Citaat:Animal research indicates that there are more than 320 separate and distinct types of dwarfism, each with a unique genetic marker and characteristics.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Animal research indicates that there are more than 320 separate and distinct types of dwarfism, each with a unique genetic marker and characteristics.
haboshof schreef:Ik zou trouwens niet fokken met de pony van D_travis, maar ze heeft haar drachtig gekregen en dan is het anders.
stef schreef:Haboshof: Dwerggroei kent meer dan 320 vormen, dus tjaCitaat:Animal research indicates that there are more than 320 separate and distinct types of dwarfism, each with a unique genetic marker and characteristics.
onley schreef:Magic-ice weet je wat mij inviel
ik heb mijn ruin toen laten corrigeren door mijn hoefsmid ik heb hem toen aan de buiten kanten achteren
hoger laten zetten door middel van keiltjes wat tussen zijn ijzers gezet werden
dit werkte heel erg goed (omdat ook tijdens het rijden zijn knie op slot ging)
en je merkte ook als het tijd werd voor de smid hij weer ging sloffen en struikelen.
Magic_Ice schreef:Bedankt voor alle reacties!!
Klaas, mijn ruin, heeft de nacht goed doorgebracht, hij kon voorzichtig rondjes lopen maar had wel stress. Gisteren was hij echt electrisch, stijf van de spanning.
Vanmorgen was de pijnstiller uitgewerkt en schoot hij weer iets in de stress, wel iets minder als gisteren, maar ja hij kan ook geen kant op in de stal.
DA kwam rond de middag enten en ik heb metacam en een relaxer gekregen voor hem (spul wat ze ook op wedstrijd mogen tegen nervositeit)
Hij schrikt steeds zo van zichzelf en heeft ook pijn, hij zal wel wat banden/spieren verrekt hebben tijdens die gekkigheid. Proberen weg te komen van je eigen achterlijf..
Hij draait zich wel om in de stal maar staat grotendeels stil, hij durft niet goed te bewegen.
De metacam moet nog even inwerken, hopelijk helpt dat om de pijn weg te halen en hopelijk blijft hij niet zo van zichzelf schrikken want dan is het einde zoek en dat is niet de bedoeling.
Morgen begin ik met de relaxer en hopelijk doet dat iets.
Ik heb nu Venus maar in de stal naast hem gezet, die straalt rust uit.
Mijn knie en enkel zijn ietsje dik en gevoelig maar niets noemenswaardig.. het is alleen raar om je paard wat je zo door en door kent zo mee te maken.onley schreef:Magic-ice weet je wat mij inviel
ik heb mijn ruin toen laten corrigeren door mijn hoefsmid ik heb hem toen aan de buiten kanten achteren
hoger laten zetten door middel van keiltjes wat tussen zijn ijzers gezet werden
dit werkte heel erg goed (omdat ook tijdens het rijden zijn knie op slot ging)
en je merkte ook als het tijd werd voor de smid hij weer ging sloffen en struikelen.
Hij heeft er eigenlijk nooit last van gehad, dit is voor het eerst, hij heeft dan ook ruim 1 jaar stilgestaan en is sinds een paar maanden weer heel licht in training, maar het is wel een goede tip om de smid eraan te laten werken.
zitake schreef:*zucht* Ligt het nou aan mij en ben ik 1 grote zeur of wat? Ik zet gisteravond 3 emmers voer klaar, voor de boxen, wel met 2 meter tussen, want ze zouden er nog over kruipen om er bij te komen, kom ik vanavond op stal, wie staan daar nog steeds, de emmers, gevuld en wel. Hoe moeilijk is zoiets, of kun je daar nou echt over kijken. en waar ik me nog het meeste zorgen over maak, weer geen hooi meer en merrie die echt stro binnenschrokt. *zucht* wat moet je daar nou mee, ik ga het er dit weekend toch even over hebben. prima pensionstal, maar op die manier is er ook niks aan.