Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:53

Jeetje Twinkel, ik hoop dat het allemaal in orde is!
Succes ermee en houd ons op de hoogte Lachen

@ hvjmerlin: Wat een gaaf veulen zeg! Kwijl GEfeliciteerd!

@ Flettie: Gefeliciteerd!! Nu mag jij ook volgend jaar lekker in spanning zitten Tong uitsteken

Gister heb ik Odin even helemaal geborsteld en getutteld enzo Lachen
Vond ze erg leuk merkte ik. Gelukkig loopt ze nu ook niet meer zo gevoelig. Vorige week waren haar ijzers eraf gehaald maar ze heeft d'r halve leven op ijzers gelopen. Ze liep heel erg moeilijk, maar nu gaat het weer goed Lachen
Vandaag nog precies een week!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:14

Twinkel? Hoe is het inmiddels, nog iets nieuws gebeurd??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:25

mirgino schreef:
hoeveel dagen dragen ze nu gemiddeld?

de mijne is op 312 dagen.

340 dagen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:29

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:45

Evy schreef:
@ Flettie: Gefeliciteerd!! Nu mag jij ook volgend jaar lekker in spanning zitten Tong uitsteken

Haha! maar ondertussen leef ik ook wel met jullie mee hoor Ja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:11

Flettie, gefeliciteerd! Echt leuk!! Party!!

twinkel, wel fijn dat de DA komt, dan kan hij er eens goed naar kijken... Succes!

Morgen wordt de oude stal van Ivanka opgehaald, maar papa is nog niet klaar met de nieuwe stal. Er moeten ergens nog een paar houten planken aan vast worden gemaakt en er moet nog een dakgoot aan, dus ja.. ze kan er in principe wel in, maar papa legt alles dus lekker IN de stal Knipoog. Erg handig...
Nu heb ik hem verteld dat hij alles UIT de stal moest halen of ophangen, maar niet IN de stal moest laten liggen omdat er dan grote kans was dat Ivanka erop ging staan en tsja.. een dakgoot heeft ook niet het eeuwige leven als er een 301-dagen-drachtig-paard op gaat staan Haha!.
Maar ja, we zien wel.. Clown .

Ik heb haar wei nu ook een stuk afgezet. Dan kan het achterste stuk bijgroeien, dat vond ik te kort worden. Mijn oom nog niet, maar ja.. dan kan het nu mooi bijgroeien en dan haal ik de afzetting wel weg als het veulen er is. Dan heeft ze maar zat gras Lachen .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:13

AAAH, ik wilde nog helemaal niet op posten klikken, maar mijn reactie werd geplaatst Clown
Tss...
Clown

Euhm ja, wat wilde ik nu nog meer zeggen?
Clown
Nu weet ik het ook niet meer hoor, kom straks nog wel een keer terug Knipoog.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:16

Odin kegelt!! Party!!
Twee van die gele harsdruppeltjes!!!
Spannend!
Maar dit zegt natuurlijk nog niks, een maand geleden kegelde ze ook al één zo'n druppel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:22

Twinkel hoe is het nu? DA al geweest?

@ Evy
Go jij! Go jij! harsdruppeltjes! (maar dat is geen kegelen Tong uitsteken)

@ Tinne
Jou papa is heel slim Haha!
Lukt het al met je digi?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:30

Mijn papa is idd heel slim Haha! Tong uitsteken.
Maarre, ik had me aangemeld voor de aanbiedingsbrief van de Mediamarkt en vanaf morgen tot de 11e juni alle digitale camera's -19% btw!
Dusse... misschien dat ik mezelf morgen of overmorgen ga trakteren op een Fuji Finepix S5500 Haha!.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:16

he verdorie, twinkel, ik had al een vermoeden dat het niet goed ging, omdat je niets liet horen, laat alsjeblieft zo snel mogelijk iets weten?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:53

Ja, het is wel erg lang stil bij twinkel nu, en ze zou het laten weten zei ze, krijg er wel de zenuwen van.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:41

Hoi,

Ik ben wel een beetje de draad kwijt ja. Maar het veulen is OK en Hon in zekere zin ook.
De Da constateerde dat Honey het veulen heel ver naar achteren en erg hoog draagt. Verdrietig Vandaar dat ze weeen en dus zelfs persweeen heeft. De slijmprop zit zelfs nog in de baarmoeder dus voorlopig even geen veulen.... Wel een merrie met weeen want die gaan niet weg.
Het enige dat ik kan doen is met haar lopen zodat het veulen naar beneden "zakt". Nou heel eerlijk gezegd zie ik dat ook niet zitten 's nachts..... Liever moet ze ook niet gaan liggen want dan krijgt ze het meest last.
Dus ik ga denk ik de nachtdienst in of zo..... Knipoog
Verder was alles prima, het veulen lag goed, leefde dus, en het zag er allemaal prima uit. Ook de merrie was in goede conditie en alles zag en voelde goed volgens onze DA. Ik had uit voorzorg al de paardenkliniek gebeld en niet de DA bij ons in het dorp. Daar was ik wel blij mee. Nu heb ik tenminste goede begeleiding van iemand die gelijk wist wat waar en hoe.
Bij ons op stal is vannacht een veulentje overleden, dus dat relativeerd wel behoorlijk. Hon is verder niet ziek en het veulen ook niet. Dus..

Ga ik vannacht REUZE hard duimen voor iedereen! Ik hoef toch geen veulen te verwachten maar ga dus nog wel even waken, met tussenpoosjes slapen. In de tijd dat ik dus wakker ben zal ik duimen dat alle veulens eruit komen.

Fijn dat iedereen zo meeleeft, dat doet echt heel goed. Dank jullie wel allemaal.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:49

jee twinkel lees het net pas gelukkig dat het op zich allemaal goed gaat snap dat je toch flink schrikt hoor is een prettig idee dat je nu wel weet hoe of wat en goede begeleiding hebt !!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:53

Oh, pffff gelukkig, daar ben je twinkel. Ik (en meer hier denk ik..) stelde me al hele andere dingen voor. Nu is dit ook wel weer wat aparts, maar het staat toch nog allemaal goed op de rit dan. Succes ermee, en houd ons op de hoogte he!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:16

Gelukkig heb je iig goede begeleiding, dat stelt je zeker meer gerust Ja ! Nou, fijn iig dat alles goed is met Hon en het veulen. Alleen is het voor Honey natuurlijk ook wel erg vervelend dat ze heel vaak met weeën loopt...
Maar ja, hopen dat zsm de slijmprop eraf komt en dan kan het pas écht beginnen!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:39

Gelukkig zeg Twinkel dat er niks ernstigs aan de hand is, het is wel heel vervelend zo voor de merrie... Maarja als straks dat veulen eruit is is ze dat ook weer vergeten.

Mijn merrie word nu heel goed in de gaten gehouden. De boer zegt wel dat het nog niet zo ver is, maar hij zet haar wel onder camera toezicht en met een birth alarm om, dus ik hou me ook maar gereedt....
Ze stond er in elk geval nog wel rustig bij, wilde nog al te graag eten, gaf nog geen melk, en vond het zeker niet leuk dat ik de singel om kwam doen.... maar haar supergrote stal vind ze wel weer leuk, kan ze zichzelf longeren in der box Clown
Wat mij betrefd is het weer koffietijd!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:42

Ja graag nog voordat Ivanka het veulen eruit gooit.
Het enige wat ik moeilijk vind is de machteloosheid, ik wil haar graag helpen maar dat kan ik niet.

Miss Sol: Ja denk je dat ze dat zo vergeten is? We willen haar eigenlijk weer laten dekken, maar vind het sneu als ze weer zoiets moet meemaken...
Ik zal proberen een foto te maken van hoe ze er nu bijloopt.. Ze ziet er niet echt florisant uit.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:59

Ze zeggen ook altijd bij vrouwen dat die vergeten hoe pijnlijk de bevalling was, als ze het kindje vasthouden. Ik heb al uit verschillende bronnen vernomen dat ze echt wel gelukkig zijn op zo'n moment, maar de pijn echt nog niet vergeten zijn Haha!.
En ik weet niet of een paard een goed geheugen heeft, maar ik denk toch dat ze zoiets niet snel vergeten hoor.

En twinkel, het duurt nog even voordat Ivanka haar veulen eruit gooit.. Ik mag toch aannemen dat Honey geen maand meer zo rond gaat lopen Knipoog.

MissSol, fijn dat je merrie ook zo goed in de gaten wordt gehouden! Ivanka staat dus vanaf morgen in de grote stal, ben benieuwd hoe ze het vind! En dan MOET ze, want morgenavond komen ze haar andere blokhut ophalen...
En aangezien ze graag binnenstaat... Schijnheilig
En graag eet Tong uitsteken

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:23

@ Twinkel: Gelukkig is alles in orde met het veulen Lachen
Ik hoop dat het een beetje naar beneden gaat zakken, want dit is natuurlijk ook niet fijn voor de merrie, de hele tijd van die weeën.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:05

Hee, daar ben ik weer eens in het Dikke Buiken Topic.. Ik lees altijd nog wel mee, maar heb het heel druk met school, dus ik reageer niet tot weinig.. Toch heb ik hier nog wat fotootjes speciaal voor Tinne van een merrie bij ons op stal die 18 juli is uitgerekend. Het is een Samber-merrie welke drachtig is van OOSeven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aardig dik he Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:24

Twinkel, gelukkig valt het nog mee, wel sneu dat ze nu met zulke heftige weeën loopt.

Tinne, je hebt een pm.

Boldly ik zie helaas geen foto's.

Mo groeit nu lekker door maar nog steeds bijna geen uier, ik ga er maar van uit dat dat op het laatst pas komt.
Eten gaat al wat moeizamer maar het gaat nog wel op, het duurt alleen wat langer dan we van haar gewend zijn.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 00:32

hèhè, wat een opluchting, twinkel, maakte me echt erge zorgen, maar het blijft natuurlijk kl*te voor honey....
flettie: gefeliciteerd!
en ik heb een makkie vannacht, ik slaap wel beneden bij de camera, maar er is een meisje die bij mij op stal staat en die moet leren voor school en die leert hier vannacht, ondertussen houdt ze de camera in de gaten en kan ik een paar uurtjes pakken...
kannie had een piepklein harsje vanavond aan een tepel,woho!
maar haar uier groeit nog steeds, dus volgens mij duurt het toch nog een paar dagen, weken, maanden..... Verward
morgen is ze uitgerekend, maar ik geloof niet dat ze zich daar wat van aantrekt. Boos!
ik ben vandaag begonnen met temperaturen, heb ik in een andere topic over gelezen, en dat vond ik wel wat. ben benieuwd of het werkt.
iedereen weer succes vannacht! tot morgen Slapen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:46

En? En? Nog veulentjes geboren vannacht?

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:58

Hier niet, maar tot nog toe heb ik keurige merries die netjes overdag bevallen. Nu maar hopen dat Largo dat ook doet Haha!