en natuurlijk ook met de baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicole288 schreef:Eilander: Ze is zelfs al over de uitgerekende datum? Open maken hoor, onze DA wilde 2 jaar geleden ook zo lang mogelijk wachten, merrie liet altijd eerst melk lopen en dat jaar ging ze zonder melk 10 dgn te vroeg, ze was netjes opengescheurd voor zover dat kan, maar hier gaan ze voortaan toch echt eerder open!
Pauk: Mooie mijlpaal, kom maar op met dat veulen
Odessa: gefeliciteerd met de 300 dagen!
IJsklontje: altijd als je een kwartiertje later komt heMooie naam en een prachtig dametje!
Mausje: je mag beslist niet mopperen, er zijn maar weinig merries waar je met 326 dagen nog echt mee kunt rijden, laat staan lessen, dan heeft ze zich wel heel lang goed gehouden
Suffie: eens zal het eruit willen
Pletje123 schreef:@Eilander: het veulen kan je zelf ook voelen, mits de merrie het toelaat natuurlijk!
Het veulen van Zamyra is eigenlijk altijd wakker als ze brok aan het eten is. Dan ga ik naast haar staan en leg mijn hand (die ik eerst warm maak) tussen haar flank en haar uier. Zo net onder de buik zeg maar. En dan een vlakke hand en het liefst mijn pols ook tegen de buik aan. Op een gegeven moment voel ik dan het veulen duidelijke bewegingen maken
Zo controleer ik ook of het veulen nog leeft. Klinkt misschien overdreven, maar is voor mijn eigen rust
Citaat:ik ben nog steeds aan het wachten hele dikke uier hel slape banden voor de rest echt niks te zien, nu kreeg ik van de pensionhouders de schuld omdat ik me te druk maak en te vaak wil kijken daardoor houd de merrie het op nou pffffff
ik zet haar op stal doe geboortebang om kijk om 2100 nog en als ik naar bed ga eingelijk wil ik veel meer kijken maar dat vinden die mensen erg vervelend zit mooi met mijn rug tegen de muur .bah bah bah
Hannanas schreef:Weten jullie wat tegen het smetten tussen de uiers?
Roos's uiers worden dikker en dikker en groeien juist naar elkaar toe ipv een beetje uit elkaar.
Ertussen is het dus vies, warm, broeierig. We hebben het nu schoongemaakt met babydoekjes en er een babydoekje tussen gedaan ( blijft goed zitten).
Hinata schreef:Oeeeh Klaartje moet ook nog maar een maandje, maar geen dikke buik bij haar, want ze is zonet geopereerd aan een gebroken kaak en 5 weken op de kliniek gestaan, afgelopen donderdag is ze terug gekomen, maar niet bepaald dik, ook niet raar als je 3 weken niet kan eten.