[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:12

jouw merrie is ook al uitgerekend zie ik SteffieA,en al wat spannends??

Faniek heeft de hengst echt nog geen merrietjes voorgebracht? Misschien dan toch de primeur voor jullie! Je hebt toch 2 kansen,het is gokken hé :D Ik hoop het voor jou,aangezien je toch zo graag iets wilt aanhouden!

Pauk misschien heb je het ingesteld dat je geen SMS terug krijgt? Dat heb ik nu ook gedaan. En ik wil eigenlijk toch liever een SMS denk ik :o ,maar ik heb geen zin om het te gaan herinstellen -O- :')

Kitzbi wat is Kate toch een mooi licht dametje!

Ik heb nog wat fotos van vanmorgen. Ze gaan wel eventjes de wei op overdag,maar niet te lang door het Belgisch weertje hier... en ik ben er nooit bij helaas..
Folieke haar oogjes zijn intussen helemaal genezen en ze is al lekker aan het ontkreukelen :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:14

hiboune schreef:
Pretty hoi oude bekende yes i am back :)

Neonlight Zeggen we niks meer :p

Sorry..... Y;(
Welkom back! :D

Wat is Kate toch al groot aan het worden!
En Pretty, wat een droppie is het toch. :D

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:14

Pretty hoe heb ik dat ingesteld dan := Tis een nieuwe simkaart

Faniek nog keer proberen, bij mij duurde het ook even maar hij doet het nu weer

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:18

@ SteffieA
Ja, je kan het echt niet veroorloven om langer dan een dag hier te kijken haha! Daar ben ik inmiddels achter.. ik kan bijna nooit zondag en maandag online en bijlezen en dan toch pff wat een waslijst van nieuwe berichten :))
Hoe staat het met je dame?

@ Pretty
Jups, maar heeft ook nog niet heel veel veulens gebracht en dit jaar zijn ook de laatsten, omdat hij overleden is...
Folie is echt te schattig, ik zou haar maar goed in de gaten houden, als ik langs kom is ze weg :))

@ Pauk
Hij is nu up and running, ga vandaag lekker staren :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:18

ehm Pauk dat is de BA zelf die je instelt,heeft niks te maken met de SIMkaart geloof ik. Ik kan niks vanbuiten zeggen want ik stel dat ding uit met de handleiding op mn schoot :o Maar je kunt dus instellen hoevaak je SMSjes krijgt van het alarm met statusupdates,bij ieder belletje bvb of iedere keer dat je wat verandert aan de instellingen,slaapstand,lighoek,etc..
Ingewikkeld hé? :')

Faniek fijn dat alles nu werkt! En het is best ver rijden om een shetveulen te komen kidnappen hoor,en we hebben hier 2 heel onaardige jack russels.. :') Kopen mag je wel :))

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:19

Behoorlijk! maar heb jij de smart alarm of een andere? Ga dr vanavond nog maar is voor zitten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:20

de smart :j met slaapstand,want je kunt hem nu ook zonder krijgen dacht ik.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:21

@ Pretty
Uhm wat moet bij mij werken :D?
Ik zal goede biefstuk mee nemen ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:24

de camera dacht ik toch? :o
Puh ik lig lekker toch zelf op de wacht,en ik ben niet te versmaden met een biefstuk :Y) (probeer es chocolade :') )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:25

hmm nou ik heb hem ook maar ik ga toch vanavond er even rustig voor zitten.. Alweer.. Kijken of ik het dan wel voor mekaar krijg

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:26

welkom terug hiboune!

vanmorgen winoa naar buiten gedaan maar zag allemaal kleine hoopjes mest in de stal liggen en toen ik bij haar stond gooide ze in 5 minuten tijd nog 2 kleine hoopjes neer.

uier weer vol,geen idee hoeveel voller hij nog word bij winoa..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:29

goed teken Inowa!! Deed Vera ook de avond voor ze veulende,stond te plassen en er kwam niks uit,toen rinkelden mijn alarmbellen uit. De keer erop stond ze kleine hoopjes te mesten en toen wist ik dat ik moest blijven waken :j Spannend!

Pauk moet lukken toch! Ik vind het jammer maar op afstand is het zo lastig uitleggen wat je moet doen hé,ik moet er ook echt gaan voor zitten met het ding en de handleiding op mn schoot. Eens het ingesteld is,is het wel zo makkelijk!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:40

Afbeelding
Gister
Afbeelding
Vandaag

Afbeelding
Ook vandaag

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:47

@pretty; winoa kijkt ook niet eens uit waar ze het neergooit,ik stond net achter haar en kon op tijd wegspringen gelukkig...ze hebben gisteren 2 uurtjes op de weide gestaan in het gras.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:59

zo,ik ga maar weer eens naar stal,ff mesten en opruimen en winoa nakijken....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:02

pretty schreef:
de camera dacht ik toch? :o
Puh ik lig lekker toch zelf op de wacht,en ik ben niet te versmaden met een biefstuk :Y) (probeer es chocolade :') )

Haha nee die van mij niet, die van Pauk zie ik weer :))
Maarrrrrrr bericht van het thuisfront de verloopstekkertjes zijn binnen, vanavond aan de test, hopelijk eindelijk beeld van de nieuwe cams zien *\o/*

Uhm heerlijk lekkere Milka chocolade met biscuit ^^?

@ Inowa
Kleine hoopjes is goed teken *\o/*

@ Pauk
Zo die banden zijn ech slap nu! Ik vind het grappig hoe de uiers van de dames ook zoveel op die van mij lijken qua groei en zo :))

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:12

Pauk: die maakt haast! :)
Faniek: ja, ze begint hem te aanvaarden hoor, ze vind het zelfs een leuk ventje!
Steffie: het is echt een geweldig karakter onze kleine, die is echt aanwezig, ook in de stal, brult alles bij mekaar! :)
Inowa: nou dat ze het er maar eens eindelijk uitgooit, zelfs ik begin ongeduldig te worden!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:35

Charisma eens ze afgespeend zijn worden ze vaak weer makke lammetjes hoor. Tot een jaar ofzo. Mijn hengstveulen was tot zn 11 maanden een lammetje en ineens begon ie tijdens het wandelen tegen me op te stijgeren. één keer en nooit meer dacht ik,de week erop was ie zn balletjes kwijt en ja hij had het gesnopen en nooit meer gedaan }>

Pauk zo zo daar zijn de deukjes ineens! Met zo een uier kan ze zomaar gaan bevallen *\o/*

Oeps Faniek,maar zo te lezen zijn jouw dames ook gauw weer te bewonderen op camera *\o/*

Inowa zo ook lekker zeg,krijg je een verse drol in je nek tijdens het controleren :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:47

Ja, we gaan gewoon consequent moeten zijn met hem en veel geduld hebben! Het is eentje waar je dingen aan moet vragen en niet dingen van kan eisen! :)
Maar er moet wat inzitten om er wat uit te krijgen he! ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:50

Pauk, dat schiet ook hard op!

Hier foto's van net van Aziza. Kling is helemaal lang, toch nog steeds harsjes, maar vanochtend dus al een voorzichtig doorzichtig drupje.. Poept al dagen nog maar hele kleine hoopjes, en alles slappe mest, ze is het ook echt zat, loopt wijdbeens omdat haar uier zo vol is.. Laat de baby maar komen! Al verwacht ik het aankomende nacht nog niet, maar het kan bij Aziza snel gaan, laatste keer had ze 's ochtends melk en stond het er om 2 uur 's middags naast, de keer ervoor om 12 uur 's nachts 1 mini drupje melk en 7 's ochtends veulen. We houden haar dus wel scherp in de gaten, zodra er melk is, gaan we ook niet meer bij haar vandaan.

Hier de foto's, foto's zijn rond 1 uur vanmiddag gemaakt, dus ze had al een halve dag op de weide gehad, uier loopt echt niets meer terug.

Afbeelding

Harsjes had ik er net afgehaald..
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:55

Toch een goeie kans dat jij morgen een veulen hebt AZ! Je loopt ook vast te stuiteren nu! :j

Charisma het hengstje waarover ik praat was ook een créme van een rijpaard geworden hoor! En dat wens ik je ook toe!
Het is toch extra speciaal wanneer je hem nog zelf gefokt hebt of als veulentje hebt! Die band die ik met hem had,had ik toch met geeneen ander paard,zelfs niet met mijn merrie die ik toch ook al 18 jaar heb.(is nu 20) Hij is mijn eerstgefokte veulentje en blijft dat ook hé.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:20

En we gaan weer verder... haha

@Hiboune, van harte welkom (terug) :D en die nieuwe vent wil ik ook wel graag zien ;)
Heel veel succces met de nieuwe start

@Brennie, jouw merrie Rilithya viel mij op moet ik zeggen. Uit de Lithya-stam denk ik zo haha. Vrienden van mij hebben een Lancet merrie uit die stam welke net een veulentje van Charmeur heeft gekregen.

@AZ idd goed gepland die vakantie. Spannend... :D

@Kitzbi dat halstertje staat haar echt enorm goed. Dat mooie rose tegen die creme kleur. In luf haha

@Lisch volgens mij was ik het nog vergeten :o maar Waika is echt een hele knappe merrie

@Pretty en Faniek, ja klopt Cas is vandaag aan de datum :D. Vorig jaar haar eerste veulentje werd inderdaad op de uitgerekende dag om half 10 's avonds geboren.... ik zit in spanning haha.
Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe het met haar is.
Ze staat op de kraamkliniek en ik heb haar al heel lang niet meer gezien aangezien ik haar (en het veulen van vorig jaar) bij mijn ex achter heb moeten laten.
Ik hoop dat ik op de hoogte wordt gebracht als het veulen geboren is...
Het is toch moeilijk heb je samen een merrie, samen een hengst uitgekozen, samen het hele traject van drachtig worden en scannen gevolgd, samen de dracht afwachten, en nu ???

Als ik het goed lees is de naam dus Folieke geworden? Klinkt heel leuk vind ik, lekker belgisch (geen belediging hoor ;) ).
Ik vind haar echt mega schattig.

@Inowa oooeeeehhh spannend!!!! Het wordt eens tijd dat Winoa haar spooksels weglaat en je je langverwachte veulenkind brengt haha

@AZ ik hoop met je mee dat het niet meer lang duurt (voor ons beiden :D )

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:22

Thx Pretty, ik hoop het ook hoor! :) En idd denk dat de band die je zo door de jaren opbouwt wel speciaal is!
Wel grappig eigenlijk, de eerste dag dat hij buiten mocht had hij al dadelijk over 2 balkjes gegaloppeerd en als je hem nu buiten zet, elk gootje en strootje, barstje en overgang van beton naar zand of gras, daar wordt vakkundig overgesprongen...voorzichtig is hij dus al! :+ Dat beloofd voor het hout later! :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:28

pretty Wat een klein schatje...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:39

Heb wel bijgelezen maar zit op me telefoon in destal van veroni want het hagelde echt super hard.. Hier is verder nog niks alleen een volle uier..