[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:15

Die schets van Ti, je bent een ras artiest!

Ooh, lekker strand ritje, heb ik ook wel zin in eigenlijk, maar had van de week al rond gevraagd of er
volgende week woensdag iemand mee wou, maar helaas, iedereen druk.
Dan maar serieus dressuur rijden.. zucht..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:46

Hier ook een beetje in dubio..

Guusje trekt echt wis leeg en wis is gewoon bijna op..
Ze krijgt niet bij gegeten en is gewoon echt moe..
Ik merkte al dat ze steeds minder naar guusje trekt..
Vandaag met de staleigenaresse afgesproken om ze steeds wat langer uit elkaar te halen, zodat wis gewoon zometeen 2 uurtje even kan bij tanken en effe alleen kan eten.
Vandaag mee begonnen met 20 min, want ze zijn wel eens vaker een 15-20 min van elkaar geweest, maar dan was het wis die ik mee nam om te poetsen.. Guusje hinnikte de buurt bij elkaar, maar wis heeft niet eens gehinnikt die heeft rustig staan eten.. Die is volgens mij wel blij als ze even geen "last" heeft van haar kind..
Eigenlijk ook wel heel zielig hoor..
Ik pomp haar zoveel eten in, heb vanalles al geprobeerd, vitamine spuiten, nog eens ontwormd..
De hele dag door hooi en nu ook nog voordroog. Hele dagen op een volle weide.
Maar ze krijgt het niet aan gegeten. Ik zie haar nu de laatste 2 weken weer alleen maar afvallen..
Guusje is eigenlijk pas 3,5 maand en ik vind het zelf te vroeg om haar al af te spenen..
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen??

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:53

Prachtige schetsen van Ti, wat een werk. Je mag er wel foto's bijvoegen voor het stamboek!

Whisperke, soms wil het gewoon niet langer. Mijn streven is altijd om een veulen minimaal 6 maanden bij mams te laten, maar heb ook wel eens gehad dat moeders er echt bijna aan onderdoor ging en dan moet je op een gegeven moment wel (zie ook de berichtjes over Neon, bij haar is het ook nodig).
Eet Guusje zelf al helemaal alles mee, kan ze al zelfstandig? Ideaal is het niet, maar je merrie moet ook gezond blijven.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:58

Ik ga met ysr1971 mee.

Iemand ervaring met hofstede de eendracht?
Komen ze veel buiten etc..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:40

Moet wel zeggen, mijn merrie trekt het dit jaar bijzonder goed, maar toch gaat Silke er bij 4,5 maand af. Anders wordt het 5,5 maand (vakantie) en dat kan ik Neon echt niet aan doen.
Wat ik altijd doe is merrie en veulen apart voeren, veulen ook eigen bakje. Als je het veulen ook meerdere keren per dag bij kunt voeren zal die ook minder uit de merrie trekken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:49

Leuk, al die berichten op mijn kunstwerk :D Ik ben er ook hele erg trots op :+
Foto's heb ik ook naar het WPCV gemaild. Nu afwachten hoe het eruit ziet in het paspoort. Ik heb hem volgende week te hebben. Mooi op tijd voor de TiKeuring :)

Schitterende foto van die buitenrit, zeg! Lijkt me heerlijk om weer eens te doen!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:29

Volledig bijgelezen!
Sterkte voor de zieke dieren en de gedoe-tjes met stamboeken en chippen!

Gisteren met Es naar de kliniek geweest voor controle.
De pezen en spieren op de plek van de buikwond werden gecontroleerd en de arts kon ons melden dat het er boven verwachting goed uit zag!
Es mag dus sinds gisteren eindelijk weer opbouwend de wei op.
Gisteren 1 uurtje en vandaag 2 uurtjes en wat veranderd de blik in haar ogen daardoor! Super!!!
Wat heerlijk dat ze zo goed hersteld is!

De andere baby's groeien goed en hard.
Draumur is al over de helft van de grootte van mams, de veulenvachtverharing staat even stil nu het weer zo raar doet.
Fjör heb ik geschoren omdat hij helemaal niet verhaarde en echt een soort schapenvacht had qua dikte en lengte.
Dat vond hij niet zo leuk maar hij was redelijk braaf.

Venus heeft zo'n enorm dichte vacht dat ze al een paar weken smiddags en savonds staat te zweten, erg sneu, na het scheren van Fjör waren de messen van het apparaat bot dus moest het eerst wegbrengen om te laten slijpen, morgen is Venus aan de beurt voor een leuk patroontje, wat zal ze blij zijn.
Daarnet trof ik haar alweer drijfnat aan op stal, Draumur overigens ook, maar dat kan ook niet anders als hij zo dicht bij zijn mama staat. Heb haar wat afgesponsd en morgen gauw scheren.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:32

Oh ja, Draumur trekt Venus ook helemaal leeg, ze geeft echt alles en hij groeit gigantisch. Ze krijgt evenveel krachtvoer als Es, wel bijzonder voor een sober paard, en daarnaast onbeperkt hooi en gras.
Venus verliest dus veel energie aan kind en afkoelen, als ze na het scheren niet gauw opknapt dan gaat Draumur er over een paar weken ook vanaf, hij is nu 4,5 maand.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:42

Wat heerlijk dat Es het zo goed doet, echt geweldig voor jullie!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:51

Fijn dat het zo goed gaat met es...

Guusje heeft vandaag laten zien hoe je het beste door de draad springt..
Krent dat het is..
Vervolgens heeft ze op stal mogen bivakeren en wis heeft toen even een lekkere badbeurt gekregen en lekker kunnen eten in der eentje..
Guusje die hinnikt mooi en die heeft zich gelongeerd in de stal :+
Wis heeft niet 1 keer gehinnikt naar der.. Die vind het fijn zo alleen lekker aandacht krijgen..
Guusje werd op een gegeven moment ook rustiger en begon op der gemat ook te eten..

Guusje eet veel gras en er is continue hooi aanwezig in de stal om bij te voeren..
Krachtvoer eet ze wel maar nog niet zo van harte..
Ze krijgt nu slobber en 2 handjes brok.. Dat eet ze ook op en dan houd ze het weer voor gezien..
En ze duikt af en toe de voerbak van moeder in. Wis krijgt als ze van de wei komt ook nog muesli extra en guus vind dat ook erg lekker.. De rest moet ze niet zo heel veel van hebben..
Ik hoop dat ze een beetje bij trekt..

Maar ja ga nu maar weer eens werken.. geen zin met dit weer :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:21

MI, fijn dat Es het zo goed doet, is toch heel wat zo'n koliek operatie en al helemaal met een veulen aan de voet.

Hier voer ik Hepsi in een klein emmertje extra wat bij, nu het gras op is en Sjol dan ook een beetje.
Tevens 1 x per dag wat kuil voor alle paarden de wei in.
Ons gras is gewoon op.....

Hoop Hepsi hier te kunnen houden tot oktober, weersafhankelijk.
Maar denk dat het okt. einde wei is, dus naar de opfok.
Sjol trekt het nog goed.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:33

Mijn Bijna-Niet-Meer-Baby-Ti:

Afbeelding

Met zijn vriend de konijnenskipTIbal :D
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:03

Hij ziet er goed uit :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:17

Aah ti weer, hij is echt zo leuk en knap. Kom hem snel weer knuffelen hoor:)

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:31

Wat fijn dat het zo goed gaat met Es!
Enne wat betreft de watten van peeps, ik zou toch echt de dierenarts of de smid nog een keer laten komen, moeten zij het maar regelen. Beter nu veel geld stoppen in dierenartskosten dan dat t straks toch nog weer erger is, ze heeft duidelijk nog veel pijn.
Ti word groot, het baby/achtige is er nu toch wel een beetje af, nu is t een stoere hengst! )met zijn konijnenskipTIbal ;)

Hier ongelofelijk druk op t werk waardoor ik deze week bijna niks met mn paardjes heb kunnen doen! balen hoor! Maar ja gelukkig vandaag veel schade ingehaald en lekker geknuffeld! Hoefsmid is geweest en even gekeken naar de beenstand van Geis en vond dat ze er heel goed bijstond!
EN EN EN! Geis wordt nu écht zwart!
Afbeelding

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:33

Vandaag voor 't eerst in 3 weken naar Akira geweest. Ze is énorm gegroeid :*
Denk dat ze nu wel tussen de 1.10 en 1.20 zou zitten. volgende x meetstok mee :)
Nog even aanhankelijk als altijd. en ze herkende me nog! <3

Vandaag wedstrijd gehad met Mendy.
169 en 175. Niet heel denderend maar ze had met trainen veel moeite met galop. Dus ik gestresst dat ze het in de proef ook fout zou doen maar ze deed 't prima!
Ik ben allang blij dat ik weer wat punten heb om te verbeteren en dat we er allemaal plezier van hadden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:40

pardy: DA wou niet komen moeten het nog een tijd aankijken. Ze liep wel beter vandaag maar schoonmaken of kijken hoe het er nu uit ziet gaat niet. Ze trapt nog steeds.
Babyvachtje gaat weg bij geis:)

Leuk agarcia

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:04

iemand nog iets gehoord over Emira?
Das toch de laatste die nog moet bevallen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:39

Goedemorgen!

Heb een Ti voorbij zien komen die goed aan het verkleuren is en mega groot aan het worden is. N Geis gezien die zwart lijkt te worden en ook aan het verharen is geslagen en de rest moet ik nog een keer goed bij gaan lezen.

Hier gisteren eindelijk mn fotoshoot met Chennai gehad en daar zijn wel mooie foto's van gekomen, in ieder geval enkele die ik voor de verkoop kan gebruiken. Gisteren was tevens mijn laatste keer rijden op haar aangezien ik het echt even niet meer aankan..... Beetje raar maar ik hoop snel een leuke nieuwe eigenaar te vinden zodat ze de aandacht gaat krijgen die ze verdient.

Met Dazzle Me gaat het goed, hij groeit als kool en is nog steeds lief (heeft absoluut GEEN hengstenstreken). Halverwege oktober gaat hij naar de opfok tenzij Chennai echt snel verkocht gaat worden want dan gaat hij eerder.

Ik wilde jullie even deze foto's laten zien:

Stap
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Sprongetje
Afbeelding

En nog even met een lang teugeltje galopperen...
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:09

Mooie foto's alleen jammer van de bandages, vind dat altijd de aandacht trekken en niet zo mooi.

Getsie peeps heeft net gemest, kyra eet heel die hoop op.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:51

Wat een leuke foto's van de beebs!

CL Leuke foto's maar inderdaad de bandages trekken de aandacht, zeker omdat Chennai bont is, dan moet je echt 2 keer kijken om te zien dat het witte bandages zijn en geen dikke witte benen.
Ik hoop dat je gauw een goed huisje voor haar vind!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:00

bandages storen mij niet, wel dat op verreweg de beste foto de horizon niet recht is,

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:34

CL leuke foto's!
Blijft jammer maar wel heel wijs dat je haar weg doet.
Wel even wat fokfanaat ook zegt de horizon recht laten zetten, dat kan makkelijk met de computer.

Bij de jouwe vind ik de bandages ook zonde, juist omdat ze zo prachtig getekend is. (zie p.b.)

Pardy, wat grappig om nu het zwart te zien doorkomen.

Ti ook al grote stoere pony aan het worden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:44

Mooie foto's van Chennai! Ze is echt zo mooi getekend!

Ti stoer??
Soms
Afbeelding

Soms niet
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:56

Ik denk dat jullie het dan over de 3e foto hebben (aangezien op die foto de horizon echt bagger is :P).

Bandages is voor ieder verschillend, normaal rijd ik haar in allerlei kleurtjes maar voor nu was het de off-white, is dus niet wit en als je het van dichtbij ziet zie je het verschil ook duidelijk....

Sjolvir: je hebt een reactie op je pb.

Verder bedankt voor de complimenten! Ze is imo ook erg mooi getekent en gister toen haar mega voorpluk ook in de knot zat moest ik toch wel even n traan wegpinken hoor, want dan ziet ze er zo ontzettend mooi uit....

Kreeg vandaag de tip van de staleigenaresse om Dazzle Me toch eerdaags te gaan spenen, hij begint Chennai leeg te trekken en daarnaast laat Chennai hem ook steeds minder toe. Zometeen maar eens even een mail naar de opfok sturen om te kijken of hij eerder kan/mag komen dan in de planning ligt. Want om hem nu te spenen en hem vervolgens nog n maand op stal te houden vindt ik ook zo sneu....