[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:20

Ik wist het ook niet precies hoor, de datum van dekking van Goldy, maar dat kwam omdat mn vader het 'stiekem' had gedaan, als verrassing. Omdat ze het jaar ervoor gust gebleven was en we wel graag een veulen wilden. Ik kwam er pas achter toen hij haar na 7 weken had laten scannen en ze zeker drachtig was :+
(Ik was een weekje weg, dus vandaar dat ik er niks van mee had gekregen.)

Maar goed dat is een ander verhaal :+ Uiteraard had mn vader de data wel vastgelegd, sowieso ook omdat we zelf de administratie van de hengst moeten bijhouden. :P

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:24

wij krijgen de dekbon mee en daar staat ook de dekdatum op!
maar als je zonder papier fokt heb je dat natuurlijk niet, of is dat bij ieder ras of land anders?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:37

kyrkelover schreef:
Giolli schreef:
Zo ik ben even tot een ontdekking gekomen.
Na alles zorgvuldig geteld te hebben zit mevr. vandaag op 242 dagen dracht en niet op 257.... Zat er dus een stukje naast en dus niet 2 juni uitgerekend maar 18 juli? huh? kan iemand mij helpen? Haar dekdatum was 13 Aug. ' 11 ...snap er niets meer van!!!

dat klopt dan, dan loopt ze precies gelijk met mijn merrie.
Huh en Neon heeft zojuist terug gelezen dat ze in juli gedekt is?!?!
Volgens mij moet je nog even goed je agenda er bij pakken, neem aan dat je het opgeschreven hebt.

dat heb ik. 13 aug?! :?
Voor de mensen die vinden dat je je daarin niet kan vergissen:

Ik heb na de 2e dekking geen scan meer gedaan. Dat stond mijn vader niet toe, wat ik toen die tijd volgens mij ook gezegd had omdat de merrie van mijn vader is. (Officieel op naam)
Dus het was een beetje hopen en gokken. Ze is nu zeker weten drachtig, maar de dekdatum....Pff.
Hoe kom ik er bij dan Juli??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:38

pascalefjord schreef:
wij krijgen de dekbon mee en daar staat ook de dekdatum op!
maar als je zonder papier fokt heb je dat natuurlijk niet, of is dat bij ieder ras of land anders?

Omdat het niet zeker was heeft de hengstenboer mij nog geen dekbon uitgeschreven.
Kan inderdaad wel eens aan hem vragen, hij heeft dat natuurlijk allemaal genoteerd. :)*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:41

Lijstje van 12 april

RvdB Spirit 361 dagen
Rivj_Foxj – Foxy Diamond 348 dagen
Faline – Goldy 342 dagen
Peetje82 – Ruubs 342 dagen
Stalbluemoon – Cya 341 dagen
Bimmetje – Wilma 338 dagen
Foss – Anzaliek 337 dagen
Steffia! – Castrade 337 dagen
Al_Zwaraa – Aziza 336 dagen
Pretty – Lisa 335 dagen
Inowa – Winoa 334 dagen
Luckystory – Tempête 334 dagen
Muzefee – Heidehof’s Nathalie 334 dagen
Pauk – Orion 330 dagen
Diane_Basje – Rosa 328 dagen
JastieHorse – Marit 327 dagen
Foss – Misty 326 dagen
Muzefee – Heidehof’s Lieke 325 dagen
Muzefee – Heidehof’s Heaven 323 dagen
Pauk – Alonna 321 dagen
Hiboune – Bentley 320 dagen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:59

Vind ook beetje raar.. Heb hier zelf gedekt en gelijk uitgerekend op 340 dagen.. En ik weet het ook niet meer 100% precies zo uit mijn hoofd, maar ergens in mijn telefoon staat het nog wel haha...

Geen veulies vannacht?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:16

Bentley vandaag 320 dagen toch een mijlpaalbal zeg ik het zelf

De dekbon met data' s had ik vorig haar nov al binnen

Had het zelf natuurlijk ook wel bijgehouden

Zie dat er een merrie al bijna een jaar draagt is dat echt?!
Pfff als bent dat maar uit haar hoofd laat

@ bimmetje en jess heeft wilma al wat gedaan?hihi

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:31

Wow ... een Jaar lang dracht is echt wel heel veel.
Maar mocht een merrie hier zo lang dragen, laten we er dan maar vanuit gaan dat het veulen nog niet 'af' is en dus alleen maar goed is dat die nog even blijft zitten. ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:42

Prada, wat naar zeg! Wel fijn dat de merrie zo'n taaie is, en dat zij het naar omstandigheden goed doet. We duimen dat het veulentje er ook weer helemaal bovenop komt.

Hiboune, welkom terug! Fijn dat je alles weer op orde hebt. En natuurlijk direct gefeliciteerd met de mijlpaal!

Hier is Aziza vandaag uitgerekend en ze begint serieus op te schieten. Vanochtend flinke harsjes en toen ik die eraf haalde, verscheen er een voorzichtig doorzichtig druppeltje.. Vanochtend werken, en dan ga ik haar toch voor de zekerheid nog eens checken, denk niet dat het voor vandaag of vannacht is, maar het kan bij haar zomaar ineens overgaan in melk, en dan is het veulen er normaal gesproken ook binnen 12 uur. Dan moet ik morgen nog werken (maar als dat echt niet gaat vanwege Aziza kan ik dat afbellen) en daarna 1,5 week vakantie, dus laat dat veulen maar komen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:50

Dan heb je je vakantie goed geplant az!!

Ik straks bij veroni kijken maar verwacht niets.. Hoop dat het weer wat beter gaat worden dan kan alles mooi naar buiten.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:09

Mijn laatste werkdag is de 20 e dan heb ik bijna 3 weken vrij
En dan verwacht ik heeeeel veel veulentjes haha

Maar wel spannend az

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:35

Welkom terug Hiboune! Jij miste nog! :o

En Eefie op de kliniek.. Maar aan de beterende hand gelukkig!

Hier gaat het erg goed met beide kleine mini-dames, Bindi is ook helemaal verliefd op Misa.

Paulien 317 en Vardau 312 dagen vandaag.. Paulien ook al flink bezig met uier, die zal van t weekend op stal komen.

Goeie hemel..Net wortelkanaalbehandeling gehad.. Viel me alles mee, verdoving zit er nog in.. Maar men wat een pijn. |(

Dus als t lukt maar foto's maken vandaag, veel meer lukt niet

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:36

Bij mensen die bevallen kan ook de wand tussen geboortekanaal en anus uitscheuren door de bevalling.
Totaal ruptuur heet dat (heb helaas ervaring daar mee hihi 47 hechtingen rijker).
Hopelijk komt alles weer goed met jouw merrie en haar kleine.

Urtiga wil al weer Veeeeeel eten. *\o/* Alleen maar goed toch?

Hiboune wat fijn dat je alles weer op de rit hebt en weer mee komt kletsen hier.
Gelijk je merrie op 320.. *\o/* weer eentje die op het lijstje kan.

Faniek wat een stom gedoe als de post niet komt.
Ergerlijk. En als het vandaag komt heb je geen tijd om ermee aan de slag te gaan? :(:)

AZ dat klinkt wel heel goed... harsen en dan druppels yeuh dat is serieus.

Hier waren de uiers van Cantate vanochtend ook mooi dik en hard. Zal in de loop van de dag wel weer afslanken.
Maar ze is fijn bezig met de voorbereiding.
We zitten bijna op 320 (maandag) dus ik ben happy.

Heel raar: we hebben Tenna afgelopen maandag naar de hengstenhouder gebracht om te laten dekken, dat heen en weer gesjees met sperma vind ik wel heel lastig en alle DA's op het juiste moment op de juiste plek te krijgen is nog lastiger.
Daar Tenna toch geen veulen aan de voet heeft dit jaar was dit de makkelijkste oplossing.
Sinds januari is ze prachtig elke 3 weken hengstig. Dus bij de eerste tekenen deze ronde een afspraak gemaakt om haar weg te brengen.
Dat was maandag dus. Wordt ze dinsdagochtend opgevoeld zegt de DA dat we te laat zijn. Er zat een geel lichaam op de eierstok.
Maar ook twee follikels van 2,5 mm.
Paul en mijn reaktie waren beiden... te laat... onmogelijk!!!!
Zou het een geel lichaam van de vorige cyclus kunnen zijn? En zijn die 2,5 mm follikels voor nu?
Maakt an sich niet uit, we zijn vroeg zat en ze staat op de allerbeste plek die ik me kan bedenken. Maar ik ben nieuwsgierig wat jullie ervan denken wat evt. zou kunnen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:40

Eefie: gelukkig seg dat het beter gaat!! *\o/*
Nyckle: <3
Prada: wat erg seg, :(:) hopeljk knapt de kleine snel op en is mams niet te erg gekwetst voor de toekomst!
Muzefee: gekke nathalie, die houdt je goed voor de gek!
Jatsie: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat je blijft!
Giolli: hera was ook absoluut niet dik, wij wisten absoluut niet dat ze er zo'n grote in had verstopt :D en wel apart dat je je zo vergist van dekdatum :o
Hiboune: welkom!! Fijn dat je je leven weer op de rails hebt!

Hopelijk wat kleintjes dit weekend, al is het weer er niet naar! :brr:

We hebben gisteren weer geoefend met Rico aan het halstertje lopen, ging prima, hij heeft er iets van onthouden dinsdag! :) Hij is ook echt niet timide meer, komt zo naar toe, alles wordt afgelekt van gezicht tot schoenen! :) En Hera aanvaardt mij en eigenaresse ook goed, dus is wel leuk! Gisteren is hij lekker uit zijn plaat gegaan, maar hij was zo hevig dat hij lekkere schuiver heeft gemaakt en dus eruit zag als een modderbol... helaas geen foto }> heb hem lekker drooggewreven nadien en dat vond hij echt plezant! <3
Het blijft wel een dondersteen, hevig dat ie is, niet normaal! En helaas pindakaas...hij gaat toch schimmelen denk ik...heb gisteren de eerste witte haren in zijn wimpers ontdekt... :o :)

Muzefee: maak je schoen maar klaar om op te eten!! :+

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:45

Geen veulens??
Hier wel bijna veulen in de maakt..wusiena word vanavond geinsemineerd door Dutch Design

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:51

Dank je joto het voelt ook goed om weer terug te zijn hihi

Als het goed is worden er foto's geplaatst vandaag van bentley en van me hondje

De muts staat nu te eten ga er zo weer eens onder hangen ;)

Zie wel al een puntdak tevoorschijnkomen goed zo meis hihi

Charisma ook jij bedankt :)

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:13

Jeeh Roma wat spannend, ik duim toch voor een merrie voor jullie!!!!!
Maar als alles maar gezond blijft

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:27

pauk altijd weer een gedoe hé,het alarm herinstellen? Maar als je éénmaal die PIN code eraf gehaald hebt,lukt dat toch? Of koop je elk jaar een nieuwe SIMkaart? Ik weet niet uit mn hoofd hoe het moet,maar het staat denk ik mooi in de handleiding,want als IK het kan,kan iedereen het :')
Ik had vooral gedoe met die voice-mails af te leggen zodat ik niet steeds weer SMSjes kreeg. Maar nu is het OK.

Giolli ik zie toch ook een drachtige merrie hoor! Als ze nog zolang moet is het niet raar dat ze nog niet dikker is.

Prada alsnog proficiat met je veulen,maar wat een traumatische bevalling zeg voor je merrie en het veulen (en voor jullie)
Gelukkig gaat alles goed met haar. En het veulen,ik snap je niet zo goed,is hij eerder traag of is hij angstig? Dat laatste komt vast wel goed met tijd en geduld,al is het soms ook gewoon het karakter.

Nycle wat een ontzettende schattige foto,zo met die oogjes toe <3

Faniek wat jammer,dat zit je op iets te wachten,komt het niet..ik kan me voorstellen dat je graag alles op orde wilt hebben tegen dat het zover is. :j

Dwyne jouw merrie heeft dus ook zwangerschapsverlof vanaf nu! :j Dat het maar gauw mooi weer wordt hé.

Hiboune hé oude bekende,leuk dat je ook weer terug bent! En proficiat met je mijlpaal!

AZ zo dat lijkt erop alsof jij gauw een veulentje zal krijgen,super dat je dan ook nog es in verlof bent binnenkort!

Ik heb vannacht gewaakt bij Lisa en 2x vals alarm gehad. Ze is zo vreselijk veranderd in gedrag,ze is helemaal apatisch geworden,ze eet heel slecht ook nu. Haar buik is totaal weg,is niet meer in de breedte. Maar haar uier kan nog meer. Ik verwacht het nog niet meteen maar ze is het wel duidelijk beu. Hopelijk leeft ze op na de bevalling :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:42

Hengstenhouders schrijven wel vaker data die niet geheel kloppen op de dekbon is mijn ervaring.
13 augustus lijkt me heel sterk als dekdatum, aangezien je op 25 juli schreef:

Onderwerp: IBTTV 7 Waar zijn we gebleven? Oh in deel 7!

Giolli schreef:
Jongens... ;( Pistache is niét drachtig. ;(
Ze heeft het vruchtje waarschijnlijk verworpen.

EN;

[EA-TK-AP] [TK] Ruilen --> Hoofdstel tegen halstertouwen.

En daarmee kom je met een datum als 13 augustus met een datum precies buiten haar cyclus uit, en die 27/28 juli zit wel mooi in de cyclus.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:57

Afbeelding
Gekke Kate vanmorgen hahaha..

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:57

Pretty hoi oude bekende yes i am back :)

Neonlight Zeggen we niks meer :p

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:22

Pretty Dat had ik na lang moeite doen voor mekaar.. Maar ik krijg geen sms terug van dat kreng..

Ik ga zo richting Alonna mn mams belde dat ze apart stond, niet relax en in dr favo bevallingshoekje van een aantal jaren terug (toen deed ze het buiten) dus ik ga haar even binnen zetten zodat ik zicht op dr heb

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:35

AZ: Spannend zeg! Heb je recente foto's van de merrie?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:38

@ Pauk
Haha nou ik ben benieuwd, spannend in ieder geval! Zou leuk zijn een duo-bevalling!
Zou inderdaad erg jammer zijn, zeker nu ik wat wil houden.. ik wil gewoon een merrie voor mezelf en geen ruin oid. En gezien het leven in de buik ben ik er bang voor en ook nog dat Mani alleen maar hengstveulens heeft voort gebracht :))
Klopt het dat de cam weer vast slaat op wit beeld?

@ Pretty
Thanks voor de steun haha :) Ik weet het gewoon veel beweging, de draagtijd.. je kan er soms de klok bij dames op gelijk zetten, maar wat zal er een vreugde zijn als er toch een dame komt.. maar natuurlijk is het belangrijkste dat het gezond is.
Ik vind jou frummeltje zo leuk! Jammer hoor dat je haar geen Faniek hebt genoemd :P ;) De schaapjes staan ook leuk te koekeloeren.. en rare merrie is Vera zeker! Hoop dat Folie haar oogjes snel genezen..
Arme Lisa.. als ze nou gewoon gaat liggen en persen is ze er van af :D

@ Muzefee
Post is heel irritant en zeker als je zit te wachten dat het dan ineens niet komt..
Wanneer gaat die koe bevallen damn wat een uier! @

@ Jastiehorse
Heerlijk zo'n merrie die je voor de gek aan het houden is he..
Wat fijn dat je een gesprek hebt gehad met de staleigenaresse waar verbetering in zit.. zou mooi zijn als het nu ook allemaal zo vooruit gaat..

@ Balou_lover
Gaaf herdertjes zijn leuk! Ben benieuwd naar de foto's.

@ Eefiepeefie
Wat superfijn dat het zonder operatie is opgelost! De melkproductie moet goed komen, daar duimen we voor dat het zo spoedig mogelijk er weer is.

@ Faline
Spannend *\o/*

@ lisch
Mooie Waika! Geniale foto die derde :))

@ Giolli
Ik twijfelde een paar weken terug nog of Misty drachtig was zo rond de 270 dagen.. nu vind ik haar nog niet echt dik, maar ondertussen wel zichtbaar drachtig.. Misty draagt ook in de zij ipv naar beneden. En kijk naar Orion hoe slank zij is en zit ook een veulie in, komt wel goed :j

@ prada
Gefeliciteerd met de geboorte van je ventje. Een nare bevalling arm ventje :(:) Ik duim dat hij snel een vrolijke spring in het veld is.

@ Nyckle
Wat een geweldige foto!

@ Dwyne
Gelukkig wel en waar een wil is, is werk toch :))
Oef als mijn post maar niet verdwenen is... anders haal ik het maar alsnog in de winkel die het vandaag weer op vooraad zou hebben..

@ hiboune
Welkom terug! Dat klinkt niet als een fijne tijd afgelopen tijd.. maar fijn dat je weer een nieuwe start hebt op deze manier.
Gefeliciteerd met de mijlpaal van Bentley.. en tjah vanaf 320 dagen mag het komen en als het haar eerste veulentje is en ze heeft nu al flink uier... bereid je maar voor zou ik zeggen :))

@ Brennie
Wat een timing van de dames.. hier zit 20 dagen tussen en de dame die 20 dagen later uitgerekend is begon eerder met uier dan de ander :))

@ Al_Zawraa
Spannend!! Zou Aziza, Veroni of Nathalie nu de eerst volgende zijn :D?

@ Joto
Paulien heeft schot in de zaak.
Oee bah wortelkanaalbehandeling schijnt niet fijn te zien, beterschap :(:)

@ Tjinta
Gelukkig vanavond wel tijd, maar dan moet het er echt vandaag zijn, want vanavond komt mijn handige neef en als ik het niet aan de praat krijg wil ik even met hem kijken dan lukt het zeker.. Het duurt wel weer even als hij weer komt voor als het niet lukt..
He balen zeg betreft dat je te laat zou zijn.. hoop dat het toch nog aanslaat. Heb er verder geen verstand van betreft opvoelen en follikels en gele lichamen. Bij ons is het gewoon schouwen, willen ze of willen ze niet gedekt worden :))

@ Charisma
Wat fijn dat het met het halstertje lopen nu prima ging en hij zo aanhankelijk is. De eigenaresse van Hera heeft nu ook meer interesse in hem zo te lezen? Leuk! Volgens mij is het in ieder geval een heerlijke vent.

@ kitzbi
Hahah eerlijk he die spagaat eetmanier :D

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:50

Oké ben je een paar dagen niet in de gelegenheid geweest... moet je een half uur berichten teruglezen ;)

Ik zag twee verschrikkelijke berichten van Karola en LibertyLove.
Dat hoop je nooit als fokker mee te maken en ik kan niets anders dan jullie heel veel sterkte toewensen met het verwerken van dit verlies.

@Joto nog van harte gefeliciteerd met je merrieveulentje! Tja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
Leuke naam ook zeg.

@Pretty natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met je merrieveulen. O en zag net de foto's wat is ze geweldig schattig!!! Dat koppie met dat kolletje...

@Eefiepeefie jij van harte gefeliciteerd met je hengstveulen. Je merrie wilde duidelijk wat afwisseling in dit topic gooien :D
En wat heeft hij een gaaf kleurtje zeg.
Gelukkig is het gelukt bij Urtiga! Ik kan me helemaal voorstellen hoe erg je in de rats hebt gezeten. Ik heb heel erg geduimd voor jullie.

@Roontje, ook van harte met je hengste of course...

@Kitzbi die knappe Kate van jou toch... ze is echt fotogeniek!

@Clara jouw Hidden Surprise is wel een joekel niet?

@Gentle, oei dat is schrikken zeg. Nu alles weer in orde met Apollo?

@DL van harte gefeliciteerd nog met jullie nieuwe aanwinsten

@Nyckle; van harte met je hengstje. Ik ben heel benieuwd naar foto's :D
Valkjes zijn altijd zo apart vind ik. O en die heb ik inmiddels ook gespot, wat is hij knap en heel gaaf kleurtje.
O die laatste foto van jullie zo schattig...!!!

@AGarcia; bijholteonstekingen zijn verschrikkelijk vervelend, maar wel goed te verhelpen gelukkig (laatst ook een gehad, en een zere kaken dat ik had) . Hoe gaat het inmiddels?

@Dwyne; tjee idd schrikken maar gelukkig alleen wat spierpijn eraan overgehouden.

@Talishe; echt de perfekte kleur en aftekeningen :D

@Charisma; als ik al jouw verhalen zo lees vind ik jouw knappie nu al geweldig hahaha

@Bimmetje; dat is idd een goed oplossing van die singel. Alleen loopt onze Cas dan ook niet meer :D

@Prada; ook van harte gefeliciteerd met je hengstje. Stoere bles zeg.
Maar wel schrikken als het zo fout loopt qua uitgang. Hopelijk komt het allemaal snel weer in orde

en vanaf pagina 438 lees ik straks... snel weer aan het werk haha