Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:23

hier ook nog niks hoor..... pfff ze gaat dus toch overlopen.... mij benieuwen hoelang ze ons nog laat wachten....

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:04

Spannend MissSol!!
Misschien gaan Soleda en Odin wel tegelijk bevallen *LOL*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:04

Releste (de merrie van Samsam) staat hier om te veulenen en ze kegelt al wat Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit ziet er ook al een stuk losser en gezwollen uit dan vanmiddag.
Afbeelding

Releste is ook te zien op de foalcam ( www.foalcam.nl )

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:53

ginger is ook helemaal klaar voor de bevalling.
Ben afgelopen nacht blijven slapen maar helaas nog niks.
Ga dadelijk weer terug en dan maar hopen dat het vannacht komt, want ik wil er zo graag bij zijn.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:28

kannie stond vanmorgen te kegelen, maar slechts aan één kant van haar uier, en toen ik haar net op stal zette, zag ik aan dezelfde kant geen kegels meer, maar opgedroogde melk aan haar been,
ik heb gisterenavond ook haar temperatuur gemeten, die was vanavond 2 tiende lager...
tonight is the night?????? Pling

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:37

Evy schreef:
Spannend MissSol!!
Misschien gaan Soleda en Odin wel tegelijk bevallen *LOL*

ja spannend, vertoont jou merrie al tekenen?

Spannend Kannie, wie weet vanavond ja!

Ben net nog even bij mijn merrie langsgeweest, ze stond heerlijk te slapen op stal dat ik kwam! Midden in de stal(hijs nogal groot!) met hoofd naar beneden. Ze ging daarna nog even heerlijk met mij kroelen, uier staat op spanning, na een paar harsdruppels van de week doet ie nu eigenlijk niks meer. Wel leek haar buik iets van vorm te veranderen, ze word wat weker zeg maar... Hoewel ik denk dat het nog steeds niet komt blijf ik wel paraat staan....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:59

Mo heeft sinds vandaag het eerste beetje uier!!
Maar het is nog niks van wat ik hier lees, kegelen hoef ik nog niet aan te denken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:08

Ik kom hier even snel, want ik ben jarig vandaag (hieperdepiephoera Haha! ..)!

Marije, jij krijgt het nog eens druk met al die logeermerries die bij jou komen om te bevallen! Wel erg leuk hoor!!

En Ivanka's oude kot is weg Lachen! Dus vanaf nu is het de Villa Haha!. Alleen is ze zo'n muts he. Mijn oom had haar vanochtend eten gegeven in de nieuwe stal, omdat daar de voerbak hing. Mevrouw durfde de stal niet in en mijn oom gaf de hoop op om haar erin te krijgen. Ik kom om half 4 bij haar aan, staat ze daar heel zielig onder het afdakje Ach gut.
Ik kijk in de voerbak: niets gegeten.
Hmm..
Ivanka, schiet op joh.. erin!
En Ivanka ging erin... en aan de andere kant weer eruit Clown . Dat is dus het nadeel van een stal met 2 deuren Haha!. Maar op een gegeven moment zag ze het eten, en tsja... Ivanka + eten = angst overwonnen Haha!.

Alleen wilde ik haar aan de rechtse kant hebben (rechts als je voor de stal staat) en daar is ook haar voerbak gehangen en daar heb ik ook stro gelegd enzo (heel de stal was voor mij vandaag een beetje rot ivm hooikoorts Knipoog ). Maar ja, mijn vader was vandaag geweest omdat ze de oude stal op komen halen.. maar ze staat dus lekker aan de andere kant Gestoord .
Nou ja, dan niet he Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:47

Gefeliciteerd Tinne Haha!

Samsam heeft een veulen bij der merrie gekregen Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:52

Summie moet nog 38 dagen Haha! Haha! Haha! joehoe.
Zal zo op mijn scootertje weg .
Oef best eng voor het 1st weer eens.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:57

Oh! Wat is het geworden??!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:07

Gefeliciteerd Samsam!

Hier weer niks hoor, Sol is nu officieel overtijd Huilen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:08

Gefeliciteerd Samsam!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:09

Hoi,
na een dag wezigheid, ben ik er weer, gisteren fijn in het ziekenhuis doorgebracht. Ben van mijn paard afgevallen....Hij schrok tijdens de galop en ging er dus bokkend in de rengalop vandoor. De lange zijde kon ik nog aan, maar ik wist dan als ik m niet terug heb voor bocht lig ik er door mijn handicap dan af. En zo geschiedde. Grannoes raakte me ook dus paniek, pijn en ellende...
Vannacht ook nog gewaakt bij Honey.
Het loopt er nu echt uit. Ze voelt plakkerig, is dat misschien de slijmprop? Ze eet niet meer brok..
Ik heb haar lief gevraagd om een beetje rekening met me te houden omdat ik nauwelijks kan lopen ewn mijn linkerarm doet het niet, ja ik ben links.....maar ze blijft maar liggen en wil de stal niet uit dus??? Wat denken jullie?

Zijn er verder nog geen veulens? Wat is dat van het temperaturen?

Fijn dat Ivanka in haar nieuwe stal staat. Heeft ze veel ruimte of niet?
Heb wel een aantal bouwfoto's gezien, maar kan t me zo moeilijk meer voor degeest halen. Misschien een fotootje met ivanka erin? Bloos
Ik ga weer even rustig doen. Slapen

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:26

Zo, ik ook weer even hier (weinig tijd gehad de laatste tijd).

Twinkel, dat klinkt niet fijn allemaal, sterkte!
Tinne: gefeliciteerd met je verjaardag, en wat schiet het al op met Ivanka, nog maar een maandje!!

Met Aurora gaat alles goed, die is inmiddels al weer 2 maanden, http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=423591.
Rigaud ben ik al weer volop aan het rijden, en die is van de week voor het eerst weer mee naar les geweest.

Het gaat allemaal echt super, daar hebben we toch maar ontzettend veel geluk mee, dat realiseer ik me maar al te goed nu er in mijn omgeving een paar dingen mis gegaan zijn met veulenen/veulens:
- een kennis van mij is zijn merrie verloren tijdens de bevalling, die heeft haar baarmoeder en/of darmen er mee uit geperst
- het haflingerveulentje bij ons op stal is 2 weken geleden gevallen en kon daarna niet meer op staan: achterbeentjes verlamd Huilen Hij staat nu op een kliniek, en misschien komt het weer goed. Het was zo zielig, hij probeerde iedere keer op te staan, maar kon het niet.

Door dat soort dingen realiseer ik me nog meer wat een geluk het is dat ze bij mij zo gezond zijn.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:00

miss sol: kannie is nu ook officieel overtijd, maar ik weet het nu zeker, vandaag of vannacht komt het, de melk loopt er nu aan alle kanten uit, haar benen zitten er vol mee. dus het MOET gewoon vandaag!!! ze staat ook zo te puffen sinds gisterenavond. ik vind ze nu wel erg zielig worden, gisterenavond laat had ze weeën, ze was maar rondjes aan het lopen in de stal, schoppen naar haar buik etc. ik iedereen opgetrommeld, 5 minuten later gaat ze staan slapen verder rustig geweest vannacht.

twinkel: wat een pech zeg. en wat honey betreft: ik denk dat ze zich niet erg lekker voelt, maar wat wil je na al dagen weeën...zou ik ook niet echt vrolijk van worden. Verdrietig
dat temperaturen heb ik gelezen, weet niet wat er van waar is, maar ik dacht: kan geen kwaad om te proberen,ik ben er wel te laat mee begonnen, je moet elke dag rond het zelfde tijdstip even tempen. en dan is de temperatuur vrij constant als het goed is, op de dag dat de temperatuur 4 tiende lager is, zal het veulen binnen 12 uur geboren worden, probleem is alleen: sommige merries hebben pas die daling in temp. een half uur voor de bevalling, als jij dan om 21 uur hebt gemeten en het komt om 4 uur snachts, dan heb je er dus niets aan.
bij kannie heb ik het dus nog maar 2 keer gedaan, eergisteren had ze een temp. van 37.9 en gisteren 37.7, dus dat was eigenlijk te weinig verschil, maar wie weet vanavond...] Dromen

sammie: gefeliciteerd> wat is het geworden dan? en foto's!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:02

Kannie: spannend, wordt die van jou de volgende Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:18

Twinkel, als ze weinig eten kan het ook een teken zijn van een naderende geboorte en de slijmprop is er dus (misschien) af! Spannend!!
Ivanka heeft nu een vrij grote stal ja Haha!. Ze is van 3x3meter naar een stal van 3.5m x 7 m gegaan Lachen. Als straks het veulen afgespeend wordt, komt er een afscheiding op de helft en hebben ze later allebei een eigen stal, vandaar dat ie nu zo idioot (te) groot is Knipoog.
Ik zal er vandaag foto's van maken!

Kelan, het is idd echt puur geluk wat je hebt als je een gezond veulen en gezonde merrie hebt.. Het loopt bij lange na niet altijd goed af. Ik ben nu een boek aan het lezen over wat ik moet doen als het tijdens de bevalling niet goed gaat, is wel goed om te lezen... maar soms ook erg angstaanjagend!
Gelukkig heb ik een ervaren oom en een DA als buurman, dus we hopen maar dat het bij Ivanka ook allemaal goed gaat! Aan de hulp zal het iig niet liggen Knipoog.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:44

Ben net nog even naar haar toe gestrompeld en de melk loopt er gewoon uit. haar hele benen zitten onder...
Kannie volgens mij heb ik dat net gelezen.
Alletwee vannacht he?
Doet MissSol ook mee aan het veulenspel?
Ginger en Evy zijn er misschien ook klaar voor.....

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:38

ok, wanneer denken jullie dat Soleda haar veulen krijgt? Mijn vriend dacht eerst de 18de, en nu zegt ie dit weekend... Iemand anders gokt op dinsdag... Ik durf zelf niet te gokken....

Ik denk dat Kannie en Twinkel vanacht een veulentje zullen hebben....

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:01

Gefeliciteerd Samsam

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:10

De merrie van Samsam mag hier vaker komen om te veulenen!
Netjes een paar uur kegelen en melkdruppen en dan heel vlot bevallen, nageboorte er binnen een half uur af en meteen een super moeder zijn *LOL*

Dat is tenminste meewerken ipv dat idioot lange kegelen en melk laten lopen van mijn eigen merries Knipoog

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:24

ben zo benieuwd, zou wel te gek zijn, honey en kannie allebei vannacht. *LOL*
kannie staat nu werkelijk iedere 10 minuten te plassen, het lijkt wel blaasontsteking, verder nog geen veranderingen, kan pas om 2200 uur vanavond gaan tempen. maar misschien is tie er dan al...(denk het niet trouwens, ik denk vannacht, kannie houdt het graag spannend)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:32

Zou wel leuk zijn idd! En ach, geen onrealistische gedachte, er zijn op bokt ook wel meerdere veulens op 1 nacht geboren Haha!.

Marije, ik hoop dat Ivanka het ook zo gaat doen als de merrie van Samsam Haha!. Is idd te perfect gewoon!
Maarre.. jij gaat het zwaar krijgen volgend jaar denk ik Ach gut Tong uitsteken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:36