[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:07

Volgens mij Caesar

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:08

Gefeliciteerd Baudyh,dat is ook lekker vroeg!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:15

Baudy en Marije van harte gefeliciteerd. Super leuk. En het weer is ook even redelijk goed. Zonnetje erbij, alleen jammer van die wind.

Vanmorgen de DA hier gehad. 5 van de 7 zijn weer geënt. de jongste twee nog niet. Die laat ik eerst wel even goed aansterken. Enya is wel gecontroleerd. Ze heeft geen longontsteking oid. wel verkouden. dus nu krijgt ze een kuur sulfatrim. Hopelijk knapt ze er nu goed van op. Gelukkig geen erge dingen. En ook niet iets chronisch. Ook had ze een bult op haar kaaktak zitten. Deze trekt ook vanzelf weer weg. Waarschijnlijk een tik op gehad of gestoten. Pfffff wat een opluchting. Kan ik me nu eens heerlijk richten op mijn zwangere merrie.
Gaya gisteren gemaakt met de mobiel. Slechte kwaliteit. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:16

Ja gaat goed met haar. Nieuwe stal is prima, mooie ruime boxen en meer rust (zo goed als geen pensionklanten)

Foto van gister
Afbeelding

Niet heel dik, maar voor haar doen wel een dikke buik

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:20

Ik vind het veel te vroeg nu al een veulen maar ja drachtig gekocht deze. De volgende staat pas voor 24 April , betere datum.
Ja voor een tuigpaard is bruin , 4x wit en bles een droomkleur. Ben er ook blij mee.
Vooral ook dat het een goede bevalling was. Binnen het uur staan en drinken en met 2 uur de nageboorte er af. Daar word ik blij van.
Nu gewoon ff afwachten hoe ze word. Vind haar nog een beetje aan de kleine kant. Maar ja op de uitgerekende datum maar weer eens kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:22

Wat ziet ze er strak en goed uit Liaan!

Knappe Gaïa,je ziet echt wel een buikje.
Hopelijk knappen de laatsten nu ook goed op. Ik vergeet het nooit toen wij droes op stal hadden,de moed zinkt je dan wel even in de schoenen. :(:)
Wij hebben wel een merrie (Lisa) die er helaas luchtzak empyeem aan over gehouden heeft,we hebben dat proberen te behandelen met speciale dure AB,helemaal op maat gemaakt aan de hand van een kweek,maar het mocht niet baten. Operatie zag de DA niet zitten bij haar,de röntgenfoto toonde luchtzakken vol stenen,nu loopt ze hier wel nog blij rond,het enige wat er is,is dat er soms stinkend snot uit haar neus komt en je moet opletten met ontwormen,het hoofd omhoog is niet fijn voor haar. Maar ze is perfect blij en gezond voor de rest en zolang ze dat blijft,loopt ze hier nog rond. Ze is altijd ook direct drachtig,levert haar veulens heel snel en zonder problemen af en is een super mama.
Maar ze blijft hier tot haar dood en hopelijk is dat niet te snel. Het gevaar zit hem erin dat ze longontsteking kan krijgen door dat snot die eens per ongeluk in de longen kan terechtkomen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:35

Ze ziet er super uit hoor Liaan, mooie appeltjes erop.
Fijn dat het zo rustig daar is.

Blij dat het meevalt Stal HD.

Dat is best eng Pretty, maar wel fijn dat ze gewoon tot haar oude dag bij je mag blijven.

Kan inderdaad nog flink bijtrekken Baudyh

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:38

Mooi logo zag ik voorbij komen!

Marije gefeliciteerd !
Ook Baudy nogmaals gefeliciteerd, echt een lekker koppie met die grote bles!
24 april de volgende, dan heb je nu even rust!

Fijn dat het naar omstandigheden goed lijkt stal_HD! Gaia dijt ook al lekker uit.

Fijn die rust liaan, hoe lang Moet ze nog? :o

Jeetje pretty dat is wel een heftig verhaal. Fijn dat ze toch zo blij is, maar kan me voorstellen dat iedere dag spannend is met zo'n risico op een longontsteking.

Hier was de hoop ook op april een veulen, maar ik had t een beetje last minute besloten op het moment dat ze hengstig was en toen dus helaas net te laat. Keer daarna pakte ze gelukkig wel meteen en ik vind mei ook een hele mooie tijd voor een veulen :)

Helaas ben ik geteisterd door de griep en lig ik de hele dag in bed. Niks aan zo...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:39

Ik had ook ingezet op een april veulen, niet verwacht dat ze gelijk de eerste keer al drachtig zou zijn :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:41

Oei beterschap Alexandra. Mei is de mooiste tijd voor een veulen hoor! :j

Ja het is eng,maar inmiddels loopt ze al jaren zo rond hier en ik moet zeggen dat ik zo niet meer denk aan "wat als". Zij is dus zogezegd ook een droesdrager maar er zijn hier al jaren geen nieuwe droesgevallen meer geweest (even afkloppen),ook niet bij nieuwe paardjes. Gelukkig maar want ik wil het eigenlijk niet meer meemaken wat we toen meegemaakt hebben!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:58

Wat klinkt dat akelig Pretty, stenen in de luchtzak.. Gelukkig doet ze het verder prima.

Heel erg leuk logo Cynthia, past perfect bij jullie :) Wordt het over 2 jaar nog aangepast, als LaVie groot is?

Pfff, ik had vandaag een schooldag maar ik ben nooit aangekomen...Onderweg in de file en toen bleek dat mijn versnellingsbak kapot was. Ik kreeg em niet meer in de 1 en 2. Alleen de 3,4,5 en achteruit deden het nog. Gelijk maar afgeslagen en binnendoor voorzichtig terug naar huis en de garage getuft. Pfff, had wel een paar keer zweethandjes aan het stuur toen ik moest optrekken bij het stoplicht. Nu staat hij te treuren bij de garage en zal het wel een weekje duren eer ik em terug zie %)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:00

he bah Noisy, volgens mij best een aardig kostenplaatje

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:21

Baudyh, gefeliciteerd!

Noisy, het logo wordt niet aangepast. Vie blijft bewust als veulen in het logo. Ten eerste omdat ze dan mooi symbool staat voor de toekomst en ten tweede omdat ze zo ook verwijst naar het fokken :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:24

Ik zie dat mijn uitleg bij het logo ontbreekt :)
Nog een keertje het logo dan:

Afbeelding

Daisy (met haar trotse hoofdje) links, voor het verleden. Fiore (met haar blije ei-hoofd) in het midden voor het heden en LaVie rechts (met haar lieve, vrolijke hoofdje) voor de toekomst.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:53

Gefeliciteerd Baudyh, ik kijk even een paar uur niet en er is er weer 1 bij.

Mooi logo Cynthia! Ga je deze naam ook verwerken in de naam van je nieuwe veulen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:59

leuk logo Cynthia!!

alexandra, beterschap! Als het bij ons de eerste keer raak was, zou het ook een april veulen zijn, maar wij gaan dus ook voor mei.

Marije en Baudy gefeliciteerd met jullie mooie veulentjes!! genieten, super dat het zo snel en makkelijk ging.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:08

Alexandra, beterschap! Ze moet nog 30 dagen. Zie nu net dat haar ene uier wat voller is.

Hier dus ook waarschijnlijk een maart veulen. Ging ook voor april/mei, maar ze was ook in 1 keer drachtig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:12

Jij ook gefeliciteerd Baudyh!
De veulens hebben er goed weer bij. Misty en de kleine lopen al een paar uur buiten.

PG en zoon zijn voor het eerst bij Daisy, Ellie en Cookie gegaan vanmorgen. Wat een verschil dan al, Ellie een maand oud en de kleine van PG 6 dagen.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:20

Setteli schreef:
Gefeliciteerd Baudyh, ik kijk even een paar uur niet en er is er weer 1 bij.

Mooi logo Cynthia! Ga je deze naam ook verwerken in de naam van je nieuwe veulen?

Dankje :) Belides is mijn 'stalnaam'/fokkerijnaam. Alle veulentjes die vanaf nu geboren worden gaan Belides ... CR (mijn initialen) heten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:29

Zo 2 veulens in 1 nacht :D
gefeliciteerd iedereen!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:34

Gefeliciteerd Marije en Baudy! *\o/*
Wauw wat gaat het hard ineens :D

Ik moet nog eventjes wachten maar zo kom je wel alvast lekker in de stemming!

Cynthia, wat een leuk logo! :D Ik ben nog niet eens creatief genoeg om een stalnaam te bedenken haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:42

Ik ook niet. Daar heb ik een heel topic en vooral Mooney voor nodig gehad :D

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:05

gefeliciteerd Marije en Baudy!!!

En jullie gaan weer hard! Zag een hoop mooie sneeuw foto's voorbij komen!

Suffie wat fijn dat jullie het huis hebben verkocht en weer een nieuw huis hebben gekocht!

Cynthia leuk logo zeg! Fi met d'r blij-ei hoofd :D Wordt er helemaal vrolijk van als ik er naar kijk!

ceasar voor jou schiet het al op!

Icecrystal en Skaay, Lenthe gaat hard! Ben benieuwd of er bij jullie vannacht weer een veulentje komt!

Hier dan ook maar de sneeuwfoto's!
Afbeelding

Afbeelding

Wish (en ik) zijn er wel weer klaar mee, geef ons maar een lekker zonnetje! {:}
Afbeelding

Haar uier begint wat losser te worden, ben benieuwd wanneer hij voller wordt :)
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:24

Baugdhy gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar buiten foto's!

Cynt wilde je Ti niet verwerken in het logo?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:36

baudyh Gefeliciteerd! Wat een plaatje <3

Marije ook gefeliciteerd! Nummer 3 alweer, ze is leuk! Maar Ellie blijft de leukste :j *D

Onze "bonus" dames doen het harstikke goed, ze moesten even wennen, en onze frieslandjes ook }> Buikjes doen het goed, uier weggetrokken.
Dag 235 en 192. De cam zal rond de 300 dagen weer aan gaan