Die witte stipjes zijn kristallen. Teken dat de melkproductie op gang aan het komen is. Bij Savanne waren het hele mooie cirkels om de spenen en en paar dagen later lag Knox ernaast!
Ik hoop echt niet dat aagje ook nog die paar dagen aanhoud maar heb een gevoel dat het dit weekend nog wel eens zou kunnen zijn.
Stal_Wiza
Geplaatst: 26-06-15 20:19
Wat een boel nieuwe veulentjes!!! Gefeliciteerd allemaal! Ik zie weer een hoop mooie foto's!
Polleman, bedoel je dat ze op het zand loopt? Ik vroeg me af of ze wel eens ging rollen op de wei. Ik weet dat ze het heerlijk vindt om in het zand te rollen, vandaar dat ik haar even in de paddock had. Rollen deed ze ook direct. Nu zie ik haar af en toe in de wei ook rollen. Ze staat verder overdag op de wei.
Ik heb vandaag een mail van het KWPN gekregen. Ze willen Kratos scoren voor het nakomelingen onderzoek. Erg leuk en ben benieuwd wat ze van hem vinden.
Rox gaat langzaam vooruit. Op het harde worden haar passen langzaam wat ruimer. Als ik dit zo zie, weet ik niet of ik haar weer ga dekken. Dit jaar was ik het iig niet van plan.
Voor de wakers, succes!!!
GBlover, wel interessant die video. Hoe gaat het nu?
Bonny_CT
Geplaatst: 26-06-15 20:41
Van woensdag bijna leeg nu ineens zo. Kling lijkt ook wat op te zwellen
Witte stipjes is talg, heeft Neon ook altijd. Bij haar met name een week of 2 van te voren heel erg. Is normaal dat het er zit, maar zegt volgens mij niets over de bevalling, omdat iedere merrie het op andere momenten heeft.
Bij Jannie zitten er altijd witte puntjes en die kun je niet wegvegen of zo. Zijn gewoon stipjes. Vanmorgen had ze wel vocht, leek net of d'r tepels aan het zweten waren heel apart.
Fotsy
Geplaatst: 26-06-15 22:12
die stipjes heeft Flo ook altijd drachtig of niet, ik noem ze de stopjes , zitten erop zodat er geen vuil kan binnendringen, door het zwellen van de uier zijn ze natuurlijk beter te zien en als de spanning te groot wordt, ploffen ze er gewoon af.
hier zie je duidelijk dat ik de stopjes de ene speen had weggehaald om te testen, de andere kant zaten ze nog op
Nee, dat is niet wat bedoeld wordt Fotsy, wat jij bedoelt noem ik inderdaad ook stopjes. Dit gaat om kleine witte stippeltjes die op het uier zelf rond de spenen zit. Persoonlijk denk ik niet dat het talg is.
Dessy had die witte stipjes ook af aan op het einde. Ook dat uier wisselde steeds leeg en vol Leeg en vol. Tot ze kei hard bleven en vol met die witte spikkels erop. Toen ging het snel. Ook veel kleine plasjes en gapen alles voortekens/bereidingen.