Vulina schreef:Een extreme wry nose, of niet?
Ja klopt zo staat het op haar papier wry nose en nek.
Mer, kliniek noemt het een genetisch foutje, stomme pech volgens hun. Libby heeft een gezond veulen al gehad die in de sport loopt, Taloubet veel nakomelingen, geen idee of er veel misvormingen voorkomen, dat vertellen ze niet bij zangersheide natuurlijk..
Dus ja geen idee.
Het veulen leefde nog tijdens de bevalling, is er gestikt zeggen ze door er niet uit te kunnen.
Misschien maar ´goed´ dat het niet meer leefde nu, anders moet je nog beslissen om ze in te laten slapen, dat is altijd rot lijkt me.
Goldenarrow, poeh dan moet je inderdaad veel stress gehad hebben, na het doodgeboren veulen direct besloten opnieuw te proberen of nog getwijfeld?
Nu heb je inderdaad wel de jackpot
, als het veulen eruit is, gezond is én zo mooi is dan weet je volgens mij op zo´n moment met je geluksgevoel even geen raad na zoveel spanning 
Wij hebben 2 eerdere veulens gehad, beide merries drachtig overgenomen en bij ons bevallen, alles goed gegaan maar toch beide keren ondanks alle voorzorgen net 5 minuten te laat dat het veulen er al naast lag.
Beide merries geen uier en voortekenen.
Dit was wel een Shetlander en een D pony
Bij de D pony had ik het alle andere nachten eerder verwacht,doordat ze zo onrustig was, waren dus ook al steeds aan het waken, die nacht was echt dat we niks verwacht hadden.
Zij had eerst ook nagenoeg geen melk, heeft toen injecties gehad dagelijks om de melk op gang te brengen.
Libby haar veulen is ons eerste geplande veulen,door onze vorige ervaring ook gelijk besloten dat ze naar een bevallingsstal ging, moet niet denken wat er was gebeurd als er niemand bij was.
Zelfs nu hadden ze niet later moeten zijn, doordat de dierenarts bij de stal er zo snel was hebben ze haar kunnen verdoven zodat ze stopte met persen, blijft gewoon rot
Keresa gefeliciteerd! Knap kind hoor