[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:11

Haboshof: Dwerggroei kent meer dan 320 vormen, dus tja ;)

Citaat:
Animal research indicates that there are more than 320 separate and distinct types of dwarfism, each with a unique genetic marker and characteristics.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:12

haboshof schreef:
Ik zou trouwens niet fokken met de pony van D_travis, maar ze heeft haar drachtig gekregen en dan is het anders.

Dan is het niet anders, maar travis kan er niks aan doen en kan er niks aan veranderen. Dat heeft er verder niks mee te maken dat (en travis zelf waarschijnlijk ook niet) niet met een dergelijke pony zou fokken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:16

@Charaz, knap dier!

En hopelijk komt er een gezond veulentje uit Noortje, ze kan wel bijna buikschuiven....

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:16

het was zowiezo niet echt de bedoeling om een drachtige pony aan te schaffen maar zoals ik al zei, we vielen voor haar. Mocht ze niet drachtig zijn geweest, dan zou ze het ook niet worden, en het was zowiezo niet de bedoeling om in de toekomst met haar te fokken, want daarvoor is ze ook niet aangeschaft om het maar zo te zeggen :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:17

en ja we hopen natuurlijk op een gezond veulentje :) net als iedereen :)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:22

stef schreef:
Haboshof: Dwerggroei kent meer dan 320 vormen, dus tja ;)

Citaat:
Animal research indicates that there are more than 320 separate and distinct types of dwarfism, each with a unique genetic marker and characteristics.

Ja en wat wil je daarmee zeggen? Ik zeg alleen maar dat ik niet direkt denk dat de pony van D_Travis een dwerg is. De mijne was het zeker wel
En natuurlijk hoop ik mee op een gezond veulentje voor Noortje..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:22

weet je wat voor vader er achter zit?
Veulen wordt zowiezo een drager, maar alleen als de vader ook het dwerggen draagt, heb je kans dat er een dwerg uit komt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:25

nee dat weet ik niet, zoals ze tegen ons gezegd hebben,schijnt het een appaloosa hengstje te zijn geweest, maar verder weet ik helaas niets..

ik denk dat we zowiezo eens moeten kijken of ze in normale conditie ook zo lijkt, of niet, maar goed kenners zullen het misschien zo wel weten.
ik heb ook nog wel meer topics van haar op bokt staan met fotos van haar, ook toen ze nog iets minder rond was, en daar lijken haar beentjes toch wel weer wat langer.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:26

Bedankt voor alle reacties!!

Klaas, mijn ruin, heeft de nacht goed doorgebracht, hij kon voorzichtig rondjes lopen maar had wel stress. Gisteren was hij echt electrisch, stijf van de spanning.
Vanmorgen was de pijnstiller uitgewerkt en schoot hij weer iets in de stress, wel iets minder als gisteren, maar ja hij kan ook geen kant op in de stal.
DA kwam rond de middag enten en ik heb metacam en een relaxer gekregen voor hem (spul wat ze ook op wedstrijd mogen tegen nervositeit)
Hij schrikt steeds zo van zichzelf en heeft ook pijn, hij zal wel wat banden/spieren verrekt hebben tijdens die gekkigheid. Proberen weg te komen van je eigen achterlijf..
Hij draait zich wel om in de stal maar staat grotendeels stil, hij durft niet goed te bewegen.
De metacam moet nog even inwerken, hopelijk helpt dat om de pijn weg te halen en hopelijk blijft hij niet zo van zichzelf schrikken want dan is het einde zoek en dat is niet de bedoeling.

Morgen begin ik met de relaxer en hopelijk doet dat iets.
Ik heb nu Venus maar in de stal naast hem gezet, die straalt rust uit.
Mijn knie en enkel zijn ietsje dik en gevoelig maar niets noemenswaardig.. het is alleen raar om je paard wat je zo door en door kent zo mee te maken.

onley schreef:
Magic-ice weet je wat mij inviel
ik heb mijn ruin toen laten corrigeren door mijn hoefsmid ik heb hem toen aan de buiten kanten achteren
hoger laten zetten door middel van keiltjes wat tussen zijn ijzers gezet werden
dit werkte heel erg goed (omdat ook tijdens het rijden zijn knie op slot ging)
en je merkte ook als het tijd werd voor de smid hij weer ging sloffen en struikelen.

Hij heeft er eigenlijk nooit last van gehad, dit is voor het eerst, hij heeft dan ook ruim 1 jaar stilgestaan en is sinds een paar maanden weer heel licht in training, maar het is wel een goede tip om de smid eraan te laten werken.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:30

arm paard, hopelijk doet de relaxer iets
en moet het ook herstellen door rust dan? schiet ie dan weer van het slot? of hoe zeg je dat..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:37

Hij moet eerst niet meer zo bang zijn, en geen pijn meer hebben, daarna denk ik dat hij veel moet stappen/trainen op lange rechte lijnen en niet op een rondje...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:50

Vaak lost een groot deel van het op slot schieten zich al op als de bespiering beter wordt,
je zegt zelf dat hij jaar niets gedaan heeft en nu weer licht aan het werk is.

Wel sneu dat hij zichzelf zo in de weg zit.
Dat op slot schieten is rottig genoeg, maar bang zijn voor je eigen lijf...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:53

Magic_Ice schreef:
Bedankt voor alle reacties!!

Klaas, mijn ruin, heeft de nacht goed doorgebracht, hij kon voorzichtig rondjes lopen maar had wel stress. Gisteren was hij echt electrisch, stijf van de spanning.
Vanmorgen was de pijnstiller uitgewerkt en schoot hij weer iets in de stress, wel iets minder als gisteren, maar ja hij kan ook geen kant op in de stal.
DA kwam rond de middag enten en ik heb metacam en een relaxer gekregen voor hem (spul wat ze ook op wedstrijd mogen tegen nervositeit)
Hij schrikt steeds zo van zichzelf en heeft ook pijn, hij zal wel wat banden/spieren verrekt hebben tijdens die gekkigheid. Proberen weg te komen van je eigen achterlijf..
Hij draait zich wel om in de stal maar staat grotendeels stil, hij durft niet goed te bewegen.
De metacam moet nog even inwerken, hopelijk helpt dat om de pijn weg te halen en hopelijk blijft hij niet zo van zichzelf schrikken want dan is het einde zoek en dat is niet de bedoeling.

Morgen begin ik met de relaxer en hopelijk doet dat iets.
Ik heb nu Venus maar in de stal naast hem gezet, die straalt rust uit.
Mijn knie en enkel zijn ietsje dik en gevoelig maar niets noemenswaardig.. het is alleen raar om je paard wat je zo door en door kent zo mee te maken.

onley schreef:
Magic-ice weet je wat mij inviel
ik heb mijn ruin toen laten corrigeren door mijn hoefsmid ik heb hem toen aan de buiten kanten achteren
hoger laten zetten door middel van keiltjes wat tussen zijn ijzers gezet werden
dit werkte heel erg goed (omdat ook tijdens het rijden zijn knie op slot ging)
en je merkte ook als het tijd werd voor de smid hij weer ging sloffen en struikelen.

Hij heeft er eigenlijk nooit last van gehad, dit is voor het eerst, hij heeft dan ook ruim 1 jaar stilgestaan en is sinds een paar maanden weer heel licht in training, maar het is wel een goede tip om de smid eraan te laten werken.

je zou hem bv ook de eerste paar x binnedoor laten kappen even aan je smid vragen dan halen ze aan de binnekant meer weg dan aan de buitenkant dat helpt ook al veel
en je veel trainen rechtuit bergjes op en zo dat is enorm goed

Ik heb me net een nieuwe rijbroek gekocht :o

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:54

D_travis: ik hoop ook dat de hengst die je merrietje gedekt heeft geen drager is, want ik ben er ook van overtuigt dat ze zelf een dwerg is. Erg dat de vorige eigenaar haar heeft laten dekken, maar ook dat kan onwetendheid zijn geweest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:55

onley schreef:
[
Ik heb me net een nieuwe rijbroek gekocht :o

Proest, ik heb ook geld uitgegeven vandaag..
Sjol en Toobs naar de paardentandarts..
En ook nog priveles gehad..
Ga postzegels sparen.. dat is voordeliger..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:56

persoonlijk denk ik dat zij gewoon uit een kudde komt waar dan een hengst bij loopt,en dan in de trant van we zien wel wat er gebeurt, iets wat je helaas vaak ziet.. maar ik weet verder niets van haar dus ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
dan kan het idd nog onwetenheid zijn, maar het aparte is dat het nog nooit eerder van iemand gehoord heb dat ze misschien dwerg is. en daarmee bedoel ik niet dat ze dat dus neit is, want ik geloof jullie best, ze is ook best apart gebouwd dat is zo.
maar goed daarom neit minder lief en leuk :+:

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:03

Ze kan toch ook hier in nederland gaan varen.....water genoeg op dit moment :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:11

ja idd dat maakt haar niet minder leuk en lief voor jullie :(:)Ik hoop in iedereval dat de bevalling goed gaat aflopen en ze een gezond veulentje ter wereld gaat brengen, daar duimen we dan maar met z'n allen voor ;)

Maar je ziet het aan haar korte beentjes, haar grote hoofd ten opzichte van haar lijfje en de algehele verhoudingen. Ik heb ook eens een dwergje gehad. Had een merrietje gekocht met veulen aan de voet. Dit veulentje was ook een dwerg. niet heel ernstig, maar het was er wel degelijk eentje. Gelukkig heeft dit diertje ook een goed thuis gekregen en is gecastreerd. Deze mensen zijn er ook heel blij mee en ik krijg ieder jaar wel een berichtje hoe het met hem gaat.

Sjolver, haha geld uitgegeven, ik ken dit fenomeen helaas, idd soms heb ik het ook wel eens dat ik denk van pff ik ga kippen houden :+

Linda, gelukkig is de diarree over van je kleine meid

Magic-ice, arme Klaas :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:32

kiepejanie schreef:

hey marcel,als je iets post dan moet je dat wel in het goede topic doen he :+ :D :D :D

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:15

Hoi dames!

Ik ben vorig jaar opeens uit het topic verdwenen( mijn excuus hier nog voor :o) .
Maar ik wil jullie toch allemaal een heel gelukkig en gezond veulen seizoen wensen!!!

Wij doen dit jaar niet mee, vorig jaar was (helaas) eenmalig ;) .

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:27

Hey Nada, Wat lees ik nou in je profiel? De papa van de bonte broertjes dood.. Wat erg!!!
En Falcon verkocht.. jammer..
Hoe is het met Myron?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:43

Ja Tango is ongeveer een maand geleden ingeslapen.. Heel erg, hij was nog veel te jong ;( .

Falcon was al bij geboorte verkocht aan mijn zus haar instructrice, maar die heeft hem helaas al heel snel weer door verkocht. Ik baal er echt nog steeds van...

Met Myron gaat het erg goed. Hij staat nu al een tijdje een behoorlijk stuk rijden van mij vandaan doordat mijn zus verhuisd is. Mijn zus gaat zelf wel een paar keer per week langs. Hij staat nu lekker samen met een fries veulen en het gaat erg goed met hem! Hij werd eerst wel een beetje een kneusje om te zien maar hij komt nu al weer wat beter in vorm. En hij blijft nog erg klein, maar we hopen dat hij van de zomer een groeisprint krijgt, hij krijg nu alleen hooi en staat veel buiten. Zal binnenkort weer even foto's van hem maken :D !

Hier ook alles goed met de merries en veulens?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:44

inowa schreef:
kiepejanie schreef:

hey marcel,als je iets post dan moet je dat wel in het goede topic doen he :+ :D :D :D

Sorry Marous, ik zat te :Z :z

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:46

*zucht* Ligt het nou aan mij en ben ik 1 grote zeur of wat? Ik zet gisteravond 3 emmers voer klaar, voor de boxen, wel met 2 meter tussen, want ze zouden er nog over kruipen om er bij te komen ;), kom ik vanavond op stal, wie staan daar nog steeds, de emmers, gevuld en wel. Hoe moeilijk is zoiets, of kun je daar nou echt over kijken. en waar ik me nog het meeste zorgen over maak, weer geen hooi meer en merrie die echt stro binnenschrokt. *zucht* wat moet je daar nou mee, ik ga het er dit weekend toch even over hebben. prima pensionstal, maar op die manier is er ook niks aan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:13

zitake schreef:
*zucht* Ligt het nou aan mij en ben ik 1 grote zeur of wat? Ik zet gisteravond 3 emmers voer klaar, voor de boxen, wel met 2 meter tussen, want ze zouden er nog over kruipen om er bij te komen ;), kom ik vanavond op stal, wie staan daar nog steeds, de emmers, gevuld en wel. Hoe moeilijk is zoiets, of kun je daar nou echt over kijken. en waar ik me nog het meeste zorgen over maak, weer geen hooi meer en merrie die echt stro binnenschrokt. *zucht* wat moet je daar nou mee, ik ga het er dit weekend toch even over hebben. prima pensionstal, maar op die manier is er ook niks aan.

daar zou ik denk ik snel klaar mee zijn
en kijken voor een andere stal als het financieel toch toelaat