[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

toeka

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:23

iedereen gefeliciteerd met het kleine grut Pling
en natuurlijk ook met de baby Go jij! Go jij!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:39

Nicole288 schreef:
Eilander: Ze is zelfs al over de uitgerekende datum? Open maken hoor, onze DA wilde 2 jaar geleden ook zo lang mogelijk wachten, merrie liet altijd eerst melk lopen en dat jaar ging ze zonder melk 10 dgn te vroeg, ze was netjes opengescheurd voor zover dat kan, maar hier gaan ze voortaan toch echt eerder open!

Pauk: Mooie mijlpaal, kom maar op met dat veulen Lachen

Odessa: gefeliciteerd met de 300 dagen!

IJsklontje: altijd als je een kwartiertje later komt he Ja Mooie naam en een prachtig dametje!

Mausje: je mag beslist niet mopperen, er zijn maar weinig merries waar je met 326 dagen nog echt mee kunt rijden, laat staan lessen, dan heeft ze zich wel heel lang goed gehouden OK dan!

Suffie: eens zal het eruit willen Knipoog

Nicole288 ,ze zit as woensdag op 11 maanden.
De datum in de lijst klopt niet!
Toen ik het geboortebericht kreeg bleek dat ze 12 dagen later was gedekt. Clown

De Da is net geweest en de boel is open gemaakt!!(Gelukkig) Ja
Hij heeft haar even opgevoelt en alles lag goed ,geen slag in de baarmoeder enz.
Dus die stress heb ik wat minder.
Hij heeft even geprikt met zn hand of er leven was maar de kleine sliep als een roosje en wenste niet wakker te worden.
De merrie vond het vervelend dus hij heeft verder niet meer geprobeerd.(nu heb ik dus stress of het veulen wel leeft!!!!) Gestoord
Wat vind ik nou eigenlijk zo leuk aan veulentjes fokken ,denk ik wel eens!
Nou ja het kan dus elk moment komen maar kan ook nog wel een week duren(of 2......of 3) Gaaaap

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:44

@Eilander: het veulen kan je zelf ook voelen, mits de merrie het toelaat natuurlijk!
Het veulen van Zamyra is eigenlijk altijd wakker als ze brok aan het eten is. Dan ga ik naast haar staan en leg mijn hand (die ik eerst warm maak Vork ) tussen haar flank en haar uier. Zo net onder de buik zeg maar. En dan een vlakke hand en het liefst mijn pols ook tegen de buik aan. Op een gegeven moment voel ik dan het veulen duidelijke bewegingen maken Ja

Zo controleer ik ook of het veulen nog leeft. Klinkt misschien overdreven, maar is voor mijn eigen rust Knipoog

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:54

Kannie gefeliciteerd met de mijlpaal
Marlijn het begint spannend teworden met Puzzel
Odessa gefeliciteerd met de mijlpaal
Ijsklontje mooi dametje hoor
Eilander fijn dat alles goed is,afwachten nu maar
Toen Boe nog in Ya haar buik zat en ze sliep kon ik ook doen hoor wat ik wilde
Dan werdt ze echt niet wakker Clown
Rian een zoon lees ik het goed ????
Gefeliciteerd meid en geniet er van Knipoog
Zo hier nog even een fototje van Boe
Ik vind deze zo geweldig Lovers
Afbeelding

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:56

Wat een geweldige foto Yashilha Lovers
Ik kan niet wachten tot er hier ook zo'n kleintje rond huppelt!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:59

Pletje123 schreef:
@Eilander: het veulen kan je zelf ook voelen, mits de merrie het toelaat natuurlijk!
Het veulen van Zamyra is eigenlijk altijd wakker als ze brok aan het eten is. Dan ga ik naast haar staan en leg mijn hand (die ik eerst warm maak Vork ) tussen haar flank en haar uier. Zo net onder de buik zeg maar. En dan een vlakke hand en het liefst mijn pols ook tegen de buik aan. Op een gegeven moment voel ik dan het veulen duidelijke bewegingen maken Ja

Zo controleer ik ook of het veulen nog leeft. Klinkt misschien overdreven, maar is voor mijn eigen rust Knipoog

Ik zit ook te zeuren .Heb m vorige week nog zien bewegen maar ja ,je weet nooit he!
Hoe maak ik mezelf gek!?
Het is nog helemaal geen weer voor een veulentje.
Het stormt hier al.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:03

Thirsa dankje
Bij jouw gaat het nu ook lekker opschieten Knipoog
Eilander zeg dat wel geen weer voor een veulentje
Ik ben blij dat ik een hele grote box heb
Boe kan lekker rond rennen en bokken Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:10

Ja hier waait het ook steeds harder... Geen paarden trainen vandaag. Laatste paard staat nu buiten. Heb alle boxen al schoon (5 stuks).

Zamyra staat ook een in een extra ruime box.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:12

Onze paardjes staan lekker buiten.. Ook stallen klaar.... Haha!

Wij hebben twee grote stallen (4,5 bij 3) dus wat dat betreft komt het wel mooi uit dat het laatste veulen 4,5 maand later komt als de eersten... Haha! Het eerste veulen halen wij er dan al af en dan kan Ulienke in een grote box... Haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:34

ijsklontje; gefeliciteerd! wat een droppie! ben benieuwd naar je andere foto's...
rian: gefeliciteerd! fijn dat alles goed is gegaan, geniet maar lekker van je kleine ventje...

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:35

nou het gaat supet met de kleine. De dierenarts is ook al geweest. OMdat ze pas na 4 uur ging drinken heeft ze een veulenprik gekregen en voor de zekerheid 3 tot 4 AB. Geen om zeker te gaan. Verder gaat het heel goed met de kleine.
Ze is heel even buiten geweest vlak voor de storm. Ook wel ff goed voor moeders. Daarna is ze meteen in diepe slaap gevallen in de box.

Foto's zijn in de maak, maar ik ga eerst werken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:40

Super!!! Ben erg benieuwd naar de foto's.

Fijn dat de DA toch geprikt heeft. Het duurde allemaal wel erg lang. Hoe was madam met het naar buiten gaan? Had ze net zoveel praatjes als vannacht Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:46

nou dat viel nog best tegen, want het was nog best eng die grote wereld met die andere paarden die belachelijk gingen stressen. Maar al met al ff een frisse neus gehaald.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:50

ijsklontje: gefeliciteerd met Joy !! Mooi veulentje Tong uitsteken !!

Voor de rest iedreeen gefeliciteerd met nieuwe mijlpalen !! (kan het echt niet meer bijhouden hoor...... Huilen )

Ik heb vanochtend alles in orde gemaakt. Caravan gehaald, camera geinstalleerd, video aangesloten, bedje opgemaakt. Hoef nu alleen maar twee verlengsnoeren uit te rollen en het feest kan beginnen Vingers aflikken

Vandaag een mijlpaal: Unaira is 320 dagen drachtig !! Alles is in gereedheid gebracht, laat de kleine maar komen, het liefst eigelijk vandaag nog........ben nl jarig vandaag Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! . Maar met die storm zou ik toch nog lekker even binnen blijven..... Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:52

AAAAAARCHHH.... Ben jaloers.... Boos! Meiden! Van harte gefeliciteerd met jullie mooie veulens.... Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wat super fijn dat alles goed is gegaan.... Krijg er nu ook zo'n zin in.... Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:53

Gefeliciteerd Unaira.... Laat die kleine met dit weer nog maar even zitten inderdaad.... Hoewel ik het hier ook spannend vind worden hoor.... Ben zo benieuwd hoe en wat en of het goed zal gaan.... Knipoog

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:55

Oeeeh Klaartje moet ook nog maar een maandje, maar geen dikke buik bij haar, want ze is zonet geopereerd aan een gebroken kaak en 5 weken op de kliniek gestaan, afgelopen donderdag is ze terug gekomen, maar niet bepaald dik, ook niet raar als je 3 weken niet kan eten. Ach gut

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:01

Citaat:
ik ben nog steeds aan het wachten hele dikke uier hel slape banden voor de rest echt niks te zien, nu kreeg ik van de pensionhouders de schuld omdat ik me te druk maak en te vaak wil kijken daardoor houd de merrie het op nou pffffff
ik zet haar op stal doe geboortebang om kijk om 2100 nog en als ik naar bed ga eingelijk wil ik veel meer kijken maar dat vinden die mensen erg vervelend zit mooi met mijn rug tegen de muur .bah bah bah

zo zit ik hier ook......heb vanochtend dan wel alles geinstalleerd, maar ze lachen me allemaal erg harduit........ Verdrietig De pensionhouder vind op zich wel alles goed, maar hij lacht er wel hard om en verklaard me echt voor gek !! Hij heeft zoiets van: "ik bel wel als ie geboren is". Nou mooi niet dus, ik ben paraat !! Maar kan me heel goed indenken hoe je je voelt....... Ach gut . succes er nog mee

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:03

@Unaira: oef dat is vervelend!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:04

Hannanas schreef:
Weten jullie wat tegen het smetten tussen de uiers?

Roos's uiers worden dikker en dikker en groeien juist naar elkaar toe ipv een beetje uit elkaar.
Ertussen is het dus vies, warm, broeierig. We hebben het nu schoongemaakt met babydoekjes en er een babydoekje tussen gedaan ( blijft goed zitten Clown ).

Daar heeft die van mij dus ook last van. Ben benieuwd hoe andere dit oplossen?

Pandora is volgende week vrijdag uitgerekend, maar ik heb zo'n vermoeden dat het eerder komt. Mijn man riep vorige week ook heel stellig dat hij donderdag komt en het een hengstje is. We zullen zien. Ik heb iig op kantoor al geregeld dat ik daags erna mijn ADV mag opnemen. Even een SMS sturen om te laten weten dat ik niet kom en dan is het goed.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:04

Ijskontje lekker dat de da even is geweest
Unaira gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Lekker dat alles bij je klaar is

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:08

Hinata schreef:
Oeeeh Klaartje moet ook nog maar een maandje, maar geen dikke buik bij haar, want ze is zonet geopereerd aan een gebroken kaak en 5 weken op de kliniek gestaan, afgelopen donderdag is ze terug gekomen, maar niet bepaald dik, ook niet raar als je 3 weken niet kan eten. Ach gut

Jeetje zeg dat is niet niks
Heel veel sterkte ermee Ach gut

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:14

Wat een heerlijke foto yashilha Lovers en ik blijf fan van de naam die je hebt gekozen, echt heel mooi!

Harinaatje en ijsklontje GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:14

Even tussendoor: zit me nu in 1 keer te bedenken: wat moeten we nou eigenlijk allemaal bij de hand hebben op het moment supreme? Schijnheilig

Heb al genoteerd:

- Schone handoeken
- Nr v/d DA

En verder kom ik al niet.. Misschien wat betadine oid om dat stompje navelstreng te ontsmetten? Camera ga ik zometeen halen. Mijn vriend en ik hebben beiden al wel bevallingen gezien, maar niet bij een eigen paard.

We zijn niet van plan meteen de DA te bellen zolang het nog goed gaat, tenzij het overdag is Lachen Hij moet natuurlijk wel langskomen om alles te checken.
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 10-03-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:17

Uniura gefeliciteerd met je verjaardag!! En begrijp ik nou goed dat Rian een kleine heeft??? Of las ik het verkeerd?