Lis heeft geen alarm om nee. Heb ik voorheen wel gedaan, maar zelfs op luie merriestand gaat ie dan ongeveer elk uur af. Lis vindt het gezellig als de baas komt kijken...
haha moet ik daar eerlijk op antwoorden? het is een KRENG nouja, dat mag ik ook niet zeggen (al is het wel zo ) ze is zo in omgang super braaf, zal niet bijten slaan of weet ik veel super sociaal ook! maar een vréselijke zenuwpees op stal (en daar kan ik absoluut niet tegen ) en verder erg dominant in omgang, dus heeft wel een hele consequente en sterke baas nodig
Ben benieuwd hoeveel koningsdag baby's er straks zijn
Annikab
Geplaatst: 25-04-14 09:07
Lastig als je eigenlijk teveel paarden hebt (hier moet ook iets weg ) Fokken zal ik voorlopig dan ook niet meer doen, behalve als er inderdaad een eigen plekje op m'n pad komt.
Hier mogen ze van mij mee-eten zodra ze bij de voerbak kunnen. Dat was bij Euforio al snel, dus die staat een beetje mee te knabbelen.
Aantal merries die het spannend maken, succes!
Knappe Set met haar mooie buikje!
Finn is echt leuk!!
Ik ben niet bekend met Sooty moet ik eerlijk zeggen. Maar al wordt ie pimpelpaars, ik vind hem leuk!
Karin en Wenk hun merries gaan voor een konings baby
Tjinta
Geplaatst: 25-04-14 09:15
WenK dat is spannend. Kun je wel slapen dan? Ik zou geloof ik geen oog dicht doen.
Frenia Quinta is in ieder geval wel vrolijk op de wei. en ik ben het met je eens, van die zenuwpezen hou ik ook niet zo.
Annikab hihi pimpelpaars dat zou ik nu wel eens willen zien. Maar inderdaad hij is prachtig!!
Foss ook spannend.......
Amia is echt heel anders dan de vorige dracht.... tjonge ik mag haar achterkant haast niet aanraken. Dat was bij Al Segno heel anders. 's ochtends voor het op de wei gaan is de uier al lekker gevuld. Tuurlijk loopt ze het eraf. Maar de vooruitgang is begonnen.
pretty
Geplaatst: 25-04-14 09:56
zo Tjinta zou ze dan gaan voor dat palomino merrieveulen deze keer? Of zijn ze niet beiden door dezelfde hengst gedekt? Oh ik zie het al in je onderschrift. Het is Cantate die gaat voor de palomino.
Frenia haha ik heb denk ik ook zo een kreng op stal staan dan,en ze is er 22 nu dus dat betert nooit. Sterkte
Spannend Foss! Kikkie kegelde ook om die tijd en tegen 10u was de bevalling begonnen! Lekker in het zonnetje!
WenK zo een merries heb ik ook,maar ik verkies toch nog het alarm. Anders zou ik al helemaal geen oog dichtdoen Soms ga ik niet elke keer kijken,maar wacht ik tot het een 2e maal afgaat vlak erna. En als het echt spannend wordt dan ga ik toch meteen
Annikab paars is hij in elk geval niet . Wel mooi.
Montana zit geloof ik aan 304 dagen. Ze heeft al wel een klein beetje uier, maar de ene kant is duidelijk een stuk dikker als de andere kant...
Een ander paard bij ons op stal heeft echt serieus wat uier. Hoe lang moet je ongeveer rekenen op het moment dat ze dan beginnen kegelen? Of kunnen ze makkelijk een maand met zo'n overdreven dikke uier rondlopen?
Wanneer ze uier ontwikkelen en gaan kegelen hangt helemaal van de merrie af. Sommige ontwikkelen geen uier voor de bevalling. Sommige hebben wel uier maar kegelen niet. Sommige kegelen wel 5-6 dagen. Het is echt niet te zeggen
Kim_Asterix
Geplaatst: 25-04-14 10:38
Hier nog niks. Rond 12 uur was ze heel onrustig, maar vanaf 2 uur werd ze helemaal rustig en nu lijkt er ook niks aan de hand...
zowzo foss dat ziet er heeeel veelbelovend uit ook bij blossom!!
annikab: wat een plaatje he
bij tjinta ook vooruitgang
pretty: pfff nee helaas mijn moeder moet altijd van die gestoorde hebben had ze eens een braaf paard (Siuan), was die te suffig naar haar smaak
pretty
Geplaatst: 25-04-14 11:09
druppelt ze nu nog Foss? Ze houden jullie wel in spanning zeg Foss en Asterix!
Ik herken de spanning,het zit me nog vers in het geheugen van zondag. Elk stapje stuurde ik per SMS door naar mijn veearts (tevens beste vriendin),zij volgde alles mee van het begin tot het moment dat ik voelde dat het niet meer snor zat en zij het al aan mijn adem gevoeld had en alvast de dichtstbijzijnde DA verwittigd had dat hij eventueel zou moeten komen. (zij woont hier een halfuur vandaan nl. en elke minuut telt in zo een geval!)
Ik duim dat alles goed gaat en er prachtige veulens geboren worden!
pretty
Geplaatst: 25-04-14 11:10
oh Frenia Siuan vond ik toen inderdaad ook een leuke merrie,toch een uniek paardje! Maar je mama heeft dus graag haar bezigheid haha.
Foss
Geplaatst: 25-04-14 11:15
Ze druppelt geen melk zelf denk ik dat ze vannacht gaat want ze is er helemaal klaar voor.
Pfff, vanmorgen waren de druppels ff weg, net weer terug. Ff getest met melktest die ik over kon nemen van Foss en ze zat nog niet in het echte groen (moet ff nakijken welke waarde). Ze loopt me dus weer te foppen...
Foss
Geplaatst: 25-04-14 11:20
Ze fopt je dus echt stoute merrie, maar nu weet je wel wat en dat is ook wel handig.
_Michelleee
Geplaatst: 25-04-14 11:24
Oeh, ik zie daar een paar veulentjes op komst zijn! Altjid leuk... Wenk en Foss, ik denk dat jullie de volgende zijn!
Wow, Blossom heeft wel echt een mooie roze uier! Ziet er wel een erg leuke combi uit!!
Oh, dustinlover, ik heb weer erg leuke schattige foto's van jou gezien!
Garcia blinkt mooi zeg! Worden ze trouwens terug minder "dik" als de bevalling nadert?
Ik heb ook eens een vraagje Mijn merrie haar vulva is echt heel slap geworden en valt wat in. De veearts had mij ook gezegd dat dat 1 van de symptomen waren dat de dracht op haar einde loopt... Maar is dit wat hij bedoelt of...? Ik zou het echt heel raar vinden moest dat zo zijn, want ik vind ze echt absoluut nog niet klaar. Ze is niet extreem dik, veulen ligt nog niet naar achter, ze heeft nog geen uier, en banden zijn nu ook nog echt niet super slap of zo.