[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:29

Gefeliciteerd CF! <3

Inderdaad Inge, jezelf echt niet schuldig voelen. Hier had niemand iets aan kunnen doen en je doet alles voor je merrie. Dit was echt gewoon heel erg veel pech.

Gelukkig was Libby stabiel, ik hoop dat ze er goed uit komt! Duim nog steeds voor je.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:30

Dankjulliewel
Alles uit het boekje gelukkig als je dan de andere verhalen leest knijp je toch in je handen...
Ze is een super slim veulen binnen een kwartier stond ze zonder meer om te vallen en binnen half uur dronk ze al. Nageboorte na uurtje er af met wat oxytocine omdat bail altijd aan de nageboorte blijft staan spuit ik haar gelijk.
Voor ons was dit het dit jaar heel blij met 3 gezonde mooie merrie veulens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:31

Inge, het is echt vreselijk als het mis gaat met het fokken van een veulen, maar verwijt je niet dat je een veulen wilde. Duimen draaien nog voor Libby!

Nieky, hopelijk gaat het met de kleine Yarno vanaf nu goed en is alle harde mest eraf!

Charmfaith, van harte gefeliciteerd!

veronique56

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:36

Inge, zoals de anderen ook zeggen, verwijt jezelf niets. Je doet je best om een gezond veulen te fokken maar soms komt gewoon de pech van de natuur om de hoek kijken. Hopelijk blijft je merrie stabiel.

Charmfaith, gefeliciteerd met je veulen. Leuk ding zo.

Nieky, ik vind de 2 effen veulens het knapste. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak in NL ;).

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:37

Thnx allemaal :o

Charmfaith, gefeliciteerd! Prachtig veulentje <3

Nieky, hopelijk is het met Yarno vanaf nu in de stijgende lijn.
En zo leuk al je veulentjes, elk hun eigen karakter, dat is wel tof als je meerdere tegelijk fokt, al die verschillende veulentjes zien opgroeien.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:42

CharmFaith gefeliciteerd *\o/* en Annet ook een beetje met zo'n mooie nakomeling <3

nieky1993

Inge Hier kun je niks aan doen. Je hebt alles volgens het boekje gedaan en alle nodige zorgen voor je merrie geregeld. Dit is echt pure, botte pech geweest :(:) . Wat het leed niet minder maakt maar je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen.

Charmfaith knappe dame hoor. En 3x merrieveulen, dat is ook leuk :D zijn ze allemaal voor de verkoop?

Jolandje Altijd naar als ze zoveel last hebben van de kleine he :(:)

Vanmorgen stond Yarno te persen maar kwam er niks. Ong een half uur geleden kwam er nog een harde prop uit en nu is hij aan de racekak met parafine *\o/* hoe blij kan je zijn met mest :+ Dus durft te zeggen nu dat hij er grotendeels doorheen is.

Gisteren was Ashley ook 320 dagen en veilig om te bevallen. Als Yula en
Tina nu bevallen zijn hebben we er nog 3, dus begint rustiger te worden :D Even oude foto erbij van Ashley voor beeld bij de uier.
Afbeelding

Afbeelding

Balko

Gefeliciteerd CF! Plaaaaatje

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:09

Gefeliciteerd cf!

Mooi dat het ergste nu geweest is met yarno niecky.

Hopelijk herstelt ze goed inge!

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:20

Inge, je hebt je uiterste best gedaan en er komt nou eenmaal ook een dosis geluk bij kijken en dat is er helaas niet altijd. Dus verwijt jezelf niets. En succes en sterkte voor je merrie.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:23

Charm faith Gefeliciteerd. Mooi valk je.

Hopelijk is libby snel weer de oude.

Nieky fijn nieuws

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:26

Charmfaith. Wat een prachtig hoofdje heeft ze <3 nog wel lekker in de kreukels, maar dat is natuurlijk niet heel raar, ze is echt groot!

Suffie dankjewel. Vindt het altijd heel leuk om de veulens te volgen van mijn hengst.

Dinsdag hebben we een fotoshoot gedaan en kwam ook deze video uit. Zo gaaf <3

Nieky. Dat was nog even spannend. Fijn dat het nu lijkt dat de verstopping erdoor is.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:28

Inge, dit is echt domme pech. Mijn merrie heeft ooit een tweeling gekregen, 2 maand te vroeg en dood geboren. En dan zie je ineens overal tweelingen die het wel hebben gered. En dan dacht ik ook: Waarom bij mij nou niet. Zelfde merrie had bij het laatste keer ook een veulen die met het hoofd achterover was geslagen en er niet af kon komen. Daar ook met een keizersnede eraf gekomen.
Merrie is volledig hersteld. Dit is nu 6 jaar geleden en ze is inmiddels 24.
Ik duim voor jou dat Libby gauw weer de oude is

Charmfaith, gefeliciteerd met je prachtige veulen! Ik hou wel van die kleurtjes

Nieky, fijn dat Yarno is opgeknapt, nu zo doorzetten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:07

Charmfaith gefeliciteerd!

Inge dikke knuffel :(:) Hier kon je niks aan doen... Hoop dat je merrie er goed uit komt !

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Jolandje - Eowyn - 308
Moner - Libby - 320
Stal_HD - Gaya - 321
Goldenarrow - Valetta Apal - 321
Nieky1993 - Ashley - 321
Veronique56 - Chacha - 323
Astrea - Mirabeau - 324
Cp112 - Fleurtje - 326
Shadow33 - Voraya - 327
Cynthia82 - Fiore - 328
Us2001 - Gemma - 329
Luna2006 - Sun - 331
Nieky1993 - Yula - 331
Cp112 - Jolene - 332
Cp112 - Bertje - 333
Orange - Annabel - 334
Tammiebels - Deja Vu - 334
Corinadrenth - Oya - 334
xLeoniee - Abby - 334
Ciara_Lady - Nylke E.M - 335
Shadow33 - Her Highness - 335
Kiki1976 - Bo - 335
Kathleen_vW - Efeera - 339
Nieky1993 - Mirthe - 340
Nieky1993 - Tina - 341
Dddara - Don Dara - 345
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 371

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:07

Inge, vreselijk, heel veel sterkte en ik hoop dat Libby er bovenop komt. Neem jezelf niks kwalijk want hier kan je niks aan doen. Heel fijn dat er wel zo adequaat is gehandeld!

Gefeliciteerd charmfaith, heel knap veulen!

Nieky: fijn dat yarno er doorheen lijkt te zijn

Hier zijn we Vulina voorbij en inmiddels op dag 371 aangekomen, en ja ze is echt drachtig.
Ik word er wel een beetje nerveus van, ook na de verhalen hier maar ik ga er vanuit dat het komt als het af is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:21

Als die van mij 371 draagt dan is het bijna winter.....

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:23

Onze Libby van 320 dagen, gaat voor ons nu ook spannend worden, ook al verwacht ik de komende weken nog geen veulen
Laatst bijgewerkt door moner op 27-04-23 10:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:23

Marjoleine89 schreef:
Hier zijn we Vulina voorbij en inmiddels op dag 371 aangekomen, en ja ze is echt drachtig.
Ik word er wel een beetje nerveus van, ook na de verhalen hier maar ik ga er vanuit dat het komt als het af is.

Vulina en jij hebt nu wel een ereplaats in langste DBT dracht. Even PBtje naar nicole doen als die bevallen is :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:40

Weet niet meer wie het vroeg maar ons hengstveulen zijn diarree is geen diarree meer. We zijn geëvolueerd naar de dikte van een koeienvlaai. :) Nog niet helemaal normaal dus maar we zijn in elk geval op de goede weg. :j Billen zijn ook al een paar dagen niet meer vies. Aangezien hij al ruwvoer knabbelt en sinds eergisteren wat zemelen, geplette gerst en veulenbrokjes eet heb ik goede hoop dat zijn mest snel normaal wordt. Heb hem ook al 2x mest van zijn moeder zien eten iets wat hij vorige week nog niet deed.

Ik vind het niet zo erg dat zijn mest nog de dikte van koeienvlaai heeft. Gisteren had ik niets gevonden in de stal en was al een beetje dat hij nu verstopt zou geraken. Dan liever wat dunner maar dat je regelmatig iets vindt de stal. Hij is vrolijk, heeft energie nu kortom doodnormaal veulen nu. Wel eentje dat veel hengst gaat zijn vrees ik. :+

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:03

Charmfaith gefeliciteerd. <3

Inge je moet jezelf niets verwijten. Ik duim voor een voorspoedig herstel van de merrie.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:50

AM horses, erg mooie hengst, ook even op je insta gekeken maar wauw.

Nieky, die manen van Ashley :wow: .
En super van de kakjes van Yarno!

Het schuldig voelen is vooral naar Libby, zij staat daar nu met pijn en zonder veulen, ze is zo gek op veulentjes.

En ja als je relativeert weet ik dat we alles goed hebben gedaan maar toch he..
Ze is met vers sperma geïnsemineerd, was in 1 keer raak.
In het begin van haar dracht stond de baarmoeder mond nog wat open, hier is ze in opgevolgd maar is goed gesloten, ik voelde al de tijd het veulen erg weinig bewegen, maar dacht dan goh misschien dat paardenveulens minder druk zijn, ons andere veulen dat inmiddels 10 jaar is, was echt een stuiterbal in mama's buik :):) .
Ze was geënt tegen Rhino, heeft lang op de weide gestaan met altijd hooi tot haar beschikking omdat de dierenarts zei dat dit het beste was. Wel pas in de laatste 2 maanden met merriebrok begonnen, ook op aanraden van de dierenarts.
Wil dit vooral niet nog een keer meemaken, naast het emotionele stuk is het een aardige financiële aderlating.

Bij een vriendin van ons is afgelopen weekend ook haar veulen dood geboren, was wel pas in juni uitgerekend, je hoort het echt teveel :(

Ik blijf super blij voor iedereen met gezonde veulentjes, en erg benieuwd dus blijf zeker volgen.
Komen nog wat leuke kleurtjes hopelijk aan en mooie arabiertjes waar ik erg nieuwsgierig naar ben.

We willen graag terug opnieuw fokken, maar eerst zien of we een nieuwe sportmerrie aankopen of toch onze pony merrie laten dekken, maar geen idee of het al voor dit jaar is..

Ow ja vergeet ik bijna Marjoleine, langste dracht in het topic van dit jaar, we duimen voor de snelle inzet van bevalling en uiteraard een gezond veulen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:58

Gefeliciteerd Charm!

Marjoleine, ik heb met je te doen..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:02

Inge, ik snap je gevoel.. Ik heb dat jaaaaren geleden meegemaakt, een eigen gefokte merrie laten inslapen, nadat ze ging bevallen 6 weken te vroeg, compleet verkeerde ligging, veulen was er niet humaan af te krijgen, en met een martelgang 1% kans op overleven van de merrie na keizersnede. Ik heb toen ook serieus gedacht, ik ga nooit weer een veulen fokken..

Ook hier zien we wel serieuze complicaties, komt ook omdat risico merries graag uit handen worden gegeven en dan bij ons komen bevallen. Meestal loopt dat goed af, en enkelt niet.. Het is niet te voorkomen, zolang je er maar alles aan hebt gedaan..

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:38

CharmFaith gefeliciteerd! Mooi kleurtje!

Inge, ik heb zo met je te doen en begrijp je gevoel. Zelf een merrie (met veulen) moeten laten inslapen Ivm placentitis. Veulen was als overleden, maar lag helemaal verkeerd en kregen we er niet af. Merrie had te veel pijn en hebben haar ook moeten laten gaan. Voelde me ook zo schuldig tegenover haar.
Hopelijk blijft je merrie stabiel!! Ik duim mee!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:32

@Vulina heb jij dit jaar van klanten al dode veulens gehad?
En spreek jij van te voren af hoe om te gaan met dierenarts/ operaties? Of hoe gaat dat dan als t midden id nacht is, je de klant niet kan bereiken en er keuzes gemaakt moeten worden?