Wat erg Vulina! Dit is iets wat je echt niet mee wil maken
Mijn merrie gisteren hengstig gescand en naar Zangersheide gebracht. Beide eitjes waren 3.2 groot dus helaas bestaat er wel de kans dat het een tweeling kan worden. Hoop het zelf van niet natuurlijk!
Eilionora/Inowa, wat zien ze er goed uit, veel succes op de keuringen!
tanjaatjuhh
Geplaatst: 17-06-17 14:38
Hier vanmorgen ook helaas een dood veulen. Uit een maiden merrie , Wickie is vandaag ook nog eens jarig ook Arme ding. Moeder maakt het naar omstandigheden goed.
Wat een verdrietig nieuws Vulina, hengstje was echt nog niet "klaar" en al overleden voor de bevalling dan? Wat ontzettend zonde.
En dan nóg zo'n verdrietig bericht. Was het veulen ook te vroeg Tanjaatjuh?
Heel veel sterkte allebei! Hoop dat de merries goed blijven.
pretty
Geplaatst: 17-06-17 15:42
Tanja jij ook sterkte. Was je aan het waken?
Vulina wat zuur. Dan moet er vast iets misgegaan zijn in de buik.
pretty
Geplaatst: 17-06-17 15:44
Dit weer is moordend voor kleine veulentjes. Hier heeft het in weken niet geregend. Al wat er in de wei stond is verdord. Ik blijf slepen met water en ze op stal halen voor de schaduw,wat een rotweer. Vinny toonde alsnog tekenen van longontsteking,daar mocht de DA met spoed bijkomen. Gelukkig snel genoeg zodat hij snel weer opknapte.
Diva het is ieder jaar al geweest dat er dode veulens, dode merrie's zijn maar toen kon die 10 procent zoals overal beschreven wel voor waarheid. Dit jaar denk ik dat we hoger uitkomen.
suffie
Geplaatst: 17-06-17 17:29
Tanjaatjuhh en Vulina, voor jullie allebei een dikke knuffel
Pretty; wij hebben hier (Achterhoek) sinds de verhuizing ook geen regen meer gehad, vanaf 1 mei dus.......... Het is echt gort droog en alles heeft er last van. Weides zijn gewoon bruin en wat er staat is zo ongeveer hooi op stam. Gisteren was het 33 graden, vandaag slechts 20 en morgen zeggen ze weer boven de 30 Jij ook sterkte met je kleintje
Ja, Fotsy, dat klopt denk ik wel. Laatst was er iemand die een topic had geopend waar de DA had gezegd dat ruim 8% van de veulens/merries de geboorte niet overleefd. Toen werd er gezegd dat dat veel was, maar ik denk zeker dat dit aardig klopt hoor. Als je kijkt hoe "klein" het aantal volgers in dit topic is (ik durf geen aantallen te noemen), maar hoeveel dode veulens/merries wij hier al hebben gehad denk ik zelfs dat we ruim boven die 8% uitkomen
Laatst bijgewerkt door suffie op 17-06-17 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
stal_HD
Geplaatst: 17-06-17 17:29
Hinte en ennasil gefeliciteerd met jullie mooie veulens.
vulina en tanjaatjuh heel veel sterkte gewenst. Wat ontzettend jammer. Hopelijk de merries snel weer ok.