@SA en FA: Gefeliciteerd!!!! Wat een mooie tijd om te bevallen
Morgen zit Tes op 270 dagen. Met een herdershond in haar buik. Net de merriestal in orde gemaakt en daar gaat ze vanaf vandaag in. Tes heeft altijd veel tijd nodig om aan iets nieuws te wennen, dus vandaar al zo vroeg. Bovendien stond hij toch leeg. Merriestal is 4,5m bij 4m. Denk dat ze wel genoeg ruimte heeft
monique: de hengst staat bij mijn buurman gestald, verzorg hem af en toe ook, pas nog 2 weken iedere dag gedaan, is toch een beetje 'ons ventje' Vorig jaar heb ik zijn dochter mee op de wereld geholpen, die haalde prompt een 1e premie op de veulenkeuring en nu is ie zelf ster geworden, hartstikke gaaf om bij te zijn
folie zit vandaag op 320dgn en de banden worden wat slapper, het uier voller en het humeur om te schieten..... ben benieuwd hoe lang de kleine nog blijft zitten, haar vorige veulens zijn bijna allemaal rond de 325 en 330dgn geboren dus het wordt lekker spannend... Gelukkig werkt de camera toppie dus kan ik sávonds haar rustig vanuit de woonkamer in de gaten houden, het alarm ligt ook klaar dus ik hoop dat ik het niet mis, aangezien ik vermoed dat het een flink veulen is ben ik bang dat ze wel wat hulp nodig gaat hebben....
De staleigenaar kwam met het voorstel om onder het afdak (aangrenzend aan de stal) een grotere ruimte af te zetten zodat ze daarin kan bevallen. Dit zou wel mooi zijn want dan hoef ik geen stro in haar huidige stal met vlas te gooien en dit stuk zou dan veel groter zijn dan haar eigen stal. Vraag me alleen af of ze het dan niet te koud heeft en of ze niet gestrest raakt omdat ze niet bij de andere paardjes staat. In principe staat ze volledig uit de wind en kan ze ook nog in stal naar de andere paardjes kijken. Maar weet natuurlijk nooit of mevrouw zelf daar genoegen mee neemt.
Dit zijn de foto’s die ik gister gemaakt heb. Ik heb voor de eerste keer ook een foto van haar uier (in wording) gemaakt. Het viel me van haar mee dat ik met de camera tussen haar benen mocht.
Hier was ze 3 mnd drachtig
Gister op 283 dagen (9 maanden) haar uitpuilende buik
Zijaanzicht 283 dagen
Uiertje 283 dagen (dit is voor haar al heel wat )
Nu weten jullie tenminste waar ik over praat als ik het over Odique heb…
De rest ook allemaal gefeliciteerd met jullie mijlpalen. @ SA en FA: Gefeliciteerd! Leuk een hengstje, ben benieuwd naar de foto's. @Suelza: Odique is eigenlijk alleen maar makkelijker geworden. Normaal is ze helemaal niet makkelijk namelijk (bijten enzo). Maar haar eetlust is echt verschrikkelijk! Als ik snoepjes bij me heb dan wordt ze helemaal gek.
Ik kom even bij jullie buurten. Iedereen gefeliciteerd die al een gezond veulen heeft! Ik heb in september een merrie gekocht als niet drachtig en toen ze steeds maar dikker werd, ben ik gaan informeren of ze niet toch in contact met een hengst geweest was. Nu blijkt dat ze begin mei bij de oude dekhengst Belmondo in de wei gelopen heeft... Ze is dus drachtig en al begin volgende maand uitgerekend! .
Laatst bijgewerkt door mirm op 09-03-08 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt
@ monique4 Ooh dat is altijd zo spannend een maiden. Weet je totaal niet wat ze doen. Vorig jaar mijn maiden begon opeens voor de 300 dagen een flink uier aan te zetten en dan ook net net de 320 dagen gehaald.
@ kitzbi Ze draagt zo mooi he! met haar mini melkbarretje
@ Zamora Iemand die ik ken fokt met eczeempaarden en heeft er nooit eczeemveulens uit gehad. Ik ken dan ook weer merries die wel steeds eczeemveulens geven. Weet niet hoe dat precies ligt.
@ ShamalArabs Brave Kuray dat hij zo voorzichtig was en nu maar hopen dat ze drachtig is
@ peetorlan Aah weer zo'n leuk roze melkbarretje vind ik altijd prachtig Ziet er goed uit begint toch wel wat in te stromen.
@ silly_silas Lady en Belle zien er top uit!
@ vanini Beterschap, hoop dat je merrie niet opeens heel erg veranderd tot je beter bent.
@ jackgirl Dat scheelt he een camera? Scheelt ook met het storen van de merrie enzo.
@ cindybijl Altijd leuk om te horen he dat soort dingen? Ik zie dat onze merries tegelijk zijn uitgerekend leuk!
@ draaakje Het kuil paste er gewoon al niet meer bij Hier eten ze trouwens soms ook niet alles in 1 keer op als ze dragend zijn. Maar dat maakt niet uit.
@ starlet Zo wat draagt zij mooi slank!
@ Sjoert Haha wat een mooie ronde buik en die gaapfoto!
@ _Marlijn Nogmaals gefeliciteerd @ Nicole288 Ook nogmaals gefeliciteerd
@ _Marlijn Oeei dat begint spannend te klinken met Puzzel!
@ Unaira Ziet er goed uit!
@ September Gefeliciteerd met de mijlpaal!!
@ inkepink Begint ook al wat spannender te worden dus. Met al die voorbereidingen kan je het niet missen toch.
@ odique Lastige keus. Voors en tegens afwegen Ze ziet er behoorlijk rond uit en nu al een uiertje ze is er vlot bij
@ mirm Oef dat is nog is een verassing! Wat voor combo is het?
SA en FA gefeliciteerd, super dat alles goed is gegaan Hier ook vandaag niets dat op een veulentje gaat lijken. Ik mag niet meer aan het uier of buik komen, zonder een paar tanden in mijn richting te krijgen. De merrie is het echt zat. Als ze buiten staat zondert ze zich af en op stal gaat ze het liefst meteen liggen. Uier is al dagen hetzelfde, mooi stevig maar nog lang niet vol......Banden zijn drilpudding en als je haar ziet lopen krijg je bijna medelijden met haar. Elke stap moet ze bewust zetten, want anders valt ze om. Eten doet ze in tegenstelling tot vorige week juist weer erg goed. Hooi en brokken gaan helemaal op. Wij wachten dus weer rustig af
Unaira: mooie uier in de maak en dikke buik! duurt niet lang meer....
Jaa Sa en FA GEFELICITEERD!! ben benieuwd naar foto's en de naam! FA: hou je hem?
Odique: die buik is ook duidelijk veranderd, mooie merrie!
Faniek: ja is zeker leuk om te horen, vooral omdat ze er veeeel jonger uitziet dan ze is! wat leuk dat onze merries tegelik uitgerekend zijn! nog maar een krappe 3 maandjes wachten!!
Hier weer even foto van Ravita, vandaag gemaakt 258 dagen drachtig, na een nat uurtje buiten
weer een dag dichter bij de bevalling. Het veulen is duidelijk gezakt vannacht en het uier is nog dikker geworden. Mijn nichtje kwam vandaag kijken, ik heb haar toen nog ff gezadeld. Gisteren had ze er best zin in, maar vandaag was het drama. Mijn nichtje heeft er ff op gezeten en ik ervoor om een beetje energie uit te rijden. Het uier was iets geslonken en toen de koffie op was, was het uier weer terug. Er kwam een klein beetje wittige hars ipv van gelig uit. Banden zijn nog slapper. Dus ook hier wordt het spannender en spannender. Ze was ook wat geirriteerd vandaag en ze schuurt vel aan de achterhand en staat regelmatig met haar kont in een hoek te duwen.