[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 06:28

Welke camera is dat suffie

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:07

Ik heb hier ook een gestrande walvis. := :=

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:10

Aniekr , cottier, Chinees spul, invoerrechten kosten meer dan cam zelf maar hij werkt prima, alleen moeten we hem nog verhangen naar de nieuwe stal

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:33

Aniek, dat was ik ;) geen internet en kan ook niet aangelegd worden omdat het geen adres heeft

Equinovum heeft nog altijd wifi nodig. Als je al wifi hebt, zijn er genoeg goedkopere alternatieven.

Annelies, wat een luxe dat je moeder dat zo in de gaten kan houden. :)

Tja voor dit jaar heb ik besloten om mijn merrie elders te laten bevallen maar voor volgend jaar moet ik toch gaan kijken of ik het zelf kan doen. Niet erg gemakkelijk als je geen internet op stal hebt, 10km van stal woont en 75km van stal werkt :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:35

Wij hebben een IP camera in huis hangen, ook via Ebay :) wij hadden het geluk geen invoerrechten te hoeven betalen :j

Alleen heb ik er niks aan bij de paarden, want ik heb geen stroom daar :+ :') dus ik ga gewoon weer de melkstrips gebruiken :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:39

Wat ben ik blij dat ze bij mijn vriend aan huis staan.
Nu nog dag en nacht op de wei maar zodra we begin/half maart zitten dan gaan ze snachts op stal.

Dan kan ik mijn bed uit rollen,trap af en door de keuken zo naar de stal.
Kost me maar hooguit 2 minuten.

Die camera's zijn veel te ingewikkeld.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:43

Maar inowa, hoe vaak per nacht ga je dan checken?
Lijkt mij juist ideaal als je ze aan huis hebt, dat je alleen even op de camera hoeft te kijken en zo weer verder kan slapen als er niks aan de hand is.

Robynn, vertrouw je op alleen melkstrips?
Die waren bij mij vorig jaar niet zo betrouwbaar :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:52

Maar elke keer je bed uit breekt je ook op op Den duur. Dan nog ben ik heel blij met mn Camera. Een oog opentrekken en verder slapen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:03

we hebben gelukkig merries die heel duidelijk zijn in symptomen en daarnaast zijn we met 2 dus kunnen we afwisselen.

is niks nieuws eigenlijk,moeten er soms ook snachts uit omdat er een koe moet kalven.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:12

Ik woon zo'n 30km van stal, maar kan als het geboren wordt gelukkig daar slapen. Lijkt me inderdaad zo fijn om wakker te worden, op de camera te kijken en dan weer verder te slapen.

Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat. Ben een beetje een slechte slaper, dus hoop dat ik ook weer makkelijk inslaap enzo :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:15

Cemlys schreef:
Welke camera is dat suffie

Een bladzijde terug heb ik de foto + handleiding geplaatst.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:23

Whisper is kreupel ;(
Het kan der knie zijn of een hoefzweer.
Staat nu dus in een hoefzak met soda.
2 keer per dag 10 min. stappen.
Hoop voor Whis dat ze snel beter loopt.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:08

Nou ik haak ook even weer in hoor. Reageren op iedereen doe ik maar even niet. pfff heb er de energie niet voor. Er wordt zoveel gekletst. :+

Hier ook een camera van de aldi. En een halstergeboortemelder.
Ook ik heb de paarden niet bij huis staan, maar tegen de tijd dat ze een veulen krijgen bouwen we profisorisch een bevalstal in de garage/schuur. Deze zit aan ons huis vast. Hier gaan de zwangere dames elke avond slapen en tot nu toe ook bevallen. Het liefst wil ik de beval stal iets groter hebben, want als ik er twee bijna gelijktijdig heb, heeft de ene iets minder ruimte dan de ander. En eigenlijk te weinig voor het fijne bevallen qua ruimte. Maar ik kan het grote hek openschuiven zodat er meer ruimte is.
Maar voor nu bevalt het uitstekend. Ideaal beeld met infrarood. En een alarm om je wakker te maken. Natuurlijk is het niet geheel sluitend want sommigen weten het alarm af te werken vlak voor de bevalling. En dan gaat hij niet af. Of ze gaan staand bevallen. Ook niet fijn natuurlijk. En dan ben je gewoon net een paar minuten te laat. Heb ik ook al twee keer meegemaakt.
En ik heb maar 1 alarm. Heb er eens twee tegelijk gehad en de een had het alarm om, want zij was net even eerder aan de beurt en vervolgens ging de ander snel bevallen. De bevalling net gemist, maar gelukkig is alles goed gegaan.
Ondanks als je de wekker ook nog om het uur zet, kun je ze alsnog missen :7

Hopelijk knapt whisper snel weer op. Niet leuk kreupel.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:17

AZ, wauw, wat is die alweer rond zeg! Blijft een mooi gezicht vind ik, die megabuiken. Fijn dat je huis verkocht is; hopelijk valt het alles bij elkaar nog een beetje mee. Weer een periode afgesloten, lijkt me.
Pretty, dus Karin is al aan de voorbereidingen begonnen?! Leuk leuk. Ook al duurt het verder nog even, de eerste stapjes zijn er... Klinkt als een handige camera; benieuwd hoe je het gaat ervaren. Alhoewel die Aldi-camera's ook goed klinken. Bij ons staan alle merries op de wei, dus een camera heeft geen zin. Gewoon gáán bij alarm :D Ach, alles voor het goede doel. Ik heb zelf (helaas) nog geen werk, wat in het veulenseizoen dan maar even een gevalletje 'elk nadeel heb z'n voordeel' is.
Suffie, ook al zo'n mooi helder beeld. Fijn!
Hihi, zwangere Imperiosa met een vreetbui; tja, daar mag je haar niet voor op haar kop geven, dat zijn de hormonen :+ Maar hopelijk houdt ze het bij 1 uitstapje. En jij gaat echt survivalen lees ik wel. Stoer. Hopelijk valt het weer mee en is het goed uit te houden.
Luna2006, wat een rotbericht. Sterkte. Mooie foto heb je erbij gezet.

Hier zitten de eerste 3 merries inmiddels onder de 100 dagen grens. Er zitten flinke buiken bij! Alleen Bibian toont niet echt drachtig; benieuwd of er nog wat in zit :( Destijds bij het scannen was het een niet al te groot vruchtje, dus wellicht zat het toen al niet goed. Zou jammer zijn, maar het hoort erbij.
Zaterdag komt onze nieuwe hengst (nou ja, gehuurd voor dit jaar). Ik heb een beetje slechte verhalen gehoord over hem afgelopen zaterdag op de hengstenkeuring, dus ik ben erg benieuwd hoe hij zich gaat gedragen 8-)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:20

Sterkte voor de kwakkelaars :(:) Hopelijk gauw er weer bovenop!

Hier heel druk dus alleen bijscrolltijd nu, sorry Y;( Miepje is supervrolijk en zit lekker in haar vel, Pinda groeit gestaag, niks te klagen dus! Alweer op 183 dagen <3 Gaat hard!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:24

Arianne hopelijk is ze nog gewoon drachtig maar met een klein veulentje.

Vientje gefeliciteerd met je verjaardag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:29

Ojee nog meer kwakkelaars, sterkte!

KBK hopelijk een super dag vandaag en morgen.

Vientje gefeliciteerd.

Arianne, hopelijk vallen de verhalen mee!

AZ fijn dat je huis verkocht is.
Hier krijgen we weer kijkers aankomende zaterdag, afgelopen zaterdag ook al kijkers gehad. Hopelijk komt er wat uit hihiihi, kunnen we zelf ook verder gaan kijken.
Wel al eerder kijkers gehad maar dat werd hem uiteindelijk niet (2 afhakers omdat ze het te groot vonden, ja kan blijkbaar ook hahaha. Een paar andere omdat ze het financieel niet rond kregen).

Met Bo gaat het prima. Vandaag op 243 dgn.
Ben benieuwd wat het weer gaat doen met a die sneeuw en vorst voorspellingen. Lijkt me wel erg leuk om wat dikke buiken foto's te maken in de sneeuw.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:41

Patrick, sterkte met whis

Arienne, oeii haha hopelijk valt het mee

Mathilda, ja zo zie je maar, zelfs ondanks de beste voorbereiding, kan je het missen...

Voor Star nog 88 dagen te gaan :D
Nog 48 voordat het veilig zou moeten kunnen komen... (Ze zit dus op dag 252) :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:55

En hier dan het aangekondigde bericht: Imperiosa zit op 242 dagen, DUS......*tromgeroffel* ...Vanaf nu aftellen met maar 2 cijfers meer *\%/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hoe zit dat eigenlijk met die mini's die al zo ver zaten? Waren dat niet jouw merries Marije? Hoe zit het? Al iets te zien? :o :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:58

Stal_HD, dat hoop ik ook! Bibian heeft nu 4x een veulen gehad, 4x een hengstje. We zouden zo graag eens een dametje uit haar lijn hebben!
Haha, en ik hoop ook dat het meevalt met het hengstje. Bron was de vorige huurder, dus betrouwbaar. Nou ja, en anders redden we ons er wel mee. Ik had er vanaf het moment dat mijn man met het idee kwam hem te kopen al geen goed gevoel over; gek is dat dan toch.

Jeeej Crines, de pompons! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Arianne op 14-01-16 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:58

Netjes hoor Suffie dat beeld!

Wat zalig toch gewoon naar je paard kunnen kijken terwijl je in huis of elders bent. Ik wil het oohook. :D

Ik gebruik dus melkstrips,een halsteralarm EN nu wil ik nog een camera. Dan heb ik alles geloof ik. :o

Doordat zo een alarm toch wel vaak vals alarm kan geven (naargelang de merrie :P ) is een camera erbij ideaal! Zoals je zegt,oog opentrekken,aah slapende merrieeeezzzzzzzzzzzzz. :z :D :D

Aah balen Patrick dat Whiz kreupel is. Ze is niet net bekapt? :(:)

Crines gefeliciteerd met je mijlpaal dan toch nu. :P

Arianne volgens mij zal die hengst zich wel gedragen als hij een wei vol merrie's krijgt. O:)
Stel hem eens voor?
Oei dat gevoel is wel niet zo fijn.
En ik hoop dat Bibian drachtig is...misschien doet ze het eens anders en geeft ze een merrietje.

Vientje gefeliciteerd!

Telt al lekker op Linda!

Aniek succes met de verkoop van jullie huis! Altijd stresserende tijden.

Dit was Karin haar uier gisterenavond toen ze binnenkwam. Toch nog wel wat zucht dus. Het is wel zacht en vanmorgen was het ongeveer hetzelfde.

Niet flatterende foto van Karin in haar stal.

Afbeelding

Uiertje

Afbeelding

Nikita heeft nog helemaal niks van uier.

Afbeelding

Hmm ik moet straks maar eens uiertjes gaan scheren. :')
Laatst bijgewerkt door pretty op 14-01-16 12:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:02

Hij heeft hiervoor ook bij merries gelopen. Lijkt ook vooral op een trauma, dus het dier kan er ook niets aan doen. We zullen er wat liefde in stoppen :D
http://www.hengstenhouderijvwanrooij.nl ... sehei.html Dit is 'm.

Ha kijk, dus er blijft toch wat zucht zitten nu? Is ze altijd wat ver van tevoren met dit soort tekens?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:07

Ja,ze is altijd wel wat vroeg met deze tekens. Ze heeft al eens placentitis gehad dus dat hou ik wel flink in de gaten. Maar dit is echt puur zucht en slap. Zodra het harder zou worden gaan mijn alarmbellen af. Maar daarvoor neem ik nu al foto's,om het beter te kunnen opvolgen voor mezelf.

Niet verkeerd toch die hengst? Al zie ik stiekem jullie eigen hengst liever. :o :D Die heeft net wat meer uitstraling zoals jullie merries dat ook hebben. Dit is natuurlijk vanaf die ene foto.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:24

Hoeft niet stiekem, vind ik ook hoor :P Ik pb je even...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:32

L_isanne schreef:
Pfoe wat een geklets hier over camera's en internet en homeplugs. Geen verstand van dus kan jullie ook niet verder helpen. Eigenaren weten vast wel hoe het moet. :+

Baida vandaag op 256 dagen:

Van de zijkant lijkt ze nog aardig strak maar er steekt toch al een beste buik uit. :D
Ze groeit nu ineens hard.

Ze heeft wel de laatste weken ineens een vieze staart terwijl de mest wel normaal is. Herkent iemand dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik quote mezelf even. M'n post werd ondergesneeuwd door al het geklets over de camera's etc. :o

Arianne, spannend! Ik vind het een knappe hengst hoor! Hopelijk gedraagt ie zich maar met een hoop liefde komt dat vast goed. :D
Hopelijk is Bibians buikje te verklaren door een merrietje!

Crines, Yes! Mijlpaal! Aftellen maar. *\o/*

Patrick, balen van Whisper! Hopelijk gaat het snel beter.

Linda, Star gaat ook snel nu!

Kiki, ik ben ook benieuwd wat het weer gaat doen. De sneeuw mag wel wegblijven maar een beetje droge vorst met een zonnetje zou me wel blij maken. Het is zo nat overal!

Stal_HD; Als alles soepel verloopt gaat de bevalling inderdaad snel genoeg om het te missen. Ik hoop zo dat ik erbij kan zijn... Maar moet 10 minuten rijden naar stal dus dat wordt goed voortekenenen in de gaten houden of hopen dat ze spontaan begint als ik in de buurt ben. :')

Pretty, duidelijk verandering in de uier al. Wat een buik heeft Karin ook zeg!