[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelly007

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:28

wat een leuke foto's zijn hier weer geplaatst .
Die foto's van hepsi zijn echt leuk.
de veulens beginnen allemaal goed te groeien

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:49

Die hepsi geven we op voor het grappigste paard van nederland!!!
Nou als je eens een oppas zoekt ik wil op zo eene wel graag oppassen.. hahaha :P
Hepsi leeft volgens mij onder het motto: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:11

Dustinlover schreef:
Ahh die hepsi wat lief.. :)

Bedankt voor jullie reactie op de uier informatie :) fab heeft echt een overvolle uier, maar ze krijgt 'sochtends halve kilo brok en halve kilo muesli en 's avonds het zelfde aan krachtvoer.. Maar dat er dus maar even af laten? Oja en nog een halve grote emmer bietenpulp :)

als je aan het afspenen bent zou ik daar direct mee stoppen en haar dus echt schraal zetten
arme merrie die blijft melk produceren en er is geen veulen die dat drinkt die druk doet echt wel pijn wat op die uier staat

Bij mijn Merrie spoot het er na dag 1 giga uit hoor niet normaal
en die kreeg enkel wat hooi als ze binnen kwam en verder veel weidegang wat licht longeer werk.

Mensen we hebben een koppel kerkuilen sinds gisteren :o

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:18

<3 <3 Ahhhhh Hepsi blijft echt het leukste veulentje van dit topic <3 <3
iig wel mijn favoriet hihi :D

Sirana word idd groot... zal haar binnenkort weer eens meten!!

Vandaag word ze geschetst en gechipt en gister is ze geënt, oja en ze gaat ook nog naar de smid deze week..!! we zijn goed bezig :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:31

Kyra moet binnenkort ook geeent worden. Iedergeval voor ze naar de opfok gaat. Ga morgen avond bij paardenopfok go kijken en hoop dat als het wat is ze er zo snel mogelijk heen kan. Hoe doen jullie dat trouwens als t veulen in de trailer of vrachtwagen vervoerd moet worden? Merrie mee of merrie thuis laten?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:43

Paardenopfok Goeree Overflakkee is dat? Vond ik persoonlijk erg tegenvallen!

Heb je ook contact op genomen met Anicare? In principe accepteren ze geen koudbloeden, maar op dit moment staat er ook een 2-jarige haf die het goed doet en niet extreem vet is geworden.
Ligt maar een paar honderd meter verderop en het verschil in prijs is ook miniem.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:15

Ja die had ik al gebeld maar nemen geen haflingers aan dus dat houdt op.
Mischien vinden wij het niet tegen vallen :) Meningen en smaken verschillen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:17

Wat ik opvallend vond was dat het er erg rommelig was op het erf, magere paarden en ze in de winter alleen op het kleine uitloopje naar buiten kunnen en er relatief veel paarden in de stallen stonden.

Ik zou je zeker aanraden om meerdere opfokadressen te bezoeken.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:57

Marlis schreef:
Hoe doen jullie dat trouwens als t veulen in de trailer of vrachtwagen vervoerd moet worden? Merrie mee of merrie thuis laten?

Sirana is al een paar keer met Bo op pad geweest... gewoon kleine rondjes zodat ze de trailer kent en weet wat het is.... Als we haar sraks wegbrengen neem ik sirana alleen mee... dan word ze een klein stukje verderop afgespeent en na het spenen gaat ze alleen de lange reis maken naar de opfok...

Anders moeten we namelijk heen 2,5 uur met bo en sirana ( wat al spannend is met zn tweeën zo'n eind) en dan terug met een achterlijke bobo, 2,5 uur... gloof niet dat mn vader daar zo blij van word... vandaar dat zo mijn planning is!

Maar ik begrijp dat jullie nog aan het zoeken zijn naar een opfok?! hebben jullie al wat leuks op het oog??

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:13

Girlie gaat half okt naar de opfok, en geloof dat er een paar van dit topic daar ook heen gaan naar dat opfok adres.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:13

Ging Girlie nou naar Belvedere?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:16

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:41

Kyra kan zoiezo bij verboon terecht maar daar komen ze maar 45 min buiten per dag dus kijken wel verder. Alleen alles is vol al en bij anicare nemen ze der niet aan omdat t een koudbloed is. Gaan morgen bij opfok go kijken en beslissen dan of ze daar heen gaat of naar verboonm

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:09

Marlis schreef:
Kyra kan zoiezo bij verboon terecht maar daar komen ze maar 45 min buiten per dag dus kijken wel verder. Alleen alles is vol al en bij anicare nemen ze der niet aan omdat t een koudbloed is. Gaan morgen bij opfok go kijken en beslissen dan of ze daar heen gaat of naar verboonm

Ohhh succes dan!!! Verboon is wel lekker dichtbij :D maar idd wel minder als ze zo weinig buiten komen ( vandaar dat ik daar ook nooit meer ben gaan kijken)... vind hun ook vrij prijzig als ik eerlijk ben!
ik hoop dat je iets kan vinden waar ze wel lekker veel naar buiten kan.. maar het gaat zeker al opschieten dat ze van peeps afgaat??

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:00

Nou het liefst zo snel mogelijk. Want door stalomstandoigheden is peeps verhuist en staan ze op stal en alleen in de paddock als wij er zijn en peeps is erg gebleseerd natuurlijk. Dus voor kyra is t beter als ze lekker kan dollen en meer buitenkomt met andere veulens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:52

Lastig he, goed adres vinden voor je veulen.
En dan nog, dan denk je dat het het gevonden hebt, maar moet je nog afwachten.

Gelukt nog met Peeps d'r voet en de watjes?

Ik ging vanavond rijden op zwartje, maar had braaf mijn zadel wel, maar mijn laarzen niet meegenomen.
Dus de paarden verveeld met mijn aanwezigheid.

Bij gebrek aan nog veel grasjes, 1 x per dag eetfeest met hoopjes kuil.
Afbeelding Afbeelding

Die kuif, wil ook gewoon echt niet plat..
Afbeelding Afbeelding

Ze zijn ook te tam...
Zeil, maakt niet uit, paraplu het wieland in, gezellig... emmer..ach je doet maar, er is eten..

Zo moeder, zo dochter...
Afbeelding
Afbeelding

Toobs denk, mens... ga toch weg... eten hebben we al...
Afbeelding

Nakomers van Hepsi op de keuring, van dik een maand geleden.... (had ze al wel in een nieuw Hepsi topic geplaatst)
Hier werd moeders dus gekeurd en hing Hepsi de Hurry up helemaal niet stout Hepsi uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja, ze stond ook nog 3 tellen stil bij haar eigen keuring.. :+
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:41

Met volgens mij 5man bezig geweest met peeps der hoef. Ook met praam op etc maar ze blijft schoppen ook als je der voorbee op til en dan der achter hoef wil behandelen. Heb de moed maar opgegeven. Ga het twee weken aankijken met stappen en paddock en zo vaak mogelijk proberen af te spoelen met water.

Anicare wees kyra inderdaad af, erg jammer.
Zwetsloot etc zitten al vol en uik ga der niet in friesland zetten dus morgen nog bij opfok go kijken.

wat een leuke fotos van knappe hepsi :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:01

Wat een leuke foto's van de hurry up hepsi :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:02

En achterhoef in badje zetten om te weken?
Trapt ze daar in? Of kansloos?
Dan is het in ieder geval weer schoon.

Mooiste zou zijn schoonmaken, weken, weer vullen met schone watten gedrenkt in jodium tinctuur.
Maar krijg zo het vermoeden dat ze dat niet oke vind, als ik het zo lees.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:07

Nee ze vindt het totaal niet oke. Alleen haar rechter achterhoef(waar het gat zit) optillen dan begint ze al te schoppen en te doen met beide achterbenen. En als je dan probeert het schoon te maken dan wordt ze al helemaal heeeeeel erg link en moet je uit kijken voor jezelf en het lukt dan ook gewoon niet zoveel schopt ze en zet ze hem seer hard neer. Een badje? nee dan trapt ze ook net zo lang tot het weg is. Normaal is ze niet zo absoluut niet, dus ze heeft gewoon veel pijn. Erg zielig om haar dan zo te zien doen wat je weet dat ze normaal alle voeten braaf geef hoelang het ook nodig is. en dan als ze gaat schoppen moet je er straffen terwijl je weet dat ze het doet uit pijn. :( Er zitten nu vanaf zaterdag watten in nog steeds dezelfde hoop niet dat dat gaat rotten?

Had de dierenarts trouwens weer gebeld vandaag dat er nog geen vooruitgng in zit en het niet schoongemaakt en behandeld kan worden maar die zei kij kmaar nog een week aan. Was niet de arts die haar behandeld heeft... En ja bloed maakt niet uit terwijl die haar beandeld heeft zei dat het niet meer mag bloeden en pus uitkomen want moet van buiten jusit hard worden... En dicht gaan,

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:10

Jeetje Marlis, wat een toestand met Peeps zeg. Dan zal je ook weten dat je een Haflinger hebt he. Pfff. Kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt omdat je de wond niet goed kunt schoonhouden.

Maseike, leuk dat Girlie komt. Komt dan vast en zeker bij Gilly-Gail in de groep, want Jonika heeft twee groepen hengstveulens en 1 merrieveulens.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:12

Ik baal dat er bij zwetsloot geen plek meer was voor kyrtje :(
Ja idd en maak me nog meer zorgen omdat de smid er zaterdag watten in heeft gedaan en ben bang dat dit nu gaat rotten ofzo...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:16

Gat wat is uitgesneden zal eerst schoon moeten zijn, voordat het gat moet genezen.
Nou gaan die gaten (ook de grote) in hoeven doorgaans verbazend snel dicht.

Andere optie, hebben jullie spuitplaats met een putje?
Plastic zak in putje wurgen (als je mazzel hebt zo'n roostertje, dan zak erom doen, paard in spuitplaats zetten.
biotex blauw, of soda oplossen in emmer heet water. Koud water alvast in spuitplaats met paard laten lopen.
Dan warme water waar je oplossing in zet mengen met nog meer koud water (anders te heet).
Paard daar laten staan.

Nog een andere optie, maak emmer met mooi sopwater klaar.
Zoek vers gevallen grote regenplas, kieper je sopwater erbij.
Ga met ja paard wandelen en parkeer die met de zere voet in de plas.
(moet je er wel 1 hebben zonder plassen vrees)

Wat gebeurt er als er een vreemde, nonchalant met een hoeven krabbertje,
het normale rondje hoeven krabben gaat doen?
Dat kan wel? Of is dat momenteel ook al uit den boze?
Dan kan die in ieder geval even blik werpen hoe het eruit ziet.

(staat er hier trouwens ook 1 op stal, waar je niets meer mee kunt als ie iets aan zijn voeten heeft
en al helemaal niet in combi met iets nats of zo..)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:19

Hoeven uitkrabben doet ze bij alle hoeven nu moeilijker dan normaal(voor geeft ze dan wel maar achter echt niet als je naar haar achterbeen wijst wilt ze al trappen) en haar rechter achterhoef krabben,nou schrijf dat maar op je buik. Dat gaat dus echt niet dat laat ze gewoon al niet toe en begint ze al te trappen. Ook als een vreemde dit doet. Vandaag hebben meerdere mensen het geprobeerd en ook met praam op maar tevergeefs.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:45

Diane65 schreef:
Jeetje Marlis, wat een toestand met Peeps zeg. Dan zal je ook weten dat je een Haflinger hebt he. Pfff. Kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt omdat je de wond niet goed kunt schoonhouden.

Maseike, leuk dat Girlie komt. Komt dan vast en zeker bij Gilly-Gail in de groep, want Jonika heeft twee groepen hengstveulens en 1 merrieveulens.

Ow gaaf joh.

Deze opfok zit idd helemaal vol, vind het echt een top opfok. :)