[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:21

Kabayo. Extra zware dag :(:) wat was dat heftig, dit hoop je nooit mee te maken! Silver gaat dit jaar 'gewoon' een prachtig en gezond veulen geven...

Laylah. Kan idd nog voller. Nog even en ze is veilig!

Desi. Wat een goed nieuws *\o/*

Dakario. Die maken Nog niet echt haast. Komaan dames :Y) we willen jullie veulens graag zien.

Cioccolato. Mooi beestje, nog zo'n klein poppetje... hopelijk drinkt hij snel bij moeders. Best zwaar om de fles te geven lijkt me.

Oriana is langzaam haar veulen haren aan het loslaten. Het lijkt nu net of ze make up op heeft <3

Afbeelding
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:27

mooi is dat! zo'n perfect rondje om de ogen.. knap veulenkind!

kabayo :(:)

Desi, wat fijn dat hij de melkbar heeft gevonden!! en dat de waardes goed zijn, nu genieten!

Cio, sterkte met flessen, hoop dat het gauw beter gaat!

hier weinig nieuws. Dag 275 vandaag... soms twijfel ik of ze wel drachtig is, ik zie zo weinig veranderingen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:29

Aahhh Kabayo, blijft moeilijk zo’n dag. Kan me voorstellen dat zoiets je lang bij blijft. En dat je Lady mist.... Heel veel sterkte!! :(:) Wat zul je opgelucht zijn als Zilver’s veulen straks geboren is.. Want Zilver gaat gewoon een super mooi en gezond veulen op de wereld zetten!

Desi, wat een super fijn nieuws! Nu lekker uitrusten en genieten!!

Och, Oriana is zó schattig!!! <3 Make-up look staat haar ook goed :D

berdien85

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:34

Wat fijn Desi! Kun jij eindelijk ook ontspannen!

Oriana wat een leuk dier. En inderdaad dat perfecte rondje om het oog zo schattig!

Wachten duurt lang he Juval..

Hier gebeurt ook nog vrij weinig. Heb wel elke nacht de camerabeelden in de buurt, begin ik al redelijk te merken :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:35

Mooi veulen is het Desi!

Kabayo, dat veulen kan ik me nog heugen. Wat is er met de merrie gebeurd? Dat heb ik denk ik gemist...
Nooit leuke terugblikken zijn dat :n

Ok ik weet zeker dat ik me verrekend heb met Styles. Ze is dus 25 april uitgerekend wat maakt dat ze vandaag op 319 dagen zit. Uiertje was 3 dagen geleden nog leeg maar vult nu lekker door.

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:01

Kabayo sterkte vandaag. Zulke dagen zijn altijd moeilijk.

Knappe oriana.

Even een vraagje voor de mensen die ph strips gebruiken. Ik heb vandaag mijn merrie getest maar de strip bleef hetzelfde van kleur. Moet je het vocht er wat opdrukken of hoe moet je het testen doen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:04

angelpam schreef:
Kabayo sterkte vandaag. Zulke dagen zijn altijd moeilijk.

Knappe oriana.

Even een vraagje voor de mensen die ph strips gebruiken. Ik heb vandaag mijn merrie getest maar de strip bleef hetzelfde van kleur. Moet je het vocht er wat opdrukken of hoe moet je het testen doen?

Papiertje nat is voldoende. Als je strip dezelfde kleur blijft, dus alleen nat wordt en geen groene of blauwe kleur, dan is de ph dus heel laag.

Soms als het vocht uit de speen ietsje plakkeriger is dan wil het ook wel eens niet helemaal pakken.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:08

Ok maar de ph laag zou dus eigenlijk niet moeten kunnen denk ik want ze is vandaag 314 dagen en wat uit haar uier komt is nog doorzichtig en plakt niet. Maar papiertje kleurt niet.

Uier kan ook nog zeker voller alleen haar banden zijn echt wel super slap.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:11

Moet je je papiertje eerst laten drogen of meteen naar pH kijken? Papiertje is bij mij eerst licht groenig en naarmate de tijd vordert wordt ie steeds donkerder

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:13

Luca03 schreef:
Moet je je papiertje eerst laten drogen of meteen naar pH kijken? Papiertje is bij mij eerst licht groenig en naarmate de tijd vordert wordt ie steeds donkerder

Gelijk aflezen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:15

Afbeelding

Dit is wat het papiertje doet.
Bij gelijk aflezen zie je geen verschil.

Wat zou je kunnen doen als het vocht plakkerig is? Kan je dan helemaal niet testen?

Sorry voor de vele vragen maar dit is de eerste keer dat ik die strips gebruik.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:23

Dat lijkt mij al een hele lage ph...

Een van mijn merries had vorig jaar ook een (perfect gezond) veulen op 314 dagen..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:25

Dat is een lage ph inderdaad. Maar zo te zien heb je niet heel veel vocht op het papiertje gekregen. Ik zou voor de zekerheid even opnieuw testen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:35

Het eerste stripje is een voorkant hè, geen ph strip. Als dat wel een ph strip is, zou ik maar goed opletten!

Laylah, ik denk dat jij nog héél lang ongeduldig mag blijven :')

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:38

Het vorige papiertje had ik veel meer vocht op zitten en dat was hetzelfde.

Ik ben nu gaan werken. Ik houd haar via camera in de gaten en vanavond zal ik opnieuw testen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:38

M'n ouders hebben tot nu toe geflest. De nacht en m'n moeder overdag. Ik moet werken en zit net op een nieuwe vestiging. De timing is echt ruk. Maar heb lang weekend dus dan kan ik het overnemen.
Merrie is in je eentje te melken dus erg gunstig. Veulen krijgt dus wel moedermelk.

M'n moeder heeft 'm vanochtend 1 slokje zelf zien doen bij de merrie. Dus dat is al een stap in de goede richting.
We hebben 'm allen nog niet zien plassen. Dus dat vind ik erg vervelend. Da zei wel dat hij, als hij niet kon plassen, er echt heel anders bij had gestaan.

Persoonlijk kijk ik altijd tot ik zie dat 't veulen staat, drinkt, poept en plast. Maar nu gaat 't even niet anders met werk helaas.

Fijn desi dat het nu goed gaat.
En super vulina dat 't zo lekker ging en gelijk goed!!

Ik ben even niet bijgelezen verder. _O-

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:45

Af en toe heb je merries die weken met een mega lage ph rondlopen (Marije heeft zo eentje geloof ik?)
Maar ik zou ze idd wel goed in het oog houden.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:52

Hoe doe je eigenlijk zo'n merrie, melk uit de uier laten komen voor te testen? Moet je er gewoon in knijpen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:57

Cio klinkt wel positief! Jammer dat je dan moet werken...

Cp merrie is na de bevalling van binnen gescheurd. Ze heeft nog 2 dagen geleefd

Prachtig zeg amhorses :p mooie make-up haha

Dankjewel allemaal <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:02

Er was iemand een paar pagina's terug die vroeg waar je PH strips kon kopen, weet even niet meer wie het was.
Ik had ze via Ali besteld maar nooit gekregen dus heb nu deze gekocht

https://www.manivivendi.nl/ph-55-90-tes ... -copy.html
Waren dag erop direct in huis :D

Desi : Fijn dat het veulen genoeg antistoffen had, scheelt weer veel energie en ritjes naar kliniek!

CP : Schiet mooi op, niet stiekem inhalen in de rij he :Y)

Laylah : die mogen nog wel bijna verdubbelen denk ik, maar je weet het maar nooit :j

Dakario : Jeetje die loopt lekker over tijd zeg!!!

AM : Mooi koppie <3 En mooie makeup hoort erbij :') (behalve schimmel brilletjes }:) )

Juval : pas maar op, straks lijkt het alsof ze uit haar vel knapt :7

Hier nu 325, uier komt weer beeeeetje beweging in. Voorkant begint nu iets te komen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:05

Desi_2409 schreef:
[ [url=m/FpBdQN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na een nacht van om de 1,5/2 uur merrie melken en veulen flessen drinkt hij EINDELIJK zelf!
ben wel een emotioneel wrak nu.. vreugdetranen..

ze komen nog wel testen op antistoffen vanmorgen, hopen op een goede afloop..

Oh wat fijn om te lezen!!en de anti Stoffen ook goed top, kan je eindelijk gaan genieten.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 04-04-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:06

@Desi: Wat fijn dat het veulen nu goed gaat en je niet naar de kliniek hoeft. Nu lekker van genieten en bijkomen :)

@Cio: Ik hoop dat het veulen snel drinkt. Blijf proberen! Uit eigen ervaring weet ik de impact ervan en een paar dagen trek je nog wel, maar al die weken is echt slopend. Om de 2 uur flessen is nog drukker dan een baby. Succes!!

@Nynkster; goed bezig die Lina! Mag wel gas erop nu :) Voordringen kun je nu toch niet meer.

Dat PH testen blijft interessant. Mijn partner is melkveehouder en die snapt niet waarom er als een malle geprobeerd wordt om het te testen. Bij hun is het van belang dat de speen juist dichtblijft om ontstekingen en infecties te voorkomen. Ik heb het 1 seizoen geprobeerd maar het had voor mij geen toegevoegde waarde.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:10

Caesar schreef:
Dat PH testen blijft interessant. Mijn partner is melkveehouder en die snapt niet waarom er als een malle geprobeerd wordt om het te testen. Bij hun is het van belang dat de speen juist dichtblijft om ontstekingen en infecties te voorkomen. Ik heb het 1 seizoen geprobeerd maar het had voor mij geen toegevoegde waarde.

Ik vind ook dat je het er niet uit zou moeten knijpen. Ik test alleen als er wat te testen valt. Soms zie je niks, maar bij het over de speen vegen vang je net wat. Tot nu toe heeft het me nog nooit bedrogen, dus ik vind het ideaal!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:24

Knijpen uit de uier voor vocht met een dracht onder de 320 lijkt me toch niet goed?
Lijkt mij toch dat je de uier gaat stimuleren terwijl de natuur zijn gang moet gaan?

Als de uier begint te vullen en vocht loslaat kun je heus wel PH testen.
Maar ik zou persoonlijk niet gaan knijpen met dit aantal dagen. Wacht gewoon rustig af.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:34

Sterkte kabayo

Wat goed Desi eindelijk genieten

En klinkt al iets positief cio laat het nu maar vlug weekend zijn voor je dat je de kleine man kan helpen, al krijg je veel hulp zo te lezen. Komt wel goed denk ik
.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 04-04-19 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt