[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:46

Ik spiek vaak ook even in namentopics of paardennamen.nl
Merrie heet Deluxe dus misschien leuk om daar iets mee te doen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:50

Ik heb al namen. Alleen meerdere voor merrie. Ach moet maar zien wat er bij past :D

Babyspam <3 <3 *\o/*

Lady net weer even getraind. Ze had niet echt zin.
Wel blij, want vandaag is mijn fries officieel op naam gezet :D nu ben ik echt eigenaar!
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 14-02-17 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:56

Ik weet dat het een kwestie van aanvoelen is, maar tot hoe lang voor de uitgerekende datum rijden/lobberen jullie je merrie?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:03

Ik longeer haar alleen nog en zonder zadel stappen - hobbelen.
Springen deed ik na 4 maand al niet meer.
Galop begon ze moeilijk te vinden. Niet vooruit willen en echt lastig. Maar de rest, stappen en draven, vind ze nog wel leuk. Singeltje om word wel steeds minder leuk..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:12

Marije ooh <3

Faline ohnee van portforwarding krijg ik nu nog nachtmerries. :')
Knap dat je het werkend kreeg,ons is het toen nooit gelukt. :')

Ook Karin had wat meer uier vanavond door de warme zonnestraaltjes. Morgen is ze 300 dagen!

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:29

@Pretty, ik was iig al zover dat ik het redelijk in de buurt kreeg haha, toen het nog niet meewerkte, heb ik even wat hulp gevraagd. Heb iemand die daar super handig in is :D Inmiddels snap ik zelf ook precies hoe of wat, ook wel handig.
Toen stonden de ports dus in ieder geval goed, maar moest ik de UPnP nog aan zetten, maar daar was mn hulp ook nog niet op gekomen haha. Heeft even wat google gekost om dat uit te vinden. Er was maar 1 app die het deed zonder de UPnP aan te zetten.

Wbt trainen, rijden deed ik al niet meer, zelf niet in conditie, dus ik dacht dan ga ik daar eerst wel aan werken en nadat de veulens afgespeend zijn kan ik ze wel weer oppakken en in Nina haar geval beleren.
Ben wel nog fanatiek aan het grondwerken, vind het wel belangrijk om de conditie een beetje bij te houden en het is echt super voor de opvoeding en omgang. Plus we werken alvast met Nina naar het beleren toe.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:30

marijer wat een knap meisje

oh maar ik kon bij het portforwarding ook al niet meer volgen :') wel goed dat je overal kan kijken

die zonnestraaltjes zijn heerlijk, echt zalig

doet wat met de merrie's ook das duidelijk

super 300 dagen pretty begint spannend te worden

jammer van de ongemakjes maritb, zalig dat je zo nog alles kan en doet caesar

namen, ja hier liggen ze wel al allemaal vast :o
want bijvoorbeeld, bij Flo moet het met een U beginnen, voor merrie wil ik iets met een bloem erin zoals twee jaar geleden Lily (is lelie in het engels), en dan moet er iets van paps 'GP Mister dual jac' in en iets van mams 'Lady Flo' in, dus kwam toen op 'Jac's Lily Flower' en wil er dan graag ook nog iets uit Disney in, en Lily komt van 'Tiger Lily' dus de lat ligt weer hoog |o en zoiets verzin je niet in 1 2 3 als het veulen er ligt helaas :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:36

Ik heb gereden tot 7,5 maand, en longeren doe ik nog steeds als Is het maar 1-2 per week en beetje op haar tempo.
Verder staat ze 5 dagen 45 min in de stapmolen in de ochtend en on de avond wandelen, grondwerken, tutten dat soort dingen.

Met vandaag meegenomen zitten we op 313 dagen.
Uier groeit met kleine beetjes

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:44

Hier even een poosje op de achtergrond geweest wel nog mee gelezen.
zal proberen weer te reageren.

We hebben aardig wat meegemaakt de afgelopen periode met Bon de moeder van Wings.

Gisteren was Wings 6 maanden drachtig ow wat duurt het nog lang :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:01

mijnlieverd wat een buik zo met de deken.

Alexandra__ beterschap hopelijk gaat het weer wat beter met je?

Setteli jij kan echt beginnen met aftellen wat is Phoebe veranderd zeg van klein veulentje naar groot paard. wat leuk dat je die foto plaatste.

Zoey_julia wat een braaf paard.

Baudyh gefeliciteerd wat een knappert.

Dyonne wauw wat een buik

Pretty wat heftig hopelijk mag ze heel oud worden.

Cynthia82 wat een prachtige logo

Caesar spannend, geniet van je verlof en wat een geweldige zwangerschap heb je zeg dat is extra genieten

Tinniie het mooie weer doet haar goed.

MarijeR <3 wat is die knap extra bijzonder dit veulentje voor jou natuurlijk

MaritB hopelkijk trekt je pijn toch nog weg de komende 16 weken dat je extra kan genieten.

Silly1972 je kan dus ook bijna gaan aftellen.

hier gingen we voor een mei veulen helaas niet gelukt en nu is ze juli uitgerekend.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:19

Ah Marije, wat een schatje!

Polleman, forse bijleespost zeg!

Caesar, hoe is het nu?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:37

Pretty bijna 300 dagen joehoe!

Pollenman wat is er met bon dan? En wat is wings toch knap!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:59

Baudeh en Marije gefeliciteerd met de knappe kinders. Fijn dat ze gezond en wel ter wereld zijn gekomen :)

Vera is gisteren de 10e maand in gegaan
Afbeelding

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:01

Tjee ik heb het idee dat mijn verzorgpaardje nu ineens enorm groeit! Ze krijgt nu ook sinds 1,5 week merriebrok erbij... Wellicht dat het daar mee te maken heeft...

Afbeelding

Afbeelding
(mevrouw had lekker gelegen in haar stal :P )

Wat leuk om al die veulen foto's te zien! En spannend bij iedereen zeg!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:04

Caesar schreef:
Agh het is echt een schatje Marije! Het is er heerlijk weer voor.

Namen heb ik gewoon een excel file met de beginletters van de merrie. Daar sla ik steeds iets op als ik wat leuk tegenkom. En als veulen er is sla ik die lijst open en zie ik wel of er wat tussen staat wat erbij past.

Jaa zo doe ik het ook.
Heb hard zitten verzinnen maar wil toch eerst het veulen zien. Dus het verzinnen maar even op een laag pije gezet

Die veulentjes <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:24

Marije, knap kind <3 ja ik bedoel je laatste veulentje hea, niet jou.. :') hahaha sorry

Pretty, oehhh 300 dagen :):) spannend!!!!

Diane_basje en caesar, zo doe ik het nu dus ook... gewoon een hele lijst namen en straks bekijken wat ik het beste vind passen. Maar ik merk wel dat sommige namen mij meer aanspreken dan andere, hebben jullie ook al zo onderbewuste voorkeuren? Of helemaal niet?

Maudi en esther, mooie buiken hoor :j

Valt wel op dat we nu echt begonnen zijn met uier foto's :)) leuk!! We gaan nu echt het veulenseizoen in! Straks een grote baby-boom :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:25

Afbeelding

Dag 265, we groeien gestaag verder.
Namen zijn al in orde hier! <3

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:28

Ja idd, mooie buiken en uiers!

Binnenkort krijgen we echt babyboom , er zijn er toch een aantal die nu rond de 300 dagen zitten he?

Crome 315

Afbeelding

Satinka 293

Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:32

Wauw, Satinka draagt breder dan Crome? Grappig dat het zo opvalt, zeker omdat ze 22 dagen schelen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:50

Uier van Jazzy is al weer meer. Kon het niet laten even melk te testen. 7,7 dus echt niets aan de hand, hihihi.

Uier van vanavond
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:00

Na een tijdje heel druk en veel afwezig (al probeer ik wel bij te lezen hoor) weer eens geluid vanuit deze hoek O:) Met Halla gaat alles zijn gangetje... ze is mega lui, 1 keer per week wandelen is al erg zwaar. Verder is ze nogsteeds een kreng, maar het gaat wel goed met haar ! Vandaag heeft ze heel lang genoten in het zonnetje..... NEP IJSLANDER _O-

Alexandra Heel veel beterschap gewenst !

Zoey_julia Wat schattig met die kindjes erop !

Baudyh Gefeliciteerd ! Plaats maar veeeeel foto's hoor <3

Dyonne Wat een mega buik heeft ze al zeg :j

Cynthia82 Je nieuwe logo is onwijs gaaf geworden zeg ! *D

Caesar Heel veel succes met je zwangerschap en fijn dat je straks verlof heb, lekker veel tijd voor jezelf en de paardjes ! :j

Tinniie Gave foto's !!!! Ik vind die zwarte echt heel erg mooi !

Polleman, lekkere meeleespost ook hahaha :D Ach bekijk het positief; je zit al over de helft :+

MarijeR Ik volg je topic ook en wat is die laatste merrie met dat blauwe oogje een droom ! Ik zou haar zou komen stelen hoor <3

MaritB Hopelijk voel je je heel snel weer helemaal fit !

Silly voor jou zitten de laatste lootjes er ook aan te komen he? Ben benieuwd wat ze ervan gaat bakken !

Gefeliciteerd met de 300 dagen grens Pretty !

Voor alle die ik gemist heb nu; Sorry !!

Over de namen: Ik heb inmiddels een mooi lijstje bij elkaar verzameld, al gingen de hengsten namen me beter af dan de merrienamen! Ik heb daar nogsteeds eigenlijk maar 2 namen die me echt aanspreken, maar ik kies ze pas als het veulen er is omdat ik wel wil dat de naam er echt goed bij past. Ik heb als letter een H en dan ook nog IJslands... Kortom beperkte keuze, en dan wil ik ook nog dat het uitspreekbaar is... Jep ik heb veel eisen :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:01

Evelien__ schreef:
Wauw, Satinka draagt breder dan Crome? Grappig dat het zo opvalt, zeker omdat ze 22 dagen schelen.

Ja Satinka is echt gigantisch :P Hoewel het misschien ook wel een beetje vertekend, Crome heeft een veel bredere bouw, zie je zo ook goed, het verschil in front :)
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 15-02-17 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:06

Ceasar, spannend zeg!

Baudy, leuk veulentje!

Tinnie, bij jou schiet het ook echt al op!

Marije, wat een schatje is het tog ook!

Ptetty, bijna 300 dagen, dat klinkt goed!

Sateli, wat een mega uier al zeg!

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:15

Zoo giga druk gehad :) wel bij gelezen alles steeds maar geen tijd gehad om te reageren :D

nu 2 nachtjes schaapjes aan het verlossen... naja tot nu toe laten de lammetjes op zich wachten maar ik moet wel wakker blijven :) Heb nu dus wel goed de tijd even te reageren ;) Hopelijk komen er nog wel wat lammetjes, altijd leuk, en weer even oefenen met opvoelen etc :D

Gefeliciteerd met je mooie veulen baudyh!

Gaaf logo cynthia!!

Wat een gaaf veulen die bonte met dat blauwe oogje marije!! Erg leuk!! Jij kan voorlopig weer even wat slapen? de volgende staat nog niet op knappen toch?

Verder zie ik een heleboel mooie dikke buikjes en uiers die al flink gaan opschieten!

Met Fjola gaat alles dr gangetje, ze begint wel echt dikker te worden nu, ze vond de koud van de afgelopen weken echt zaliggg. Nu is t weer veels te warm volgens madame... We hebben afgelopen zaterdag gereden in een gigantische sneeuwstorm, helaas geen sneeuwbeslag want in zeeland sneeuwt t normaal echt te weinig daarvoor... Maar de grond was nie bevroren dus echt glad was t niet en de remedie tegen klonten was tempo maken :D Fjola vond dat een erg leuk plan, die voelt zich zooo prettig in die kou!
Wij naderen de 100 dagen grens, dus we komen langzaam maar zeker dichterbij :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:32

op de foto ziet de uier er wel een stuk groter uit dan in het echt. Maar het begint er op te lijken!