/wordt >;)
Heb alleen een slecht voorgevoel, gister leek ze zich iets aan te bieden aan een ruin -O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:08

Vanmorgen met een grote doos bonbons richting de DA gereden en we krijgen volgend jaar rond 2 april een klein Vitensje *\o/* *\o/* *\o/* Dat ene nachtje slapen kon er dus nog wel bij :+

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:12

Joepie!! Gefeliciteerd!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:12

Gefeliciteerd!!! +:)+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:31

ik ga over 18 dagen een foto nemen van de kleine vitens van mij, dan is volgens de da het embryo groot genoeg om op de echo te zien. Ik zal de foto dan ook online zetten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:36

suffie: van harte!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:48

gefeliciteerd !!!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:51

Gefeliciteerd met de dracht!

Kyrkelover: waar ik op stal sta zijn er vorig jaar een aantal merries gust gebleven. Waarschijnlijk omdat ze tussen de ruinen stonden. jaren daarvoor geen probleem, we hebben 1 keer ruinen er tussen gehad en 3 merries wilde niet drachtig worden.
Verder werd mijn merrie ook niet drachtig toen ik haar wegbracht. 3 keer geinsemineerd niet drachtig willen worden. 1 keer thuis gedaan, gelijk drachtig!

Enne Neon, wat fantastisch dat je zo'n merrie hebt getroffen. Doe mij er ook maar zo een! Als je nu een merrieveulen krijgt hou je het dan aan??

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:15

kyrkelover schreef:
dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, maar komt het dan wel weer gewoon op gang??

Die komt vanzelf weer op gang :) Alleen is dan dus de bewuste cyclus waarin wel een bevruchting plaats vond, wat langer van duur. Het dode vruchtje wordt afgestoten. Zodra dat klaar is, dan begint de volgende cyclus. Althans, zo is het bij vrouwen. Ik verwacht dat het bij paarden ook goed mogelijk is. Dat weet ik alleen niet zeker.

@Suffie: proficiat!!!! :D :D Wij hebben ook nog naar Vitens gekeken. Heel aansprekend dier :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:41

uletje schreef:
Enne Neon, wat fantastisch dat je zo'n merrie hebt getroffen. Doe mij er ook maar zo een! Als je nu een merrieveulen krijgt hou je het dan aan??

Als ik de staatsloterij win. :+
Ik heb geen plek bij huis, en waar Neon staat staat het vol. 1 pony hebben ze al ergens anders staan. Mijn hengst staat ook al ergens anders, nog eentje erbij is niet om te doen, want die moet naar weer een andere stalling.
Bovendien, als ik een merrie erbij zou willen hebben zou ik er eentje willen met totaal andere bloedlijnen, zodat ik mijn eigen hengst kan gebruiken. ;)

Neon staat nu op stal met 6 andere paarden. Stal het verste weg staat een ruin, naast die ruin 2 merries en dan Neon. Tegenover Neon staan nog 3 hengsten. Neon staat ook bij de deur, in de hoek van die ruin komt ze nooit. Enkel in oktober/november komen ze samen in de wei, maar dat geeft geen problemen met de vruchtbaarheid.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:42

@ Suffie gefeliciteerd.

Hier nog 1 nachtje slapen en dan weten we het of de merrie weer drachtig is.
Vindt het wel erg spannend worden.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:46

Ja die stomme loterijen ook :+

Dat begrijp ik wel dat je je eigen hengst zou willen gebruiken!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:14

Kreeg net te horen dat Neon oma is. :D En Devdan dus pappie. Spikkelzoontje!!!!
Dev mag morgen weer naar de hengstenhouder, komt weer een knappe dame voor hem. Leuk, is een bokker, kunnen we misschien samen stressen volgend jaar, want dan komen wellicht de veulens in dezelfde tijd. :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:30

Ik las het net in het andere topic!!

Gefeliciteerd hoor!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:54

gefeliciteerd voor de gene waar het is gelukt
en jammer voor de gene waar het nog niet is gelukt

Ik baal :( Juwel is enorm hengstig ineens maar dan van mijn merrie, zodra ze haar ziet begint ze te piesen en te gillen, maar de ruin die er naast staat in het land dult ze geen blik waardig en die valt ze zo ongeveer aan als ze de kans krijgt. Ik weet het niet meer met haar. Vind het eerlijk gezegt echt zonde om haar nog te scannen want Nacho is verkocht sinds zaterdag en het kost gewoon een hoop voor naar mijn idee weer een leeg schermpje.
Ik ga eind van de zomer kijken voor een leuke drachtige pony (die komen natuurlijk weer in vele getalen tekoop) en dan meteen een C-maatje. Dan ben ik zeker van een veulen tenzei het onverhoopt toch nog mis gaat maar goed dat zien we dan wel weer.
Ik vind het echt jammer maar goed we kunnen er niets aan doen helaas. Dus baal ik nog maar even door |( .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:19

He gatsie zeg!
Nacho is verkocht en ook al direct weg? Anders zou je nog 1 poging wellicht kunnen doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:24

GOH Kappiegirl ik heb hier shetlanders en die blijven piesen tot ze het veulen eruit gooien hoor. Dat zou ik dus niet als referentie aanschuwen. Shetlanders zijn vaak gewoon raar :+
Ik zou toch echt eens scannen,op die ene scan zal het nu ook weer niet komen.

Kyrkelover hier was het dus hetzelfde liedje. Mijn VA dacht ook dat ze drachtig was,ze voelde zo,maar geen vruchtje te zien.
Ze werd ook niet hengstig.
Wij hebben nog gewacht en gewacht en opnieuw gescand steeds weer..Maar niks te zien. Ook geen hengstigheid.
We hebben ze dan toch weer hengstig gespoten en nu is ze weer geinsemineerd.
Het kan ook dat het vruchtje heel vroeg afgestorven was. (VES)

Gefeliciteerd Suffie!

En gefeliciteerd Neon met je "kleinzoon" :D

Wat apart van die ruinen,is het eerste wat ik daarvan hoor. Ga het eens vragen zenne aan mijn VA!
Pretty staat altijd bij een ruin,haar beste maatje,tevens haar eerste zoon.
Toen ze vroeger werd geinsemineerd,stond ze er niet bij,en was telkens in éénmaal drachtig.
Hmm..even kijken wat er volgende week gescand wordt..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:27

Suffie Gefeliciteerd!!

Ik moet nog 2 nachtjes slapen! :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:33

saffier: ik ook, aftellen! En hopen dat we beide goed nieuws hebben zaterdag!

Kappiegirl: Hè balen zeg!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:35

Suffie: gefeliciteerd! *\o/*
Neon: ook gefeliciteerd! *\o/*
Kappiegirl: wat jammer :(:)

Ik kreeg vanochtend een telefoontje dat onze leasemerrie wéér niet drachtig is, was nu al de 3e keer. Ze gaat nu (als er plaats is) morgen richting de hengst om haar met onverdund sperma te insemineren. Hoop dat het niet drachtig worden aan de verdunner lag, en ze van onverdund sperma wel in 1 keer drachtig wordt.

Nu nog hopen dat Firenza wel drachtig is, die wordt vandaag gescand. Heb alleen geen idee hoelaat, daar ik op een ander forum moest lezen dat ze vandaag gescand wordt. :? Als het goed is krijg ik zodra ze gescand is een mailtje(iig dat heb ik gevraagd), of ze wel of niet drachtig is. Fingers crossed! Als ze drachtig is gaan we haar morgen ophalen. Ik hoop echt dat ze drachtig is, dan kunnen we haar halen, ze is nu al bijna 6 weken weg, en Aziza vind het niet leuk dat ze nu al zo lang alleen met haar baby staat. :(:)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:36

Suffie, gelukkig, van harte!!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:40

AZ: hè dat is balen! Succes!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:41

Dat is idd erg balen.