[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:53

Wifiversterkers bestaan eigenlijk niet Luna, je verzwakte signaal wordt opnieuw uitgezonden, maar blijft altijd een verzwakt signaal. Het zijn wifi-repeaters. Zeker voor camerabeelden is dat niet aan te raden. Daarom hebben wij voor die homeplug gekozen.

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:56

En wat houd dat net in?
Wij hebben nog een aansluitpunt voor wifi in een leegstaand gedeelte maar zou ook niet weten wat de kosten zijn om die weer actief te krijgen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:57

Ja een wifi versterker... had ik ook al zitten aan denken en dan hopen dat er elders wel wifi is waar je zonder code kan op inloggen? Ik heb geen flauw idee, maar dat stel ik me daar dan bij voor :P

Ja die wildcamera leek me idd enkel op te nemen, niet het beeld te verzenden dus dan kan ik er inderdaad niets mee bij het waken.

Pff wat een gedoe :P Ik denk dat ik eens mijn baby-hebbende vrienden aanspreek om hen uit te horen over babyfoons met camerafunctie :Y) Voor zover ik dat al bekeken heb, lijkt me dat wel bruikbaar voor mij. Of het nu een baby of een paard is, dat maakt toch niet uit hé. :+ En het dient toch om in de living/keuken/slaapkamer van de ouders zicht te hebben op een baby die elders in het huis slaapt... dat lijkt toch op mijn verhaal: paard in het oog houden dat wat verderop in de stal staat vanuit m'n veldbed in de veranda :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:59

pretty schreef:
Linda ik weet ook niet hoe je dat moet oplossen anders. We zijn echt leken,je wilt niet weten hoe we gevloekt hebben op die IP-camera vorig jaar. Jobamara is daar getuige van. :P

Sorry Crines, ik las alleen het stukje stallen zo'n 40 meter van huis, ik dacht dat kun je wel overbruggen met een kabel, maar nu begrijp ik dat er helemaal geen internet is. Dan wordt het een best duur kostenplaatje, tenzij je er een paar dagen gaat kamperen ;)

Pretty, ik kon het ding ook wel vervloeken, maar nadat Neonlight mij behoorlijk op weg heeft geholpen en ik de eenvoudig handleiding op internet vond, was het een makkie.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:03

suffie schreef:
pretty schreef:
Linda ik weet ook niet hoe je dat moet oplossen anders. We zijn echt leken,je wilt niet weten hoe we gevloekt hebben op die IP-camera vorig jaar. Jobamara is daar getuige van. :P

Sorry Crines, ik las alleen het stukje stallen zo'n 40 meter van huis, ik dacht dat kun je wel overbruggen met een kabel, maar nu begrijp ik dat er helemaal geen internet is. Dan wordt het een best duur kostenplaatje, tenzij je er een paar dagen gaat kamperen ;)

Ik ga er inderdaad kamperen Suffie :j Dus het bereik dat ik nodig heb is maar zo'n 40 à 60m.

Ik woon op 17km van stal, dus anders ben ik toch niets met een camera. Tegen dat ik zie dat de bevalling begint, ik in mn auto ben gesprongen en tot daar gereden ben, ligt het er hopelijk al mooi naast :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:05

de stal is hier 100 tot 200 m vandaag denk ik. Dus denk dat daar wel iets op te vinden moet zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:23

Hoe doen mensen dat eigenlijk die gewoon full time werken en niet vlak bij stal werken? Neem je vakantie? Dat is eigenlijk het enige wat ik voor mezelf voor volgend jaar kan bedenken. Maarja als je bijvoorbeeld 2 merries drachtig hebt, kun je toch moeilijk 2 keer achter elkaar vakantie nemen.... :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:23

Sorry dat ik binnen kom vallen, momenteel druk met werk om actief mee te kunnen praten en op alles reageren maar ik lees wel mee :)

Misschien een tip voor sommige mensen die geen wifi hebben op stal maar wel stal aan huis of internet op stal gebruik een goede sterke powerline, je drukt bij de meterkast de stekker erin, dan doen je een internet kabel van de router in die powerline vervolgens pak je een stopcontact wat voor je gevoel dicht genoeg is bij je stal, druk je de andere powerline erin en dan kan je met een internet kabel naar je camera toe en dan heb je ook internet :D Zo heb ik dat vorig jaar met Mierela haar 2 camera's ook gedaan en dat gaf super beeld ga dit jaar ook weer doen :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:32

linda2008 schreef:
Hoe doen mensen dat eigenlijk die gewoon full time werken en niet vlak bij stal werken? Neem je vakantie? Dat is eigenlijk het enige wat ik voor mezelf voor volgend jaar kan bedenken. Maarja als je bijvoorbeeld 2 merries drachtig hebt, kun je toch moeilijk 2 keer achter elkaar vakantie nemen.... :')

Ik zal inderdaad vakantie moeten nemen. Ik denk dat ik 2 weken ga nemen. Ik kan dan hopelijk nog wat verder werken aan de verbouwingen terwijl ik daar waak :) Comfort zal ver zoek zijn, want ik heb niet eens stromend water en het huis is eigenlijk onbewoonbaar, maar ik hoop dat ik met een veldbed en elektrische verwarming in de veranda al een eind kom. De veranda kan ik namelijk min of meer afsluiten van de rest van het huis en hopelijk dus ook wat warm krijgen.
Verder staat thermisch ondergoed en slaapzak voor -10°c ook op het inpaklijstje :+ Ik heb gelukkig wel een oventje en waterkoker, dus helemaal verhongeren zal ik niet. Pizza, lasagna, ... :') :j Ik denk alleen dat ik me wel heel eenzaam ga voelen. Zeker ook omdat ik niet eens internet heb om andere mensen via facebook of op bokt te stalken :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:57

Dat lijkt me zelfs een beetje eng Crines om alleen te gaan waken in een halfvervallen huis. :o
"Jammer" dat ik een gezin heb thuis die het niet leuk vindt als ik 's nachts zou wegzijn,anders kwam ik meewaken,lijkt me dan net weer wél heel gezellig met z'n twee. :D
Babyfoon met camera moet je zeker eens bekijken hoe dat zou kunnen gaan want dat is eventueel nog wel een optie. Of kun je ze niet bij jouw ouders zetten tegen dat het bijna tijd is? Zij hebben vast wel wifi? Kun je dan toch een goedkopere camera hangen bijvoorbeeld.

Powerline's,versterkers etc.....;allemaal te moeilijk voor mij. :+ Ik dacht dat we het hier ook met een versterker geprobeerd hadden maar het was iets met poorten openzetten,dat heeft de provider dan gedaan voor ons en dan werkte het nog niet. :+

Ik heb het geluk dat ik vlakbij stal werk en altijd wegkan en ook wel altijd iemand thuis is daar.
Al zal dat ook minder worden als ik ander werk zou hebben bijvoorbeeld binnen x-jaar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:58

Crines schreef:
linda2008 schreef:

Ik zal inderdaad vakantie moeten nemen. Ik denk dat ik 2 weken ga nemen. Ik kan dan hopelijk nog wat verder werken aan de verbouwingen terwijl ik daar waak :) Comfort zal ver zoek zijn, want ik heb niet eens stromend water en het huis is eigenlijk onbewoonbaar, maar ik hoop dat ik met een veldbed en elektrische verwarming in de veranda al een eind kom. De veranda kan ik namelijk min of meer afsluiten van de rest van het huis en hopelijk dus ook wat warm krijgen.
Verder staat thermisch ondergoed en slaapzak voor -10°c ook op het inpaklijstje :+ Ik heb gelukkig wel een oventje en waterkoker, dus helemaal verhongeren zal ik niet. Pizza, lasagna, ... :') :j Ik denk alleen dat ik me wel heel eenzaam ga voelen. Zeker ook omdat ik niet eens internet heb om andere mensen via facebook of op bokt te stalken :o

Mocht je gezelschap willen, ik heb niets te doen :j :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:28

Powerline = homeplug Nicole. :D
Ik neem geen vakantie, Neon krijgt mijn rooster en ze moet maar op mijn vrije dag bevallen. _O- Meestal is ze inderdaad op mijn vrije dag bevallen. Ik heb nog nooit vanaf het werk weg moeten gaan omdat de bevalling begon. Ze weten op mijn werk dat als het zo ver is dat ik instap. Ben dan wel te laat, dat weet ik, het is 7 minuten rijden en ik ben niet direct bij de auto. Maar op stal is er altijd iemand, die kan ik dus inlichten, en er is kans dat mijn man wel thuis is als ik aan het werk ben, omdat we beiden in ploegen werken en die niet gelijk lopen (hoewel we die week dat Neon is uitgeteld wel beiden onze lange week ochtenddienst hebben).

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:37

Mijn moeder is zelfstandige en werkt thuis. Dus zij is er overdag bij. Het alarm gaat dan ook na mij naar haar gsm en ze kan ook op de camera zien (en door de raam :') )

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:47

Pfoe wat een geklets hier over camera's en internet en homeplugs. Geen verstand van dus kan jullie ook niet verder helpen. Eigenaren weten vast wel hoe het moet. :+

Baida vandaag op 256 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van de zijkant lijkt ze nog aardig strak maar er steekt toch al een beste buik uit. :D

Ze heeft wel de laatste weken ineens een vieze staart terwijl de mest wel normaal is. Herkent iemand dit?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:29

Voor 85 euro per week heb je het gehele verhaal van Equinovum. Die doen alles voor je installeren en dan heb je zelf al dat gedoe niet. Je gebruikt zo'n ding hoogstens 2 a 3 weken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:33

Voor 85 euro ben ik klaar voor tig jaar. :+
En nee, ik gebruik het niet 2 a 3 weken, ik gebruik de camera langer. Plus ik fok niet enkel dit jaar. Dus ik kan kiezen voor 350-500 euro per jaar (en nog veel meer, want de camera staat ook aan als we op vakantie zijn, niet alleen op de paarden maar bijvoorbeeld ook als huisbeveiliging), of 85 euro en dan ben ik voor vele jaren klaar. :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:57

85 EUR/week vind ik ook wel veel geld eerlijk gezegd.

Daar kan je al het één en ander van IP-camera mee kopen.

Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:50

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:32

Klopt, een crew die (hopelijk) 24/7 de harslag monitort. Maar ik ken mijn merrie, en weet dat zij niet heel normaal qua hartslag is, waar een verhoogde hartslag verwacht wordt heeft ze dat niet (bij koliek bijvoorbeeld). Ik kijk liever naar de uiterlijke signalen van mijn merrie, en waak zelf wel. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:54

mijne camera heeft nog geen 40 euro gekost maar je hebt EN internetkabel nodig EN stopcontact natuurlijk maar geeft lekker mooi en duidelijk beeld overal op tv, pc, ipad en iphone

Afbeelding

alleen moest ik snachts het licht aan laten want mijn merrie speelde graag verstoppertje in de hoek en met haar donker kleur ging ze anders op in de muren :')

Dus gelijk wat het kost als je geen andere optie hebt, zou ik er ook voor gaan.

ik werk fulltime, wel maar op 5min afstand maar ik gebruik ook de melkstrips en manlief is zelfstandig dus kan eventueel dagje thuisblijven maar meestal, euhm zeg meestal bevallen ze niet tijdens de werkuren :P no 9 to 5 job :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:54

Zo, ik stap ook weer in. Heb ook even naar de camera van de Aldi gekeken. Als die inderdaad bekabeld ook beeld kan geven, is dat wellicht ook een optie. Maar helaas zo geen idee wanneer die net weer in de winkel zijn.

Wel vandaag even op het werk erover gehad. Zit er toch aan te denken om voor bij mij in huis een router neer te zetten (deel internet met 4 appartementen in dit pand). Als ik de juiste aanschaf, kan ik die hopelijk ook op stal neer zetten om in ieder geval een intern netwerk op te zetten. Zo kan de camera dan aangesloten op één pc, maar kunnen we dat ook op andere pc's bekijken door het huis, zodat we ook vanuit bed inderdaad even kunnen spieken ipv helemaal het bed uit. Met een beetje mazzel in ieder geval een draadloos netwerk binnen huis, ook al zal het wel allemaal offline zijn.
Evt. kan ik nog wel kijken naar een dongel om er op aan te sluiten voor gevallen dat ik niet op locatie ben. Net even een uurtje stream van Marije gevolgd met de wifi uit, aangezien ik wat bundel over heb deze maand. Dat is zo'n 80mb data. Als je dus een 3gig abonnementje neemt (hoogste wat ik zo kon vinden maandelijks opzegbaar), kan je dus 37,5 uur streamen in een maand :+. Al kan er gekeken worden of de kwaliteit wat te drukken is natuurlijk.

En ik ben wel van plan om zelf iets aan te schaffen. Lies en Roos zijn al een kleine 2 weken van elkaar uitgerekend en voor het zelfde geld komt de ene vroeg en de ander wat te laat. Met een paar weken huren zit ik al snel op een bedrag waar ik zelf wat degelijks, in ieder geval intern, voor kan kopen. En aangezien er ook volgend jaar in ieder geval weer één van mij bij de hengst gaat, wellicht twee en er nog een andere merrie uit de groep gedekt wordt, is aanschaf op de lange termijn voordeliger.

Wat betreft de werkende mensen; ik heb inderdaad drie weken vakantie aangevraagd rondom de 11 dagen dat Lies en Roos van elkaar uitgerekend zijn. Tja pure gok. Zou fijn zijn als ze in die periode bevallen, maar hou er rekening mee dat het ook niet gebeurd, dan zal het 's nachts waken zijn en een beetje moe op het werk zitten :o (en dus ook even een uitdraai van m'n rooster naast de stal hangen O:) )
Met leidinggevende over gehad wat de vakantie betreft, die gaf wel aan dat ik het maar ruim aan moest vragen, mochten beide veulens toch eerder komen, is het makkelijker om me die laatste week bv. weer in te plannen dan andersom. Maar lijkt me ook wel wat om dan een paar weekjes lekker van de veulies te genieten *D

Pretty was het geloof ik die ook al had dat er geen internet kon komen doordat het weiland niet op een adres staat. Hier wel een woonadres, maar zit geloof wel een km van het dorp, aan de andere kant van een kanaal + de andere kant van een N-weg. Komt dus ook niet zo maar een kabel heen. Hopen dat 4g een beetje de toekomst wordt... Heb dit in de wandelgangen wel gehoord bij bijv. ook bedrijven die te ver van aansluitpunten weg zitten. Hopelijk gaat die technologie en beetje vlot!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:21

Vanavond de camera al klaar gemaakt, was binnen 10 minuten gebeurd, want de kabel lag er al.

Dit is mijn beeld ik kan de camera 360 graden draaien. Een printscreen, het beeld kan ik fullscreen maken. De camera hebben ze bij ons altijd te koop, staat in de vitrine kast. Hij werkt dus met én zonder kabel, maar ik heb voor zekerheid met gekozen, omdat onze internet verbinding niet al te sterk is hier op het platteland.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:48

Ziet er netjes uit!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:12

Ziet er allemaal goed uit. Ik heb nog een camera liggen die ik heb aangeschaft bij haar eerste dracht. Zal hem weer eens opzoeken en kijken wat voor een het er ook alweer precies was ;)
In ieder geval met wifi..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:31

Fotsy,had net tegelijk met jou gepost, maar ziet er mooi uit. Welk merk camera is dat?

Suffie, mooi scherp. Maar daarvoor moet ik wel weten of dat offline kan werken...

Ik vroeg me nog wel af wat de verschillen en voordelen waren tussen de diverse type camera's, heb hier wat duidelijke uitleg gevonden, mochten meer mensen het zich afvragen:
https://www.365cam.nl/verschil-hd-sdi-i ... obewaking/