Heel veel sterkte Inge… zeer heftig Ik duim voor je merrie
Jet
Geplaatst: 26-04-23 23:12
Jeetje Inge, wat vreselijk! Ook mijn duimen draaien voor je dat Libby het haalt! Een keizersnee is niet niks, ik hoop echt dat ze hier goed doorheen komt!
CharmFaith
Geplaatst: 27-04-23 01:12
Jeetje wat heftig inge... het veulen ziet ee inderdaad niet goed uit .. ik hoop dat je merrie er boven op komt !!! Ik duim mee!
Bailey is duidelijk aan het veranderen
21.00 uur
00.30 uur
Normaal heeft ze in de ochtend hars en dan tussen 20 en 22 uur een veulen ben benieuwd of ze het vanacht nog doet of morgen
Sterkte Inge… hopelijk gaat met je merrie alles goed…
_Inge
Geplaatst: 27-04-23 01:23
Zojuist nog gebeld door de kliniek, Libby is stabiel voor nu, ze hadden nog een uur nodig om haar dicht te maken. Daarna 3 uur in de recovery box en nu op stal. Morgen gaan we zien naar haar.
Wat ook zo pijnlijk was, wij waren in Antwerpen voor werk en Libby op haar bevallingsstal in zeeland de mensen van daar hebben ze gebracht naar Gent. Dus Libby was eerder in Gent dan wij, toen we aankwamen stond ze in de opvoelbox, ze zag mij en ik kreeg zo een zielig zacht hinnikje, arm popje, voel me zo rot naar haar, omdat wij een veulen wilden staat zij nu zo , het is zo een lieve merrie.
We hebben ze van te voren na laten kijken of ze geschikt was om nog een veulen te krijgen, steeds goed opgevolgd, en dan dit.
En dan te bedenken dat we iemand kennen die een merrie van 26 heeft laten dekken, die hij binnen gekregen had in de handel ,die zo al moeite met lopen heeft ivm weke koten en te weinig eten gaf dat ze zo mager was en meerdere keren koliek gekregen heeft en dan toch een gezond veulen op de wereld zetten, soms is het niet eerlijk, natuurlijk de merrie gun ik het, maar hem kennende steekt die ze weer vol dit jaar.
Het moet allemaal nog even landen, ging zo snel vandaag, vanmorgen gebeld of er al verandering was met Libby maar nog niks, toen in de middag melk lopen en erg snel erna de bevalling ingezet naar dit, je moet zo snel schakelen dat het bijna automatische piloot is.
Inge, ik hoop dat je ondanks alles een beetje hebt kunnen slapen
Cioccolato
Geplaatst: 27-04-23 07:09
Inge, dit is ook gewoon zoveel pech.. je kon hier niks aan doen..
Gefeliciteerd cf
nieky1993
Geplaatst: 27-04-23 07:14
Charmfaith gefeliciteerd met deze knapperd dat ging vlot
Het was hier een zeer enerverende dag gisteren. Alhoewel het niks is in vergelijking met wat Inge meemaakt .
Smorgens was yarno heel slecht door koliek, zo slecht dat we ons afvroegen hoelang we nog door konden gaan. We hebben alles op alles gezet met de veearts en nog 1 behandeling geprobeerd. En tot nu toe met redelijk succes want er is gisterenavond een hele harde bal mest vanaf gekomen. Hopelijk was dat alles van de verstopping en kan hij nu beter worden. Het is nog te vroeg om te juichen maar we zijn voorzichtig positief
JennyK We hebben idd nu 5 hengsten en 2 merries. Nu nog 5 merries te gaan om te bevallen.
DDDara verstandig idd om haar toch onder de camera te zetten, je weet maar nooit.
Kiki1976 Ze maakt er idd een potje van nu maken meerdere merries er hier een potje van. De een bevalt met ph 8 en zonder volle uier en de ander loopt een week met hars en ph van 5
Mdwstables gefeliciteerd wat een sjiek hoofd zit erop.
Petraaken Fijn dat kayto het zo goed doet nu. Is hij helemaal van de diarree af?
Fotsy Ze is idd een echt meisje he Een heel knap meisje
Kabayo Dat is idd mooi volgens bestelling dan Leuk dat je de lijst wilt blijven bijhouden. Zilver ziet er weer erg trots uit met dr kind.
Jolandje mss was het veulen heel actief ofzo? Maar dat is idd iets om in de gaten te houden.
Evelien_mg Dat is idd al een flinke uier. Maar die zal het nog wel een weekje volhouden gok ik zo. En dan is ze bijna veilig. Een paar dagen eerder zou ook niet zoveel kwaad kunnen.
Luna2006 knap meisje is het, best lange benen ook niet?
Imani_abby is dat geen mest water idd?
Plop1997 ik heb hier al veeluispoeder gebruikt tegen de luizen. Mss daar eens naar kijken?
Hier heeft de nieuwste kleine een naam: Eros Ook weer zo een kriebelkont
Nog wat fotos van Casanova. Dat is me een doerak probeerde al tegen mij op te springen, mooi niet vriend
En deejay is echt een rustig, pienter en lief kereltje. Echt zuiver zijn vader. Zowel in uiterlijk als in gedrag.
Tina is 341 dagen, uier mag nog voller en ph nog steeds 7. Even een foto erbij ook van Tina
Al_Zawraa
Geplaatst: 27-04-23 07:34
Gefeliciteerd CharmFaith!
Inge, fijn dat Libby stabiel is, ik blijf duimen dat ze er goed uit komt. En niet te hard zijn voor jezelf, jullie konden hier niks aan doen. Soms is het gewoon stomme pech en gaan dingen fout, hoe naar dat ook is..
moner
Geplaatst: 27-04-23 07:42
Inge, dit is gewoon zo’n ontzettende pech, een veulen dat niet goed ontwikkeld is. Je hebt zo je best gedaan om een gezond veulen te fokken, maar helaas kun je niet alles voorzien. Wel fijn dat de mensen van de stal waar je merrie stond, zo adequaat gereageerd hebben en haar naar Gent gebracht hebben. Waarschijnlijk daardoor leeft je merrie nog. Heel veel sterkte En je gevoel dat sommigen maar aan modderen met hun dieren en dat daar alles goed gaat herken ik, maar voor jou in elk geval de geruststelling dat je alles voor je merrie doet en je je nooit schuldig hoeft te voelen.
Inge, dit is echt domme domme pech. Hier kunnen jullie echt niks aan doen. Hoop dat alles goed komt met je merrie. Dikke knuffel
CF, gefeliciteerd
moner
Geplaatst: 27-04-23 07:47
Charmfaith, gefeliciteerd met een mooi merrieveulen, geeft ons bokkers weer moed Nieky, leuk al die verschillen in veulens, hopelijk is yarno nu vrij van koliek
nieky wat een geweldig leuke veulens heb je en ja ik hou eowyn goed in de gaten, ze is nu wel weer normaal rustig , gisteren schokte ze ook helemaal, dus ze had wel echt last van het veulen, hopen dat het allemaal goed gaat
inge zo naar je veulen. wel mooi dat libby het goed lijkt te doen, hopelijk zet het door en mag ze snel weer naar huis
Inge, hier kon niemand iets aan doen. Ga jezelf dus ook geen verwijten maken alsjeblieft. En dat je jezelf afvraagt wat je anders gedaan had kunnen hebben is normaal, maar weet dat je niks anders had kunnen doen. Hopelijk knapt Libby snel op.