Ik knijp ook zeker niet in de uier maar bij haar komt het er echt super makkelijk uit.
Fotsy
Geplaatst: 04-04-19 14:36
Ph ik test ook alleen als er makkelijk wat uitkomt en bij hoge ph maar om de paar dagen en altijd zelfde speentje. stopjes zijn er wel snel weer terug op dus over infecties zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik was wel altijd men handen.
Ohjee angelspam die zit eraan te komen zo te zien. Zijn je strips heel oud? Want als ze al even liggen en aan de lucht zijn blootgesteld geweest dan werken ze niet meer zo naar behoren, heb ik ondervonden. Dus ik doe ieder jaar nieuw pakje open
Ik heb mijn pH strips gewoon bij de holland & barret gekocht! Voor de persoon die vroeg waar je dat kon kopen
AstridJ
Geplaatst: 04-04-19 14:44
Als het er onder de 320 dagen niet vanzelf uitkomt zou ik ook niet testen nee. Ik knijp ook niet echt in de uier of speen. De eerste keer dat ik Vlinder kon testen was niet bewust. Ik voelde aan de uier hoe hard deze was en toen spoot er een straaltje melk uit, dat was 2 weken geleden met 310 dagen. Ze staat sinds een week stil qua PH en uier dus ik test nu maar af en toe, en alleen als het geen moeite kost dus als er druk achter staat.
Ik heb trouwens 2 verschillende soorten, heb ze beide gebruikt. Deze die de meesten hier hebben:
En deze, en die vind ik eigenlijk fijner. Die verkleurd namelijk niet zo snel na een aantal seconden zoals die gele strips, dus je hebt iets meer tijd om een foto te maken. Voor mij wel belangrijk want ik loop daar altijd mee te klooien, kom dan een hand te kort, en die andere gele trip is dan alweer donkerder gekleurd.
Byou heeft iedere keer wit op haar benen, maar niets aan haar spenen. Ik ben eerder naar huis gekomen vandaag uit m’n werk omdat ze vannacht haar muesli niet heeft opgegeten. Ik hoopte dat dat een teken was, maar ze staat nog rustig grasjes te eten.
Fotsy nee de strips zijn nieuw. Heb ze eergisteren pas besteld en vanmorgen binnen gehad
Voyou dat is toch wel heel raar zou je zeggen.
Ben mijn merrie via cam in de gaten aan het houden. Ze staat best rustig alleen niet op de plekken waar ze normaal staat. Ook draagt ze haar straat van zich af.
Knolselder
Geplaatst: 04-04-19 15:18
Voor mij zijn die strips altijd een erg goede meter. Zéker bij de merries die ik goed ken weet ik dat bij een bepaald ph ik echt binnen de zoveel uren een veulen kan verwachten en extra moet opletten. Of zelfs aan de stal moet blijven. Hier druppen ze namelijk niet altijd.
Vorig jaar een merrie die niet eens een vol uier had. Ph daalde wel wat dus dacht die schiet vannacht wel voller (was een maiden). Maar 1u later lag er een veulen achter. Daar was de ph dus de enige indicatie dat er echt wat op til was. Uiertje 1 u voor veulen Merrie was ook al wel overtijd.
Ik ga er niet aan melken, maar 'knijp' wel eens een keertje.
Imre
Geplaatst: 04-04-19 17:32
Hier valt met in theorie nog 19 dagen te gaan nog weinig te testen. Dit is haar uier vanavond.
Haar buik heeft vandaag wel een andere vorm dan gister, maar dat is op de foto niet echt te zien. Veulen lijkt heel laag te hangen en vooral links te liggen.
linda2008
Geplaatst: 04-04-19 17:38
Tinniie schreef:
Af en toe heb je merries die weken met een mega lage ph rondlopen (Marije heeft zo eentje geloof ik?) Maar ik zou ze idd wel goed in het oog houden.
Ik heb er ook 1 gehad in 2017... 6 weken Maar ik denk eerlijk gezegd dat er niet genoeg vocht op die strip is gebruikt omdat er plekjes tussen zitten waar niks zit...
Vulina, Desi, Cio, Caesar gefeliciteerd met jullie veulentjes!! Wat vervelend zeg die opstart problemen. Desi gelukkig lijkt het bij jou nu goed te gaan. Cio hopelijk gaat jullie veulen binnenkort ook drinken bij moeder.
AM wat grappig zeg dat rondje om de ogen.
Kabayo dat blijven dan rotdagen.. hopelijk voor zilver straks een gezond veulentje!
Moet zeggen dat ik amper nog naar de uier van mijn merrie heb gekeken. Als ze rolt kijk ik wel even vluchtig, maar ook niet echt nauwlettend. Sarona zit nu op 303 dagen dracht.
kelly534
Ik ben net thuis. Banden kunnen echt niet slapper. Uier kan zeker voller met name de spenen. Heb haar opnieuw getest met een straaltje vocht op een strip uit het midden van het pakje en de test blijft laag.