[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:36

Luna, heel veel sterkte. :(:)
Was dat je eigen paardje?

Hier erg druk met voorbereidingen, dus even geen tijd voor een bijleespost. :o

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:39

Het gaat over voorbereiden KIm, de laatste pagina's :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:58

Ik bedoel ergens anders voor. :D
Lees wel mee hoor. :)) Maar even geen puf en te druk om uitgebreid te reageren. :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 01:01

Dankjewel iedereen.
@Kbk: ik heb Casper een hele tijd gehad maar verkocht omdat Dilys zich de hele tijd liet dekken en ontsnapte. En ik vond het zonde van hem te castreren. Wat niet weg neemt dat ik hem heel erg mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 01:06

Heftig, en maakt inderdaad niet uit of die niet meer van jezelf is of niet, het blijft een verlies.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:30

Luna heel veel sterkte. :(:)

Wij hebben om onze boerderij 8 camera's waarvan 2 in de stallen.
Je kan elk beeld groot zetten. Er hangt een grote televisie op ons kantoor en zo kan ik de hele dag genieten. Maar die camera's kan ik ook bekijken op de telefoon of ipad.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:35

Sterkte Sara.

Aniek, hier ook geen internet... Heeeel lastig!! Ik heb zelfs geinformeerd om het aan te laten leggen maar dat is niet eens mogelijk omdat de wei geen eigen adres heeft :(
Vorig jaar heb ik een camera te leen gekregen met sim met vast ip, het dataverbruik van die camera was niet zo extreem hoog maar je kunt hem natuurlijk geen 24/7 aan laten staan. Maar een abbo voor een sim met vast ip adres kost geloof ik 50 euro per maand als je het voor 2 jaar af sluit :') beetje te gek voor de 2 maanden in het jaar dat ik de camera nodig heb.

Nu heb ik wel een 3G camera gevonden, maar hoe dat precies werkt heb ik me nog niet in verdiept...
Als jij iets hebt gevonden hoor ik het graag :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:10

Bijgelezen maar te veel om overal op te reageren :D

Wil Luna sterkte wensen Y;( wat een verdrietig nieuws.

@KBK; wat een mooi veulen krijg je erbij <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:39

Sterkte luna

Hier camera met kabel, kan overal via wifi kijken als ik tenminste op onze eigen wifi blijf, vanbuiten af lukt het niet allez nog niet echt veel aan geprobeerd maar zou via betaling wel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:16

Wij hebben nu 1 camera hangen, maar willen er in ieder geval 2.
Af en toe is onze verbinding nog niet even stabiel, dat gaan we binnenkort oplossen.
[naam] wil nog iets maken dat we hem ook op afstand kunnen laten draaien enzo.
Vind ik sowieso wel handig, ook zonder bevallende merrie. :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:48

Heel veel sterkte Luna!

Aniek: ik zit met helemaal hetzelfde probleem en was deze week ook begonnen met mijn camera-jacht (zonder succes voorlopig overigens).

Stal staat ongeveer 40/60m van het huis (onbewoond) en er is dus niets van internet. Modem laten plaatsen of iets dergelijks is geen optie, want het duurt zeker nog een jaar tegen dat ik daar überhaupt zou kunnen gaan wonen (in een perfecte situatie waar alles loopt zoals gewild).

Ik ga wel daar waken eenmaal het bijna zover is en ik wilde graag een camera hebben zodat ik dan niet elk uur uit mn bed moet en naar de stal, maar dat ik gewoon elk uur ff de camera kan bekijken en verder slapen als het nog niets is. :D

Mocht iemand daar dus een oplossing voor vinden, dan hoor ik het ook graag :)

Ik was nu zelf aan het kijken voor eventueel een babyfoon met nachtzicht, maar moet me er nog in verdiepen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:57

Zwijg me aub van camera's. :+
Vorig jaar uren en uren gesleuteld met de IP-camera die ik gekocht heb maar dat niet werkend gekregen vanop afstand. Daar zelf in huis wel prima beeld.
Dus die heb ik nu net verkocht en we gaan dan toch kijken voor een duurder systeem maar met antennes,geen internet. Horse cam heet het en ze gebruiken het ook in trailers.
Het signaal gaat tot 800 meter ver (er mogen wel geen huizen tussenzitten) en dat zou moeten werken voor ons want vanuit ons huis zien we over de velden de poort van de stal waar de paardjes zitten. :j
Dus op stal een antenne op het dak,camera inpluggen en dan op ons huis ook een antenne en hup...We krijgen beeld op een monitor.
Je kan dan van gelijk waar die beelden bekijken als je maandelijks een klein bedrag betaald,dat gaat dan via hun persoonlijke website met een login en wachtwoord. Geen gedoe meer met die wifi.
Mijn man is nu een paar zaterdagen bezet maar daarna gaan we als de wiedeweerga naar die winkel rijden om hem persoonlijk eens te zien en aan te schaffen. :):)

Sterkte Luna. Vreselijk wat er gebeurd is.
Dus hij zat dan toch niet op dat transport? Hoe heb je hem nu gevonden?

Crines zo dat is dus een pikdorsmachine in plaats van een grasmaaier. _O-
Heeft ze even geluk dat je zoveel weide hebt!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:00

Sterkte Luna, nooit leuk als een bekend paardje komt te overlijden Y;(

Hier een camera van de Aldi, aangesloten met hulp van Neonlight :D en hij deed het vorig jaar top! Ik werk wel met een kabel en kan de camera overal via internet bekijken. Vorig jaar samen met de kinderen op school gekeken, vonden ze erg leuk, aaahhhhhh <3

Mijn merrie Luna gaat hard, ik sta er eigenlijk helemaal niet zo bij stil, maar over 11 dagen zou het veulen al veilig kunnen komen (vandaag 309 dgn.), ik ga in het weekend de camera e.d. maar weer eens in orde maken *\o/* Luna voelt zich nog erg goed, ik merk eigenlijk niet aan haar dat ze hoogdrachtig is. Wel een flinke buik, maar qua gedrag en ritme is ze nog steeds de oude. Uier begint wel te rommelen, vooral 's morgens zijn de spenen vol, maar het blijven theezakjes :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:15

suffie schreef:
Hier een camera van de Aldi, aangesloten met hulp van Neonlight :D en hij deed het vorig jaar top! Ik werk wel met een kabel en kan de camera overal via internet bekijken. Vorig jaar samen met de kinderen op school gekeken, vonden ze erg leuk, aaahhhhhh <3

Ja daar heb ik ook al over gedacht, die camera's van de aldi. Maar ik begrijp nie goed hoe die dan werken, want gaan die niet pas filmen als er beweging is?
En hebben die dan internet nodig? Hoe krijg je dan het beeld te zien?

Ik heb geen smartphone dus via gsm is ook al geen optie bij mij.

Pretty: Dat klinkt echt super.
Ik had al naar zo een camera-set met antennes gekeken (van Kerbl, met beweerdelijk 1200m bereik) maar daar las ik alleen slechte reacties over en het kost dan ook nog eens ruim 500 EUR :(

Ik ben toch echt naar een goedkopere oplossing op zoek.

Heb je al een idee wat deze die jullie op het oog hebben zal gaan kosten? :o

Dat je tegen kleine vergoeding van overal kan inloggen via hun website, dat lijkt me ook wel ideaal, want dan kan ik m'n vader, opa, ... aan het werk zetten om mee te helpen kijken O:)

En een pikdorsmachine _O- Haha, das een goeie. Ze leek me eigenlijk nooit echt zo bezeten van eten, maar toch slaagt ze erin om alles kaal te vreten }:0

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:50

Oei slechte reacties over die antenne camera's?
Ik hoop maar dat dit beter is pfft. := Ik denk wel dat we het gaan proberen.
Op die link dat ik doorgaf staat 399 als het goed is maar ik weet niet of dat wel klopt want aan de telefoon zei hij ook iets van 500. Ik heb het er wel voor over want ik wil het zo graag en we hebben meerdere merries en elk jaar veulens,dan is het dat zeker wel waard,in combi met ons halsteralarm.
We gaan het over een drietal weken halen schat ik en dan weet ik gauw genoeg te zeggen of't werkt. Daar gaan we ook wel nog wat meer uitleg krijgen,dit was allemaal over de telefoon.
Ja dat meekijken via die site lijkt me ook geweldig. Je moet dan wel een PC in je huis aan laten staan ofzo,snap ik nog niet goed. :o :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:53

Crines schreef:
Ja daar heb ik ook al over gedacht, die camera's van de aldi. Maar ik begrijp nie goed hoe die dan werken, want gaan die niet pas filmen als er beweging is?
En hebben die dan internet nodig? Hoe krijg je dan het beeld te zien?

Eigenlijk was het installeren heel makkelijk. Er zit een duidelijke handleiding bij. Je moet software downloaden en je maakt dan met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord een account aan op de website. Met deze inlog kun je overal ter wereld inloggen op de website en maak je verbinding met je camera. Er kunnen ook meerdere mensen tegelijk meekijken als je hen jouw inlog geeft.
Omdat onze stallen wat verder van de modem afliggen ben ik voor zekerheid gegaan en heb van de modem naar de camera een kabel getrokken (gekocht voor 2 euro bij de kringloopwinkel)

De camera heeft dag- en nachtzicht en doet het altijd, maar ook een bewegingsmelder. Deze heb ik niet ingeschakeld. Groot voordeel vond ik dat je hem kunt draaien vanaf internet. Zo kun je de hele stal door en heb je geen dode hoeken. 's Nachts heb ik wel het licht aangelaten in stal, daar wennen ze vrij snel aan en voor het geval ik in moest ingrijpen.

Volgens mij is dit de handleiding, kun je eens kijken of er echt moeilijke dingen instaan voor je (op de link klikken en dan op openen;
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... s6VRxWB7Ig

Ik heb trouwens deze;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door suffie op 13-01-16 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:53

Oh pretty is een goed systeem horsecam, kan ook extern maar dat kost abonnement aan internet, geloof dat je wel 1 maand gratis krijgt en heb ook ooit zo een systeem gehuurd en gaat normaal iets verder dan 800 meter dus zal wel lukken. Wel prijzig :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:06

En als ik dan die camera van Suffie bekijk snap ik niet waarom wij zo een idioot ding maar niet werkend krijgen.. :')

Ja Evelyne maar dat kan me nu eens niks schelen dat het meer kost...Ik wil gewoon mijn merrie's kunnen bekijken,en dat abonnement per maand is iets van 8-9 euro dus dat is ook niet de kost,dat zou ik dan enkel erbij nemen in het veulenseizoen.
Ik zou het zo graag willen. :o :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:13

Pretty, klinkt als een mooi stabiel systeem, maar ik woon 10km van stal af ;)

Suffie, maar dan heb je allemaal internet. Bij mij en Aniek en Crines is het probleem juist dat we GEEN beschikken hebben over internet.

Aniek / Crines; Spywebshop.nl verkoopt een 3G/4G camera (wel iets van 400 euro geloof ik) of het iets is, of het werkt? geen flauw idee! nog niet in verdiept...

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:23

linda2008 schreef:
Pretty, klinkt als een mooi stabiel systeem, maar ik woon 10km van stal af ;)

Suffie, maar dan heb je allemaal internet. Bij mij en Aniek en Crines is het probleem juist dat we GEEN beschikken hebben over internet.

Aniek / Crines; Spywebshop.nl verkoopt een 3G/4G camera (wel iets van 400 euro geloof ik) of het iets is, of het werkt? geen flauw idee! nog niet in verdiept...

3G/4G dat is dan toch via smartphone en dito internet/gsm-abonnement? Dat lijkt me heel erg duur te worden om constant aan te laten staan.

Ik heb ook geen smartphone, dus dan kan ik daar al helemaal geen beroep op doen.

Suffie: Als die camera goed werkt zou ik die later wel willen, maar nu vind ik het echt te gek om een internetabonnement te nemen in ene huis waar ik niet woon. Lijkt me niet eens zo evident, want buiten elektriciteit (die altijd uit staat behalve als we er zijn) heb ik daar nog niets van voorzieningen.

Ik dacht eigenlijk dat je het had over zo'n wildcamera die ze ook wel eens in de aldi hebben verkocht:
Afbeelding
Maar ik heb dus ook geen idee hoe dit dan moet werken.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens me ga verdiepen in de babyfoons met camera :+ Dat moet sowieso draadloos werken denk ik dan (zonder internet hopelijk).

Pretty: ik denk niet dat alle antennesystemen slecht zijn hoor. Ik had alleen slechte reacties gehoord op het Kerbl-cameraset (wat ze oa bij agradi verkopen).

En ik begrijp best dat je het er voor over hebt met zoveel drachtige merries ieder jaar.

Ik heb er momenteel gewoon het geld niet voor, want later wil ik wel een volledig cameraset (beveiliging + paarden in het oog houden), maar tegen die tijd zal het wrs wel via internet mogen werken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:28

Voor jou zal dat makkelijker zijn eens je er woont inderdaad Crines,dan lukt het vast wel,zelfs met een simpel cameraatje want dan heb jij je stallen aan huis hé.
Ik hoop het dat die horse cam iets goed is!

Linda ik weet ook niet hoe je dat moet oplossen anders. We zijn echt leken,je wilt niet weten hoe we gevloekt hebben op die IP-camera vorig jaar. Jobamara is daar getuige van. :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:30

Wildcamera's moet je meestal achteraf 'uitlezen', die zijn dus niet handig voor het waken Aangezien je geen live beeld hebt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:37

hahaha ik ben ook een leek hoor ;) ik laat mijn vriend en schoonvader gewoon aansluiten ;) hihi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:38

Voor internet zijn die Aldi camera's ideaal. :j
Wij hebben er nog eentje bijgekocht, komend jaar dus 2 camera's. Hoe dat precies gaat weet ik nog niet, maar met je login kun je meerdere camera's in beeld brengen.

Zonder internet valt het allemaal niet mee, dat weet ik wel. Zeker als je vanaf een afstand wil kijken. En dat moeten wij, wij moeten ook nog aan het werk.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:48

Ik ben nog aan het kijken wat voor camera's ik wil hangen. Ik heb er sowieso 2 nodig om de hele stal in beeld te krijgen.

Heb normaal geen wifi of ik zou een wifi versterker moeten halen, maar dan moet ik kijken wat daar de kosten van zijn.