[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:10

Quintusgl ik ben al vanaf november niet lekker altijd moe.. Om de paar weken en na drukke dagen paar dagen ziek..steeds werd ik weg gestuurd met een griepje..
Tot het 2 weken terug zo erg was dat ik een ernstige acute angina had en er dus bloedonderzoek gedaan moest worden en we hadden aangedrongen op het prikken van de ziekte van pfeiffer..
Na eerst de gewone uitslagen te hebben gehad waar mijn lever en milt waarden afwijkend waren werd pfeiffer al verdacht.. Inmiddels antibiotica en pijnstillers gekregen..
Gister kreeg ik een allergische reactie op de antibiotica zit nu dus helemaal onder de rode jeukende bultjes!
Gister in de namiddag beldde de dokter dat de uitslag binnen was en het idd pfeiffer is.. Ik moet deze week nog thuis blijven en rust houden.. En dan maar paar uur gaan werken..
Het is kl*te maar wel eindelijk duidelijkheid!

Zo dat lucht ff op

Gelukkig heb ik me paarden nog en helpen mijn ouders me waar nodig zonder me paardjes heb ik helemaal niks meer!

FennekeR
Full-Time Bokker

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:10

Wat een onwijs leuk veulen Frenia en zoals altijd zijn je foto's schitterend. :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:15

he, das niet fijn hiboune... wel fijn dat je nu weet wat het is. ik loop nu al een jaar met hoofdpijn en moeheid rond, alles al geprikt maar ze weten niet wat het is. nu gooien ze het op allergie.. maar ik kan pas eind volgende maand voor een allergie test terecht omdat ze dat maar heel af en toe doen. tot die tijd loop ik dus nog met hoofdpijn (alle holtes zijn ontstoken als bij een voorhoofdsholte ontsteking, maar dat is het dus niet)

prachtig frenia, wat een knapperd! kan me voorstellen, eergisteren zei mn vriend, jeetje wat hebben die veulens sate prikker benen(kwpnertjes), hij is avelyn gewent :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:30

Prachtige foto's Frenia! Kereltje kijkt super vrijmoedig de wereld in 8-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:31

Mooi veulen Frenia, en het is inderdaad een marmerbonte. Zie je ook aan de ring om de ogen.
Voor diegenen die zijn kleurtje nu zo leuk vinden, dat veranderd dus compleet. 8-)

Hier een voorbeeld van een marmerbonte merrie met marmerbont veulen:
Afbeelding

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:34

En als "grote" hoe worden ze dan? Net als de moeder?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:53

Wat een lief koppie heeft je veulen!

Hier weinig verandering. Ik hoop erg dat het veulen voor vrijdag komt! Ben van vrijdag op zaterdag niet thuis en wil het niet missen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:54

Dat plaatje had ik ook gevonden toen ik de kleur opzocht :)

Frenia: Wat is hij leuk, wat een lief koppie :+:

hiboune: Maar 1 week rust met pfeiffer? Ik hoor altijd dat ze dan maanden uit de running zijn?

jodym: Uier is wel aan het veranderen, maar lijkt er nog niet helemaal klaar voor

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:19

Frenia: Wat een leuk ventje.

Ik heb een vraagje voor iedereen met een veulentje.
Ons ventje is vandaag 2 dagen oud en wilde hen daarnet graag naar buiten doen. Gezien ze bij ons nog niet rechts streeks naar de weide kunnen, moeten voor een dikke 15 meter aan het halster meelopen. Nu Qilana volgt net tot buiten, maar de kleine blijft binnenstaan roepen. Resultaat: moeder ook weer naar binnen. Wat doen julllie in zo een geval? Ik kan ze niet los laten lopen vermits ze anders op het straat kunnen raken en dat niet de bedoeling is.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:20

Je hoeft niet maanden uit de running te zijn met pfeiffer. Een enkeling is dit wel, maar het merendeel niet.

Hier ook nog weinig verandering. Staat al onverstoord de hele dag te grazen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:21

kleine meenemen ;)
arm om kontje en arm om borst, mama loopt er vanzelf achteraan.
nu ben ik met avelyn aan het oefenen aan een touw te lopen, na 1 staak poging, benen in het zand en op dr kontje gaan zitten liep ze toch wel met mama mee. dan gelijk de spanning van het touw af en belonen.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:24

Sandravm schreef:
Frenia: Wat een leuk ventje.

Ik heb een vraagje voor iedereen met een veulentje.
Ons ventje is vandaag 2 dagen oud en wilde hen daarnet graag naar buiten doen. Gezien ze bij ons nog niet rechts streeks naar de weide kunnen, moeten voor een dikke 15 meter aan het halster meelopen. Nu Qilana volgt net tot buiten, maar de kleine blijft binnenstaan roepen. Resultaat: moeder ook weer naar binnen. Wat doen julllie in zo een geval? Ik kan ze niet los laten lopen vermits ze anders op het straat kunnen raken en dat niet de bedoeling is.

Je moet het veulen een handje helpen om buiten te komen. Als hij niet los kan, moet hij gewoon een halstertje met thouw om. Eén iemand houd het veulen gewoon vast, en iemand anders kan het veulen van achteren een beetje drukken en duwen.

Tenminste: zo hebben wij het vorig jaar gedaan en dat ging prima. Als hij dan buiten was zorgde ik de eerste dagen even dat het touw lang was, zodat hij zo dicht naast moeders kon lopen zonder dat ik hem in de weg zat. Na een paar dagen kon hij trouwens al prima aan een touw mee lopen.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:28

Mijn merrie duwde vorig jaar zelf het veulen over de drempel :D
Moest in mijn eentje merrie en veulen buiten zetten. Had dus eerst het veulen voor de deur geparkeerd, om hem als eerste naar buiten te werken en de merrie zou er wel achteraan komen, ze had het touw om haar nek hangen dus die kon ik buiten zo pakken.
Na een beetje gepruts voor een open staldeur duwde mijn merrie hem zo hard aan zijn achterwerk dat ie meteen buiten stond. Zooo, moet ze gedacht hebben: En nu naar de wei.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:38

Ben momenteel ook alleen vandaar. Zal het nog eens proberen. Lukt het niet, moeten ze maar tot morgen wachten. Dan kan mijn echtgenoot wel eventjes meehelpen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:40

's Morgens moet ik ze ook alleen in de wei zetten en moet zeggen, beide veulies gedragen zich super en lopen zo mee de stal uit en de wei in. Wei uit gaat ook prima, stal in heeft een paar dagen geduurd voor het kwartje viel, maar ook Roani stond gisteravond in no time binnen. We zijn al wel aan het oefenen met het halstertje, maar dan voornl. om en af doen. Komend weekend gaan we oefenen vwb het meelopen aan halster met touw.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:40

ben er een tijdje niet,
lig met wondroos op bed..

tineke

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:49

Ik had ook een heel gevecht met mijn veulentje in het begin! Maar door eerst het veulentje voor je uitduwen en dan mams gaat het al een stuk beter :) Na een paar dagen liep mijn veulen gewoon mee aan het touw :j

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:54

Jeetje Tineke heel veel sterkte doe voor zichtig hoor is niet niks Wondroos. Ziek goed en hoop dat Saar je een mooi veulentje gaat geven dat dat de pijn een beetje verzacht sterkte je hebt nogal wat te verduren de laatste tijd.
Beterschap

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:05

veel beterschap bg, zit niet echt mee he op het moment... sterkte.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:11

BG, beterschap. :(:)

Ik ben net langs stal gefietst en zag zo op het eerste gezicht alles buiten staan, dus niks hier. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:15

Inderdaad veulen voor je uit duwen. Probeer het nooit of het aan het touw mee wil lopen, want dat doet zo'n veulen echt niet. Stal is vertrouwde omgeving, iets anders kent ie niet, daar wil ie blijven staan, mams eruit of niet, maar volgen doet ie echt niet. Ik laat de merrie er gewoon achteraan lopen. Nu heb ik wel een pony en een hele makkelijke merrie, kan me voorstellen dat je dat niet met alle paarden makkelijk doet.

Zo, ik ga eens kijken wat de melktest van Neon zegt. Lager kan toch bijna niet? :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:19

Was vandeweek bij een vriendin, hadden we wel een lolletje met buiten zetten;
Afbeelding

Normaal doen ze ook veulen voor de merrie uit en hier ook. :j Merrie volgt wel.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:20

BG beterschap!

haha die foto :')

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:23

Bg vervelend!sterkte!

Ïk ben hier ook niet zomaar vanaf maar mag deze week nog helemaal niet werken ga vanaf volgende week kijken of ik ipv 5 hele dagen een paar uurtjes per dag kan werken..
Kijken hoe dat gaat als dat nog teveel is tja dan maar helemaal thuis zitten..

Time will tell!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:23

geweldige foto vind ik dat! Gaat ie niet zelf? dan tillen we hem toch! Briljante oplossing!