[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:03

Helaas ga ik niet naar de keuring, ik zit dan in Groningen, maar ik heb wel 2 keuringshalsters die je mag lenen eventueel.

Inowa, balen zeg!

pretty schreef:
Jammer Inowa. Maar je scant dan helemaal niet op tweelingdracht enzo?
Of komt dat sowiezo minder voor bij de kleinere rassen?

Als er nu maar 1 eitje zit is dat niet nodig he. ;) Ik heb dat in 2005 ook gedaan, Neon is toen 24 augustus nog gedekt, er zat 1 ei. Niet laten scannen, pas op 6 weken is ze gescand. Er was geen kans op tweelingdracht, en omdat het de laatste dekkans was was het ook niet nodig om op 18 dagen te scannen. En op 17 juli 2006 is ze bevallen van een hengstveulen, die laatste dekking had mooi gepakt. :D

silketje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:56

net even de paardjes buiten gegooid, nu valt het beter mee buiten dan vanmiddag

hier ook een keuring 'probleem'... heb voor de mini's en friezen alle benodigdheden zelfs voor een fries veulen, veulen, geen jaarling :)
nu past hisse dus niets...
joto, heb jij een idee of foto wat ik hem best aandoe? veulen en pony maat zijn te klein, cob slingert volgens mij te erg rond zijn hoofd... hij is 9 maanden als hij voorgebracht word... help help :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:33

pfffff,net pony,s gewassen en ze zijn echt brandschoon!!
had een heel team haha

presca veranderd echt heel erg met de dag,onvoorstelbaar hoe grijs die al is.
Afbeelding

Afbeelding

en onze grote komiek.....die kop ook hahaha
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:10

Briljante foto inowa :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:12

Gave foto Inowa! :D
Ik ben jaloers, ik zou willen dat Rahnanah net zo snel grijs werd als Presca, ik denk dat het bij Rahnanah erg lang gaat duren..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:36

Iets nog koorts, en nog niet helemaal lekker, Vic ineens stokkreupel :S Snap dr ook niks van, maar nu een grote stal, voor de liefhebber cam staat aan. Ventilator staat er voor.

Hmmm lastig Silketje, ik doe ze hier altijd leren veulen halster aan, met 100 extra gaten er bij haha.

Je kan ook zn eigen om doen en vragen of halster in de baan af mag.

Afbeelding
Nogmaals kennis maken met pleegpapa Ys die ook bij de geboorte was :D

Afbeelding
<3 Hier smelt ik bij hoor!

Afbeelding
Voor het idee hoe klein ze is.. Heb voor haar dus een halster maat Shet in veulen versie gehaald. Nog te groot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een bewegingswonder is IetsAnders!! heerlijk dier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:25

Wauw Joto, van die foto met pleegpapa smelt ik ook. <3
Ze is echt heel klein.

Inowa, die foto is geweldig! De ondeugd straalt er echt van af. :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:55

Zo idd, pleegpapa mag er ook wezen Joto..
Wat een heerlijk klein ding joh, Halstertje toch maar afgedaan haha ;)
Als ie dat op de keuring maar niet doet inowa haha

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:04

Weten jullie nog dat ik gisteravond de fotoreportage van mijn merrie plaatste?
Vandaag zou het waken beginnen...nou...niet meer nodig...het veulen is geheel zelfstandig ter wereld gekomen, ik vond haar vanochtend droog in de stal :+

Hier even het verhaal

Nou, gisteravond dus dit topic geplaatst en later op de avond het alarm er nog afgehaald.
Ik dacht: het is de eerste avond met alarm en ik slaap er nog niet, dus mocht ik de hele nacht alarm krijgen dan zal het wel vals alarm zijn als Ninthe liggend blijkt te slapen. Dus, niet handig, en vooral: niet nodig.
Volgende ochtend om iets over 7 's ochtends kwam ik op stal aan om even te kijken voordat ik moest werken.
Ik kom de stal in, Ninthe hinnikt naar me, ik wil haar uier even checken, doe de staldeur open en hoor vanaf de grond ook HUHUHUH...
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH VEULEN!!!!
Een ZWART veulen
Ninthe stond er ook wat naar te kijken vanuit de hoek, zelf stond ze op de nageboorte die al volledig afgekomen was. Het veulen was al droog, probeerde op te staan.
Ik was echt stomverbaasd met deze aanblik in de vroege ochtend, had ten eerste absoluut geen veulen verwacht en al helemaal geen zwarte met witte aftekeningen
Nadat ik het veulen en Ninthe geaaid had, ben ik naar de voordeur van de stalhouder gerend, die in zijn pyjama opendeed waarna ik zei "We hebben een veulen!!"en hij mij verbaasd bleef aankijken tot ik de stilte doorbrak en vroeg "Ga je mee kijken??" en hij antwoordde met "Ja natuurlijk!!" en hij belde direct de dierenarts.

Toen een nadere inspectie, de nageboorte uit de stal, en het veulen gecheckt.
Verbazing nr 3: een merrieveulen!
Ik snel mijn werk gebeld dat ik later kwam, laatste schooldag, maar er werd inval geregeld.
Omdat de vloer van de stal erg kaal was door aan de kant geschoven stro lukte het niet om op te staan en te drinken. De dierenarts was er inmiddels, die heeft een veulenprikje gegeven, de nageboorte gecheckt die helemaal ok was en geholpen met opstaan. Dat lukte wel wat, maar het uier vinden bleek toch wel lastig ondanks dat de melk eruit stroomde.
Omdat we niet wisten hoe lang geleden het veulen al geboren was hebben we niet meer gewacht en biest gehaald bij de kliniek. Ninthe was al behoorlijk wat kwijt waarschijnlijk en het melken liet ze niet zo goed toe, dus we hadden maar een beetje kunnen opvangen.
Ze heeft toen keurig uit de fles gedronken, en kon daarna ook beter zelf opstaan. Na een paar uurtjes moest er weer een fles in als het drinken niet zou lukken.
Ik ben toen naar mijn werk gegaan om de dag met mijn eigen klas nog even af te sluiten.
Toen in het begin van de middag weer terug en inmiddels stond ze gemakkelijk, was het drinken bij Ninthe ook voor elkaar en kwam de darmpek eraf.
Ik vind het echt een prachtig mooi beestje, ik had veel verwacht, maar geen zwart merrieveulen met witte aftekeningen, maar ben er reuzeblij mee. Ninthe is een fantastisch lieve moeder, nog wel wat argwanend richting mensen, maar wat wil je ook, ze heeft het super gedaan allemaal in haar eentje voor de eerste keer. Dan mag je bezitterig zijn!
Hoewel ik eerst dacht dat het een zwart veulen was, lijkt het een Smoky Black, dus zwart met toch de verdunning van de vader, die valk is. Het kan dus nog een complete toverbal worden!! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals hierboven vond ik het veulen ook ongeveer 's ochtends, maar dan in een omgeploegde stal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naam: Ferrana Flinthe

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:07

Wat een mooi veulen, met een mooie naam :)
Zij heeft een gave afteking op haar hoofd joh.. Gefeliciteerd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:27

Gefeliciteerd, heeft ze je toch nog mooi verrast! Ze is leuk! :D
Kleurtje van zwarten is bij geboorte nooit zwart maar altijd valer. Smokey black zou natuurlijk kunnen, maar is eigenlijk met het oog niet te zien, dat is alleen met DNA testen te achterhalen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 06:11

gaaf veulen zeg!!!

zo,ik heb de halve nacht wakker gelegen en de tijd dat ik geslapen heb droomde ik ook nog over de keuring die dus helemaal mis ging..
we gaan het zien.

nu even showkleren strijken en dan op naar stal,hopelijk hebben ze zich schoon gehouden..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:29

Succes Inowa!
Ik ben benieuwd hoe het straks op stal is. Pepa is gisteren gechipd, maar ik was er niet bij, omdat ik gisterenavond moest werken. Nu zit ik ook op het werk, vanavond kan ik er pas naar toe.
Meestal zijn de veulens na het chippen ineens een stuk liever (lees, minder bijterig :D ).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:39

Dat zijn de betere verassingen, gefeliciteerd Cody met deze prachtige dame!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:41

Wat een mooi meisje gefeliciteerd

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:47

Inowa, gave foto's! hopelijk doen de beestjes het vandaag goed op de keuring!

Joto, mooi ding hoor!

Cody, gefeliciteerd! mooi veulentje hoor!

Nadat gisteren de paarden hier op stal zijn gebleven ivm de dazen heb ik vanmorgen vroeg een poging gedaan ze weer naar buiten te doen in de hoop dat het bij iets koeler weer minder bedaasd zou zijn, maar helaas, bij het naar de wei lopen werden we alweer belaagd door zo'n 20 dazen dus maar weer terug naar stal... bah, vieze rotbeesten...

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:52

Cody: Gefeliciteerd met de kleine!
Ik vind de aftekening op het hoofd wel wat hebben :D

Joto: Leuke foto's!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:18

Joto fijn dat ze weer thuis zijn.

Iwona, succes vandaag.

Cody gefeliciteerd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:32

Kun je ze niet 's nachts in de wei zetten en overdag binnen? Hier staan ze al een week of 2 overdag binnen nu, omdat het niet te doen is met de dazen en de hitte.

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:39

GEfeliciteerd allemaal met veulens ik heb weer leuken voor bij zien komen ik liep nog al achter!

Mijn pony ontploft bijna van de dikte en ze schuurt haar hele staart en manen kapot! ze heeft laatst ook al melk gelekt zelf enk ik dat het niet zo lang meer zal duren ook al is ze pas 5 augustus uit geteld.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:43

Cody gefeliciteerd! Snel gegaan, had ik echt niet verwacht! Maar jeetje wat een mooie merrie.. jaloers op kleur en aftekeningen haha nee hoor maar echt een beauty!

Inowa succes vandaag!

Hier nog niets van de hh gehoord over t ophalen. Hoop echt dat t gelukt is en Beau volgend jaar een half broertje/zusje krijgt lukt t niet houd t op.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:48

Gefeliciteerd Cody! Pracht dametje!

Kan ze hier nog niet snachts buiten zetten Iets heeft 0, 0 respect voor het draad, anders had ik ze snachts lekker buiten gelaten maar durf t niet aan. Dus nu sochtends even en savonds.

Bel straks toch maar DA voor Vic, Zet alleen gewicht op het been als het moet, en ligt veel om (volgens mij) dr been te ontzien, dus ze mogen fijn even kijken. Ben nu wel zat van al dat gedoe

Hoe is het nu bij jullie trouwens? En dan paarden dag en nacht buiten, voeren jullie bij? Ik ben dr wel mee begonnen, peuters eten met zn 4-en 2 pakken weg in een nacht, merrie's krijgen ook een pak, en de 2 jongens delen ook een pak, gaat dr in als tosti :D Gras knetter onder je voeten als je er op loopt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:03

cody: wat een verrassing zeg! Gefeliciteerd!

joto: ach die vic toch, wat zal ze nou weer gedaan hebben dat ze zo kreupel is!

Sun Shine (het veulen van sjanty) is ook verkocht. Onder voorbehoud van de klinische keuring.
Ik vraag me alleen af hoeveel zin dat heeft bij een veulen.
Maandag de 19de juli word ze gekeurd.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:03

gefeliciteerd cody!!

mooie foto's joto en inowa!

heb jij nog gras dan joto :+ hier zien de landen eruit als een groot strand met hooi bedekt...
alleen de plantage, daaronder staat wat je nog een beetje gras kan noemen, de rest... stofland
er lopen er nog een aantal buiten, en de rest staat binnen, dazen, droogte, hitte, ... zo een winter, zo een zomer!
en idd, ze krijgen wat bij, degenen die buiten staan evenals die binnen

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:09

Gefeliciteerd Cody,

Joto dat is een grote opluchting.

Pff ga kapot met dit weer. :+