Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:38

haai.

IS van harte met je merrie! wat ben ik blij voor jou dat ze er geen last meer heeft van benauwd heid.

Nou hier verandert wel wat uier.
en dr buik ook.
maar tja.. wanneer is het de dag!?!?

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:39

Nog 17 dagen

Sue_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:11

IS: gefeliciteerd! Geniet er maar van!!!

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:18

Pip heeft nog steeds niets, maar zo als ze er nu bij staat kan echt niet lang meer..
Ik denk dat ik morgen vroeg de veulen foto's kan gaan showen!!

Gefeliciteerd met het merrietje, gave naam!!

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:20

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:21

Dat is al een aardig buikje cojolly!

Nouran, Oehhh spannend! Heb je nog foto's ?

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:25

Iedereen met pasgeboren veulentje Gefeliciteerd!

M'n voornemen om steeds bij te lezen en te reageren wil maar niet lukken al probeer ik wel iedere dag de foto's te bekijken

Hier begint het langzaam aan wat spannender te worden. Kyra was afgelopen vrijdag uitgerekend.
Het uier is nog steeds niet vol al moet het voor een maiden al wel voldoende zijn. Heb ze hier al met minder zien veulenen.
De afgelopen paar nachten is Kyra ook erg onrustig geweest. Liggen, rollen, rondjes lopen enz.
Alleen het veulenen slaat ze steeds over
Ze staat ook al een paar dagen veel met haar staart te zwaaien en vanavond heeft ze hem nog geen seconde stil gehad. Ook draagt ze haar staart behoorlijk hoog, je kan er vanaf de zijkant onderdoor kijken ipv dat ie mooi aansluit op haar dikke bilpartij...
Buiten heeft ze het nog wel steeds naar haar zin, zeker nu de eerste groene sprietjes weer tevoorschijn komen.
Brok en wortels eet ze nog prima, kuil en hooi sleept ze alleen nog maar door de stal of staat ze wat in te plukken.
Verder is ze verdacht lief geworden en vindt ze kroelen en aandacht spontaan leuk. Normaal is ze helemaal niet zo.
Haar moeder heeft dat ook en verandert altijd de laatste dagen voor het veulenen in een kroelkip...

Vanavond heb ik voor het eerst gedreigd met maatregelen...
Afbeelding

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:31

haha marijeR ze is toch pas 2 dagen overtijd? Misschien gaat ze wel into navajo style ik hoop het niet voor je

IS gefeliciteerd met je veulen en wat fijn dat ze nergens last van had

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:37

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:40

Ik snap er echt niks van Ik heb al een paar keer geedit.. maar hij wil de bovenste foto niet goed doen?! Nouja, dan moet je bij die maar op de link klikken.

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:51

Afbeelding zit een spatie tussen denk ik !! nou zo staat dikbuikje er ook !

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:52

marlijntjuh heel hartelijk bedankt
collerpoint jij ook bedankt
ben niet zo handig

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:54

@ IS gefeliciteerd met je merrie en gelukkig gaat het goed met indian

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:56

cojolly: Mooie merrie zeg, ze heeft ook een hele mooie buik!

Marije: Ik wilde net om een update van Kyra vragen Gaat niet lang meer duren zo te horen, ben erg benieuwd, hopelijk ga ik de bevalling niet missen!! En je avater is trouwens geniaal

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:02

jolly moet 14 april bevallen

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:15

iedereen die inmiddels een veulentje heeft gefeliciteerd. Heb op het moment een beetje tijd tekort om alles door te lezen.

ff een vraagje voor de ervaren personen met drachtige merries.
Indy heeft sinds vanavond verhoging en dr uiers zijn keihard en gloeien zomaar.
Weet iemand of dit normaal is, of dat ik beter ff de va kan bellen.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:22

wanneer is indy uitgeteld? dit klinkt als een fikse uierontsteking!

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:26

geen idee...........kon de va ook niet zeggen. We hebben haar drachtig gekocht.
Ze kegelt nog niet, maar is aardig onrustig en loopt konstant met haar staart omhoog en naar haar buik te kijken en happen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:34

Femke's tietjes op 325 dagen dracht:
(dit zijn de meest ranzige tietjes die ik tot nu toe heb gezien hier...net een mensen ***)
Afbeelding

En ze is nog lenig zat!!
(ze doet aan zelf-tietbevrediging!)
Afbeelding

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:36

Leuke foto marije
cojolly leuke merrie aardig buikje ook al, maar dat mag ook wel ze hoeft niet zo lang meer
shiandy klinkt inderdaad als een uieronsteking, ik hoop het niet voor je, als ze zo onrustig is is ze misschien toch aan de tijd , hou t maar goed in de gaten.
Zo tinkerloos leuke merrie lenig hoor en wat een enorm lange manen, melkbar is nog niet enorm

Even off topic, ik wil graag een avatar maar t lukt voor geen meter zou iemand voor mij kunnen doen????

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:37

shiandy schreef:
geen idee...........kon de va ook niet zeggen. We hebben haar drachtig gekocht.
Ze kegelt nog niet, maar is aardig onrustig en loopt konstant met haar staart omhoog en naar haar buik te kijken en happen

ik zou de DA bellen, geen risico nemen, als het een uieronsteking is, geeft ze geen melk als het veulen komt!beter een keer voor niets gebeld, dan een heleboel ellende...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:40

Net als MarijeR is bij mij het voornemen om bij te blijven ook helaas mislukt hierzo! Maar heb nu toch even de tijd genomen om alles even bij te lezen!

IndianSummer: Van harte gefeliciteerd met je veulentje! Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat Indian er geen last van heeft gehad! Ben benieuwd naar de foto's!

Minni_muis ook een veulentje! Ik heb de foto's gezien en het is echt een scheetje! Lief hoor! Stoere vent!

Mabon ook een veulen! Een merrietje! Wat schattig! Heeft het meisje al een naam ipv Flappie?

Marije, die foto is echt geweldig! Heb je al met een peentje aan de achterkant gestaan? Of met een snoepje? Mischien komt het?

Ohw Sammie, nou hebben we geen foto's van Desiree haar buik! Morgen niet vergeten he?

Cojolly, leuke merrie heb je! En wat een toeter al! Van opzij valt ze wel mee, maar van voren! OEF! Wat een buik! Ze is mooi drachtig!

Oh jee, de merrie van Cayusejuuh is ook al uitgerekend! Wat spannend! Ben benieuwd wanneer het komt!

Snap van Ods heeft een ook al een lekker buikje! En ook al een uiertje! Wat een grappige uiertjes heeft ze! Mijn merrie had ook al vrij vroeg uier hoor, toen nam het weer af en nu is het weer aan het groeien! Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat!

Ik vind de merrie van Boldy ook zo gaaf! Zo mooi velletje! Boldy heeft toch in 2004 ook een veulentje gehad? Spannend hoor, nog maar een paar dagen!

Howw Dana, bij jullie duurt het ook echt heel lang zeg! Ze zijn alle 2 wel mooi (dik) drachtig! Staat mooi, dat blauwe kleurtje bij Cheyenne! Ze kan iig nog lekker gek doen!

Jeetje Frenia, wat heeft jou merrie al een uier! Die loopt vast niet over!Hoe krijg jij zo leuk dat tekstje op je foto en dat kadertje eromheen? Ze ziet er goed uit hoor! Lekker buikje..

Marlijntjuh, komt goed hoor met je paardjes en hun uier! Hahaha! Onze merrie's zijn gewoon een beetje vroeg, laten we het daar maar op houden! Hahaha! Maar je moet niet zeuren want puzzel heeft een flink uier! En ze zijn ook lekker rond zeg! Met die voetballertjes in hun buik! Hahaha!

Nou, dit is alles wat ik een beetje onthouden heb! Ben benieuwd hoeveel veulentjes er morgen weer bijgekomen zijn!

Succes voor alle wakers!

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:42

bedankt. Ik ga idd de va maar bellen. Laat morgen wel weten wat hij zei. Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Alle wakers succes vannacht.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:46

Nog 2,5 weken tot de uitgerekende datum, maar ik vind het al een ernstig buikje. Nog geen uier overigens. De foto's zijn van vandaag, tijdens de in-hand trail clinic van Corinne Menuti bij de Silvester Ranch. Heel geslaagd trouwens, heel leuk als je om wat voor reden dan ook niet op je paard kan rijden(bijv leeftijd van je paard of zoals ik, als je een drachtige muts hebt). Heeft het veulen z'n eerste traillesje alsvast gehad..!!!
Pooh vond het heel leuk om weer "aan 't werk" te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van boven is het helemaal een bijzet-tafeltje aan 't worden....
Afbeelding