Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marscha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:06

jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
mijn pony heeft vanacht een veulen gekregen het is een merrie veulen is is om 1.15 uur geboren we hebben wel foto`s gemaakt maar die zet ik er vanmiddag er wel even op we hebben nog geen naam bedacht dus vanmiddag heb ik foto`s van haar

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:15

Gefeliciteerd Shamalarabs en Marsha!!!

Gisteren moeder en dochter enkele uurtjes buitengelaten, ging allemaal zeer vlot. Ik vraag mij alleen af wanneer ik het veulen de hele dag mag laten buitenstaan, het weer zit niet echt mee.

@Tine: wat een superfoto's, Ivanka is echt wel braaf hé!!! En nog maar 36 daagjes. Dat begint echt wel te korten!!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:42

marscha schreef:

gefeliciteerd!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:31

Faniek: Van deze foto kun je wel een ansicht maken, vind m super.

Marsha: En hebben jullie een veulen?

Hier nog niks. Heb de DA toch maar even gebeld...
Hon heeft veel weeen, is onrustig, knijpt haar staart voordurend tussen haar benen enz.
Volgens de DA is ze dan toch nog niet aan bevallen toe. Wel controleren of het veulen nog leeft en rustig is.
We hebben gisteravond de hoefjes van het veulen gevoeld. Ging tegen onze handen duwen.
Mijn vriendin heeft reiki bij haar gedaan en dat vind ze echt geweldig, de lip gaat hangen, dan het hoofd en ze kreunt gewoon van ontspanning. Ach het is ook niet niks zo'n 1e veulen....

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:54

marscha schreef:

Gefeliciteerd

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:00

twinkel ja wij hebben een veulen gekregen vanacht om 1.15 uur

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:09

Party!! Gefeliciteerd marscha Party!!

@ Twinkel
Ga ik ook laten vergroten Ja

Balen dat je veulen er nog steeds niet is Ach gut maar het komt vast snel. Fijn dat de DA wel even komt controleren.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:11

Iedereen met veulentje Gefeliciteerd!

@ Tinne: daaarbij hoef je niet aan Siena te denken hoor als ze niet dik lijkt! Siena is nl. nooit drachtig gescand en Ivanka wel! Lekker puh! En nu niet meer zeuren Clown Want Ivanka krijgt een mooie Ivanka Jr. Haha!

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:40

wij hebben dus eindelijk een veulen(marscha is mijn zus en dit veulen is van mij)
wie weet er een leuke naam voor een merrie veulen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:58

nogmaals gefeliciteerd marscha en Sanne98 Knipoog poepie hoor en een naam poeh hee moelijk!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:04

Hey allemaal,
Willen jullie effe voor me duimen.
Volgende week woensdag word Nandy gescand
En wie weet..mag ik weer in dit topic meedoen!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:43

gefeliciteerd shamal arabs en marcha en sanne!
fijn dat alles goed is gegaan.
ik zal blij zijn als het bij ons ook eens geboren wordt, ik zie het veulen nooit bewegen, heb het vorige week een keer gezien, maar dat was nog maar minimaal...maar ik heb geen zin om me er zorgen om te maken, ik maak mezelf altijd al veel te gek, dus dit keer niet.
ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt en dat het allemaal werkt in haar buik is wel zeker want ze is nog nooit zo shagerijnig geweest en zwaait zo enorm veel met haar staart, de slijmprop is ze verloren, haar uier is tjokvol, ze is zo sloom als....laat maar.
haar achterhand is net gelatinepudding, ik mis alleen nog kegels... Knipoog gefeliciteerd shamal arabs en marcha en sanne!
ik zal blij zijn als het bij ons ook eens geboren wordt, ik zie het veulen nooit bewegen, heb het vorige week een keer gezien, maar dat was nog maar minimaal...maar ik heb geen zin om me er zorgen om te maken, ik maak mezelf altijd al veel te gek, dus dit keer niet.
ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt en dat het allemaal werkt in haar buik is wel zeker want ze is nog nooit zo shagerijnig geweest en zwaait zo enorm veel met haar staart, de slijmprop is ze verloren, haar uier is tjokvol, ze is zo sloom als....laat maar.
haar achterhand is net gelatinepudding, ik mis alleen nog kegels...gefeliciteerd shamal arabs en marcha en sanne!
haar achterhand is net gelatinepudding, ik mis alleen nog kegels... Pling

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:44

eeeeh..... volgens mij is er iets mis gegaan bij mijn vorige berichtje.... Bloos

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:52

Haha, zou het kannie? Haha! *LOL*
Maar spannend bij jou dus! Succes!!

De DA is vandaag een check-up komen doen bij Vank, hij ging zijn hond uitlaten en zag mij Ivanka poetsen. Heel toevallig had hij een stetoscoop omhangen en werd de ademhaling en hartslag gecontroleerd, die was helemaal goed. Hij vond dat ze verder ook in perfecte staat verkeerde Haha! . Whii, ik ben weer trots Tong uitsteken!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:07

kannie: haha je maakt je dus uh 3x keer geen zorgen enz enz hoop voor je dat het snel komt je raakt er helemaal van in de war Haha!
tinne: fijn zo een check up al zag je zo wel dat ze in uitstekende conditie is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Gitta op 06-06-05 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:08

Tinne schreef:
Haha, zou het kannie? Haha! *LOL*
Maar spannend bij jou dus! Succes!!

De DA is vandaag een check-up komen doen bij Vank, hij ging zijn hond uitlaten en zag mij Ivanka poetsen. Heel toevallig had hij een stetoscoop omhangen en werd de ademhaling en hartslag gecontroleerd, die was helemaal goed. Hij vond dat ze verder ook in perfecte staat verkeerde Haha! . Whii, ik ben weer trots Tong uitsteken!

Das handig *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:20

Handig he Haha! , dat doet hij echt regelmatig! Ook als hij bij mijn oom is, dan komt hij altijd even bij Ivanka kijken en ik verdenk hem er ook van dat hij Ivanka in de gaten houdt vanuit zijn tuin Tong uitsteken.

Vraagje trouwens, tussen de uier zit altijd wel wat van dat huidsmeer he? Ik haal dat regelmatig weg met een babydoekje (vind ze héérlijk Haha!) en vandaag keek ik en er zat geen smeer, maar het leek wel of dat het wat gebloed had. Er zat een beetje een roodachtig iets..
Ik heb er maar een dot uierzalf opgesmeerd en dan kijk ik wel hoe dat er morgen uit ziet.. Hebben jullie merries hier ook last van gehad?

Ik zag vandaag in de wei dat Ivanka begint te waggelen Haha!. Die buik zwenkt nu echt uit naar links en rechts *LOL*.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:40

@ Tinne

Is het net zo vies en plakkerig als huidsmeer, want dan is het volgens mij geen bloed. Bloed zou hard en brokkelig moeten zijn.
De mijne had dat namelijk ook

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:54

ik volg dit topic niet echt Bloos maar aangezien wij ook een drachtige merrie op stal hebben hier weer ff een update Knipoog ( k heb al eerder foto's geplaatst weet niet of iemand ze nog herrinnert Tong uitsteken )

dit is dus Nanoek (v.Jazz) gedekt door United en uitgerekend op 10 juni Lachen

hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Buikje Haha!

Afbeelding
Buikje in dr stal... Lachen

Afbeelding
uiers...

Afbeelding
en nog ff dr leuke koppie Knipoog

en wat denken jullie hoelang t nog zou duren???

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:56

gefeliciteerd iedereen die er weer een veulentje bij hebben!
Bij ons helaas nog niks, de veranderingen gaan maar langzaam helaas. Pff zowel voor mijn merrie als voor mij is het zwaar nu(ik heb geen geduld meer om te wachten) Waarom duurd het nou zo lang....?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:33

Wachten duurt heel erg lang idd Knipoog! Maar bij jou zit het al heeeeeel dichtbij! Spannend hoor!

Oh, ik heb trouwens nog iets! Als jullie met je oor tegen de buik van je merrie luisteren he, horen jullie het dan ook allemaal "borrelen"?
Dat hoor ik bij Ivanka heel vaak en dan vraag ik me af of dat nu haar darmen zijn, of het veulen die aan het bewegen is in het vruchtwater Haha! .

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:54

Tinne: Dat zijn de darmen!! Luister maar eens bij een niet drachtig paard, maakt precies hetzelfde 'geborrel' !!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:11

Hm, ik kan me niet herinneren dat het allemaal zo erg borrelde Haha!. Sjit, nou ja.. ik laat mezelf even in de waan dat ik het veulen hoor Clown Haha! .

Wat ik me nu afvraag he. Een veulen neemt zoveel ruimte in beslag, maar die darmen zijn ook enorm groot. En ook al wordt een paard dikker, die darmen worden dan toch ook ergens naartoe geduwd waar ze eigenlijk niet horen te liggen. En misschien ook nog wel meer organen... Komt alles dichter bij elkaar te liggen of hoe zit dat?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:15

@ Tinne: 2 puntjes waar ik op kan reageren... Honey heeft ook huidsmeer tussen de uiers. Kon ik ook met een doekje makkelijk weg halen. Nu zit er een keer best veel..idd een beetje roodachtig. Geen korstjes ofzo. Ik laat haar nu maar met rust want als ik de uiers aanraak dan loopt het eruit. Hier zeiden ze ook dat het geen bloed was.
Ik heb over dat gepruttel ook al vragen gesteld hier op stal...Hoopte ook dat dat t veulen was. (Grappig).
Fijn zo'n dierenarts in de buurt. Die van mij moest lachen toen ik vanochtend belde met de vraag of Hon zo lang weeen mocht/kon hebben. Ik flapte eruit dat het toch onmenselijk is om een beessie met echte weeen 3 dagen te laten staan. Het antwoord: Het is toch geen mens? Nou ik moet er niet aan denken om 3 dagen heftige weeen te hebben, vond de tijd van mijn kids echt meeeer dan genoeg Knipoog

@kannie.
Je hoeft je geen zorgen te maken over het bewegen. Een poosje terug heb ik dat ook in dit topic gevraagd en heb meerdere keren gelezen dat het absoluut niet erg is als je het niet voelt. Dat geef ik dan nu weer door aan jou... Haha!
Als ik vannacht weer aan het waken ben, zal ik ook aan je denken.
En
@ MissSol. Voor jou zal ik ook duimen. Wie weet helpt t. Knipoog

@ Marscha en Sanne: Van harte gefeliciteerd. Ik heb jullie vreugdekreet vast gehoord....(Tenminste als jullie in Haarle wonen Knipoog
ik woon in Olst-Wijhe en dat is toch dichtbij!)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:17

ik wil even proberen een foto te plaatsen, hij is wel een beetje onscherp, maar het is even een probeerseltje, het is kannie 2 weken geleden...........
nou, dat lukt dus niet, kan iemand me vertellen hoe ik dat moet doen?